Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette 4 lapsen äidistä, joka on rauhanturvaaja?

Vierailija
23.12.2007 |

Luin paikallisesta lehdestä tänään jutun äidistä, joka aloitti rauhanturvaajan työt syksyllä Kosovossa. Tuli ekoille lomille nyt.

Vuoden sopimuksen teki.

Lapsia 4. Iältään 9, 6, 5 ja 1,5v.

Mitä ajattelet ko. perheestä ja voisitko itse ajatella toimivasi samoin?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voisi tehdä samoin.

Vierailija
2/30 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se, että koska hän on hoitanut lapsiaan kotona, työnantajat eivät arvosta häntä. Oli opiskellut merkonomiksi tms. ja nyt lähti rauhanturvaajaksi, joten vuoden kokemuksen jälkeen työnantajat eivät voi vastustaa häntä.

Mä en ymmärrä miksi halusi vielä lehdessä kertoa tästä, koska tietää varmasti, että herättää keskustelua ja varmaan arvosteluakin pienellä paikkakunnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies lähtee Kosovoon ja jättää äidin lapsineen kotiin, sitä ei ihmetellä sen ihmeemmin. Mutta kun äiti tekee saman niin saa kummastusta ja arvostelua osakseen. Samalla lailla kai se isäkin voi niitä lapsia hoitaa kuin äitikin.

Vierailija
4/30 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja se, että koska hän on hoitanut lapsiaan kotona, työnantajat eivät arvosta häntä. Oli opiskellut merkonomiksi tms. ja nyt lähti rauhanturvaajaksi, joten vuoden kokemuksen jälkeen työnantajat eivät voi vastustaa häntä.

Vierailija
5/30 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on aikaisemmin ollut rauhanturvaajana.

Kysyinkin mitä ajatuksia tämä herätää ja voisitko itse toimia näin?

On mielenkiintosta kuulla mitä eri ihmiset ajattelevat ja kuinka moni voisi tehdä samoin. -ap

Vierailija
6/30 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaikka kuinka vuorotellen periaatteella ja naisen oikeudella, mutta mä en haluaisi olla erossa lapsistani. En pystyisi.

Vierailija
7/30 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin ihmettelen yhtä lailla isää, joka on valmis lähtemään kuukausiksi pois kotoa pienten lasten luota. Pienin lapsistahan oli vasta 1,5 v.

3

Vierailija
8/30 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tuo nuorimmaisen ikä. Kyllähän ihmiset ovat olleet aina töissä välillä muualla. Hankkimassa rahaa, työkokemusta yms. Jotenkin karulta, että isä tai äiti lähtee noin pitkiksi ajoiksi kerrallaan noin pienen lapsen elämästä. Muutama kk on todella pitkä aika noin pienelle, kun se on noille muillekin pitkä aika. Muistaakohan kunnolla edes äitiään.

Vierailija
9/30 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarve olla jatkuvasti lähellä lapsiaan. ja ikäänkuin äiti olisi valmis riskeeraamaan henkensä työnsä puolesta (en nyt tiedä onko hänen työnsä hengenvaarallista vai ei) ja laittaa työn lasten eteen tärkeysjärjestyksessä.

Ihmettelen suuresti kuinka kukaan äiti voi lähteä, eikö hän mieti mitä jos hän kuolee ja miten lapsille sitten käy, kuinka he selviävät. ja eikö äiti murehdi sitä aikaa jonka hän on poissa lastensa tyköä. omasta mielestä kaikista tärkeintä on se, että saa olla PALJON lastensa kanssa silloin kun he ovat pieniä mutta jotkut vissii eivät pidä lapsuutta yhtä tärkeänä aikana...

Vierailija
10/30 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itekin halusin rauhanturvaajaksi... inttiin ehkä vielä menen.

Vierailija
11/30 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pitkäksi aikaa. Itse olin kerran viikon työmatkalla ulkomailla kun nuorempi lapsistani oli tuon 1,5v - ja se oli kyllä ihan riittävän pitkä aika. Lapsi oli ihan sekaisin palattuani että kuka on äiti. Onko se isä, mummo, hoitotäti, oma tätini...

Vierailija
12/30 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapseni 5v ja 4v ovat erossa minusta 3 vrk alkaa pienempi jo itkeä tihrustaa ikäväänsä. Sydämeni särkyisi jos joutuisin vuodeksi pois. Tuntisin että olen laiminlyönyt lapseni ja pahasti.

Vierailija
13/30 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseistä ihmistä? Onko ratkaisu hänelle odotettava?

Vierailija
14/30 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin perheensä kanssa.

Vierailija
15/30 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kukaan äiti voi jättää noin pienet vuodeksi? Oli syy sitten mikä tahansa. Ja vaikka sieltä nyt lomille välillä pääseekin, niin on ne poissaolot silti tosi pitkiä ja lomat siihen nähden tosi lyhyitä. Mitähän tulee tuon 1,5-viuotiaankin äitisuhteesta..?

Ja sitten tuo, että äiti lähtee vaarantamaan itsensä tuollaisiin hommiin. Suomessa ei ehkä ihan täysin tajuta aina, että ne tosiaan saattaa olla vaarallisiakin keikkoja.

Ei, enpä taida hyväksyä. Itsekkäältä kuulostaa. Olisi toteuttanut itseään ennen lasten hankkimista.

Vierailija
16/30 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kamuni on nyt Kosovossa, siellä on tosi rauhallista eikä joudu vaaratilanteisiin. Enimmäkseen saunovat ja juhlivat...

Mut en siltikään oikeen sympatiseeraa tän naisen valintaa. Vähän samantapinen tarina kuin jenkkien Diilissä: se yksi naiskilpailija oli ohjelman takia kuukausia erossa omasta alle vuoden ikäisestä lapsestaan!

Vierailija
17/30 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin tällöin. Voin vain kuvitella kuinka pieninkin kaipaa äitiään:(

Luulen että kyseinen äiti ei vain enää kestä arkista lapsiperheen elämää ja vastuuta, vaan sai työstä hyvän syyn alkaa elää " omaa elämäänsä" .

Vierailija
18/30 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lomathan pyörii tosi hyvin. Reilun kuukauden välein ovat viikon lomilla.

Vierailija
19/30 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tästä kiihkota?Imetysasiat ja mummolaan jättäminen yöhoitoon 6kk vanhana on tuomittavaa. Samoin sikiöseukonnat, mutta tämä on laimea asia???

Mä en vaan voisi.

Vierailija
20/30 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä siellä tosiaan on enimmäkseen saunomista ja hauskan pitoa. Raha tuskin motiivina, ei ne palkat niin hyviä ole että lapset jättäisin. Ja huonoin selitys se että parantaisi työnsaantia, minulla se on ollut enemmänkin miinus cv:ssä ja voisin kuvitella että tuolle " äidille" tosi miinus kun tulee rauhanturvatehtävistä ja ylpeenä kertoo miten jätti perheensä vuodeksi.

Ja olen sitä mieltä että sama pätee miehiin, ei niillä sen parempaa syytä jättää perhettä jossa pieniä lapsia, mennäkseen toteuttamaan haaveitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan