Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä äiteet tästä kummien lahjasta lapselle?

Vierailija
25.12.2007 |

Elikkäs, meidän lapsella on neljä kummia (kaksi pariskuntaa) kaikki työssäkäyviä, keski tai hyväpalkkaisia. ostivat lapsellemme YHTEISEKSi lahjaksi jonkun vanhan lasten dvd:n (en ees muista minkä, kun en oo ikuna kuullutkaan koko ohjelmasta.) harmittaa kun heidän muksujen lahjoihin meni noin. 35 e/lapsi.

Kommetteja?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei ole mitenkään erikoinen se DVD, vaan jostain tarjoustalon ale-korista, niin on se vähän nolo kimppalahja. AJATUS on se tärkein, mutta ei oikeuta mihin tahansa roskaan. Eli tarkoitan, että lahjassa on idistä, pelkkä antaminen ajatuksena ei riitä. Olisivat mieluummin antamatta mitään tai vaikka itsetehty kortti, lupaus vielä hampurilaiselle tms.

Ymmärrän ap:n fiilikset.

t. edelleen se hammasharjakotelon saaneen äiti

Vierailija
22/38 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tarkoituksena pysytellyt poissa täältä av-palstalta elokuusta lähtien, nyt tulin kurkkaamaan, kun oli semmoinen hetki ettei parempaakaan tekemistä ollut...

Avasin tämän jutun ja heti oivalsin, miksi en ole täällä kesän jälkeen enää notkunut. Kiitos sinulle AP siitä!

Täällä väsyneellä palstalla ei tule kuin vihaiseksi ja aivan liian tietoiseksi siitä, kuinka kiero ja vinoutunut voi suomalaisen naisen mieli olla.

Heippa, tää vaihtaa äkkiä taas maisemaa... =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ymmärsi mun pointin. Se oli nimenomaan jostain alekorista (luultavasti prisman) poimittu varmaan vitosen dvd. Eli jäihän siinä maksettavaksi kokonaista 1,25 euroa/per kummi

Voi viude. ap.

Vierailija
24/38 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mule tuli vaan sellainen oli, ku hammasarjakotelo paljastui paketista, että eipä ole paljon meidän ipanaa mietitty lahjaa hankkiessa. Tainnut olla koko muistaminen pakkopullaa? Ja itse kun käytin paljon aikaa, vaivaa ja rahaakin heidän lasten muistamiseen... olisin itsekin päässyt joka suhteessa vähemmällä, kun olisin napannut valintatalosta pullon shampoota heille.

otetaan lisää suklaata ja tivotaan, että kummit tunsivat pienen häpeänpistoksen, kun heidän lapset avasivat meidän antamia paketteja :)

Vierailija:

joku ymmärsi mun pointin. Se oli nimenomaan jostain alekorista (luultavasti prisman) poimittu varmaan vitosen dvd. Eli jäihän siinä maksettavaksi kokonaista 1,25 euroa/per kummi

Voi viude. ap.

Vierailija
25/38 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äänitetyt dvd:t - Olipa kerran elämä-sarja kokonaisuudessaan. Oli maksanut niiden neljän tyhjän dvd:n verran, eli varmaan tyyliin 4 euroa, mutta minusta se oli silti varsin ihana!

Sarja oli yksi lempisarjoistamme lapsena (tyttöni kummi on veljeni) ja siinä oli ideaa takana antaa juuri tämä sarja tytöllemme lahjaksi, erityisesti kun oli juuri eskari/kouluiässä ja kiinnostunut opettavista asioista/filmeistä/kirjoista.

Ja kyllä meidän antamat lahjat heille olivat rahallisesti paljon arvokkaampia, mutta minusta sillä ei ole merkitystä. Tulee sitä lahjottua sellaisiakin, joilta ei saa itse mitään ja sekin on minusta ihan ok...

Vierailija
26/38 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voi viude. ap.

T: se äiti, jonka tyttö sai Olipa kerran elämä-dvd:t...

Vierailija
27/38 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen vierestä, mutta menkööt: viime jouluna (siis vuosi sitten irvinaamat) annoin parhaalle ystävälleni vaivalla harkitun lahjan, joka oli kokonaan ajateltu hänen hyvinvointinsa kannalta. Esim. herkälle iholle oli samaa sarjaa oleva voide kuin mitä hän käytti, seisomatyössä kärsivälle ortopediset pohjalliset+verenkiertoa parantavat sukat ja hedelmäkarkkia rakastavalle ystävälleni ostin vielä lisäaineettomia, käsin tehtyjä karkkeja.

Kyllä sitten vitutti kun lahjasta ei tullut mitään kommenttia ja aattoiltana omasta paketistani paljastui kaksi neliönmuotoista kynttilää, pohjassa Tiimarin tarra ja hintalappu (punainen, eli alesta ja hinta 2¿) sekä pyöreänmuotoinen -eli täysin sopimaton käytettäväksi kys. kynttilöiden kanssa- alusta!!

Tänä jouluna ostin tavallista käsisaippuaa, perussukat ja teepaketin. ;)

Vierailija
28/38 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voisi olla joku mitä lasta kiinnostaa. Yritettiin kattoa sitä dvd:tä ni poika vaan totesi että ihan tyhmä ja pelottava. (jotäin vahanukkeja yms.. siinä oli)

Vierailija
29/38 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit heidän lapsilleen jotain pientä ja kivaa, halpaa. Ja kaikki ovat tyytyväisiä. Tiedät myös että teidän täytyy hiukan tasoittaa tuota pakettimäärää lastenne välillä.

Älkää olko niin materiakeskeisiä.

Vierailija
30/38 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mä olisin varmaan just sellainen kummi, joka ostaa sen vitosen lahjan ja joutuu nolostumaan, kun oma lapsi saisi viidenkympin lahjan. Sori, mutta en tajua, miksi kummilapsille pitää ostaa hirveän kalliita lahjoja. Olen uskonnoton, joten tää kummiasia ei meitä koske, mutta esim. omalta perheettömältä, kohtalaistuloiselta veljeltäni, jonka ainoa sukulaislapsi poikamme on, en tosiaan odottanut pojalle yhtään enempää kuin tuli, pari lastenkirjaa ja voi olla vieläpä (HUI KAUHISTUS) kirpparilta ostettuja.

Vierailija
31/38 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä on yhteensä 7 kummilasta kun laskee yhteensä miehen ja minun ja yhteiset.

Ei pajon kiinnosta tässä kiireisessä elämäntilanteessa perehtyä joka ipanan mielihaluihin. Ja toiseksi, itse haluaisin, että jokainen ostaisi lahjat vain omilleen. Kamala kiire ja rahanmeno muutenkin ennen joulua.

Kun aloimme kummiksi pariskuntana tälle viimeiselle, miehen kaveri kysyi meitä siksi, ettei heillä oikein ollut kummiehdokkaita. Lupasimme ja sanoimme, että emme oikein voi sitoutua kovin kiinteään suhteeseen kun näitä kummilapsia on aika paljon ja omiakin 4.

He alkoivat sitten kummiksi kuopuksellemme (itse tahtoivat, että pääsisivätkö kummeiksi).

Itse ostimme heidän lapselleen aika edullisen lahjan, vaikka olemme parempituloisia. He työttöminä olivat laittaneet tytölleme 50 euron nuken. Voi jeesus, kyllä ärsytti. Mietin, että mikä näyttämisen tarve heillä oli ostaa heidän tuloihinsa verrattuna liian kallis lahja. Muutenkin elävät leveää elämää tukien varassa velaksi.

Ensi vuonna aion tehdä selväks, että kaikki ostaa lahjat vain omilleen. Minä en juokse kaupoissa enää kertaakaan etsimässä lahjoja toisten lapsille.

Vierailija
32/38 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotias on kuulemma jo turhan iso lahjottavaksi!

Vierailija
33/38 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin meillä suvussa on sellainen perinne. Sitä vanhemmille lapsille laitetaan kortit merkkipäivinä ja jouluna, pienemmille myös paketit.

Vierailija
34/38 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei sanota, että kummin tehtävä on ostaa lahjoja lapsille. Kummin tehtävä on opastaa lasta kristillisessä kasvatuksessa.

teillä on nyt vähän puurot ja vellit sekaisin

Vierailija
35/38 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kummilapsemme ovat nyt 4-, 4- ja 2-vuotiaita. Lahjan arvo/lapsi on nyt noin 23 eur ja pyrin todella siihen, että kukin saa niitä juttuja, jotka tuonikäisiä kiinnostaa.

Tulevaisuudessa varmaan mietitään jonkinlaisia elämyslahjoja, jotka saavat maksaakin enemmän.

Ajatus on tärkein - lapselle lahja pitää ostaa pientä leikkijää ajatellen.

Vierailija
36/38 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelevalta kummilta cd-soittimen ja työsäkäyvältä kummi pariskunnalta 8e tossut..................................

Vierailija
37/38 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääasia että muistetaan

Vierailija
38/38 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa siellä on vaikka liput muumimaailmaan tai satasen seteli...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi