Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On lottovoitto syntyä Suomeen

Vierailija
04.11.2007 |

Mitä enemmän kohtaan ihmisiä muualta päin maailmaa, sitä vahvemmaksi tämä uskomus mielessäni tulee. Olen asunut ulkomailla, mutta täällä on hyvä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eine edes pysty työllistymään ennekuin maahanmuuttajaohjelma on läpikäyty, siihen menee 5-vuotta ja kuka sen maksaa?

Vierailija
2/8 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen keskustellut paljon singaporelaisen naisen kanssa. Ei kuulosta hyvältä tavallisen ihmisen arki siellä, vaikka elintaso onkin suhteellisen korkea.

Esimerkiksi jos tahtoo ostaa asunnon, on oltava naimisissa. Asunnot ovat kalliita ja koska maa on piskuinen, ovat kämpät jossain 50-kerroksisissa kerrostaloissa. Vuokrat ovat sen verran kalliita, että useampikin nainen sietää kotona väkivaltaa, koska vaihtoehtoja ei ole. Avioeron aikana (kestää 3 vuotta) parin on asuttava yhdessä. Avioero on myös rahallisesti kallis.

Poikia suositaan koulutuksessa sekä työelämässä. Jopa osa-aikainen työntekijä joutuu tekemään 45-tuntista työviikkoa. Mitään valtiollisia tukia ei ole työttömille tms. Terveydenhuolto on yksityinen ja kallis. Valtio pitää rekistereitä ihmisistä, löytyy sormenjäljet ja muuta vastaavaa, jos valtion virkaa on joskus hakenut.

Armeija vie pojan vuosiksi pois, monet vammautuvat tai tekevät itsemurhan, koska se on niin kamala laitos. jne jne jne. Kaikkea tätä, mitä turistit eivät näe. :(

Puhumattakaan siitä, miten kamalaa se elämä on ns. kehitysmaissa!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen asunut Irlannissa ja Saksassa eikä ne mitenkään huonoilta mailta vaikuta. Paljon sairastavana pidin noissa maissa etenkin siitä että lääkärin voi valita itse kuntoutukseen pääsee huomattavasti helpommin kuin Suomessa.

Kyllä minä täällä Suomessakin viihdyn ja tiedän että täällä on asiat paremmin kuin monessa muussa maassa. Niitä lottovoittomaita kuitenkin on paljon muitakin kuin Suomi :)

Vierailija
4/8 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiistä, etteikö lottovoittomaita olisi muitakin. Mutta täällä syntyneelle ihmiselle, joka puhuu suomea äidinkielenään ja jolla on suku ja suurin osa ystävistä täällä, on tämä SE lottovoittomaa.

ap

Vierailija
5/8 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maista samanlaisia kokemuksia kuin ap kertoili singaporesta.

Vierailija
6/8 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolumbian ongelmat ovat varmasti tunnetumpia yleisölle entuudestaan. Armeija tai sissit voivat viedä nuoria poikia leireilleen, huumeet vievät ihmisiä monella tavalla, samoin sisäiset konfliktit. Asuntolainan korko on parikymmentä prosenttia, työt epävakaita, julkinen terveydenhuolto on huonoa vain rahalla voi taata selviytymisen.

Kiinankin ongelmista varmaan olette kuulleet.

Itse USAssa asuneena näin ne ongelmat siellä, vaikka itse en joutunutkaan niitä kokemaan.

Vierailija
7/8 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tulivuoria, suuria maanjäristyksiä, järjettömiä tulvia, tsunameita/hurrikaaneja...

Meillä on puhdasta vettä ja lapset voivat leikkiä ulkona sairastumatta! Ulkona voi rauhassa kävellä mihin aikaan vaan.

Vierailija
8/8 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kaikista tuo lausahdus vaikuttaa jollakin tavalla oikealta tai järkevältä. Olen myös asunut ukomailla jne. mutta nykytilanteessa sanoisin, että katsotaan mihin suuntaan yhteiskunnallinen kehitys etenee. Tietysti luonnonmullistukset ja rikollisuus ovat Suomessa eriluokkaa kuin ulkomailla, mutta on edelleen olemassa paikkoja missä voisi elää ns. hyvää elämää myös ulkomailla. En tällä hetkellä ole siis täysin sitä mieltä, että on lottovoitto syntyä Suomeen.