Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummin päin sinä teet aamulla?

Vierailija
11.11.2008 |

Peseydytkö, meikkaatko ja laitat tukan ensin, ja sitten vasta aamupalalle. Vai syötkö/juot kahvia ja luet lehden ensin ja sitten vasta pesulle. Mä teen tolla viimeisellä tavalla. Perusteluna se, että hampaat joutuu kuitenkin harjaamaan syömisen jälkeen. Siinä menis sitten meikit huonosti... ja vois vaikka roiskua hammastahnaa vaatteille.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pesen hampaat,laitan kahvin tippumaan,meikkaan ja juon samalla kahvia,sitten puen vaatteet ja sitten laitan hiukset.

En syö aamupalaa!

Vierailija
2/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin peseydyn kyllä ensin, mutten laita hiuksia/meikkaa, vaan syön aamupalan ja vasta sitten pesen hampaat ja laitan hiukset ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika huonosti rutinoitunut nainen.

Vierailija
4/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan hiukset, ja meikkaan, sitten syön aamupalan ja lähden menemään

Vierailija
5/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hampaitahan ei saa harjata puoleen tuntiin syömisen jälkeen... Eli ensin suihku ja hammaspesu, sitten aamupala ja purkka suuhun. Sitten meikki ja hiukset ja vaatteet päälle ja menoksi.

Vierailija
6/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kiinnostaa mua sikäli, että esim. mainosten maailmassa ja elokuvissa ihmiset ilmestyy aina hehkeänä ja puettuina hiukset ojennuksessa aamupalalle. Kaurismäet on erikseen. Ja mä kun teen itse just päinvastoin

Vierailija
7/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoliunessa suihkuun

sitten vaattet päälle

sitten aamupalalle

sitten hampaanpesu, meikkaus ja hiusten harjaus

Vierailija
8/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pesulle. Sen jälkeen kahvin juonti ja aamiaisen syönti. Sitten vaatteet, meikit, hiukset ja menoksi! :)

Vierailija
9/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten suihku ja hampaanpesu.

Sen jälkeen kahvi ja aamupala ja lehdenluku

Lopuksi hiusten laitto, hampaat uudelleen ja meikki ja samanaikaisesti yritän saada muuta perhettä hereille.

Vierailija
10/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap koet, että hampaat pitää kuitenkin pestä aamupalan jälkeen? Pesetkö hampaasi joka aterian jälkeen päivän mittaan? Esim. töissä lounaan jälkeen ryntäät vessaan pesemään hampaat?

Itse en tosiaan haluaisi yön jälkeen hivenen tahmaisella suulla ruveta nauttimaan aamupalaa. Teen yleensä niin, että kömmittyäni sängystä ylös laitan kahvin tippumaan ja sitten menen pesulle. Pesen hampaat, kasvot ja kainalot kiireaamuina, muuten kokovartalosuihkuun. Kun hampaat ja muu nainen on pesty,on kahvi tippunut ja laitan aamupalan. Sitten syön, juon ja selailen lehden. Lopuksi ehostus ja vaatteet.

Ehostaa en halua ennen aamupalaa, sillä huulikiilteet ym. menisi kuitenkin, mutta siis peseytymiset hoidan kyllä ennen sitä. En mä saa silmiäkään auki, ja olo on tosi epäfreesi, ellen pese niitä hampaita ja kasvoja ja laita kosteusvoidetta imeytymään. Kivempi nauttia aamupala, kun on puhdas ja kunnolla herännyt.

Ja tosiaan ap, miksi sun mielestä hampaat pitää pestä aamupalan jälkeen? Itse laitan sen jälkeen yleensä suuhun purkan, kuten muidenkin aterioiden jälkeen. Hampaat pesen aamulla ekana ja illalla vikana.

Vierailija
11/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...useimmiten myös siistiydyn ja puen, meikkaan ennen aamiaista.

Ajattelen joskus, että jos iaka käy tiukille niin on tärkeämpää olla valmiin näköinen lähtemään kuin syönyt :D matkaan voi napata vaikka jonkun jogurtin. En tosin syökään kovcin kummoista aamiaista.

Mutta siis: hampaat ekana, ei vasta syömisen jälkeen. minusta se "kuuluu" tehdä niin.

Vierailija
12/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuka haluaa sellaisilla hampailla syödä, joita ei ole ensin pesty?

Itse syön aamupalan vasta töissä (ei maistu heti aamusta)

Vierailija
13/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin ajattelen, että sittenkin olisi parempi pestä ne hampaat aamupalan jälkeen. Eihän illan viimeisen pesun ja aamun välillä tule mitään happohyökkäyksiä. Toistaalta, tiedän, että esim. tuoremehun jälkeen ei pitäisi tuntiin hampaita pestä... kaksipiippuista on. Mitä sanovat asiantuntijat?

Vierailija
14/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen suihkuun, puen ,laitan dödöä, Föönaan tukan ja laitan, rasvaan ja meikkaan. Sitten yön aamiaisen ja lähden töihin.

Vierailija
15/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heti aamupalan jälkeen.

Tämä näin sen vuoksi, että pesun jälkeen hampaiden pinnalle jäävä fluori suojaa hampaita siinä vaiheessa kun sitä kahvia ja aamupalaa nautitaan.

Vierailija
16/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu on todella hapan yön jälkeen ja jos ei pese hampaita heti herättyään ja menee ja syö jotain, hampaiden kiille liukenee.

On todella haitallista olla pesemättä hampaita heti herättyään....

Vierailija
17/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies herää aina ennen minua, ja on keittänyt kahvin valmiiksi. Minä siis taidan aina ekana mennä vessaan pikkuhädälle:)

Sitten menen keittiöön istahdan pöydän ääreen ja odotan, että mies kaataa kahvikuppiini (Marimekon kuppi, jonka kummityttöni on minulle ostanut:) kahvia (maidon joudun kaatamaan itse). Siinä sitten luen Hesaria (jos mies on sen jo lukenut) ja juon ekan kupillisen kahvia.

Sitten yleensä pikkumies herää ja tulee pöydän ääreen (siis mies hakee pinniksestä) ja siinä yhdessä syödään aamupala ja luetaan lehteä. No jossain vaiheessa meidän prinsessa herää ja tulee aamupalalle. Sitten mies jo lähteekin töihin ja minä menen pesulle ja siinä samassa pestään lapset ja puetaan. Hampaat pesen yleensä ihan vikana, tai siinä vaiheessa kun lapsetkin. Siis pesujärjestys on vähän miten sattuu, riippuen ihan noista lapsukaisista. Ja meikit laitetaan naamaan jos huvittaa, aina ei huvita. Mutta ilman tuota aamukahvia ja Hesaria tämä äiti ei käynnisty ollenkaan:)

Vierailija
18/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin vasta hammaslääkäriltä kun lasten kanssa kävin. Aamupalan jälkeen huitaisen xylitolinappulan suuhun ja menoks.

(Lapsillekin aamulla hammaspesurutiini, koska tahnasta saatava fluori vahvistaa kiillettä, pätee varmaan aikuisiinkin.)

mutta jotenkin ajattelen, että sittenkin olisi parempi pestä ne hampaat aamupalan jälkeen. Eihän illan viimeisen pesun ja aamun välillä tule mitään happohyökkäyksiä. Toistaalta, tiedän, että esim. tuoremehun jälkeen ei pitäisi tuntiin hampaita pestä... kaksipiippuista on. Mitä sanovat asiantuntijat?

Vierailija
19/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vasta syön aamupalan. Hampaathan pitäisi oikeaoppisesti pestä ennen aamupalaa (näin opettavat hammaslääkärit) ja vasta nyt aikuisiällä olen tätä alkanut noudattamaan.

Vierailija
20/27 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten ei mistään tule mitään. Eli ensin meillä syödään, sitten pesulle ja sen jälkeen menoksi.

PS Ihmetyttää minuakin tuo hampaidenpesujuttu, tokihan hampaat pitäisi pestä ruoan jälkeen? Miten niin puoleen tuntiin aterian jälkeen ei saa pestä hampaita? Pitääkö mahd. kariesbakteeri puolen tunnin tauon happohyökkäyksessä?