Näin tänään viimeisillä (n. 8kk) raskaana oleva naisen TODELLA kännissä :(:(:(
Voi että mulle tuli paha mieli siitä!!!
Naikkonen oli ihan niin kännissä että oli vaikeuksia pysyä pystyssä :(:( RASKAANA!!!!!! Jäin ihan suu auki tuijottamaan.
Ryyppäsi pullon tyhjäksi jonka jälkeen rikkoi sen lasten leikkipaikalle. Kaveriksi hänellä oli kaksi naapurin talon juoppoa, lähtivät kuitenkin nopeasti sisälle. Mitäköhän sielläkin tapahtuu...
Voisiko siitä johonkin ilmoittaa? Jos, niin minne? Tiedän noin suurinpiirtein missä se asuu, mutten tiedä nimeä, miten teen ilmoituksen? AUTTAKAA, mua säälittää se pikkuvauva :(
Kiitokset vastauksista jo etukäteen!
Kommentit (28)
eikä niille voi mitään muuta kuin ohjata päihdeklinikalle ja ehdottaa ehkäisykapseleita synnytyksen jälkeen
Eräs oli vuonna 1996 kun naapuritalon nainen, lähellä laskettua aikaa oli sammunut kauniina kesäiltana kerrostalon pihalle. Siinä se ison mahansa kanssa makasi puoliksi nurmikolla, puoliksi asfaltilla.
Toisen kerran näin kun viimeisillään raskaana oleva ystäväni sisko joi aikas tuiskeessa pussikaljaa miehensä kanssa läheisessä puistossa. Hyvä kun tämä odottava äiti pystyssä pysyi samalla kun kaatoi lisää kaljaa kurkkuunsa.
Lapsi otettiin huostaan 2 vuotiaana.
Surullisia tarinoita. Mutta tätä tapahtuu, täällä Suomessakin. Joka kaupungissa, joka päivä.
Tämä nainen asui naapurissa.
Oli vähän väliä raskaana, mutta lapset eivät koskaan kauan hänellä pysyneet.
Ja sitten aina välillä oli ilmeisesti kuivia kausia jolloin 1-2 lasta palautettiin hänelle. Kunnes homma alkoi taas alusta. :-(
On päättänyt pilata lapsen elämän alkoholilla, tupakalla ja huumeilla, koska eihän hänen tarvitse itse sitä hoitaa, eli vastata seurauksista! Mutta me ei voida paljon tehdä asian eteen, ei sitä voi pakottaakaan raittiiks :(
Vierailija:
Voit ilmoittaa lastensuojelun työntekijöille. He tekevät myös " etsivää" työtä.
ap
Niin. Toivon, että olisi provo, vaikka tuskinpa on. Työni puolesta (nyt olen vanhempainvapaalla) sain nähdä päivittäin raskaana olevia päihteidenkäyttäjiä, suretti, pisti vihaksi ja välillä neuvottomaksi.
Suomessa ei ole lakia pakkohoitoon, terveydenhuollon ammattilaiset voivat vain yrittää puhua katkolle/vierotukseen ja tiivistää sikiön kontrolleja. Mutta lasten sosiaalihuollon olisi hyvä tietää etukäteen tälläisestä äidistä, koska tuskinpa se juominen loppuu siihen kun vauva syntyy. Sekä synnytyslaitoksella ollaan varauduttu antamaan hoitoa vastasyntyneelle, jolla voi olla päihteistä vieroitusoireita tai FAS/FAE syndrooma.
Jos jossain kaupungissa on eri systeemi, niin kyllä ne työntekijät yhdistää sut oikeaan paikkaan. Mut sun pitäis kyllä tietää naisesta jotain tarkempaa, kuten osoite tai nimi tmv. eihän ne muuten löydä tapausta.
se oli vaan jotenkin niin järkyttävää, pyörii jatkuvasti mielessä :( Surullista.
ap
siksi, että pelätään, että nää äidit ei sitten itse hakeudu mihinkään apua saamaan ja tilanne pahenee.
fas ja fae -lapsella mitään mahkuja paastä yliopistoon, käydä lukiota tms. Onko elämä pilalla. Säälittää.
Hyvällä tuurilla lapsi on aivan terve, huonolla tuurilla pahasti kehitysvammainen tai jopa kuolee aivan pienenä :(
17
Vierailija:
Hyvällä tuurilla lapsi on aivan terve, huonolla tuurilla pahasti kehitysvammainen tai jopa kuolee aivan pienenä :(17
ap