Selkäsärkyä rv 10+6!
Kirjoittelenpa tännekin kysyäkseni kärsiikö muut selkäsäryistä jjo tässä vaiheessa raskautta. Mulla on tänään rv 10+6.
Eilisestä asti alaselkää on särkenyt vaihtelevasti, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Välillä kipu on taas hävinnyt. Tietenkin ensimmäisenä ajattelin, että nyt saan keskenmenon, mutta kun aamu alkoi taas tavallisesti oksentamalla, niin onkohan tämä nyt sitäkään. En kyllä muista, että esikoisesta selkäni olisi ollut näin kipeänä. Jos jonkun keskenmeno on alkanut selkäsäryillä, kuinka nopeasti keskenmeno on edennyt? Minä kun automaattisesti täällä pelkään pahinta, vaikka kyse voi olla vain lihasrasituksesta, sillä joudun työssäni istumaan paljon päätteellä.
Lisäksi olisin utelias tietämään kohdun kasvuun liittyvistä kivuista. Kuinka usein te näitä viiltoja ja kipuiluja tunnette?
alkanut km selkäsäryllä, ja vuoto alkoi aamulla kun kipu alkoi edellisenä iltapäivänä...MUTTA jos kerran teet istumatyötä niin se saatta todella vaikuttaa! Että älä siellä sure sellaista mitä ei ole tapahtunut. Tiedän kyllä tunteen tasan tarkkaan 3 keskenmenoa kokeneena...että ei niille peloille mitään voi....
Noita "kasvukipuja" on ollut tällä kertaa suunnilleen alusta asti. Yleensä jos kurottaa tai nousee nopeasti tai kääntää kylkeä sängyssä. Välillä tulee useammin välillä harvemmin. Ja luulen että kun harvemmin tulee niin on vaan oppinut välttämään tiettyjä liikkeitä. Esimerkiksi jos aivastan niin menen valmiiksi vähän kippuraan, muuten sattuu...kovaa! Nehän ovat kovin yksilöllisiä, eli paha niitä on vertailemaan lähteä. Uudelleensynnyttäjällä alkaa tavallisesti aiemmin kun ensikertalaisella, mutta ei sekään välttämättä mielestäni paikkaansa pidä.
Oikein paljon onnea odotukseesi!
Äiti 1983 ja "alma" rv 23+0