mitä työttömät tekee päivisin?
Tunnen työttömiä, joilla ei ole mitään kiinnostusta edes hakea töitä. Mitä ihmettä puuhailevat kotonaan ja eikö heillä käy aika pitkäksi ?
Kommentit (97)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 01:05"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 00:36"]Täytyy olla aika heikko yksilö jos tarvitsee työpaikan eli aikuisten päivähoitopaikan siihen että pää ei hajoaisi. Silloin kun olin päivätöissä niin ongelmani oli ennemminkin se että omille projekteille ei jäänyt aikaa töiltä.
Ihmettelen kuinka niille oravanpyörässä zombieina juokseville työllisille ei tule aika pitkäksi, päivästä toiseen sitä samaa?
[/quote]
:D
Kenellä täällä on pää hajoamassa?
[/quote]
:D Ei varmaan täällä kellään, mutta aina välillä kuulee vaan niin ihmeellistä kitinää siitä kuinka ei millään kestä olla työttömänä kotona (pakkoko siellä on 24/7 olla?) tai muuta vastaavaa. Mielikuvituksella ihminen keksii itsellensä vaikka ja mitä tekemistä, ei siihen mitään työpaikkaa tarvita.
Herään n. kello 09 joka aamu. Masturboin ensi töikseni, jonka jälkeen syön aamupalan ja juon kupin kahvia. Sitten aamulenkki, jonka jälkeen suihkuun ja uusi masturbointihetki. Suihkun jälkeen musiikki soimaan ja ruokaa laittamaan.
Ruoanlaiton jälkeen syömään ja syömisen jälkeen kyrpä kolmannen kerran käteen. Sitten rentoutuneena ruokalepo. Sitten vaimo tulee kotiin ja nussitaan. Illalla sitten yhdessä salille, jonka jälkeen naidaan ja sitten suihkuun. Suihkun jälkeen iltapala, sen jälkeen sänkyyn. Iltapano, seksiä keskiyöhön saakka. Sitten rentoutuneena nukkumaan, seuraavana päivänä sama kaava. Elämä on ihanaa!
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 01:31"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 01:05"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 00:36"]Täytyy olla aika heikko yksilö jos tarvitsee työpaikan eli aikuisten päivähoitopaikan siihen että pää ei hajoaisi. Silloin kun olin päivätöissä niin ongelmani oli ennemminkin se että omille projekteille ei jäänyt aikaa töiltä.
Ihmettelen kuinka niille oravanpyörässä zombieina juokseville työllisille ei tule aika pitkäksi, päivästä toiseen sitä samaa?
[/quote]
:D
Kenellä täällä on pää hajoamassa?
[/quote]
:D Ei varmaan täällä kellään, mutta aina välillä kuulee vaan niin ihmeellistä kitinää siitä kuinka ei millään kestä olla työttömänä kotona (pakkoko siellä on 24/7 olla?) tai muuta vastaavaa. Mielikuvituksella ihminen keksii itsellensä vaikka ja mitä tekemistä, ei siihen mitään työpaikkaa tarvita.
[/quote]
Kyllähän tekemistä keksii vaikka kuinka. Ei se ole mikään ongelma. Nautin kiireettömistä päivistä ja hitaista aamuista suunnattomasti. Käsityöt, lukeminen ja liikkuminen sekä ystävät tuovat kyllä sisällön elämääni.
Itselleni ainakin työttömyys on ongelma siinä mielessä, että koskaan ei tiedä kauanko sitä tällä kertaa kestää. Henkinen paine uuden työpaikan löytämiseen on kova, sillä toimeentulo on pitemmän päälle kuitenkin kiinni siitä palkkatyöstä. Ansiosidonnainen on ihan hyvä, mutta tiedostan että sitä ei kestä ikuisesti. Kun työttömyys pitkittyy, niin työllistymisen mahdollisuus pienenee.
Terveisin pätkätyöläinen, joka opiskelee lisää päästäkseen pois pätkätyökierteestä
Mulla loppuu työttömyys just tänään, mutta viimiset 3 kk, mitä oon ollu työttömänä meni tosi nopeasti. Aamuisin nukuin pitkään. Sitten surffasin apinan raivolla meille uutta asuntoa netistä eri paikkakunnalta. Sitte ajoin katsomaan niitä asuntoja.
Otin myös yhteyttä entiseen työnantajaani ja se lupas mulle duunia. Ei tarvinnu sit sen enempää tehdä hakemuksia.
Siinä meni kivasti eka kk. Sitte olikin jouluhössötykset ja uv siinä välissä.
Sitte vika kk meni muuttaessa. Siis pakatessa ja perillä taas purkaessa muuttolaatikoita.
Oon kyl kattonu myös paljon telkkaria.
Nyt uus duuni sit jo alkaakin tänään.
Ihan kivaa tämä on, vaikka arkiaamuina en nuku pitkään. Herään ruokkimaan elukoita ja töihinlähtevää miestä, sitten päivällä on talonlämmitystä, siivousta, ruuanlaittoa ym. tavallisia kotitöitä. Vapaa-aikaa on silti runsaasti, ja onneksi on netti! Teen käsitöitä, luen, ulkoilen ja totta kai työhakemuksiakin teen.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 23:57"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 23:31"]Mä roikun netissä... En haluasi, mun olen täysin jumittunut tähän. En saa mitään muuta aikaiseksi.
[/quote]
Sama-_-
[/quote]
samaa-
Itse olen työssäkäyvä perheellinen nainen ja tämän(kin) ketjun luettuani voin vain ihmetellä sitä, milloin tässä "hyvinvointi"yhteiskunnassa herätään siihen, ettei yhteiset varat riitä siihen, että laiskottelusta maksetaan. Ymmärrän kyllä, ettei kaikille löydy töitä ja osa on ihan oman tahdon vastaisesti työtön (tosin ketjun perusteella monet elävät mieluusti muiden kustannuksella). Tuntuu niin järjen vastaiselta, että lorvailusta maksetaan. Jonkinlainen rakennemuutos tarvittaisiin, jotta työttömien tulisi työttömyyskorvausta vastaan tehtävä jotain yleishyödyllistä työtä (lisäkäsiä vanhustenhoitoon, lumenluontia työssäkäyvien pihoilta, bussipysäkkien kunnossapitoa, roskien keruuta, arkiapua lapsiperheisiin jne). Paljon löytyisi sellaista työtä, jota ei kukaan nykyään tee, koska työssäkäyvät eivät ehdi ja työttömät eivät viitsi, kun ei siihen ole mitään velvoitetta.
Okei. Työttömät siis viettävät päivät urheillen, siivoten, vapaaehtoistöissä, ystäviä tavaten jne. Jotkut myös etsivät jopa töitä. Kuitenkin työttömillä on eniten sotkuiset kodit, eniten alkoholismia, eniten sairauksia, eniten itsemurhia, vähiten rahaa. Joku tässä ei nyt täsmää.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:32"]
Okei. Työttömät siis viettävät päivät urheillen, siivoten, vapaaehtoistöissä, ystäviä tavaten jne. Jotkut myös etsivät jopa töitä. Kuitenkin työttömillä on eniten sotkuiset kodit, eniten alkoholismia, eniten sairauksia, eniten itsemurhia, vähiten rahaa. Joku tässä ei nyt täsmää.
[/quote]
Ainoa mikä ei täsmää on omat ennakkoluulosi.
[/quote] No laitas niitä tilastoja näkyville, ettei vaan ole sinun oman pään tilastoja mikä mielikuva sinulla on.
Alkoholisteista on suurin osa ollut töissä, mutta juomisen takia saanut potkut, joten sitä ei voi laittaa työttömyyden piikkiin.
Sotkuiset kodit..aijaa.
Enemmän itsemurhia..laita linkki?
Enemmän sairauksia..laita linkki?
Rahaa heillä on vähemmän se on totta.
T: Se sama työssä käyvä joka ei vietä työssä aikaansa eli # 7
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:32"]
[/quote] No laitas niitä tilastoja näkyville, ettei vaan ole sinun oman pään tilastoja mikä mielikuva sinulla on.
Alkoholisteista on suurin osa ollut töissä, mutta juomisen takia saanut potkut, joten sitä ei voi laittaa työttömyyden piikkiin.
Sotkuiset kodit..aijaa.
Enemmän itsemurhia..laita linkki?
Enemmän sairauksia..laita linkki?
Rahaa heillä on vähemmän se on totta.
T: Se sama työssä käyvä joka ei vietä työssä aikaansa eli # 7
[/quote]
Ei ole mitään tilastoja heittää. Lehdistä olen tämmöisiä lukenut ja myös omia havaintoja.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:26"]
Itse olen työssäkäyvä perheellinen nainen ja tämän(kin) ketjun luettuani voin vain ihmetellä sitä, milloin tässä "hyvinvointi"yhteiskunnassa herätään siihen, ettei yhteiset varat riitä siihen, että laiskottelusta maksetaan. Ymmärrän kyllä, ettei kaikille löydy töitä ja osa on ihan oman tahdon vastaisesti työtön (tosin ketjun perusteella monet elävät mieluusti muiden kustannuksella). Tuntuu niin järjen vastaiselta, että lorvailusta maksetaan. Jonkinlainen rakennemuutos tarvittaisiin, jotta työttömien tulisi työttömyyskorvausta vastaan tehtävä jotain yleishyödyllistä työtä (lisäkäsiä vanhustenhoitoon, lumenluontia työssäkäyvien pihoilta, bussipysäkkien kunnossapitoa, roskien keruuta, arkiapua lapsiperheisiin jne). Paljon löytyisi sellaista työtä, jota ei kukaan nykyään tee, koska työssäkäyvät eivät ehdi ja työttömät eivät viitsi, kun ei siihen ole mitään velvoitetta.
[/quote]
Tungepa se oma pikku rakennemuutoksesi sinne, minne ei aurinko paista.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:26"]
[/quote]
Miksi työssäkäyvä "lorvailee" työaikana av-palstalla? Beats me.
Oon aika paljon itekseni kotona ja nautin siitä :) Herään joka aamu 7-9 välillä, lenkkeilen koiran kanssa, keitän kahvit ja syön aamiaista. Siivoilen, pesen pyykkiä, luen kirjoja ja lehtiä, istun koneella aika paljon, etsin töitä ja lähettelen hakemuksia, käyn kaupassa ja teen ruokaa.
Kyllä mä varmaan jotain puuhaa keksisin, mutta enemmän mua ihmetyttää ne työttömät, jotka eivät edes kummemmin etsi töitä. Kyllä mun mielestä normaalin ihmisen luulisi kantavan jotain huolta toimeentulostaan. Ok, vähemmälläkin pärjää, mutta ei mun mielestä kuulu olla yhteiskunnan tai puolison elätettävänä, vaan jokaisen täytyisi hankkia itse elantonsa. Toki ymmärrän hoitovapaat ja muut, mutta osa pitää kotona lusmuilua jotenkin normaalina olotilana. Sitä en ymmärrä.
Eräs sukulainenkin haki alkuun muutamaa työpaikkaa ja sen jälkeen valitteli, kun ei ole mitään töitä. Mä uskon, että hiukan aktiivisemmalla toiminnalla niinkin pätevä ja koulutettu ihminen kyllä saisi jotakin töitä, mutta on ilmeisesti vain liian arka ja pelkää kaikkea uutta. Ja odottaa suoraan sitä kaikkein parasta työpaikkaa. Nyt sitten on muutaman vuoden kytännyt naapureiden touhuja aktiivisesti, ei kavereita eikä oikein mitään elämää.
tänään vein yhden lapsen kerhoon 8:15, toisen eskariin 8:20 ja kolmas lähti sillävälin itse kouluun. eskarilta kävelin salille 3min matkan, tein treenit ja olin kotona 9:35, laitoin kahvit tippumaan ja kävin suihkussa, nyt juon sitä kahvia.
kuuntelen tässä samalla luentoa netistä (avoin yo), yhdeltätoista haen kerholaisen, isommat kello 12, mennään perhekerhoon ennen yhtä, kolmen jälkeen ollaan kotona, teen ruokaa, viideksi harkat ja mies tulee kotiin.
kyllä ne päivät saa kulumaan helpolla..
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:27"]
Miksi työssäkäyvä "lorvailee" työaikana av-palstalla? Beats me.
[/quote] Menee työpäivä nopeammin kun lorvailee netissä. Eikai täällä kukaan vapaa-aikana jaksa roikkua, silloin on ihan oikeaa (live) tekemistä..
[/quote]
Mihin me akateemiset työttömät sijoitutaan tässä tilastossa?
Terveisin se aiempi pätkätyöläinen
Tännehän on tullut vastauksia yön aikana :) En aloittanut tätä ketjua mitenkään pahalla, vaikka jotkut ehkä luulevatkin. Itse olen töissä kahvilassa ja teen tunteja 20-25h/vk. Hoidan kotiaskareet työpäivien jälkeen/ennen ja vapaapäivinä hemmottelen itseäni ja miestäni. Kuitenkin esim. kesälomien loppupuolella jo odotan töihinpaluuta, koska pidän työstäni/työkavereista/kahvilan asiakkaista. Ehkä työpaikkani on minulle aikuisten päivähoitopaikka, niinkun joku täällä sanoi, sillä en ehkä osaisi olla ilman työtäni :)
ap
En ole kyllä työtön mutta samanveroinen eli kotirouva jonka lapset jo aikuisia, lapsenlapsiakin on muutama. Kyllä päivät menee niin nopeaan etten käsitä vaikkei ole pakkoa tehdä mitään!
Herään noin kahdeksalta tai vaikka kymmeneltä. Mies on keittänyt kahvit ennen lähtöään ja koiratkin päästänyt ulos. Juon rauhassa kahvit, otan ehkä vähän aamiaista, silmäilen aamuteeveetä. Käyn suihkussa ja teen aamutoimet, petaukset, tiskit yms. Koirat sissään ja hyppään autoon ja ajan vaikka Lidliin niinkuin huomenna. Ostan isomman erän tarvikkeita. Piipahdan ehkä kirpparilla.
Kotiin, pesen pyykkiä silitän tai imuroin, tev auki, tietokone kyttäys, oho..siinähän se hurahti, äkkiä kahvia ja voileipä, pulla ja ruoka alulle, teen kaiken itse. Viiden maissa istumme jo ruokapöydässä ja keskustelemme päivän tapahtumista, korjaan astiat, siistin keittiön, kahvit päälle, koirille ruuat. Satunnaista tietsikka, tv, puhun puheluita, joku voi tulla piipahtamaan tai piipahdan itse jollakulla lapsista..illat venyy yöhön asti. Näiden lisäksi ulkoilua koirien kanssa, kerran viikossa vapaaehtoistyötä, käyn tietenkin sukulaisissa, ystävillä, meillä käy vieraita, piipahdetaan kahvilassa, ulkona syömässä, satunnaisesti lapsenlapsen hoitoa, hampurilaiselle vanhimman kanssa..joku pikku matka, voin lähteä ajelemaan jos huvittaa pitkällekin, jään yöksi jos haluan. Ja kaikenlaista mitä mieleen juolahtaa. Puutarhanhoitoakin riittäisi, siihen ei vaan aika riitä! Elän niin unelmaani ja siksi se aika kuluu liian nopeaan, kaikkea ei ehdi millään! Vai vielä työhön, ei kiitos!