AMATSONI ALLIT vk. 52
Noniin leidit, homma alkakoon:)
Lukemia kehiin:
Paino nyt: 108kg
Pituus: 172cm
Tavoitepaino: 68kg
Aikataulua en itselleni aseta, mutta vuoden päästä toivon olevani " edes" 20kg kevyempi.
Olen siis se " Aihe Vapaa" :n ap
Tervetuloa mukaan!
Kommentit (38)
Mitat 163 / 73 ja tavoite olis 63.
8kg on jo tässä syksyllä karissut pv.n konstein. Nyt vähän homma pysähtynyt ja potkuja persuuksille tarvitaan, joulusuklaita kummittelee vielä kaapissa : (
t. Pilli@pulla (pulla nyt, tavoitteena pilli...)
Annoskokoja opettelin pv;ssa mutta aina lähtee lipsumaan. Jäätelöä meni " vanhoina aikoina" kolmisen litraa viikossa.
t. Pilli@pulla
Eilinen ilta meni kunnialla, kun menin nukkumaan ennenkun mies kotiutui töistä. Tai no nukkumaan ja nukkumaan... Mulla on univaikeudet alkaneet tämän laihdutuksen myötä. En valvo sitä että olis nälkä tms., mutta en vaan saa unta. Mikä on mulle tosi outoa, koska yleensä nukun kuin tukki, aina kun vain on mahdollista. Kai tässä kroppa sitten vaan totuttelee uusiin elämäntapoihin ja käy vähän ylikierroksilla.
Sälli: Ymmärrän todella hyvin tuon sun iltamässyttämisen. Meillä on vain yksi lapsi, mutta koska mies on vuorotöissä, niin mun hoidettavaksi kovin usein jää kaikki nuo iltahommelit. Ja tietysti kun niitä lapsia on sit vielä enemmin, niin aina vaan raskaammaksi tulee. Joku toinen palkitsemiskeino olis kyllä hyvä! Jos olis esim. kuntopyörä kotona, vois jonkun vartin aina polkasta kun on saanut perheen maate, niin sen jälkeen ei varmaan enää herkkuja tekis mieli.
Koita sinä päästä eroon siitä sokerinhimosta. Mä taistelen tätä suolasenhimoa vastaan sitten täällä päässä:)
Tänäänkin on jo onneksi niin paljon ohjelmaa tiedossa, ettei herkuttelemaan ehdi, kunhan vaan saan pidettyä itseni illalla kurissa. Ja saanhan mä, kun käyn kurkkaamassa peiliin;)
Nyt kaikille hyviä paivänjatkoja:)
Eli olen 33v. 2 lapsen äiti, pituutta 163kg ja painoa on nyt 92kg
Tavoite: 67kg eli -25kg tänä vuonna
Keinot: syödä järkevästi ja liikkua enemmän (sauvakävely ja uinti)
Hyvää Uutta Vuotta kaikille ja punnituspäivänä " nähdään" .
T. Anri
Tänään on mennyt hyvin! Syötin miehelle loput joulusuklaat, joten nekään ei enää houkuttele :) Alkaa tuntua että kyllä se sama innostus, mikä tuli syksyllä, tulee myös nyt ja saan kiloja karistettua.
Tänään kävin kaupoilla ja olipas kivaa sovitella vaatteita, kun ne mahtui päälle! 10 kiloa aikaisemmin ei paljoa huvittanut sovitella mitään kivaa, kun tiesi ettei koot riitä :( Tänään tuli taas uutta puhtia, kun ajattelin mitä kaikkea kivaa voinkaan kesällä ostaa.
Sitähän minun piti kysellä, että olisko kiva jos meillä olisi jonkunlainen lista, missä näkyisi meidän lähtö-, nyky- ja tavoitepainot? Niin ja muut mitat ehkäpä... Minä voisin yrittää sellaista väsätä, jos sellaista haluatte, jos ei kiinnostusta ole, niin en sitten turhaan viitsi...
möhkis
Olen kohta 40-kymppinen kolmen pienen lapsen äiti.
Mitat: Pituus 166 cm
Paino: Paino 89 kg
Nyt mittari täynnä tätä ainaista läskiä ja tavoitteena laihtua kesään mennessä 15 kg. (Salainen haaveeni 70 kg, joka kyllä liian iso urakka... =C).
Lähden periaatteella nyt tai ei koskaan! Laihdutuskokemusta pariin otteeseen kahden ekan synnytyksen jälkeen, mutta nopeasti kilot taas palutuivat korkojen kera.
Paheeni: kaikenmoiset karkit (siis perinteiset lasten karkit: lakritsa, hedelmäkarkit, salmiakki). Päiväkulutus hyvinkin noissa yli 500 g/pvä... muita kiusauksia pystyn vastustamaan, mutta tuo siis heikkouteni.
Edellinen kirjoittaja ehdotti yhteenvetoa kaikista laihduttajista ja mielestäni hyvä idea!!!
... 70 kg... eikä siis laihdutettava määrä... huh huh...
Täällä kolmas hyvin sujunut päivä. Herkkuhimoja olen torjunut kerran päivässä suklaanmakuisella proteiinipatukalla, jossa kaloreita 135. Illat on minullakin niitä pahimpia, juuri niinkun SL510 kuvailit, lapset kun vihdoin saa sänkyihin niin kyllä se on ihana itsensä palkita vaikka irtokarkkipussilla.. kunpa vaan keksis/oppis jonkun yhtä " tyydyttävän" ja hieman paremman keinon rentoutua iltaisin.
Rakastan leipomista ja se on myös yksi vaikeus tässä laihduttamisessa, kuinka sitä oppis, että vähemmälläkin herkulla sais sen herkkuhimon hallintaan, mokkapalat kuuluu liian usein meidän perheen jälkkärilistalle:(
Toisaalta tiedän, että kunhan vaan jaksan syödä järkevästi niin pääsen takaisin ihaniin vaatteisiini ja ostamaan kivoja kesävaatteita, se kyllä motivoi taas lisää. Ja kun vaikka 5kilon välein lupaa itselleen jotain kivaa palkkioksi niin kummasti löytyy motivaatiota taas.
Meinaattekos muuten huomenna pysyä ruodussa vai sallitteko uudenvuoden kunniaksi itsellenne herkuttelua? Me juhlitaan kotona perheen kesken, joten ajattelin että juhlan kunniaksi saa vähän herkkujakin syödä. Mutta koitan tälläkertaa yrittää sitä kohtuutta sitten..
Tervetuloa mukaan uudet!! Kivaa kun meitä on jo näin monta tsemppaamassa toisiamme!!
Me vielä kukutaan miehen kanssa ja mietitään mikäs auto meille tulee.. Taitaa aamulla väsyttää kun mukelot herättää..
Tsemppiä jokaiselle yhdessä ja erikseen.. Ja tietty HYVÄÄ ALKAVAA UUTTAVUOTTA!!
toivottelee Pihlipim
Tosi kiva Möhkis jos jaksat ja ehdit sillasen listan väsätä:) Kiitos!
Mulla menee edelleen niin hyvin, että olen todella innostunut. Oli pakko käydä vaa´alla tänään aamulla, kun oli hyvä fiilis lukemista, ja kyllä oli iloinen yllätys:)! (-5kg!! Tosin lähtöpaino on otettu iltasella vaatteet päällä, ja nyt heti aamusta yöpaidassa, mutta silti, JEEEEEEEEEEE!!)
Me mennään tänään illalla kyläilemään, ja syön siellä sitä mitä tarjotaan, mutta vaan sen verran että nälkä lähtee. Viinaksia en ota, ku pitää ajaa kotiin, eli ei tuu oikeestaan sen erikoisempaa päivää syömisten osalta mulle.
Oikein hyvää Uuttavuotta kaikille! Ensi vuonna ollaankin sitten jo hoikkia;)
Täällä ilmoittautuisi yksi kilojen karistaja. Laihdutin 2 vuotta sitten vähän yli 20 kiloa, tuolloin lähtöpaino oli 113kg. Kohta ollaan taas samoissa luvuissa joten ilomielin hyppäisin riviin mukaan. Minulta leikattiin vuosi sitten suonikohjut ja kun n. kuukauden makasin liikkumatta alkoi alamäki joka on jatkunut liian kauan... Kaksi päivää sitten kapusin vaakaan ja se näytti kauhistuttavat 105,7kg. Apua!!! Pituutta löytyy 172 cm.Kunhan pääsisin siihen edellisempään alimpaan painooni joka oli 89kg niin oisin sikatyytyväinen!!
Paheenani on kaikki herkuttelu, palkitsen itseni syömällä ja rakastan kaikkea hyvää ruokaa. SUolaista ja makeaa.
Minulla on 3 lasta ja haaveilen vielä nelosesta. Jospa se kilojen karistuksen myötä tärppäisi. Tänään aion kyllä uuden vuoden kunniaksi hiukan herkutella ja pari kuohuviinilasiakin nauttia, mutta sipsit ja karkit jätän väliin.
Kuka ehdottikaan taulukkoa mitoista, se oisi hieno juttu!!
... kun on saanut lapset nukkumaan ja ikään kuin " laihdutuspäivän pulkkaan" .
Itse en ole vielä kokeillut, mutta ystäväni laihdutti reilut 20 kg siten, että söi palkinnoksi YHDEN mehujään joka ilta palkinnoksi. Siinä kuitenkin aika vähän kaloreita... varsinkin jo löytää jonkin vähäkalorisen vaihtoehdon (ystäväni söi " lipsin" )
Toisen vinkin sain samalta ystävältäni, jos kyllästyy juomaan kraanavettä. Laita sitruunanmakuista vichyä 1,5 l ja " mummon marjamehua" senti-kaksi ja juo pullo päivän aikana - OLI TOSI HYVÄÄ ja vähäkalorista. Sillä juodahan pitää nestettä vissiin 1-2 litraa/päivä, eikös?
Ja oma laihdutus kolmatta päivää ja ruodussa on pysytty. Nyt kamppailen illan " siideri-kiusausta vastaan" . Tekisi mieli puolen litran tölkki tuhota, mutta pelkään että tuo suistaa minut raiteltani - olen aika ehdoton, kun laihdutan... retkahtamisia en juuri salli... tai se on sitten menoa taas... =C
Tänään se alkoi! Olen todella innoissani! 1,5 litran vesikannu on pöydällä ja se pitää juoda ennen klo 16, sitten täytän sen uudelleen. Mulla toi veden juominen on todella ongelma, en millään meinaa muistaa juoda.... Aloitin aamun proteiinipirtelöllä ja sitten kun tulee nälkä, otan puuroa ja mehukeittoa. Ja paljon paljon vihanneksia!! Täytyy kaivella pakkasesta kik-herneet ja mung-pavut, ne ovat muistoja edelliseltä terve-ravinto-kaudelta....:)) Ei, oikeesti, mä innostuin silloin keittelemään isoja satseja noita, ne on tosi hyvä proteiinilisä salaatteihin ja lautasen reunalle. Yksi hyvä salaatinlisuke on myös quinoa, saa terveyskaupoista (ent. luontaistuotekaupat :)).
Meinaan virittää myös askelmittarini (mulle niitä kertynyt 3 kaikenmaailman lehtien tilauslahjoina) ja lähteä muksujen kanssa lenkille.
Joo, kyllä nyt on entiset meiningit päällä! Tästä tää lähtee taas!!! Olen ennenkin onnistunut ja onnistun nytkin!
Olen päättänyt, että tämä vuosi on itseni kuntoonlaittamis- ja itseni hemmotteluvuosi. Ajattelen tänä vuonna vähän enemmän itseäni. Käyn kampaajalla useammin ja kasvohoidoissa, ehkä jopa jossain aromaterapia tms. jossain ihanissa vartalonhoitojutuissa. Tein itselleni eilen ihanan jalkahoidon ja nyt on kantapäät kuin vauvan peppu.
Jospa alettais siskot palkitsemaan itsemme lasten nukkumaanmenon jälkeen vaikka niin, että laitetaan joku ihana naamio nassuun, ja jalat upotetaan tuoksuvaan, lämpimään veteen (mulla on sellainen viime jouluna lahjaksi saatu vehje, joka hieroo jalkapohjia) ja sit vaan nautitaan ja katsotaan telkkaa tai luetaan hyvää kirjaa. Ja jos ihan välttämättä haluaa syödä jotain, niin sitten jotain terveellistä, vaikka joku ihana marjarahka tai hedelmäsalaattia tms.
Kaikki uudet toivotan tervetulleiksi ryhmään! Huomenna onkin sitten eka punnituspäivä! Ja kantsii hommata se mittanauha, ja ottaa ainakin vatsanympärys ja vyötärö, ja jos haluaa, niin reidet ja käsivarret myös. Kevään myötä ne sentit alkaa kadota!!!!
Tsemppiä kaikille! T: SL eli Sälli
Moikka kaikille,
olisin kovasti tulossa tähän " ryhmään" jos sopii?
Tänään aloitin painon pudottamisen ja urakkaa olisi noin 20 kiloa.
Pituutta on 165 ja muutama päivä sitten illalla paino oli 88,apua.
Tänään aamulla vaaka heilahti 87.2..ajattelin, että kesään mennessä kaikki 20 kiloa pois, mutta onkohan tavoite liian suuri?
Tukea kaipaan kovastikin, koska mulla on aivan tajuton makeanhimo.
Nyt olo tuntuu vahvalta, vaikka kaapissa onkin vielä herkkuja mutta en tiedä kauanko olen vahvoilla. Yritän kuitenkin ihan tosissani.
Toivottavasti huolitte mut mukaan :) Tsemppiä kaikille..
Hyvää alkanutta vuotta " Amatsoni Allit" ! Ilmoittautuisin joukkoonne mukaan, jos vielä mahtuu?!
Lähtötilanteeni on seuraava:
pituus 160 cm
paino nyt 78 kg
tavoitepaino 62 kg
Urakkaa siis on! Lapsia minulla on neljä ja nyt kun lapsiluku on täynnä ja kun nuorinkin on jo reilun puoli vuotta, päätin itsekkäästi, että vuosi 2008 on omistettu omalle hyvinvoinnille.
Päätöksen ja onnistumisenhalun lisäksi tukeudun painonvartijoihin ja kiloklubiin/keventäjiin. Peruskeino on tietty syödä vähemmän ja liikkua enemmän, mutta tähän alkuun tarvitsen kunnon startin ja senpä vuoksi tilasin juuri painonvartijoiden kotilaihduttaja-paketin. Kiloklubia/Keventäjiä ajattelin sitten hieman myöhemmin, kun laihdutus on päässyt käyntiin.
Liikun jonkun verran, mutta nyt tarkoitus olisi lisätä sitä ja apuna on upouusi askelmittari ja sitten sykemittari, en vaan ole ihan vielä päässyt jyvälle kaikista sen hienouksista...
Menestyksekästä painonpudotusprojektia siis meille kaikille!
Uusivuosi meni hyvin, joskin sipsejä ja muutaman nakin napsin iltasella. Sen tuloksena sain itselleni aikas huonon olon (muistuttaa onneksi siitä, että ei kannata sillasia syödä).
Tänään olen harrastanut hyötyliikuntaa lähes koko päivän, kun siivosin koko huushollin. Siinä ohella ei tullut syödyksi mitään, ja nyt illalla ahmisin tortilloja kovaan nälkääni (kevyet täytteet, salaattia yms.,)mutta söin viisi niitä lettuja yhteensä... Vähän harmittaa näin jälkikäteen, saa nähdä mitä vaaka aamulla näyttää.
Mitä enemmän porukkaa, sitä vilkkaampaa keskustelua :)
Eilen kävin kirjoittamassa pitkät pätkät, sitten onnistuin jotenkin poistamaan kaiken, suututti niin, että jätin kirjoittamisen sitten kokonaan.
Tänään on mennyt ihan mallikkaasti, en ole syönyt mitään ylimääräistä :) Eilen herkuttelin, mutta päätin että se oli tämän viikon herkkupäivä, joten ei niin paljoa harmita. Nyt onkin pitkä aika seuraavaan herkkupäivään, kun vasta ensi viikon lopulla sellaisen pidän. Kummasti herkut takaraivossa kummittelee :(
Huomenna olisi siis punnitus, toivottavasti muistan käydä vaa´alla. Heti aamusta on nimittäin lähdettävä neuvolaan muksun kanssa, mutta yritän muistaa. Listaa ajattelin väsätä sitten kun ensimmäiset painot saadaan kehiin, eli viikonloppuna varmaankin. Mitäs mieltä olette, laitetaanko aloituspainoksi kaikille huominen tulos, vai ne painot mitä olette nyt ilmoittaneet?
Oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille!
möhkis
Jatkat vaan samaan malliin!
Mä en oikein edes kehtaa kirjoittaa, mitä olen tänään taas mässyttänyt...No, aamu meni ihan ok ja lounaaksi mies paistoi hyviä kanapihvejä ja laittoi kreikkalaista salaattia ja itsetehtyjä lohkoperunoita uunissa. Sitten lähdettiin muksujen kanssa kauppaan ostamaan niille karkkipäivän karkit. Ostin sitten kaikille jätskit ja mulle ja miehelle myös ison irtokarkkipussin. Niitä tässä nyt tuhoan....
En ennen lapsia voinut ymmärtää, miten joku saattoi alkaa sen puputtamisen aina saatuaan lapset nukkumaan. Nyt kyllä tajuan! Meillä 3 alle 7-vuotiasta, ja jotenkin se ilta on aina niin rankka, ne on ihan hepulissa ja huutavat, juoksevat, kirkuvat, hyppivät, miekkailevat....Kun olen saanut niille iltapalat suuhun, yöpaidat päälle, hampaat pestyä, sadut luettua ja kaikki petiin, olen niin LOPPU! Sitten palkitsen itseni ja keitän kahvit, ja syön jotain hyvää sen kahvin kanssa, pullaa, keksejä tms. Jopa joulusta jäänyt kuivakakku (joita inhoan!) ja piparit kelpaavat, jos ei muuta ole...
Mun miehellä on sellainen työ, että on pari kertaa viikossa illat ja yöt töissä, joten silloin hoidan iltahommat yksin, muuten mies toki auttaa hirveesti ja tehdään molemmat niska limassa. Nyt on vielä rankkaa, kun lapset on olleet viikon kotona ja ovat vielä ens viikon, tarhat kun on kiinni (tai en raaskinut pitää tarhassa nyt kun olen itse päivät kotona).
Joo, eli mulla on tämä " palkitsemis" juttu jotenkin vinossa, pitäis löytää joku muu tapa, jolla palkita itseään, kuin herkut.
Ja AAE:lle piti vielä sanoa, että eikö ole mukavaa, kun ruoka alkaa maistua. Mä oon aina huomannut sen, että jos pystyn vähentämään sokeria, niin ensinnäkin mulla alkaa olla ihan oikea nälkä, ja sitten ruoka maistuu niin hyvältä!!! Kun taas nyt olen siinä vaiheessa, ettei mikään maistu miltään ja ruumis vaan huutaa sitä sokeria....
huvitti muuten, kun työpaikkalääkäri yritti miettiä, millä pääsisin tästä sokerinhimosta...joka mulla on myöskin psyykkistä....Ja ei raukka muuta keksinyt kuin että kokeile hyvä tyttö Valion marjakeittoja, nehän on sokerittomia....Lisäksi lykkäs mulle pinon jotain laihdutusesitteitä...siinä on suomalaisen tavallisen rivilääkärin tiedot, miten auttaa syömishäiriöistä potilasta. Muistaakseni lääkärin koulutukseen kuuluu 8 tuntia ravinto-oppia, ja siinä se.
Mutta nyt, kaikille mukavaa la-iltaa, ja pysykää erossa herkuista! Mulle tuli nyt niin paha olo noista karkeista, pyörryttää....kohta kun verensokeri putoo niin olen kiukkuinen kuin ampiainen! Täytyy mennä nukkumaan sitä ennen ettei tule miehen kanssa riitaa....
T: SL eli Sälli