Miksi sain vielä kk palkan vaikka
jäin vain pois töistä irtisanomatta itseäni?
Lähetin työvaatteet takaisin. ja huomasin kun tililleni oli laitettu kuukauden palkka
Miksi?
Kommentit (32)
Että jonkun mielestä on ihan okei että jäädään vain pois töistä mitään ilmoittamatta kun on koeajalla.
Kukaan ei kohta anna tällaisille epäluotettaville tyypeille töitä. Ei edes niitä minimipalkkaisia duuneja. Sitten eletään yhteiskunnan tukien varassa ja kasvatetaan lapset yhtä "vastuuntuntoisiksi". Yököttää!
Jos työntekijä on poissa työstä seitsemän päivän ajan ilmoittamatta hyväksyttävää syytä poissaololleen, työnantajalla on oikeus käsitellä työsuhdetta purkautuneena ENSIMMÄISESTÄ POISSAOLOPÄIVÄSTÄ ALKAEN. Irtisanomisajan palkkaa ei tällöin makseta.
Tosin koeajalta ei muutenkaan saisi irtisanomisajan palkkaa, joten... palkkakonttorin erehdykseltä vaikuttaa.
en ymmärrä miten tuollaiset ihmiset voivat elää itsensä kanssa. Olen kyllä niin eri puusta veistetty. No eipä ole kummoista urakehitystä tuollaisille luvassa. Nykyään on todella syytä tarkistaa työntekijöiden työhistoriaa entistä tarkemmin.
"Jos työntekijä on poissa työstä seitsemän päivän ajan ilmoittamatta hyväksyttävää syytä poissaololleen, työnantajalla on oikeus käsitellä työsuhdetta purkautuneena. Irtisanomisajan palkkaa ei tällöin makseta."
en ymmärrä miten tuollaiset ihmiset voivat elää itsensä kanssa. Olen kyllä niin eri puusta veistetty. No eipä ole kummoista urakehitystä tuollaisille luvassa. Nykyään on todella syytä tarkistaa työntekijöiden työhistoriaa entistä tarkemmin.
En ollut edes tajunnut, että noinkin voi työhön suhtautua. Ensi kerralla kun rekrytoimme, kysyn aivan varmasti normaalia tarkemmin suosituksia edellisistä paikoista.
Olen vastuussa töiden sujumisesta työpaikallamme. Olisi katastrofi, jos joku jäisi ilmoittamatta pois. Ottaisi todella aivoon huomata, ettei uusi työntekijä yhtenä aamuna vain ilmestyisikään paikalle! Voi olla että tulisin aika lujaa lankoja pitkin kimppuun. Ja paha kello kuuluisi kauas...
Hieman eri asia jäädä pois siivoojan duunista kuin lääkärin tai bussikuskin.
Millä tavalla eri asia?
Mä taidan olla kanssa ihan eri sukupolvea (30v) kun en ymmärrä lainkaan ap:ta ja samanlaisia ihmisiä. Onko uusavuttomuus mennyt jo näin pitkälle ettei tajuta edes töihin ilmoittaa ettei tule?
Koeajalla työsuhde voidaan molemmin puolin purkaa, ja työsuhde päättyy välittömästi ilman irtisanomisaikaa. Koeaikainen työsuhteen purku työnantajan toimesta voi tapahtua olennaisesti vähäisemmin perustein kuin irtisanominen. Työsopimuksen purun syy ei kuitenkaan voi olla syrjivä. Työntekijän puolelta purkamisen kynnys on vieläkin alempi. Työntekijälläkin on kuitenkin oltava asiallinen syy, ja häntä sitoo lojaliteetti työnantajaa kohtaan.
Tätä tämä nyky nuorten minä-minä ajatusmaailma tuottaa. Muilla ei mitään väliä kunhan itse saa kaiken. Ottaa tollasset rankasti aivoon.
Itse olen juuri tullut 24h työvuorosta ja ajattelin viettää mukavan päivän lasten kanssa. Äitini tossa sitten soitti että heidän työntekijä oli juuri laittanut tekstarin että ei tuu töihin kun ei ole autoa. Pääsisi myös julkisilla vaan ei viitsi tulla kun on kurja ilma jne. Joudun sitten menemään paikkaamaan että ei äitini ole ihan pulassa. Harmittaa vietävästi tälläinenkin suoranainen itsekkyys ja laskuus.
Jos siis et työpaikalle mitään ilmoittanut.