*** Joulukuiset joulupäivänä 25.12 ***
Rauhallista jouluaamua kaikille!
Onnea Mariadee ja Istukkamies!! Muakin kiinnostaa onko pusuhuulet :-) !?
Eilinen päivä meni mukavasti, ei tullu yölläkään lähtö, tilanne tuntuu rauhoittuneen. Vikat 1,5 viikkoa menneet " lähtö koska vaan, vain lähtökäsky puuttuu" ... Eilen tuli supisteluja jo jopa 10-20 min välein (mulle usein!!). Olivat ihan napakoita. Iltaa myöten tilanne rauhoittui, kuten aina... No ihan kiva ettei tullut synttäriksi jouluaattoa, vaikka ei se olis tahtia haitannut...!!
Kohta anoppilaan aamupäiväkaffelle. Sit tullaan kotia käymään ennen kun mennään takas syömään jouluateria nr 2, kreikkalaisilla jouluherkuilla höystettynä :-) ihanaaaaa!! Pitäis vaan pysyä erossa noista konvehdeista siihen asti että sais sit täyden euforian niistä safkoista :-D
Eilen muuten mun vanhemmilla joulupöydässä, vaikken syönyt hullun lailla vaan kohtuudella, tuli tosi tukala olo syönnin jälkeen. Auts auts. Tuli sellainen olo et syntyis vauva jo niin saatais tilaa...! Mun mummu sanoi että kuinka uskallatte lähteä näin kauas jorvista... (20km) Heh heh, sanoin ettei se nyt varmaan 5 minuutissa synny...!
Näin aikuisikäisenä, vaikka joulufani oonkin, on alkanut tietynlainen " helpotus" aina tulemaan jouluaaton jälkeen ;-)
No joo, kaikille supparituulia paitsi jos Tamatu ei edelleenkään välitä ;-) katsotaan kuinka moni ipana menee 2008 ipanaksi! Periaatteessa olis ihan kiva sekin! Mulle on tullut sellainen " en jaksa välittää" -olotila kun oon lähtöä tehnyt jo niin kauan... !! Limatulppaakaan ei oo tänään enää bongattu... :-P
RAUHALLISTA JA IHANAA JOULUNJATKOA KAIKILLE!!!
Sintagma 39+6
Kommentit (13)
Pitkästä aikaa supistaa vähän säännöllisemmin :). Aamullakin heröilin aika usein, mutta oli niin pimeetä etten nähny kelloa, nyt jotain 10-20min ja tosi pitkiä ja jäävät tonne selkään ja alamahaan juilimaan. Eilen todella toivoin ettei lähtis syntymään kun tuli syötyä niin paljon ja muutamat supparit jo tuntui niin tukalilta täyden vatsankanssa. Saa nähdä nouseeko toiveet taas turhaa...
Pikkuinen keijukainen veti heti aamusta siivet selkään ja vipeltää täällä pitkin poikin :D. Joulupukki oli tosi jännittävä, mutta ihan kiva kun toi niin paljon paketteja.
Me ollaan myös suuntaamassa anopille syömään tänään, taidetaan käydä vielä saunassa ennen sitä...
Rauhaisaa joulupäivää ja paljon suppareita niitä toivoville :)
Rauhaisa aamu meillä, lapset leikkii uusilla leluillaan joita tuli ihan kiitettävästi mutta onneksi ei niin kamalasti kuin ennen, oon saanut hiukan hillittyä itteäni=)
Kuopuskin oli niin reipas eikä pelännyt pukkia, heti oli hakemassa omat pakettinsa kun nimensä kuuli ja katsoi miten isommat keräs pakettinsa yhteen läjään niin hänkin samalla lailla tietenkin!!
Kaksi yötä vauvan syntymään..Jännittää.
Ainoa vaan, että muhun on iskenyt lentsu, nokka on vuotanut muutaman päivän ja silmät tuntuu inhottavilta ja kurkku on karhea, illalla sitten alkoi oireilla tuonne keuhkoihinkin, ja yskittää,koko ajan vaan menee pahemmaksi..
Huomenna on se puhuttelu leikkaavan lääkärin ja nukkumatin kanssa, pelottaa, että siirtävät sektion ens viikkoon... Tietääkö kukaan viisaampi missä meneeraja , millon eivät leikkaa, millanen flunssanpoikanen saa olla jos esim verikokeet on ok???
Mulla ei tosissaan kestä pää enää yhtään odotusta kun oon niin asennoitunut nyt tuohon torstaihin, hommannut isännälle lomitajan navettaankin ja kaikki..
Kääks. On niin mun tuuria tällanen kun harvoin on flunssaa niin tietty just nyt..
Eilinen olikin sellanen jouluaatto ettei toista samanlaista toivo..
Ei täällä sisätiloissa mitään mutta navetalla.. Siellä on mummut nyt ihan yhdellä rrytinällä sairastaneet..Syntyi kyllä ihana lehmävasikka Yninä, nätisti tuli maailmaan hän, mutta sitte alkoikin tapahtua kun emä lykkäsi kohtunsa vasikan perään ulos=) Taas eläinlääkäriä paikalle. Ja oli muita hoidettavia lääkärillä ja isännällä, mies tuli viiden jälkeen navetasta, koko päivän oli navetalla, suoraan saunaan, sitten söi ja sitten tulikin jo joulupukki.
Jeps vaan mulla on vielä tätä toimistorotan hommaa, laskuja maksaa ja vasikan rekisteröintiä, raatoauton tilaus ja ternivasikoille kyydin tilaus, saa sitten olla niiltä osin rauhassa synnärillä.
Mutta suppareita suppareita kaikille tasapuolisesti!!
Lahja ja maha 39+4
Aatto on nyt vietetty, äkkiä se päivä vaan sujahtaa saunoessa, syödessä ja oleillessa. Tuli kyllä nautittua joulupöydän antimista aika tavalla, illalla oli niin turvonnut olo, että huh huh. Mutta oli se sen arvoista :) Onneksi yö meni hyvin, olin niin yliväsynyt, että nukuin aika kunnon unet ja noustiinkin vasta puolen päivän jälkeen sängystä. Katsottiin kaikessa rauhassa telkkua sängyssä ja syötiin suklaata ennen nousemista :)
Eipä ollut mitään oireita eilenkään, pientä jomotusta ehkä, mutta sekin katosi syöntiähkyn alle. Ei siis tullut aattotonttua eikä taida tulla tonttua tänne tänäänkään.
Tiedossa oleilua, lisää syöntiä ja kyläilyä. Mikäs sen mukavampaa :)
Leppoista joulupäivää kaikille!
Ock taisi tosiaan lähteä aatonaattona tositoimiin, pian saadaan taas vauvauutisia :)
Ja toivottavasti Lahja parantuu, ettei sektiota siirretä!
Gaiole ja piiperö 39+5
ja juu ei kiitos suppareita, ei lapsivedenmenoa vielä viikkoon, vaikka olotila alkaakin olla todella tukala. me oltiin anoppilassa eilen ja siellä saa nousta kolmanteen kerrokseen ja kotona toiseen niin tuntu että ounou eikö nämö raput ikinä lopu. käyrä eilenkin oli ihan ookoo, huomenna vielä sovitusti menen ja sitten en tiedä kuka kontrolloi ja mitä kait riippuu niistä viime viikon verikokeista jonka vastaukset saan torstaina.
hirmu väsy iskeny nyt, tuntuu että koko ajanv aan vois nukkua ja silti ei oikein uni tule.
lahja-unelmalle oikein paljon onnea tulevaan sektioon, tehdään varmaan puudutuksessa niin oletan että saat olla kyllämelkosen räkänen ennenkuin kieltäytyvät tekemästä. nukutus oiskin sitten eri juttu. mutta tässä tilanteessa suunniteltu sektio pikku flunssassa ei oo niin vaarallista, mun kokemuksella, vaan anestesialääkärihän sen sitten kuitenkin päättää.
nyt vietävä esikko päikkäreille
tamatu+ihme rv 39+4(hui)
ja rauhallista joulupäivää kaikille!!!
Täällä minäkin edelleen...Kolmena peräkkäisenä yönä tullut kunnon suppareita tunnin välein eli eipä oo paljon tullut nukuttua!
Vaikka viime yönäkin nukuin kymmenen tuntia,niin ei oo kauheen laadukasta unta ku tunnin välein piti herätä puuskuttamaan...
Yksikin suppari kesti seitsemän minuuttia ja sattu ihan pirusti sen koko ajan!
Mutta sitten ku aamu tulee ni puff vaan kaikki katoaa!
Tai kyllä niitä päivisinkin silloin tällöin tulee,mut ei mitään säännöllistä...Ärsyttävää!!!
Tietääkö kukaan kauanko tällänen voi jatkua??
Nyt kun ei edes muista,että miten noilla jo synnyttäneillä meni...
No ei kai tässä auta kun olla ja odotella...Vähän on tullut tollanen samanlainen olo ku Sintagmallekin,ettei edes kiinosta enää...:/
Ock ja pulleropoika 40 + 3 (Oonko mä pisimmällä jäljellä olevista?!?)
Nyt on aika tulla kertomaan meidän Joulutarinaa...
En ole vielä lukenut teidän kuulumisia, en siis tiedä ollenkaan missä mennään, ketkä ovat pakettinsa aukaisseet, mutta onnea toivotan kaikille jotka olette selvinneet urakasta! Ja suuresti myös onnea viimeisiin hetkiin kaikille teille joilla kääröt vielä avaamatta!
Voin sanoa, että minulla jo eilen joulusaunassa tuli ontto ikävän tunne, kun tajusin, että turhaan minä enää sitä löylyä kiukaalle paiskon :). se lähtemisen jännittäminen on nyt poissa.
Meille syntyi torstaina 20.12. pieni Joulunihme.
Ollaan korviamme myöten rakastuneita tuohon " kauniiseen" pikkumieheen.Synnytys meni mukavasti. Kipu oli hyvin hallinnassa ja kaikki raskauden aikaiset pelot aivan turhia.
Lähdimme tosiaan synnyttämään sinä aamuna, jolloin aloitin pinon supistuksia kellotellen. Veimme lapset hoitoon kuuden maissa. Supistukset tulivat säännöllisesti 3-6 min. välein. Olin kuitenkin aivan varma, että tällä kertaa, niinkuin aijemminkin, tilanne kypsyy hitaasti. Ja niinhän se olikin. Olimme synnytysvastaanotossa klo 7. (4½h supistusten alettua). Kohdunsuu oli vain sormelle auki ja kanava kokonaan jäljellä.. Ihmeekseni meidät kuitenkin patistettiin saliin tarkkailuun jo kello 8. Kysyin kätilöltä miksi pääsimme saliin jo nyt, kätilö vastasi, että vauvan sydänäänet romahtelevat liian alhaisiksi supistusten aikana. Minä tietysti järkytyin suunnattomasti ja aloin pelkäämän etukäteen jokaista tulevaa supistusta. Tuli jokaisen supistuksen aikana syyllinen olo, kun vauvan sykkeet laski. Sitten vauva molskahti mahassa oikein kunnolla, jonka jälkeen sydänkäyrä muuttui ihailtavan tasaiseksi, pelko oli poissa ja synnytys eteni tosi ihanasti loppuun asti. Kätilö sanoi, että napanuora oli jotenkin puristuksissa siihen asti. Nojasin miehen olkapäähän ja siemailin ilokaasua, samalla pyöritin lantiota rauhallisesti, vauva oikein porasi tietä itselleen, ja voin sanoa, että oikein nauttin siitä kivusta. Se ilokaasu on tosi hyvä aine, kun vaan uskaltaa antautua sen vietäväksi. Pyysin kuitenkin olisiko mahdollista katsoa tilanne ja mahd. laittaa epiduraali etten vaan myöhästy, koska tiesin että se avautumisen loppuvaihe ei anna armoa. Lääkäri tutki tilanteen ja totesi, että olen 4 cm auki. Hyvä aika oli siis epiduraalille. Lääkäri puhkaisi kalvot, kätilö pesi selän ja anestesialääkäri tuli laittamaan puudutuksen. Vauhtia lisättiin oksitosiinilla, koska makuuasennossa supistukset olivat melko tehottomia. Tosi nopeasti puudutteen saannin jälkeen alkoi tuntumaan painon tunnetta. Tilanne tutkittiin ja olin 9cm auki! Tuo loppu on kaikilla kolmella kerralla ollut huikaisevan nopea, ihan uskomaton olo tuli kun kätilö sanoi että voit ruveta rauhaksiin keräileen voimia, ja ponnistamaan. Ja niin sitä mentiin! Ponnistus kuitenkin sattui tällä kerralla hiukan, ja minulla tuli kamala ressi, että saanko pungettua vauvan ulos. Se tuntui jotenkin ylivoimaisen vaikealta. Kuitenkin apinanraivolla 8 minutissa vauva työntyi ulos. Kello 13.43 syntyi tontunpoikanen 3755g/51cm/35cm(pipo). Ja voi sitä liikutusta! Se ensi parkaisu ja lämmin sätkivä pikkuriikkinen vatsanpäällä! Se on niin käsittämätön onni, että puistatuttaa..
Repeämiä ei tullut, eikä ompeleita. Synnytyksen jälkeen olo oli tosi hyvä. Ei kipua missään. Verta menetin vain 200ml, onni, koska suurin pelkoni oli, että vuodan kuiviin. Kätilöt sanoivat, että vauva on selkeästi yliaikainen, että se ultran mukainen LA oli mennyt hutiin. Kierron mukainen LA oli 6.12, ja tämä ultran mukainen 21.12. Kyllähän minä tästä olinkin 99% varma jo odottaessa, mutta pääasia, että lapsi sai syntyä terveenä.
Sairaalassa olimme kaiken kaikkiaan kaksi vuorokautta. seuraavat kaksi päivää sairaalasta pidettiin meihin yhteyttä ja kyseltiin kuulumisia. Voi sitä unettomuutta siellä.. Siellä ei kertakaikkiaan saa nukuttua! Kokoajan käy labraa, hoitajaa ja jos jotakin huoneessa ja läväyttää kesken arvokkaiden unenrippeiden valot täysille ja ääntä säästelemättä käydään keskusteluja. se pisti väliin kiehuttamaan. Vauva oli sairaalassaoloajan tosi itkuinen ja pelotti vähän mitä tulee olemaan arki kotona. Täällä Joulun tuoksuisessa kodissa vauva on kuienkin ollut tosi rauhallinen. Hymyilee unissaan ja ottaa katsekontakteja paljon kun on hereillä. Voi, se on niin suloinen tuoksuva samettipallo! Maito kohahti rintoihin heti kun isuin kotisohvalle. Olin niin liikuttunut, kun mies oli siivonnut talon hohtavaksi. Kuusessa kimalteli kynttilät, ja onnitteluja, huomaavaisuutta ja lämmintä Joulumieltä huokui kaikista tutuista. Naapurit ja ihmiset ympärillä ovat uskomattoman hyväsydämisiä. Olen itkenyt tänä Jouluna paljon, ja pelkästä onnesta! Tuntuu, että tämä Joulunaika on parasta aikaa saada pieni untuvikko maailmaan.
-Perhonen ja vauva-perhonen 5 vrk-
perhoselle, pojalle ja perheelle! Ihanaa, että kaikki sujui hienosti ja kotona menee hyvin! Oli mukava lukea myös synnytystarinaa :) Nauttikaa nyt olosta ja joulusta! :)
Voi Ock, toivottavasti pääset pian tosipuuhiin. Olin jo varma, että olet kadonnut synnyttämään.. ikävä juttu, jos supistukset on just öisin kovina, etkä saa levättyä kunnolla. :(
Täällä keikutaan yhä yöpuvussa, aika ihanaa :) Päivä vaan hujahti iltapäivään, tekemättä mitään järkevää :) Parin viikon päästä ei varmaan enää puuhattomuutta ole, joten nautitaan nyt tästäkin. Piiperö molskii masussa vähän väliä, mutta ei tunnu olevan kiirettä pois...
Perhoselle!!! Oli kyllä tosi ihana tuo sun synnytystarina ja oli varmasti mahtavaa saada nyytti juuri jouluksi kotiin!!!
Minnekäs muuten Myy07 on kadonnut..??
Eihän siitä ole pitkään aikaan kuulunut eikä näyttänyt olleen synnyttäneissäkään...Ajattelin vaan kun meillä oli sama LA,että joko siellä on jotain tapahtunut..?
Toivottavasti kuitenkin kaikki hyvin!?!!!!
OcK
Suuret onnittelut pikkuisesta joululahjasta!!
Pakko onnitella kun kirjoituksesi sai ihan tipan silmäkulmaan....
Hanan maalismuruista ( rv30)
Hei kaikki Joulukuiset ja onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille!
Olen ahkerasti lukenut pinoa koko raskauden ajan, mutta tainnut kirjoittaa vain kerran aiemmin. Tähän asti kaikki on mennyt oikein hyvin ja periaatteessa menee edelleen, mutta viikkoja on jo tasan 41 eikä jaksaisi enää millään odotta pidempään. Varsinkin kun ei ole ei sitten niin mitään tuntemuksia että ikinä edes olisi syntymässä. Tähän asti on vielä jotenkin hyvin kestänyt kyselytkin että joko... Mutta nyt ei enää jaksaisi, kun ei itsekkään jaksa. Kaikki siis vaan päässä, eli fyysinen olo on muuten mitä mainioin (eli ei todellaakaan nipistele yhtään mistään). Pahin hermostuminen nyt sitten alkoi varmaankin siitä kun hömppä menin lukemaan jotain yliaikaisuudesta ja riskeistä mitkä alkaa kasvaa mitä pidemmälle mennään. Istukan toiminnan heikkeneminen, hengityksen heikkeneminen jne. Vauva liikkuu ihan normaalisti niinkuin ennenkin, enkä ole aiemmin yhtään panikoinut että mitään olisi vialla, eikä siis varmaan nytkään ole, mutta pää näköjään vaan alkaa prakaamaan. Ja ei kai yliaikaisuudeksi lasketa vasta kun vkon 42 jälkeen?
Voimia kaikille muillekkin joiden la on jo ohitettu, väittävät että kaikki vauvat lopulta kuitenkin syntyvät ja periaatteessa uskon siihen myös...
Oli nyt tälläistä omanapaista vuodatusta, mutta kun on jo 3vkoa ollut kaikki valmiina ja mukava joulu meneillään eli kaikki siivottua, ruokaa valmiina, eikä oikein mitään touhua mihin voisi uppoutua. Jospa alkais vaikka kattomaan Harry Potteria ja sais päänsä muihin maailmoihin...
Suloista eloa pienten nyytien kanssa ja toivottavasti me jumittajat pääsemme myös pian puuhiin.
Odottelua ja pikku tyyppi vko 41
Täällä hän myös edelleen, kuten arvattavissa. Joulu meni rauhallisesti vanhempieni luona lahjoja aukaisten ja ylensyöden. Kyllä verensokrut taas tykkäs ja masukki lilluu magosissa liemissä :((.
Kaikki näyttäisi edelleen olevan koolla, joten ei kai tullut aattotonttua ainakaan tästä porukasta. Täytyy kai alkaa tähtäämään uuden vuoden aattoon ja vuoden ensimmäiseen vauveliin?!? Tänään kyllä on mullakin ihme kyllä kivistellyt vatsaa jo silleen, että sen huomaa, mutta lieneekö syynä eilinen ylensyönti? Voi olla ja näin luulisin. Kaikki tuo kivistely kyllä alkoi kun luin Perhosen synnytystarinan, joten kiitos siitä, kun sait tällekkin suunnalle aikaan ainakin muutaman " merkin" :)!
Odottelijaa voisin lohduttaa, että jos vauva liikkuu entiseen malliin, niin ei hätiä mitiä ja oikeassa olet, että yliaikaisuus lasketaan vasta rv 42:n jälkeen. Vkoilla 38-42 ovat niin sanottuja normaaleja viikkoja ja vauva on silloin ns täysiaikainen. Met vain taiamma olla niin valmiita kaikki jo luopumaan tästä painolastista jo osaksi, että kaiken pitäisi tapahtua tuolloin the daten aikoihin, itseni vahvasti mukaan lukien. Ja tosin, minä myös olen kuullut huhuja, ettei yksikään vauva ole sisään jäänyt...;).
Täällä muutes satoi tänään ihan mahottomasti lunta, joten se piristi kummasti tätä odottelijaa, vaikka päivä onkin tuntunut tosi pitkältä. Harmittaa vain, kun joka paikka on niin jäässä, ettei uskalla oikeen enää lähtiä tämän mahan kans pyöriin tuonne pihalle ja liukasteleen, mutta jatketaan.
Suppareita niitä haluaville. Mulla mieli jotenki maassa tänään, joten ei oikeen jaksa innostua mistää...
Masis Dunes ja rv 39+2 (näin ne päivät vain menee)
Oikein paljon onnea perhoselle! Meillä oli sama la mutta sinulla oikeasti vähän aikaisempi ja mulla vähän myöhäisempi, joten täällä vielä odotellaan. Ei siis tullut lähtöä lupaavasta aamusta huolimatta, taaskaan.
Jostain luin juuri että vasta rv42+2 on yliaikainen, huoh. Mä olen ollut valmis jo pitkään ja kaikki on ollu valmiina vauvalle jo pitkään, vaikka mielestäni valmistelin myöhään...
Hyviä unia kaikille :)
Päkis rv 40+4
Rauhallista joulupäivää täältäkin suunnalta kaikille!!
Jouluaatto onnellisesti takana, hei apua minkä määrän lahjoja noi mukelot taas sai... Puoli olohuonetta oli täynnä lahjoja :)
Hyvin tuli syötyä ja joimpa yhden siiderinkin päivän aikana, oli muuten aikas namia piiitkääästä aikaa... Eipä saanut sekään synnytystä käyntiin ;)
Illalla tuli muutama napakka supistus taas, mut ei tullu ees tunnetta joko nyt tulis lähtö, istuin vaan rauhakseen sohvan nurkassa mutustellen suklaata. Oonkohan jo luopunu toivosta...?
Np-ultra sai kyl tän päivän syntymäpäiväks ja sama ultraaja on kyl " ennustanu" kaks edellistä syntymäpäivää oikeaksi eli saas ny si nähdä tuleeko jossain vaiheessa tänään lähtö???
Tänää mennään anoppilaan jouluruuille.
Joulupäivä terkuin niad sekä tonttu 40+2