Akateemisen vs duunarin joulu?
Kommentit (22)
Meillä ainakin on ihana joulu, läheiset ympärillä, lasten iloa, hyvää mieltä ja ruokaa. Voiko enempää edes vaatia?
ja akateeminen kuuntelee Ave Mariaa.
ja duunarilla tarjotaan kaupan laatikkoa omasta askista.
Ruokana on
kinkkua
porkkanalaatikkoa, itse tehty
haudutettuja lanttukuutioita
Aurajuusto-punajuurilaatikkoa
Italian salaattia, itse tehty
Rosolli, itse tehty
Lohicarpaccio
Sitrussilakoita
mäti, lisäkkeineen
Lohipate, itse tehty
Kylmäsavulohta
Juomat: Beaujolais Noveau, Lambrusco- valkoviini, julmust
lasit perintökristallia, astiat KoKoa.
Kuusi oikea, ei tarhassa kasvanut
Musiikki mielummin kotimaista ja kristillistä
Emmekä onneksi ole niin pinnallisia, kuin esimerkiksi ap. Toivotan teillekin hyvää joulua, vaikka tiedän joulunne olevan todella " kylmä" juhla, kun noin pinnallisen ihmisen kanssa joku sitä joutuu viettämään.
mutta tuo menu nyt vaan kuulosti ihan tavis kamalta josta oli ehkä yritetty tehdä vähän " hienompaa" .
t.8
Kun ripottelee muutaman typon joukkoon, niin jo porukka ohjautuu ajattelemaan juuri niin kuin haluan.
Joka asia on kyllä totta. Teen jouluruoat aika samalla kaavalla kuin olen lapsuuden kodissani oppinut, ai juu, akateemisessa kodissani.
Niin kuin jouluruoat jotenkin määräytyisivät koulutuksen mukaan...
Parhaan tietämäni pitopöydän loihtii duunariystäväni, kokki, kas kummaa.
DI
Sekö, että sinua ei joulupöydän perusteella luultu akateemiseksi? Aika heikoissa kantimissa on itsetuntosi, jos se jostain joulupöydästä on kiinni.
kinkku
perunalaatikko (sukulaisen tekemä ja lähettämä)
porkkanalaatikko kaupasta
maksalaatikko kaupasta
kylmäsavulohi
vihreä salaatti
rosolli (sukulaisen tekemä)
sillit
ruokajuomina vesi, olut ja cola
Omassa duunarikodissani ei käytetä jouluna, eukä muutenkaan alkoholia. Ainoa ero on, että meidän duunarikotimme joulu perustuu kristilliselle pohjalle. Akateemiset vanhempani ajattelivat ja uskoivat, että Jeesus on satuolento.
Niin kuin sillä olisi oikeasti jotain merkitystä. Meistä jokainen tekee ja opiskelee sitä, jossa on hyvä tai joka tuntuu hyvältä. Kaikkia meitä tarvitaan ja kaikki me olemme yhtä arvokkaita.
Itse olen ollut suurimman osan elämästäni duunari. Vasta aikuisena olen käynyt lukion ja opiskellut yliopistossa. En millään muotoa voi tajuta miksi olisin nyt jotenkin parempi tai arvokkaampi ihminen.
Siksi minua nämä ketjut riepovat.
7/19
Tärkeintä joulussa on yhdessäolo ja tunnelma. Ruokaan ja lahjoihin ei varsinaisesti panosteta. Ruoka on kaiketi " parempaa" kuin arkena, ja lahjoja annamme vain lapsille pari. Aikuisille annamme korkeintaan " toisenlaisia" eli KUA:n lahjoituslahjoja. Joulussa parasta on kiireettömyys ja läheiset ihmiset! Mummoni, joka ei enää välttämättä seuraavaa joulua näe, on meidän kanssamme sen aikaa, kun jaksaa.
Kaks kalaa jotka ei koskaan kohtaa liikkuu päässä? Kyl on tosi tärkeet jutu ja elämänarvot.
Osuit " hävettävän" oikeaan. Lukiessani tätä taustalla soi Ave Maria... : )
terv. akat.
Osa yrittää juoda salaa, mutta eihän se onnistu. Kaikki huomaa että " pappa" on taas käynyt kätköillään.
Duunarit viettää leppoisan, iloisen ja lämpimän joulun.
Ainakin mun työkaverit, jotka siis on akateemisia.
Kyllä olette sairaita ihmisiä kun tällaisia edes mietitte.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 14:47"]
Kyllä olette sairaita ihmisiä kun tällaisia edes mietitte.
[/quote]
Kuinkahan sairasta mahtaa olla kuusi vuotta vanhan ketjun nostaminen vain siksi, että voi moittia osallistujia sairaiksi?
Kouluja käydään yhtä kauan, mutta se ' akateeminen' on olevinaan hieman yläpuolella -- vaikka ei sitä nyt ihan ääneen sanokaan.