AMATSONI ALLIT vk. 52
Noniin leidit, homma alkakoon:)
Lukemia kehiin:
Paino nyt: 108kg
Pituus: 172cm
Tavoitepaino: 68kg
Aikataulua en itselleni aseta, mutta vuoden päästä toivon olevani " edes" 20kg kevyempi.
Olen siis se " Aihe Vapaa" :n ap
Tervetuloa mukaan!
Kommentit (38)
Täällä mitat ovat 178cm ja 95kg.
Tavoite on joskus painaa 70kg niin kuin ennen lapsia.
Vaatekoko on nyt 48.
En halua ottaa sitten vastuuta mistään " väliaika-taulukoista" tms. yms. vaikka tämän pinon aloitinkin. Mulla ei riitä muisti eikä aika moiseen:) Jos joku siis tykkää koneella näpräillä, niin saa mun puolesta homman hoitaa. Mulla tavoitteena, tämän itse tavoitteen lisäksi, on muistaa tulla kirjaamaan tulokset tänne kerran viikossa..:)
ap
Oisko se tästä viikon päästä keskiviikko vai esim. aina maanantai?
Ja tehdäänkö niin, että sinä aae2005 aina aloitat punnitusketjuviestin vai se, joka ensimmäisenä ehtii?
Laittaa esim: Amatsoni Allit Punnitustulokset vk 1 ???
Kyseleepi Sälli
Ja mun puolesta voi kuka vaan sen viestin aloittaa (omaan muistiini en sen vertaa luota, että uskaltaisin luvata..), kunhan vaan merkkaa siihen mikä viikko on menossa, niin kaikki ne sit löytää.
T. AAE
Millä konstein muuten AAE ja Cassie meinaatte aloittaa?
Mulla kokemusta Painonvartijoista (2 x miinus 10-15 kg) sekä Herbalifen proteiinipirtelöistä (miinus 15 kg). Mä ajattelin jotenkin alkaa yhdistellä näitä, eli pisteitä en ala merkkaamaan, mutta jotenkin yritän pitäytyä 1200-1500 kcal/pv, mulla on aika hyvä käsitys, mistä se tulee koostumaan. Herban pirtelöitä ja proteiinipatukoita aion ottaa proteiinin saamiseksi, pitää nälkää ja pysyy lihakset paremmin. Sitten vaan tervettä järkeä, eli mun kohdalla sokeri aivan kokonaan pois, kaikissa muodoissa, ja sitten hurjan paljon vihanneksia lisää. Nykyään syön yhden perunan viikossa, siinä mun " vihannekset" . Ja niitä kun pitäis syödä se 500- jopa 800 g/pv. Leivän ja perunan jätän myös aluksi, eli jonkinlaista karppaamista. Olen huomannut, että pystyn paremmin olemaan erossa sokerista, kun vedän hiilarit aluksi minimiin.
Että näillä eväillä eteenpäin! Mites te?
Ai niin, ja sitten olen miettinyt, että pitäiskö liittyä Keventäjiin, siellä olis niitä laskureita sun muita, joista näkis, et onko tullut syötyä oikea määrä rasvoja, vihanneksia ym. päivässä ja liikuttua tarpeeksi.
Nyt on pakko ottaa itteään niskasta kiinni ja sulkea suklaahanat. Laihduttanut olen ennenkin, mutta viimeistään aina uusi raskaus tuo sitten kilot tullessaan ja imetysaikana vasta oikein urakalla lihon. Nyt olis taas tarkoitus löytää se " oma itsensä" näiden ylimääräisten läskien alta..
Herkkujen perään olen ollut aina ja niiden karsiminen on nyt ekana hommana minulla. Olen siis tällainen imettävä laihduttaja, joten melko hissukseen olis tarkoitus tätä kevennystä aloitella. Neiti on nyt 2kk ikäinen. Lapsosia meillä on 4.
Vaakalukemaa ei nyt ole, mutta jos huomenissa kävisin vaakalla ja ilmoittaisin karmivan tuloksen. Veikkaisin 83-84kilon paikkeilla. Tavoitteena olis 58kiloa sitten joskus.
Tsemppiä kovasti kaikille toivottaa Pihlipim
Ja tervetuloa mukaan Pihlipim:)
Onpas mulla kova nälkä.. heh! Yksi päivä takana sentään jo.
Mulla on myös kokemusta Painovartijoista, ja silloin tippui vajaa kymmenen kiloa (tosin painoinkin sillon jo alkujaan 10kg vähemmin kuin nyt..). Siellä oli vaan niin huono ohjaaja ainakin silloin, etten jaksanut kauempaa.
Ajattelin tällä kertaa ainakin aloittaa siitä, että jätän kaikki herkut pois, muutamaksi ensimmäiseksi viikoksi. Jatkossa pidän kyllä kerran viikossa karkkipäivän, koska tiedän että muuten tämä homma pissii pahasti..:/
Aloitan siis paremmat ruokailutavat ihan ensiksi, liikuntaa alan harrastaa pikkuhiljaa, ja niin paljon kuin ehdin, mutta stressiä en aio siitä näin aluksi ottaa. Enkä jaksa mitään pisteitä tai kaloreita alkaa ainakaan heti laskea, kun paino tippuu varmaan ilmankin. Ruokapäiväkirjaa ajattelin pitää, niin sieltä sen syyn sitten varmaan näkee, jollei paino ala tippua:)
Mitkäs on teidän pahimmat paheet ruuan suhteen?
Mulla paheina ovat sipsit! Voisin syödä vaikka pussin joka päivä.. Karkkia en juuri syö, ja suklaatakin melkeinpä vain kerran kuussa naisten vaivoihin:) (tosin sillon meneekin sitten levy/päivä sen viiden päivän ajan..:)
Nyt pitänee mennä aamupalalle, tonkimaan kaapista jotain kevyttä.
Kuulumisiin!
Sopiiko mukaan porukkaan?
Eilen innostuin kun luin AV:n viestejä aiheesta, mutta en uskaltaunut illalla vaakaan... Tänä aamuna sen tein ja tulos:
112.2 kg
170 cm
rinnanympärys: 117 cm
vyötärö: 108 cm
lantio: 126 cm
laitoin ylös myös nämä sentit, en ajatellut niitä mitata joka viikko, mutta voivat olla jossain vaiheessa kannustavia jos (kun) painoon tulee junnausta.
Varsin komea tuo meikäläisen aloituspaino. Huhhuh! Elämäntapamuutosta haen, en halua laihduttaa enää koskaan tämän jälkeen. Oon pyrkinyt jo jonkin aikaa muuttaan elämääni ja alkanut liikkua säännöllisesti. Se tekee kyllä tosi hyvää! Mutta samalla oon huomannut että se ei ole pelkästään laihdutuskeinona tehokas, merkittävää on se, mitä pistää suustaan alas.
Keskiviikkona siis sovitte punnituksesta, se on hyvä päivä!
Siis heippa ja mahtuuko vielä mukaan? Onkos teillä tarkat pääsykriteerit?
Mittani tällä hetkellä
Paino 83,3 kg
Pituus 172 cm
Olen oikeastaan laihduttanut jo elokuusta lähtien ja paino on tippunut 10 kiloa. Jostain syystä paino junnaa nyt paikallaan ja tartteisin siis ryhmän tukea. Tavoitepaino minulla on 65 kiloa, eli 18 pitäisi vielä saada pois. Tavoite kesään mennessä olisi 10 kiloa ja siitä sitten taas eteenpäin.
Tsemppiä kaikille urakkaan!
möhkis
-möhkis-: Tervetuloa! Ja ei meillä ainakaan mun puolesta mitään sen kummempia pääsyvaatimuksia ole:) Kaikilla taitaa olla aika paljon pudotettavaa vaan. Mutta sinähän oletkin jo aikaslailla painoa saanut pois, onnea siitä! Onko hyviä vinkkejä?
Ja lukemat oli melko masentavia. 84,6kg. Niin ja pituutta mulla on vaivaiset 160cm, joten tuo on mulle tosi paljon.
Ja liityin nyt sitten keventäjiinkin, jospa siitäkin jotain tsemppiä sais. Tämä päivä on mennyt enempi tai vähempi penkin alle kun kotona on vielä joulusuklaita.. Samperi sentään kun sitä on heikko tuon suklaan viehätyksille. Onneksi suklaat on kohta loppu ja uusia ei osteta!
Liikuntaa meinaan aloitella hiljakseen, sitä mukaan kun hyvältä tuntuu.
En ota mitään aikataulua tälle laihtumiselle, kunpa saisi ruokailutavat kuntoon eikä tarttis tehdä tätä hommaa aina uudelleen.
Kesäkin vaan lähestyy ja olishan se kiva voida käyttää kauniita vaatteita kesällä, joten nyt vaan pitäis koittaa tsempata.
Tsemppiä kaikille!
Minä aion aloittaa karppaamalla. Siitä löytyy muutaman vuoden takaisia kokemuksia,toimii! Olen kai jonkin sortin sokeririippuvainen ja on hyvä saada kokonaan kierre poikki. Tänään mätin vielä joulusuklaata kaksin käsin mutta huomenna kun työt alkavat niin on helpompi rajoittaa mässäilyä.
Karppaamisesta vielä; pekonia ja muuta ällöä en syö joten en ole ihan perinteinen karppi. Kala ja kana maistuu ja joskus possupihvejä voin maistaa mutta en ole rasvaisen lihan ystävä.
Nämä kilot on hankittu suklaalla,ranskalaisilla ja liikunnan puutteella.
Täällä olis myös eräs jolla on ihan liikaa pudotettavaa.
Pituutta on 165 cm ja painoa 88 kg.
Jos sen 20 kg sais pois ens jouluun mennessä niin olisin ikionnellinen.
Lapsia on kaksi 4 ja 6v.
Syy kiloihin on herkut, suklaa ym. joten helppo on lähteä pudottamaan, herkut pois niin kaikki sujuu:)
Liikun jo nyt paljon ja syönkin ihan terveellisesti (siis ruokaa), mutta ne välipalat on kaikkea muuta kun terveellisiä.
Mutta enköhän teidän avulla pysy erossa niistäkin.
laihaläski:)
Voi hittolainen tätä joulun aikaa, kun on kaikki kaapit täynnä vielä jouluherkkuja. Mulla on mennyt eilinen ja tämä aamu ihan persuksilleen....eilen syötiin iltapäivään asti ihan terveellisesti, sitten mies ja mukulat kävi Mäkkärillä ja tuli vedettyä McFeast-ateria, se on muistaakseni 1700 kaloria !!!!! Ja ei se vielä riittänyt, vaan sitten syötiin juustoja, suolakeksejä ja hedelmiä vielä puol yhdentoista aikaan.... Välissä vähän marsipaanikakkua, suklaakonvehteja jne.
Tänä aamuna söin TAAS joka-aamuisen aamiaiseni, kaksi paahtoleipää hillolla ja kahvia.
Mun ongelma on tuo sokerin, pullan ym. hyvän syönti. En syö ruokaa ollenkaan. Voi mennä kolmekin päivää, etten syö mitään " kunnollista" . Sitten kun täyttää vatsansa rahkapullilla, Boston-pullalla jne. niin mulla ei ole edes nälkä.
Tiedän, että alkaisin laihtua, kun vaan alkaisin syömään ihan oikeaa ruokaa. Olen lihava mutta oikeasti aliravittu. Tosin syön kyllä vitamiineja ja hivenaineita...
Toinen ongelmani on tuo liikunta. Oikeastaan tykkään liikkua, MUTTA en saa itseäni liikkeelle. Mulle se lähteminen on kaikkein vaikeinta. Olen niin jumalattoman laiska pakkaamaan vaikka uima- tai salikamat laukkuun ja lähtemään. Tähän yritän etsiä muutosta.
Tässäpä ne meikäläisen solmukohdat. Olen jotenkin nyt henkisesti tähdännyt aloittamisen 1.1. alkaen, joten siksi elän vielä vähän niin kuin pellossa....
Tsemppiä kaikille! Mäkin liityin eilen Keventäjiin, ihan vaan varmuuden vuoksi....
Kiva kun mahtuu vielä mukaan :)
Minä sain tuon 10 kiloa pois pelkällä ruokavalion muutoksella! Eli pienensin annoksia, annoksesta puolet kasviksia, söin säännöllisesti ja vain silloin kun on nälkä. Ennen en syönyt aamupalaksi mitään, vain pari kuppia mustaa kahvia, nykyisin syön kunnon aamiaisen, yleensä ruisleipää ja vähäkalorisen jugurtin. Aamiaisella pärjää hyvin seuraavaan ruokaan, ei tarvitse napostella mitään.
Herkuista en ole pystynyt kokonaan luopumaan, joten pidän herkkupäivän kerran viikossa, yleensä viikonloppuna. Viikolla herkuttelen valion keitoilla tai teen hedelmärahkaa.
Liikuntaa pitäisi nyt aloitella, se on aina ollut minulle vaikeaa, mutta ei auta, vain liikkumalla kroppa myös kiinteytyy! Mikähän olisi paras laji aloittaa, reipas kävely varmaankin? Kuntosalillekin pitäisi vääntäytyä, se ei vaan oikein nappaa, mieluummin liikkuisin ulkona.
Jouluna tuli painoa kilo lisää, onneksi joulu herkkuineen on taas takana päin, pitää palata ruotuun!
möhkis
Täällä on siis muitakin " suklaan orjia" , onpas lohdullista ettei yksin tartte kamppailla herkkuhimojen kanssa.
Tänään on mennyt mallikkaasti ja kävin juuri tuolla energynetissä laskemassa päivän kalorit, niin 1250 tähän mennessä. Eikä tarkoituksena ollut enää syödä mitään hedelmää enempiä. Eli eka hienosti sujunut kevennyspäivä;). Toi energynet on mun mielestä tosi kiva apu tässä laihduttamisessa, sinne kun laittaa päivän syömiset niin saa tietää kalorit helposti. Linkittäminen tais olla kielletty, mutta googlaamalla energynet löytyy heti. Sieltä etusivulta sitten löytyy virtuaaliravintola, jossa se kalorinlasku on.
Mulla on kanssa vanhastaan tiedossa, että pakko pitää edes se yksi herkkupäivä viikossa, jotta voi taas loppuviikon elää terveellisesti. Kaikki namit maistuukin paljon paremmalta kun niitä syö harvakseltaan. Tosin tarvii tosiaan koittaa tsempata meikäläisen, että se jää siihen yhteen päivään viikossa se herkuttelu.
Nyt tää lähtee saunan lämmitykseen. Hyviä viikonloppuja kaikille!!
Pihlipim
Porukkaa näyttää olevankin jo mukavasti koossa :) Kiva kun lähdetään toisia kannustaen liikkeellä tässä urakassa.
Mulla on tää viikko mennyt ihan persuuksilleen... Joulusuklaat kummittelee kaapeissa ja ovat kyllä kadonnut aika tehokkaasti mun suuhuni. Makea on muutenkin mun kompastuskivi :( Sällikö se oli kun kirjoitti, että voi mennä pitkään ettei syö oikeastaan mitään ja sitten vetää jotain makeaa mahan täydeltä. Kuulostaa kovin tutulta. Karkit, pullat ja suklaa. Siinä meikäläisen pahimmat normaalipainon esteet.
Taisin jo kirjoittaakin, että liikun ihan säännöllisesti. Mua liikuntaan on motivoinut niin yksinkertainen asia kuin sykemittari. Kerään siihen kalorikulutusta ja tälle viikolle tavoitteeni oli esim. 2500 kcal. Kyllä se ihmeesti motivoi lähtemään vielä vaikka sunnuntaiaamuna salille jos mittari näyttää liian vähän kulutetuksi viikon aikana. Tämä toimii siis mulla. Joku kirjoitteli, että liikkumaan ei tahdo saada itseään. Kokeilepa tätä. Sykemittareita saa nykyään ihan mukavaan hintaan, jos ei sellaista satu vielä omistamaan. Melko perusmalleihin saa jo asennettua sellaisia ohjelmia, joissa noita kaloreita kerätään.
Ruokapuoli on siis ongelma. Sokerin syöntiä on pakko saada vähennetteyä. Jos vaan minkäänlaisia vinkkejä tähän löytyisi niin kaikki on tarpeen. Tykkään kovasti herkutella (niin kai pakkokin näillä kiloilla ;), enkä oikein edes pysty kuvittelemaan elämääni ilman sitä. Mutta mitä se herkku voisi olla suklaan ja karkin sijasta?
Tsemppiä kaikille ja rentouttavaa viikonloppua!
Mulla on mennyt loistavasti viimeiset pari päivää:) Ylpeä olen itsestäni:) Tänäänkin oli tuoretta pitsaa ja suklaata tarjolla, mutta enpäs ottanut yhtään!
Nälkä on ollut välillä aika kova, mutta se menee onneksi ohi, kun syö ruisleivän tms., eikä sorru mihinkään herkkuihin. Ruuan olen toki syönyt kahdesti päivässä, mutta annoskoot ovat olleet huomattavasti pienempiä.
Jääkaappiin ostin kevytmaitorahkaa (rasvaa 0,3%), joita sekoitan mandariinien kanssa. Ja sitten sillasta kevytsuklaa vanukasta (rasvaa 0,3%, painovartijoiden pisteitä 3kpl). Ja suolasen nälkään, joka mulla on siis sen ongelma, ostin kurkkua, ja kevytkermaviiliä ja dippiä.
Nyt nukkumaan:)
Moi!
Olen kokenut uusia elämyksiä tässä viimeisen muutaman päivän aikana, kun ruoka ja leipä jopa maistuu joltain, kun on oikeasti nälkä kun niitä syö:)
Nyt on vähän tiukat hetket, kun mies tulee parin tunnin päästä töistä, ja yleensä olen pyytänyt tuomaan samalla mulle ISOOON sipsipussin ja dippiä..:/ ja niiden kanssa uppoutunut jonkun elokuvan pariin. Nyt ei voi siihen sortua, menen siis tekemään herkullisen iltapala leivän, ja sitten nukkumaan jo ennenkun ukko kotiutuu, niin en vahingossakaan repsahda;)
Tsemppiä kaikille ja kirjoitelkaahan kuulumisia!
Meillä melkein samat mitat:
pituus: 171 cm
paino: 102 kg
Tavoite olisi 20 viikossa 10 kg pois, eli toukokuun loppuun mennessä, ja siitä sitten toki toiset 10 kg ja toiset jne.....:)
Minulla on muuten TOSI hieno Omronin vaaka, joka näyttää sisäisen rasvan määrän (siis sen sisäelinten ympärillä olevan vaarallisen rasvan määrän), ja siihen saa muistiin 90 päivän ajalta mitat. Siis siihen syötetään pituus, aloituspaino, sukupuoli ja se näyttää sitten BMI:n ja jonkun luusto% tai jotain....
Kilojen lisäksi mä lähden nyt tavoittelemaan tuota rasva% pudotusta, joka mulla on APUA tasan 50 % !!!! Elin tasan puolet minusta on kävelevää RASVAA!!!!
Huoh.....
Tsemppiä kaikille kanssasisarille! 10 kg pudotuksen jälkeen olemme melkein 3 vaatekokoa pienempiä eli sopivasti kesäksi!
SL eli SÄLLI