Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko matala hb aiheuttaa nenäverenvuotoa?

Vierailija
15.12.2007 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti jos nenä vuotaa usein ja runsaasti laskee sa hb:a.

Vierailija
2/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin nenän limakalvot kuivuu. Sitten vuotavat helposti. Voisit vaikka laittaa ohuelti Bepahnthenia punpulipuikolla limakalvoille. Olikohan apteekissa jotain kosteuttavaa nenäsuihketta.

Korkea verenpaine voi kyllä ehkä lisätä myös taipumusta nenäverenvuotoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on kuiva talvinen ilma. A-vitamiinitipat nenään auttoi kyllä mun nenäverenvuotoihin.

Vierailija
4/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä vain raudanpuutosanemiaa se oli. Eli voi aiheuttaa.

Vierailija
5/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos verihiutaleiden määrä on alhainen, se voi altistaa verenvuodoille.

Nenäverenvuodot kylläkin voivat aiheuttaa matalaa Hb:tä--

Vierailija
6/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapsena vuosi vähän väliä ja vielä satunnaisesti aikuisenakin, mutta Hb on aina ollut tosi hyvä.

Vierailija
7/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hb jopa nyt raskaana noin 150. Eli ainakaan minun kohdallani ei aiheuta. Suonien heikkous tai alhaiset hyytymistekijät usein syynä.

Vierailija
8/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala Hb ei aiheuta vuototaipumusta millään tavalla. Vuototaipumus sen sijaan voi aiheuttaa matalan Hb:n. Sitä Bepanthenia on myöskin turh tunkea joka vaivaan, kun moneen niistä on parempikin lääke. Esimerkiksi juuri ne A-vitat nenän limakalvoärsytykseen.

T. lääkäri

Vierailija
9/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulle on sanottu, että kärsimme ilmeisesti jostakin periytyvästä suonien heikkoudesta tmv. Ja siihen yhdistettynä von villebrandtin tautiepäily. Siistiä.

10

Vierailija
10/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsellani on aika usein nenäverenvuotoa. Itselläni on ehlers-danlosin syndrooma. Mietin, että olisiko se voinut periytyä, kun dominoivasti periytyy. Siihen liittyy suonienkin heikkoutta vaarallisissa muodoissa, mutta pikkusuonten heikkoutta kaikilla. Mutta ihmettelen vaan, kun mulla ei koskaan ole ollut nenäverenvuotoa. Näköjään on muitakin tauteja, joissa sitä esiintyy.

Vierailija
11/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle tulee pientä nenäverenvuotoa. Ei todellakaan ongelmaksi asti, mutta kait veri voi helpommin pakata läpi suonien kun se on ohuempaa?

Vierailija
12/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

15