Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hakisinko yliopistoon vaikka nyt tasainen työtilanne

22.12.2007 |

Mulla siis kiva työ ja talous nyt ok kunnossa. Opiskelu olisi mahdollista mutta joutuisin tekemään ainakin 50% työajasta, sillä 5 henkinen perhe ei elä miehen tuloilla pelkästään 5-6v ajan.

Intoa olisi, mutta tulevaisuus jännittää, jaksanko, ehdinkö...Haluan kuitenkin edetä urallani ja korkeakoulu olisi ainut vaihtoehto.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkös itse vastaa jo siihen :)

Haluan kuitenkin edetä urallani ja korkeakoulu olisi ainut vaihtoehto.

[/quote]

Siitä vaan. Ja aina voi katsoa, miltä alkaa tuntumaan, vaikka täysillä mukaan lähtisikin..

Vierailija
2/3 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-opiskelu on siitä hyvä että monissa pääaineissa opiskelulle ei ole mitään " lukujärjestystä" jota olisi tarkkaan noudatettava, eli opintoja voi suorittaa oman tilanteensa mukaan miten ehtii. Mutta tuo vapaus ei tietenkään koske kaikkia aloja / pääaineita. Yliopistoissa kuitenkin opiskelee paljon perheellisiä, joten eiköhän opiskelut järjesty jos vaan intoa ja motivaatiota riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies jolla on ennestään amk-tutkinto, on suht haastavan työn ohessa lukenut 4 vuodessa filosofian maisteriksi (eri ala kuin amk-koulutuksensa), enää gradu kesken. Opintovapaalla ollut tuossa ajassa vain 5kk. Mutta se on vaatinut aika paljon myös perheeltä: ärsyttävää kun toinen lukee koko ajan iltaisin, viikonloppuisin eikä kuuntele mitä muut puhuvat ja toinen osapuoli saa laittaa aina tiskit ja tehdä kotityöt ja hoitaa lapset kun toinen lukee tenttiin. Opiskelu on selvästi laajentanut ajatusmaailmaa. Vielä ei ole tietoa mitä uusi tutkinto hyödyttää työrintamalla kun ei ole ehtinyt hakea uusia töitä (viime vuonna syntyi kolmas lapsi, gradun teko ja työt...). Yliopistotutkinnolla ei niin vaan hakeuduta johonkin tiettyyn työhön ainakaan humanistisella puolella. Eniten miehelle selvästi on merkinnyt oppiminen sinänsä, ei niinkään tutkinto.

Suosittelen, mutta pitkiä hermoja vaaditaan -lapset ei ymmärrä miten kirjan lukeminen voi olla tärkeämpää kuin joku heidän juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä