Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako ketään muuta elämän päättyminen?

Vierailija
24.12.2007 |

Minua on alkanut valtavasti ahdistamaan se, että jonain päivänä me kaikki kuolemme pois! Mitä sitten tapahtuu?

Aurinkokin kuolee koko ajan, joten jonain päivänä ei ole enää koko maapalloa! Kamalaa!

Onko kenelläkään muulla ahdistusta samankaltaisista asioista?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei olisi. Normaalia, mutta kun se kuitenkin joskus päättyy...mitä sitä NYT murehtimaan!!!

Vierailija
2/18 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siihen ahdistukseen mikään auta, korkeintaan ehkä se, että ajattelee, että kannattaa elää arvokkaasti jokainen hetki. tai ei kantaa huolta pienistä murheista liikaa, ei stressaantua ja ärtyä pikku vastoinkäymisistä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maapallon elämä häviää joskus monen kymmenentuhannen vuoden päästä sanovat viisaammat. Ei sekään koske vielä moneen sukupolveen...

Vierailija
4/18 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tunnu pääsevän yli tästä ahdistuksesta. Voi kun voisin ollakin niinkuin ennen. Silloin en ajatellut koko asiaa lainkaan. Nyt lapsen syntymän jälkeen minusta on tullut kamalan herkkä ja mietin asiaa lähes päivittäin. Pelkään että menetän elämän ilon, ajatellen vain että kuolemme joka tapauksessa.. ap

Vierailija
5/18 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska uskon Jeesuksen kuolleen syntieni tähden ja ylösnousseen, ja siis uskon että pääsen taivaaseen, tämä elämä on vain (sitä mitenkään vähättelemättä) matka sinne. Ja taivas on ikuinen täydellinen paikka olla. Sitä odotellessa :)

Suosittelen että luet Raamatusta Johanneksen evankeliumin. Ei se ota jos ei annakaan!

Vierailija
6/18 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tämä asia ei minua ahdistaisi varmaan niin paljon.. ap

Vierailija
7/18 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se on niin, että kun tulee aikuiseksi (esim lapsensaannin myötä) niin tajuaa kuolevaisuutensa ja elämän kaikki realiteetit entistä selvemmin. Ehkä se sen asian ajattelu on nyt pinnalla ja menee myöhemmin ohi, painuu ikäänkuin tietoisuuden taka-alalle.

Toisaalta jos miettii, niin onhan se aika hämmästyttävä ja surullinen ajatus, että tämä loppuu, että minä lopun joskus. Jos sitä ajattelee, niin olishan se aika outoa jos siitä ei milloinkaan masentuisi.

Hyvää joulua kuitenkin kaikille, täällä ollaan vielä kaikki!

Vierailija
8/18 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin jopa omia tuttuja sormiani ja kasvojani ja ajattelin, että kun kuolen, ne mätänevät kokonaan ja katoavat ikuisiksi ajoiksi!

Se meni sitten ohi vähitellen, siinä auttoi kuolleen näkeminen. Se oli niin outoa tavallaan, kun sen tunsi ettei se ihminen enää ollut siinä. Että jokin oli poistunut, pakko ajatella, että sielu tai vastaava, joka oli antanut tunteen, että ihminen oli läsnä, kun eli, vaikea selittää.

Noihin Jeesus-juttuihin olen liian skeptikko ja puhtaasti realistinen, joten niistä ei mulle apua ollut.

Vierailija
9/18 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut tätä niin paljon, että tulin itsekin siihen tuloskeen, että tämä ahdistuneisuus johtunee nimenomaan " kasvamisesta" ja asioiden tiedostamisesta selekämmin. Ajattelinkin, etten voi tietää mitä elämä tuo tullessaan ,kun olen taas kymmenen vuotta vanhempi, ehkä silloin tiedostan jotain toisin..en voi sitä vielä tietää.

Toivottavasti tämä on vain ohimenevä ahdistus.

Ja vielä 8, loppulauseesi oli jotenkin helpottava, täällä tosiaan ollaan vielä kaikki :)

HYVÄÄ JOULUA! :)

Vierailija
10/18 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän mitä tarkoitat. Kuolleelta ihmiseltä tosiaan puuttuu jotain, se ei ole enää " ihminen" vaan ehkä juuri sielu puuttuu..tosiaan vaikea selittää asiaa jos ei kuollutta ole nähnyt.

Ja kiva kuulla että sinullakin aikanaan meni ahdistus ohi. ap

Vierailija
11/18 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän sääliksi käy niitä jotka jää suremaan. He on kokemassa sen tapahtuman, kuollut ei ole.

Vierailija
12/18 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa kuolemaani en pelkää. Tiedän että elämä jatkuu ilman muakin. Monelta osin helpompana.

Vierailija
13/18 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko muuttui epämääräisestä jotenkin todellisemmaksi kun olin läsnä ihmisen kuollessa. Silloin jysähti tajuntaan että noin käy minullekkin, oli helppoa kuvitella itsensä siihen kuolevan osaan. Sen jälkeen olin hyvin ahdistunut ja surin etukäteen kohtaloani. En pelännyt niinkään sitä kuolemanjälkeistä elämää koska uskon että olen armon kautta ansainnut ikuisen elämän ja syntieni anteeksi annon vaikka olenkin aivan vajavainen ihminen. Mutta se kuoleminen tuntui aivan kamalalta ajatukselta. Onhan se sellainen kokemus josta kukaan ei voi sinulle kertoa. Ja kun se on niin selkeä fakta että se on edessä, sitä ei voi millään tavoin välttää.

Nyt kun aikaa on kulunut niin tuo asia ei enää ahdista niin kovasti kuin pieninä hetkinä. Kerroin tästä ahdistuksestani eräälle viisaalle ihmiselle silloin aiemmin ja hän sanoi etä tahtoisi uskoa Jumalan antavan ihmiselle voiman ja armon että sinä hetkenä kun sen oman kuoleman aika on tullut, hän antaa ihmiselle voimaa kestää sen. Minä tahdon uskoa siihen myös.

Ja loppujen lopuksi, oli se kuolema ja kuoleminen miten kamala tahansa, kun sen jälkeen saa viettää ikuisuuden ilman kipua ja tuskaa niin eihän se ole kuin pieni hetki, siirtyminen vain.

Siunattua joulua kaikille.

Vierailija
14/18 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jaksa elää ikuisesti. Se vasta painajaista olisikin.

Vierailija:

Pelko muuttui epämääräisestä jotenkin todellisemmaksi kun olin läsnä ihmisen kuollessa. Silloin jysähti tajuntaan että noin käy minullekkin, oli helppoa kuvitella itsensä siihen kuolevan osaan. Sen jälkeen olin hyvin ahdistunut ja surin etukäteen kohtaloani. En pelännyt niinkään sitä kuolemanjälkeistä elämää koska uskon että olen armon kautta ansainnut ikuisen elämän ja syntieni anteeksi annon vaikka olenkin aivan vajavainen ihminen.

Vierailija
15/18 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolenko kivuliaasti syöpään tai muuhun tautiin, murhataanko minut ja kuolen pelossa, kuolenko äkisti aivohalvaukseen, ajaako rekka päälleni, ehdinkö kasvattaa lapseni aikuiseksi... kyllä aiheesta pelkoa riittää nykypäivänä varsinkin, kun maailma on aika turvaton...

Vierailija
16/18 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ihmiset tuhoavat itsensä ja maapallo saa uuden mahdollisuuden

Vierailija
17/18 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntymättömän lapsen elämän?

Vierailija
18/18 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma isä kuoli keväällä ja 2 ystävän isää...

ja äiti sairastelee ja ...mies...

olen 40 v....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä