Meidän joulumenu, 10 henkilölle, saa kommentoida, jos jotain mielestäsi puuttuu!
Alkupalat:
Kylmäsavustettu lohi
Graavilohi
Lasimestarin silli
Tomaattisilli
Keitetyt perunat
Sienisalaatti
Italiansalaatti
Hirvenlihapullat
Pääruoka:
Kinkku
Lanttu-, porkkana-, ja perunalaatikko
Rosolli
Kastike kinkulle
Jälkiruokana suklaa-Viskikakku kahvin kanssa.
Iltasella vielä juustotarjotin + hedelmiä
Juomana vissyä, valko- ja punaviinia, olutta ja limua.
Kommentit (28)
Ainut, mitä itse lisäisin (kaipaisin), olisi vihreäsalaatti ja herneet. Sekä tietysti sinappi kinkulle :)
Vierailija:
LIMUA????????? Joulupöydässä?
Ja ajattele, meinasin ihan ITSE sitä juoda - ei siis ole lapsia varten.
Ilmeisesti ap on näitä kaksi kertaa mäkkärissä viikon aikana perheitä, joille limu ruuan kanssa on ihan tavallista.
Niin ja jäätelöä on lapsille jälkkäriksi, eivät varmaan tuosta viskikakusta välitä, ja toiveena oli jäätelö.
t. ap
minä olen juonut pepsi maxia koko aikuisikäni, mutta kun lapset alkoivat kasvaa, piti vähän rajoittaa. Mutta rakastan pepsi maxia - joten sitä juodaan sitten viikonloppuisin (tai juon yksinäni salaa). Ja me muuten käydään mäkkärissä 2 kertaa vuodessa.
t. 39 v. ja meillä on ihan takuulla limua joulupöydässä.
Ihme jeesustelijoita täällä taas limujensa kanssa.
Haloo???!!
t. ap
En tosiaan usko, että kovin pienet ainakaan kaipaa limsoja. Tuoresalaatin ja leivän lisäisin listaan, muuten kuullostaa tosi hyvältä. Tuli ihan nälkä.
Ihan hienoa, että lapset saa jouluna juoda limua ruoan kanssa, kun aikuiset juo viiniä.
Vierailija:
Ilmeisesti ap on näitä kaksi kertaa mäkkärissä viikon aikana perheitä, joille limu ruuan kanssa on ihan tavallista.
Jaa, aikuiset saa herkutella kaikella, mutta lapsille ei saisi tarjota edes jouluna limua?
Herkullisin lautanen tulee siitä, kun laittaa kaikki yhteen. Esimerkiksi kala laatikon kanssa on ihanaa. Ihme pröystäilyä tommoset alkuruuat. Tuskin edes kaikki vieraat ymmärtää niiden päälle. Vai sanotko lapsillekin että ei saa vielä ottaa jos lapsi haluaa pöydässä kalaa ja perunalaatikkoa? Sanotko että kuules maija, kala syödään ensin
Mun mielestä 14-vuotias vois ihan hyvin jo maistaa vähän viiniä ja juoda vettä. ja ymmärtää, että limsa ei kuulu juhlaruuan kanssa juotavaksi.
Sokerilitkulimsa pilaa takuulla hyvän ruuan maun.
Vierailija:
Herkullisin lautanen tulee siitä, kun laittaa kaikki yhteen. Esimerkiksi kala laatikon kanssa on ihanaa. Ihme pröystäilyä tommoset alkuruuat. Tuskin edes kaikki vieraat ymmärtää niiden päälle. Vai sanotko lapsillekin että ei saa vielä ottaa jos lapsi haluaa pöydässä kalaa ja perunalaatikkoa? Sanotko että kuules maija, kala syödään ensin
Ja lapset tykkäävät kaloista ja mädistä....
t. ap
Vierailija:
Mun mielestä 14-vuotias vois ihan hyvin jo maistaa vähän viiniä ja juoda vettä. ja ymmärtää, että limsa ei kuulu juhlaruuan kanssa juotavaksi.Sokerilitkulimsa pilaa takuulla hyvän ruuan maun.
kalaa, kalaa ja kalaa...
Mikä ihme toi kakku on? Miksei ole vaikka joulutorttuja?
HAUSKAA JOULUA;=0
ap,hyvä on menu;)
Juhlissa " pröystäillään" , jos sitä siksi halutaan kutsua. Ja joulu on juhla.
Vierailija:
kaikki kinkkua? meillä aina muutama ei-kinkkufani, joten seuraksi uunilohi/kalkkuna/kasvisvuoka tms.