Miten usein risteilette / matkustatte laivalla?
On kulunut jo 2v kun viimeksi kävin Ruotsissa. Ja 7v kun kävin Tallinnassa. Pelkällä risteilyllä ilman satamaa en ole käynyt koskaan.
Kommentit (21)
Mä en ole oikein tajunnut risteilyjen ideaa. Lähinnä joskus on joku työjuttu, niin sitten.
Miten niin yliarvostettua? Risteilemistähän arvostetaan yhtä paljon kuin vaunuharsoilua ja vain hieman enemmän kuin virikepäivähoitoa.
Siksi kun halvempaa kuin hotelliyöt suomessa (meillä aina lahjakortteja) ja aivan ihana seisova pöytä!
Samoin 2-3 kesää sitten vietiin anoppia sukuloimaan etelä-Ruotsiin. Pelkästä risteilystä on aikaa vuosia ja se tehtiin työporukalla. Eli ei kauhean usein risteillä. En oikein jaksa innostua siitä enempää.
ilmaisia risteilyitä tuntuu taas olevan jaossa, vasta sain kun tankkasin auton paikassa, johon oli pakko mennä maksamaan sisälle.
Me "risteillään" 4-6 kertaa vuodessa.
Ainakin 6-8x vuodessa. Viimeksi 4 vkoa sitten olin kahden vanhimman lapsen ja mieheni kanssa kolmen päivän Tukholmanreissulla ja joulukuun alussa lähden kuopuksen, äitini ja isäni kanssa Tallinnaan.
käydä Tallinnassa, on oikeastaan "pakko" mennä laivalla. Minä ja mieheni inhoamme risteilujä; se känniörvellys ja halvan kaljan metsästys ei ole oikein meidän juttumme. Lapsemme on vielä niin pieni ettei hän osaa haluat risteilylle:-)
päivän reissu Tallinnaan. Ruotsissa mä en ole käynyt yli kymmeneen vuoteen. Mun mielestä Ruotsin risteilyt on ihan tolkuttoman kalliita.
Ekologisempi irtiotto arjesta kun pikapyrähdys lentokoneella jonnekin Eurooppaan. Mietimme juuri tyttöjen reissua, vaihtoehtoina on lento Riikaan ja pari yötä hotellissa, tai Viking Linen Tukholman risteily. Taitaa risteily viedä voiton.
EIkä olla menossa Lappiin. Jos mennään Lappiin, niin ajetaan yleensä Haaparannalle ja siitä yli. Muutoin mennään yli Tukholmasta.
syödä hyvin. Ainakin Siljan laivoilla on ihan hyvät ja tasokkaat ravintolat, joissa on kiva syödä pitkän kaavan mukaan. Känniörvellystä ei yleensä paljon näe, kun jättää ne yökerhot ja pubit väliin...
Inhoan laivameininkiä. Jonoja, tungosta, suppeaa ravintolatarjontaa, ahtaita hyttejä.
Joskus olen mennyt Tukholmaan tai Tallinnaan itse kaupunkiin ja silloin on ollut pakko sietää laivalla oloa sen aikaa.
Ostamana kirjoja (kaksikielinen perhe) ja olutta (belgialaisia joita ei suomen Alkosta saa :P ). Mies menee lisäksi kerran vuodessa viikoksi Ahvenanmaalle harrastuksen parissa.
Yhden kerran menimme Siljalla, kaksi muuta Finnlinkillä Naantalista, sitä ei kyllä voi kutsua risteilemiseksi.
Joulukuussa aikeissa tehdä päiväristeily Maarianhaminaan.
Lasten ehdoilla mennään 2-3 krt vuodessa Tukholmaan, itse käyn ystävän kanssa pari-kolme kertaa vuodessa Tallinnassa. Tallinnan risteilyllä laivalla olo on pakollinen paha, Tukholmaan mennessä nautitaan seisovasta pöydästä ja runsaasta lasten ohjelmasta Siljan laivoilla.
silloin työjuttuja. En ole varmaan ikinä ollut risteilyllä niin sanotusti oma-aloitteisesti. Paitsi Interraililta tullessani tulin viikkarilla Tukholmasta Turkuun.
Monta kertaa vuodessa. Mutta nyt on pieni tauko, sillä pikkukakkosen pitäisi syntymän joidenkin viikkojen kuluessa.
Haaveilen ottavani päiväristeilyn ja jättäväni vauvan keväällä isänsä helläään huomaan - riippuu tietysti imetystilanteesta.
koko perheellä viettämään hiukan erilaista viikonloppua!