Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~~Tiistaihin ELOHIIRET!!~~~~~~

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa nukuin niin, etten valvonut aamuyöstä, jippii. Mulla on ollut murheena nyt parina iltana tuhru, joka tulee pyyhkiessä. Tiedän että ei tarvis panikoida, kun kipuja ei oo ja tuhrua tulee sen verran että just pyyhkiessä huomaa, ja vain kahtena iltana tullut. Silti piti illalla itkeä tirauttaa ukolle, että tästä se varmasti alkaa ja kesken menee. Tämä alkaa olla jo vainoharhaista.

Lilli kyseli syömisestä, mulle maistuu mandariinit ja Lidlistä saatava kirsikkarahka, ne pienet purkit, jossa se hillo on pohjalla. Voisin elää yksistään noilla :). Olen ajatellut että on ehkä ihan hyvä syödäkin tuota rahkaa että saa kalsiumia, kun maitoa en juo. Täällä on kans sama vika että nälkä on kova kun syömään alkaa, mutta kun ruoka on lautasella niin se onkin sellaista näykkimistä. (Tällä menolla koira kyllä meillä lihoo kanssani samaa tahtia).

Vitamiineista syön Multivitaa, joka ei siällä A-vitamiinia. Apteekin täti suositteli tätä ja on halvempi kuin se kaks+ tjsp.

Maitähän alkaa olla täällä jo ihan kivasti porukkaa, ja näkyi olevan täältä meidänkin kulmilta, päädytäänköhän yhtäaikaa osastolle :)

Tosin edelleen täällä odotellaan kauhusta jäykkänä ens maanantain alkuraskauden ultraa.

Mitäs muille kuuluu??

rriitu &Hra Huu 6+3

Vierailija
2/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonovointisuutta pitkin päivää myös täällä. Viikkoja on nyt 6 ja pahaa oloa on kestänyt noin viikon. Työpöydällä pidän pussillista viinirypäleitä ne helpottavat vähän. Iltaisin jätski auttaa. Perunamuusia ja maitoa himoitsen kovasti :).

Haluaisin vain makoilla kaiket päivät, mutta töissä on nyt kiire aika ei voi jos ei ihan pakko ole jäädä sairaslomalle ja kotona 2v ja huomenna 4v täyttävät täystuhot pitävät huolta ettei iltaisinkaan makoiluun jää paljon aikaa.

Toisaalta mukava kun touhua riittää niin aika kuluu nopeammin.

Lilianelle tsemppiä toivotaan parasta!

Rautavalmisteista: Itse olen käyttänyt edellisisässä raskauksissani juotavaa valmistetta jota saa luontaistuotekaupoista nimi oli monimutkainen saksankielinen. Toivottavasti joku muu muistaa nimen ja osaa neuvoa tarkemmin.

Välillä taas töitä palaan iltapäivällä. Jaksamista vaan kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Lilianelle iso voimahalirutistus. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!

Ja Paljon Onnea kolmenkympin rajapyykin saavuttaville. Itselläni olis vielä reilu vuosi ¿armonaikaa¿ ;o)

Tervetuloa mukaan uusille! En oikein tahdo pysyä kärryillä ketkä on vanhoja ja ketkä uusia, kun tosiaan ton meidän loman aikana tuntui että nimiä oli tullut ihan hirveesti lisää. Vauvakuume puolella kirjottelinkin enemmän Kolibreihin, kolmatta kun meille odotellaan!

Mä oon kanssa miettinyt lisäkalkin ja D-vitamiinin alottamista, tätyis varmaan kävästä tänään apteekissa. Illat tuppaa vaan olemaan niin kiireisiä, että aina nää omat asiat unohtuu! Kävin neuvolassa viime keskiviikkona ja tietysti olin just käynyt vessassa kun sinne menin. Niinpä neuvolan täti antoi purkin mukaan ja sanoi, että tuo näyte kun kerkiät. Enpä ole sitä edelleenkään muistanut viedä... tai paremminkaan kerennyt. Aamut on niin kamalan kiireisiä, että pitäis melkein käydä kesken päivän viemässä!

NP-ultran varasin, se olis 20.1.! Sillon sitten kuulee ekan kerran ne pienet sydänäänetkin, ihanaa!!!

Nyt on kyllä pakko jatkaa töitä, tai oikeastaan taidan käydä syömässä ensin. Nälkä on koko ajan ja kun ei pahoinvointi vaivaa, tuntuu että tosiaan syön koko ajan!

Kirppu06 ja massu 9+6

Vierailija
4/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvinti edelleen jyllää ja illalla kyselinki josko jollain ois B-vitamiinivalmisteista (Heksavit) ollu kokemusta/apua pahoinvointiin?

En saanu ainakaan viel vastauksia,mutt jos joku tietää,niin tietosi on kullanarvoista!:)

Soitin neuvolaankin tästä,kun sieltä niitä mulle neuvottiin,mutta ihmeen vähän nekään nyt sitt tiesi miten niitä tulisi käyttää..

Ei ne ees välttämättä mitään auta,mutta oon tässä tilanteessa valmis kokeilemaan mitä vaan mikä on turvallista!

Hyviä vointeja kaikille!!!

T:anri80,esikoinen04 ja rv 8+3

Mulla ultra vasta 24.1,jänskättää ihan hirveesti!!!HUI!!

Vierailija
5/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, ettei varmaan tarvitse huolestua, mutta voisiko joku vielä vahvistaa uskoa. Äsken vessassa käydessä jäi paperiin kirkasta verta. Ei paljon, mutta näkyi ihan selvästi. Viikkoja on ilmeisesti 9+3. Olin jotenkin ajatellut, että tuhruvuotoa on vain ihan ekoilla viikoilla kun kuukautisten pitäisi alkaa ja nyt iski huoli. Rriitu, sullakin siis tuhrua on ollut. Ymmärrän kyyneleesi. Kyllä tässä tilanteessa hermostuttaa. Ehdin jo miettiä kaikki keskenmenon alkamiset ym. Mutta toivottavasti kaikki on kunnossa. Ekassa raskaudessa tällaista ei ollut lainkaan. Ja nyt vielä ihan vähän alavatsaa vihlookin, niin kyllä vähän huolestuttaa. Millähän saisi rauhoitettua mielen?

Pnetteri 9+3

Vierailija
6/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli taas nukuttua kymmeneen vapaapäivän kunniaks. Koneen ääressäkin on vierähtäny jo puol tuntia,kun piti lukea kahden edellisen päivän pinot. Porukkaa alkaa olla jo sen verran,et lukemista piisas. Toivottavasti saadaan koko porukka pitää vauvamme sinne elokuulle asti masuissamme. Erityisesti onnea matkaan Lilianelle ja Lillille! Onnea tässä itekin tarviin,kun miullakin oli vuotoa ja supistuksia. Niistä on nyt onneks jo kaks viikkoa eikä sen jälkeen oo ollu mitään vastaavaa.

Eilen sain viimein tilattua neuvolan. Täti meinas ensin antaa ajan pe 13.päivä,mut ei sit uskaltanu (on vissiin enempi taikauskoinen ku mie!). Aika on nyt sitten ma 16.päivä. Pakko on uskaltautua ajattelemaan tätä raskautta vähän pitemmälle kuin vaan päivän kerrallaan.

Nyt pitää alotella ruoanlaittoa ja sit siivoomaan...blääh!

Hipsuhiiri rv n.8+3

Vierailija
7/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anri: Mä olen nyt muutamia päiviä käyttäny Berocca Plussaa. Siinä on kaikkia B-vitamiineja ja lisäks c-vitamiinia, kalsiumia, magnesiumia ja sinkkiä. Ja foolihappoa kans, en tiedä mihin " ryhmään" se kuuluu. Ainakaan sen huonommin en oo voinu, ehkäpä pari viimestä päivää on ollu vähän helpompia.. Vähän paremmin olen ainakin saanut syötyä. Mulla toi suurin pahoinvointi painottuu iltoihin ja nukkumaanmenot ei oo sen takia kovin kivoja.

Kovasti tsemppiä, ja niitä tarrasukkia myös, kaikille vastoinkäymisiä kohdanneille! Toivotaan että tuhruttelut ja nippailut kuuluvat asiaan, ja että asukit on sisukkaita yksiöissään.

Kohta pitäis taas lähteä töihin, blääh. Vaikka muuten on väsymys vähän helpottanut, näin töiden alla alkaa heti väsyttää... Ja kun töissä pitäis olla ihan niinku ennekin, ettei kaverit heti äkkäis mitään, niin helpommin sanottu kuin tehty.

Mukavaa talvipäivää kaikille, ja voikaa hyvin!

Vierailija
8/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yksin kotona " lepäämässä" , mut en osaa levätä. Neiti on päiväkodissa ja mies töissä. Sain sen uusintaultran ens viikon keskiviikolle, ei millään jaksais odottaa siihen asti ku aamulla jo iski ihan pessimistinen olo. Kauheeta mennä sit takaisin töihin ens viikolla kun siellä on yks odottaja melko samoilla viikoilla...Palaillaan ja kiitos tuesta!!! Edelleen vuotaa samalla tavalla kuin menkoissa mut ei niin rajusti kuin eilen.

Liliane 6+6(ainakin toivon niin)

Vierailija
9/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pitkästä aikaa... tulikin kunnon loma töistä, kun joululoman päätteksi esikoinen sairastui vesirokkoon ja jäin kotiin häntä hoitamaan. Nyt jos koskaan pitäisi työmotivaation olla kohdillaan, kun ei ole 1,5 viikkoon tarvinnut töitä tehdä! Ja kummasti sitä heti tännekin ehti... Onneksi vesirokko ei ollut ihan hirveän paha, mutta kyllähän se neljän seinän sisällä oleminen alkoi jo olla vähän työlästä kun neitikin on tottunut ulkoilemaan pari kertaa päivässä.

Onnittelut kaikille uusille elohiirille, kivaa että meillä on jo tällainen päiväpino aktiivisessa käytössä!

Musta tuntuu, että mun pahoinvointi alkaa olla ainakin toistaiseksi ohi. Kyökkiminen on nyt parin viikon ajan alkanut vain silloin, jos menen tyhjällä mahalla hammaspesulle. Nyt kun olen ensin syönyt ja juonut jotain, niin hampaidenpesukin on paljon helpompaa eikä kuvottavaa tunnetta ole tullut kun muistan syödä säännöllisesti jotain. Ihanaa! Toivottavasti pysyykin poissa!

Musta tuntuu, että maha on yhtäkkiä turvonnut ihan kamalan kokoiseksi... tiedä sitten johtuuko kaikista jouluherkuista vai mistä:) yllätyksekseni joulusta ei kyllä ollut tarttunut yhtään kiloja, joten kai se sitten tuo asukki siellä on mikä turvottaa. Ihan hassua, kun sehän on kuitenkin vasta pari senttiä pitkä niin nyt jo muka masu pullottaa:) Mites muilla? Onko sama juttu?

Innolla odottelen seuraavaa neuvolakäyntiä tammikuun lopussa niin pääsisi kuuntelemaan sydänääniä. Toisaalta vielä on pari viikkoa sellaista riskiaikaa, että saadaan rv 12 täyteen. Siihen asti on pakko edes yrittää pitää matalaa profiilia...

Mukavaa talvipäivää kaikille elohiirille!

Pantoufle 10+1

Vierailija
10/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soimaan itseäni tästä väsymyksestä, sillä sen seuraukset näkyy meillä niin konkreettisesti.

- Pyykkivuoret on valtavat, kun olen muuttanut pesurytmin päivästä iltaan (ihan vaan että mieskin vois niitä levitellä) ja niinhän se aina unohtuu laittaa pyörimään. Lisäks meillä on sivustatäytettävä kone, eli kun kyyryssä työnnän pyykkiä koneeseen/otan pois, samalla korkeudella olevasta vaipparoskiksesta tulee yököttävät lemut AINA. Tätä mies ei tajua, miten se voi haista, vaikkei roskis vieressä olekaan. Niin on aistit herkässä.

- Järjestyksenpito on nollassa, meillä on leluja ihan joka paikassa ja äidin pikku-apulaiset 1vja 2v kantaa mielellään kaikkea tavaraa pitkin huushollia. Viimeksi kun aloin leipoa (jee, jaksoin sentään), toinen visputin löytyi patterin takaa.

- Kaikkia asioita vaan suunnittelee, kuten Lilli kirjoitti. Tunnin mietin minäkin, että pitäis, pitäis pitäis...MUTTA KUN EI JAKSA!

Ihana lukea täältä, että muillakin on veto veks.

Hirmu paljon voimia kaikille, joita pelottaa vauvan vointi! Tulkaahan kertomaan kuulumisianne ja ottakaa niin rennosti kuin suinkin mahdollista!

Mies on kyllä ollut todella auttavainen, vaihtaa mm. aamuisin poikien yövaipat pois. Mua jotenkin ne yököttää aamusta.

Nyt taas katkesi ajatus, enköhän painu nukkumaan, kun pojatkin nukkuu.

Vierailija
11/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään posti tipautti ekaan ultraan ajan 24,1 jippiii pääsee kurkistamaan mitä masuun kuuluu. Kaksi yötä reissuun ja pitäis alottaa jotain pakkaamaan ja sileen mut uskokaa tai älkää ei jaksaisi millään tehdä mitään. Olo on vetelä kuin letku.

Pahoinvointi alkaa hellittää tännäänkin vain lievää kuvotusta aamulla siinä kaikki onneksi. Väsymys tuntuu kyllä lisääntyvän. No lomalla täytyy sitten lepäillä aurinko rannalla pois täältä pakkasesta.

Stadissa on tänään ihana pakkas päivä ja aurinko paistaa, täytyy lähteä ulkoilemaan taas iltapäivälläkin!

Mutta talvipäivää kaikille....

Vierailija
12/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkin aikaa seuraillut keskusteluja taustalta ja nyt rohkenen kirjoitella jotain :) Minusta tuntuu, että kuuluisin tuonne LA syyskuussa -odottajiin, koska jos tämä raskaus etenee loppuun saakka, on laskettu aika 29.-30.8. -> toisin sanoen siksi, ettätässä pinossa kaikki tuntuvat olevan jo turvallisemmilla vesillä kuin minä! No, noudatanpa silti protokollaa ja liityn osaksi tätä ketjua :)

Täällä ehkä RV 5+5 (kuukautisten mukaan jo 6+1, mutta ovulaation ja kierron pituuden mukaan pari päivää jäljessä). Tätä raskautta on odotettu jo lähes kaksi vuotta, joten positiivinen raskaustesti oli todella iloinen yllätys. Loppujen lopuksi plussa tuli clomien ja terojen avulla heti ensimmäisestä kierrosta. Itse asiassa kuvittelin, etten olisi raskaana: kuukautisten odotettuna alkamispäivänä alkoi tuhruvuoto, joka ei oikein tahtonut muuttua kuukautisiksi. No koska clomit pitäisi aloittaa kp3, olin jo aivan kypsänä, sillä en tiennyt, koska kuukautiset " oikeasti" olivat alkaneet. Ajattelin sitten tehdä varmuuden vuoksi raskaustestin, koska clomit aiheuttavat alkiolle vakavia epämuodostumia yms. Istuin tapaninpäiväaamuna vessassa ja olin kahden vaiheilla tehdäkö testi vai ei - negoja on nähty jo liikaa ja testit ovat kalliita. Onneksi sitten tein ja yllätyin todella iloisesti! Tuhruvuoto jatkui mutta loppui jo perjantaina.

Vierailija
13/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No...testi oli siis iloinen yllätys. Olen tässä miettinyt, että kun raskautta toivovat valittavat piinaavista päivistä ennen kuukautisia, niin tämä se vasta piinaa onkin! Etenkin kun raskausoireita ei ihan hirveästi ole. Rinnat ovat kasvaneet ja ovat kipeät ja mahaa jomottaa, mutta muita oireita ei näy eikä kuulu. Eilen ja tänään on huono olo vähän päässyt käväisemään, mutta koska voin ihan " normaalielämässäkin " joskus huonosti, ei tämä ole mikään varma merkki...Ultraa siis odotellessa! Ajattelin varata sen parin viikon päähän - menee se kesken jos on mennäkseen ilman ultraustakin.

Olen aika pessimistinen raskauden jatkumisen suhteen, mikä varmaan johtuu kaikista niistä itkuista, jotka on itketty lapsettomuuspeloissa. Koko viime viikon olin varma, ettei raskaus voi mennä loppuun saakka, koska meillä on aina niin huono tuuri. Nyt aina välillä pulpahtaa mieleen kuitenkin myös toivo loppukesän vauvasta :) Miten te muut, jaksatteko luottaa siihen, että raskaus jatkuu, vai oletteko varmoja keskenmenosta? Kamalaa tämä piina...

Asustelen Tampereen seudulla mieheni kanssa (olemme 26&30v) ja lapsi olisi siis ensimmäinen meille :) Tulipa pessimistissävytteinen kirjoitus, mutta toivottavasti sävy muuttuu viikkojen madellessa eteenpäin!

Aliina

Vierailija
14/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittauduin äsken mukaan porukkaan joten kirjoittelenpa nyt jotain.. Kiva että täällä on näin monta odottajaa joilla on la elokuussa, saa lukea toisten samassa tilanteessa olevien kuulumisia. Olen kyllä itse yleensä aika laiska kirjoittamaan, enempi käyn vaan lueskelemassa. Viime aikoina olen ollut laiska joka suhteessa, mieletön väsymys vaivaa koko ajan ja huono olo on ympäri vuorokauden. Ei ole puhtia eikä intoa oikein mihinkään. Jatkuvasti on nälkä ja pakko on syödä jotain, muuten alkaa oksettamaan. Mulla paras apu huonoon oloon on ollut jäiset marjat, ne tepsii aina! Mutta välillä pitäs syödä muutakin.. :)

Vähän jännittää töihin paluu ensi viikolla, toivon että olo paranee sitä ennen. Olen ollut lomalla joulusta asti ja pahoinvointi alkoikin silloin, olen siis saanut kärvistellä kotona ihan rauhassa. Esikoista odottaessa mulla oli vain aamupahoinvointia, tämä on kyllä ollut paljon rankempaa. Mieltä piristää kuitenkin ajatus pienestä sintistä masussa. :) Eka neuvola oli rv 7+5, ultrassa näkyi jo pienen sydämen syke.. Huih sitä tunnetta mikä iski omaan sydämeen!

Mukavaa odotusta kaikille ja onnekasta uutta vuotta!

tumpe

Vierailija
15/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on vaan flunssa tullut kylään mullekin. Mies tosin oli kaikki joulunpyhät kuumeessa, ja kaipa tämä on sitten sieltä tarttunutta. Kuumetta ei ole, mutta 37 korvilla lämmöt kuitenkin, kurkkukipua, nuhaa ja kuivaa yskää... Välillä vähän meinaa hermostuttaa, kun ei voi käyttää mitään lääkettä. Eikä sitä turvallista särkylääkettäkään ole vielä hommattu. No, voihan tämä mennä ohi ilmankin.

Ihan sairaslomalla en ole muualta kuin työpaikalta, vaan tekemättömiä kouluhommia on jatkettava. Eilen sain onneksi jo jotain valmiiksi, ehkä tänään seuraavat sepustukset, jos vaan jaksaisi.

Kuka se niistä B-vitamiineista kyseli jo toiseen kertaan..? Kyllä ne tosiaan neuvolasta mullekin määräsi, että Beroccaa (tai muuta B-vitamiinivalmistetta) voi pahoinvointiin kokeilla. Että niiden ohjeen mukaan varmaan sitten... Itse en ole tarvinnut, koska ruoka on kuitenkin maistunut, eikä hirveitä oloja ole ollut.

Niin ja se tosiaan, että foolihappo on myös B-vitamiinien joukkoon kuuluvaa. Jollekin kun oli sitä neuvottu pahoinvointiin avuksi tms.

Itse en käytä mitään monivitamiineja. Odotan ensi viikon neuvolaa, jos vaikka siellä sitten jotain kehottaisivat nappailemaan. Välillä oon syksyn aikana ja raskauden alussakin ottanut pii-kalkki-D-vitamiini -valmistetta, mutta se kuuri tahtoo aina unohtua. Ruuista yritän katsoa, että tulee kalsiumia ja mahdollisesti myös D-vitamiineja mahdollisimman paljon.

Äitini muuten kertoi syöneensä raskausaikana sinkkiä (vuosi 1978...), koska sen kerrottiin tekevän syntyvästä lapsesta viisaan. Joo, tulihan musta varmaan aika fiksu... :)

Oli tullut muutama uusi tyyppi elohiiriin. Tervetuloa joukkoon!

Keskenmenopeloista: kyllä pelottaa. Mua jännittää nyt tällä hetkellä ehkä eniten se, että mahassa onkin vaan tuulimuna. Ei se varmaan paljon mitenkään oireile, niin helppohan sitä on pelätä... Täytyisi vaan jaksaa luottaa. Sittenhän se selviää viimeistään ultrassa 2 viikon päästä.

Vierailija
16/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerutus:

Olen uusi täällä:), kävin kyllä ilmoittautumassa.Ikää 20 (ukolla 27) kotona kanssamme asuu myös pari heppaa, koira, 4 kissaa ja muutama viiriäinen:) sinä vähän taustatietoja ->asiaan..

Kuulinko sanan heppa?!?!?! =))))) IIKS!!!! ikuinen heppahullu äippä tämä. Haaveissa vielä se oma... millasia hevosia teillä ON?????

Vierailija
17/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko mistäpäin kotoisin? kuulostat niin mun vanhalta luokkakaverilta, hän sai myös esikoisen 04 ja on syntyny 80

Vierailija
18/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpa ensimmäistä kertaa kirjoittelemassa tänne... kävin ilmoittautumassa listalle, toivottavasti tein sen oikein. :)

Mie aloin kärsiä pahoinvoinnista jo viidennellä viikolla, ja ehdin kokeilla myös sitä heksavittiä. Otin kaks tablettia kerrallaan, päivällä, illalla ja yöllä (kun heräsin vessaan). Mutta miulle ne ei auttaneet. Parin tunnin päästä pillereiden ottamisesta tuli tosi paha olo hetkeksi, mutta ehkä hetken sen jälkeen hetkeksi helpotti. Oksentamaan jouduin kuitenkin, eikä ne muutenkaan tuntuneet hyviltä. Apteekissa osaavat parhaiten neuvoa niiden käytössä, en neuvolasta edes kysellyt. Miulta lopulta pahoinvointikierteen katkaisi kahden vuorokauden nesteytyshoito sairaalassa ennen joulua (jouluaattona kotiin). Hoitaja siellä sanoi, että postafen-nimistä matkapahoinvointilääkettä voi ottaa. Mutta kannattaa kuitenkin varmistaa neuvolasta sopiiko se sinulle. Minulla se on auttanut, viidestä menetetystä kilosta jo 1,9 on tullut takaisin. :) Nyt pitäisi vähitellen irrottautua siitä, ja opetella sietämään pientä kuvotusta, jota vieläkin on. Nyt kun ruoka maistuu taas, se paljon puhuttu pienten välipalojen syöminen ennen kuin on kovin nälkä, tuntuu myös auttavan. Aluksi en jaksanut siihen uskoa, kun oli tosi huono olo.

Toivottavasti tästä on siulle apua. :) Kannattaa tivata sieltä neuvolasta parempia ohjeita ja kysellä ihan lääkehoidostakin jos muuten ei helpota.

:) eloihme rv 10

Vierailija
19/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ELOHIIRISSÄ tais olla joku toinenkin Pohjois-Karjalasta? Jännityksellä odotan, että sais jotenkin selville onko Joensuun lähimaastossa samassa tilassa olevia. Täällä asuvassa ystäväpiirissä ei ole muita odottajia, ja vertaistuen tarve on välillä ollut kovin suuri.

Miullakin alkaa maha jo pömpöttää, vaikka alkuvaiheessa menetin kiloja aika paljon, eikä ne kaikki ole takaisinkaan tullu. Sama ongelma, pitäis ostaa isommat housut ja rintsikat, kun molemmista vaatekappaleista on vain yhdet kaapissa, jotka tuntuu hyviltä päällä... :( Ei vaan ole ollut voimia lähteä alennusmyyntitungokseen, ja pelkään myöskin sitä, että pahoinvointikohtaus iskee just sovituskoppi- tai kassajonossa. Mutta jossakin vaiheessahan sitä on uskallettava kodin ulkopuolellekin. Pieniä askelia, tänään kävin ensimmäistä kertaa tosi moneen viikkoon syömässä yliopiston ruokalassa. :) Hajut teki kyllä vähän tiukkaa, mutta selvisin siitä.

Sairaalassa olossa oli se hyvä puoli, että tekivät myös ultran siellä (oli 8+2), ja sydämensyke näkyi tosi selvästi. :) Tuntui hyvältä, että edes joku asia oli kunnossa. Nyt vaan välillä jännittää, että vieläkö se siellä jumputtaa kun seuraava ultra on 24.1. Täälläpäin muuten ultra-ajat varataan neuvolakäynneillä, ei tarvitse odotella erikseen kutsuja. Jotain hyvää pienessäkin paikassa. Mammavaatteita vaan joutuukin sit etsimään jostain muualta, haaveilenkin jo reissusta siskon luokse Helsinkiin keväämmällä shoppailemaan... :)

Hyvää tiistain jatkoa kaikille elohiirille ja jaksamista itse kunkin kamppailuihin!

Vierailija
20/36 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nyt vihdoin kirjauduin. Jo edellisessä raskaudessa oli aikomuksena, mutta niin se vaan jäi. Jospa nyt tulisi aika ajoin kirjoiteltuakin pelkän lukemisen sijaan!

Odottelen siis kakkosta noin viikolla 6+4. Ja paha olo vaivaa. Tällä kertaa iltaisin vähän helpompaa, muuten jatkuva kuvotus. Lisäksi vatsa tosi hellänä, aivan kun olisi ollut kova vatsatauti. En ole vielä neuvolaankaan soitellut, ehtiihän tässä :)