montako kertaa mä voin tarjota lapselle
Kommentit (11)
niin vähän pahahan se sitten on enää pakottaa. Tee samaa ruokaa ja lievennä suhteutumistasi niin, että maistaminen riittää. Meillä ainakin kaikkea pitää maistaa.
Vai onko tämä joku satunnainen juttu?
on ollut se periaate, että ruokaa ei ole pakko syödä kokonaan jos se inhottaa, mutta sitä on kuitenkin maistettava pari lusikallista. Ja sen jälkeen ruoka laitetaan pois.
Ota lautanen pois, heitä ruoka roskiin. Sano, että seuraava ateria tarjotaan klo 16. Eiköhän nälkä auta siinä tilanteessa syömään. Kun lapsi joskus kokee tämän, muistaa ehkä syödäkin. ja ellei syö, ei sekään maailmaa kaada. >Ota sinä vaikka lehti käteesi ja keskisty siihen tai keitä itsellesi kahvit. Pääasia, että sinä et ota tästä stressiä. Se pahentaa tilannetta ja sen ratkaisuja. Kaikki lapset nirsoilevat, jotkut useammin, jotkut harvemmin, mutta se oikeus kai kuuluu lapsille. Ajattele, jos sinunkin pitäisi syödä aina jonkun toisen valitsemaa ruokaa, vaikka juuri nyt ei sitä tee mieli. Aikuisuudessa on se hyvä puoli ainakin, että ei ole pakko syödä maksalaatikkoa, jos tekee mieli kaalilaatikkoa.
Kun meillä nirsoillaan, ajattelen, ettei kukaan lapsi ole kuollut ruokalautasen ääreen nälkään. Kaiketi lapset tietävät, kuinka paljon he sitä ruokaa tarvitsevat.
mitä syödään viikoittain muutenkin. ja aina ennen on syöny. nyt vaan rupes pännimään tuo temppuilu niin että en tosiaan ole mitään muuta antanut.
ja ei ole toistuvaa, kunhan nyt on vaan päättänyt että ei tuota ruokaa syö. ja kun mä olen päättänyt että meillähän ei 4-vuotiaan pillin mukaan mennä, niin tässä ollaan nyt sitten kaks kovapäistä naista päät vastakkain. -ap
kyllä se minusta riittää,ettei "saa muuta" tilalle,eli syö sit seuraavalla ruoalla mitä tarjotaan mukisematta... jos silloinkin kieltääntyy niin sit taas tarjoat seuraavalla ruoalla sitä mitä on tarjolla muillekkin?
mä kyllä yleensä teen tuon ruuan aina vähän eri lailla, välillä syödään makaronin kanssa ja välillä riisin. joskus laitan sekaan maissia, joskus herneitä, että ei se aina maistu tasan samalta. -ap
Jos se on kyllästynyt siihen?.
mutta kun mä tosissaan eilen sanoin että mitään muuta ei heru ennenkun ruoka on syöty. -ap
kyllä se minusta riittää,ettei saa muuta tilalle,eli syö sit seuraavalla ruoalla mitä tarjotaan mukisematta... jos silloinkin kieltääntyy niin sit taas tarjoat seuraavalla ruoalla sitä mitä on tarjolla muillekkin?
Oikea sanamuoto olisi ollut "... tässä ollaan nyt sitten kaks kovapäistä nelivuotiasta päät vastakkain". Kyllä sinun pitäisi olla aikuinen...
mitä syödään viikoittain muutenkin. ja aina ennen on syöny. nyt vaan rupes pännimään tuo temppuilu niin että en tosiaan ole mitään muuta antanut.
ja ei ole toistuvaa, kunhan nyt on vaan päättänyt että ei tuota ruokaa syö. ja kun mä olen päättänyt että meillähän ei 4-vuotiaan pillin mukaan mennä, niin tässä ollaan nyt sitten kaks kovapäistä naista päät vastakkain. -ap
saman lautasellisen ruokaa ennenkun pitää luovuttaa? tästä on oikeesti tullut nyt tahtojen taistelu, kun tuo 4-vuotias ei suostu syömään ruokaansa. mä sanoin sille eilen että se ei saa mitään muuta ennenkun lautanen on tyhjä. oletin tietty että sillä iltaan mennessä olis niin nälkä että se sen ruuan söis. vielä mitä. mutta pidin pääni, eikä se ole saanut mitään, jugurtin sai aamulla kylläkin. luulis olevan nälkä kun on viimeisen puolentoista vuorokauden aikana syöny kaks jugurttia. :( mä voisin vielä ymmärtää jos se ruoka olis jotain mistä se ei tykkää, mutta kun se on makaronia ja broilerkastiketta, mitä se on syöny monenmonta kertaa aikasemminkin. mutta kun neiti nyt vaan on saanu päähänsä että hänhän ei sitä vaan syö. ja rupeehan se olemaan varmaan aika pahaakin jo.
ja haukkukaa vaan huonoks äidiks, eipä mulla kovin hyvä-äiti fiilis tällä hetkellä olekaan. :(