Menet kylään ja viet tuliaiseksi pullapitkon tms. Se häviää kaappiin ja saat eteesi pelkän kahvin. Mitä teet?
Nostatko älömölön vai mietitkö hiljaa murheissasi, että olisi se pulla mullekin maistunut.
Kommentit (54)
Vältän tuota kyläpaikkaa vastaisuudessa.
"Se pulla, jonka toin on tarkoitettu syötäväksi nyt"
Tuskin edes huomaan asiaa. Jos kovasti tekee mieli pullaa, ostan kotimatkalla kotiin oman pitkon. Mitä väliä jollain parin euron pitkolla?
Nostan toisen pitkon kassista pöydälle ja leikkaan siitä vain itselleni.
Mitä pitäisi tehdä?
Olisihan se törkeää haaskata toisen tuoma lahja heti.
Minulle kävi niin että vieraat tulivat, keitin kahvit ja tarjosin leipomusten kanssa. Hyvin maistui kaikille. Vieraat kun olivat lähdössä, huomasin tiskipöydän reunalla keksipaketin. Kysyin että toitko sinä tämän vai mistä tämä on ilmestynyt. Oli tuonut ja kaikessa hiljaisuudessa laittanut pöydälle sanomatta mitään 😄. Tarjoamatta jäi.
Hei otetaas sitä pullaa myös, syötäväksi se oli tarkoitettu
Riippuu siitä miten läheisen ihmisen luona olen. Jos jonkun puolitutun niin pidän vaan suuni kiinni, mutta jos olen vaikka sisaruksen luona "pulla pöytään ja vähän äkkiä".
Sanon yleensä jo tuomisia ojentaessani, että toin meille vähän syötävää kahvin kanssa. Ei ole kukaan ollut vielä niin hölmö että olisi jättänyt laittamatta pullat esille.
Mulla on yleensä monta sorttia kahvipöydässä ja en ole älynnyt aina laittaa vieraan tuomaa tuliaista 😮
Olen iloinen ettei tarjottu. Pulla ei ole hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Nostan toisen pitkon kassista pöydälle ja leikkaan siitä vain itselleni.
Totaalireps 🤣🤣
Ilmoitan heti kovaan ääneen "Toin vähän hyvää kahvin kanssa!" Ja jos selkeästä viestistä huolimatta herkku ei ilmesty pöytään,kysyn edelleen kuuluvasti "No missäs se ostamani pitko nyt oikein on?"
Mielummin vähän käyttöstavaton törppö kuin kynnysmatto.
En tiedä, ei ole tapana viedä tuliaisia. En kait mitään.
Vierailija kirjoitti:
"Se pulla, jonka toin on tarkoitettu syötäväksi nyt"
Näin. Se sanotaan heti ja isoon ääneen että varmasti menee perille, että se muuten syödään nyt!
On noloa tarjota vain kahvia ja piilotella pullaan, joten tämä repliikki vapauttaa sen tampion isännän/emännän jättämään pullan tarjolle.
Joisin kahvin ja lähtisin.on käynyt näin vielä niin et ennen lähtöä tullut uusia vieraita ja pitko on heille tarjottavaksi laitettu eipä voi kun sanoa moukka on moukka.tiedämpähän pysyä poissa.
Ostat seuraavalla kerralla kaksi pitkoa?