Koska lopetit imetyksen ja miten teit sen? Vinkkejä lopettamiseen?
Meillä tyttö 8kk ja imetän vielä. ehkä vuoden ikään jatkan jos jaksan/onnistuu.
Kommentit (8)
pikkuhiljaa. Lopulta oli jäljellä enää yksi syöttö, ja se jäi ihan huomaamatta pois. Näin omillani, lopetin 11-kuisena kokonaan imetyksen.
Tiedän kyllä ettei kaikilla mene yhtä helposti :)
Lapsi lopetti itse, kun oli 1 v 3 kk.
Lähdin pois sen silmistä pariksi päiväksi. Sujui yllättävänkin hyvin - toisena päivänä oli vähän kitissyt isälleen, mutta ei mitään suurempaa draamaa.
Kun palasin, juotin rinnat kertaalleen tyhjiksi, eikä maito enää palannut.
yritin jatkaa imetystä, mutta väsymys ja pahoinvointi veivät voiton ja päätin lopettaa imetyksen kokonaan. kahden viikon ajan selitin aina, kun lapsi halusi rintaa, että äidin maito on loppu ja että mukissa on lisää (lehmän)maitoa.
lapsi ei itkenyt kuin muutaman kerran, mutta hyväksyi lopulta että maitoa ei tosiaan ole.
ja lapsi on hieman vajaa 10kk. Viikonloppuna poika oli yökylässä eli tuli vuorokauden tauko imetykseen. Maanantaina olin päivän töissä ja oli taas 12h tauko ollut niin totesin että nyt on hyvä sauma lopettaa kokonaan. Ja eipä siinä sen kummempia. Aamuyöstä ärsyttää lämittää pulloa, muulloin annan maidon nokkamukista ja lasista. Esikoisen kanssa imetys loppui yhtä helposti.
iltapäivällä kun päästiin sairaalasta pois
Ensin tissi ei kelvannut päivällä muuten, kuin päiväunille nukahtaessa. Sitten syötiin rintamaitoa vain aamulla, illalla ja yöllä. Sitten loppui yösyöminen ja lopulta suostuttiin syömään rinnasta vain aamulla unenpöpperöisenä. 10kk imetys loppui kokonaan. Olisin halunnut imettää 1-vuotiaaksi asti, mutta lapsi päätti toisin.
Syynä se, että olin raskaana ja imetys alkoi tuntua pahalta. Myös maidon määrä oli vähentynyt (ainakin siltä tuntui). Rupesin vain antamaan vauvalle korviketta pullosta ja hän kyllä hyvin nopeasti tajusikin pullosta syömisen idean. Ei ollut pullosta juurikaan syönyt aiemmin... Muutaman kerran jouduin vielä antamaan tissiäkin, kun pelotti että tulee tulehdusta tai tukkeumaa, kun siis tuli joku kipeä kova kohta rintaan. Mut imetin vain sen verran että rinta pehmeni ja vain silloin kun tuntui kipeältä. Äkkiä mulla sitten se maidon tulo lakkasikin, ehkä koko operaatioon meni kolme päivää (siis eka pullosyötöstä siihen etten imettänyt enää lainkaan).