Syitä, miksi et alkaisi työttömänä porrassiivoojaksi?
Kommentit (30)
Jos joutuisin hyppäämään kokonaan uudelle työuralle, mistä ei ole mitään aiempaa tietoa (työterveys, työturvallisuus, pinnat&pesuaineet, välineet, muut erityisesti huomioon otettavat asiat), en todellakaan lähtisi yrittämään ilman asiallista koulutusta.
Oletteko itse jaksaneet ottaa selvää? Meinaan jotkin siivousaineista on esimerkiksi itsestään syttyviä jos niitä ei säilytä oikein.
Vierailija:
Jos joutuisin hyppäämään kokonaan uudelle työuralle, mistä ei ole mitään aiempaa tietoa (työterveys, työturvallisuus, pinnat&pesuaineet, välineet, muut erityisesti huomioon otettavat asiat), en todellakaan lähtisi yrittämään ilman asiallista koulutusta.
Vierailija:
Oletteko itse jaksaneet ottaa selvää? Meinaan jotkin siivousaineista on esimerkiksi itsestään syttyviä jos niitä ei säilytä oikein.
ÄLKÄÄ kokeilko kotona! P.S. Onko teillä siivouskoneiden ajokorttia? Mullapas onkii!!
Kamala muuten, että sellainen päältä ajettava yhdistelmäkone maksaa 30 000e. Sillähän sais ihan oikean auton. Tykkään kamalasti opiskella siivousta, mutta niin tykkään opiskella sosiaalityötäkin. Tuskin tulen tekemään koskaan työkseni, mutta ihan älyttömän kivaa opiskella.
Vierailija:
ÄLKÄÄ kokeilko kotona! P.S. Onko teillä siivouskoneiden ajokorttia? Mullapas onkii!!
Olin kahden kuukauden pätkän ja tein tosi pitkää päivää. Palkasta ei puhuttu koko aikana. Työt päättyi ja soitti työnantaja, et tule käymään niin sovitaan tuo palkka-asia kuntoon. Sanoin, et joo.. Laitoin sitten viestiä, et antaapa olla. Sovitaan, että olin työharjoittelussa. Eipä ole mitään sen jälkeen kuulunut. Taidan olla ihme eläjä ;)
Ihan tyytyväinen olin palkkaani :)
juu niitä puhdistusaineita kotona lorautetaan pullon suusta miten sattuu, mutta ammattilaiset käyttää eri aineita ja noudattaa kostutusohjeita jotka on jokaiselle pyyhkeelle ja mopille erilaiset. Itsekin mittaan kotona yleensä aineet 2 millin mitalla ja siinäkin on jo tilavuutta kun yleensä ei sitä ainetta tarvitse kuin sen kaksi millin kymmenesosaa ja sillä siivoaa jo koko vessan. Vettä tarvitaan noin 20-40ml koko operaatioon.
Olen aikamoinen kyylä ihmisten siivousvaunujen suhteen ja käyn tarkastelemassa mitä sieltä löytyy. Ikävän usein sieltä löytyy sangollinen vettä jossa pyyhkeet lilluu. Jossain näkee jopa niitä vanhanaikaisia lankamoppeja jotka puristetaan kuivaksi! Polyesterkuiduista siivouksessa ei kanssa näytä pääsevän millään eroon, vaikka ne ei mitenkään pärjää mikrokuidulle. Siivousvälineet saattaa olla todella likaisia ja laitteet. Mahtaako kaikki siivoojaksi päässeet osata edes huoltaa niitä oikein?
Ergonomiassakin on puutteita...