Montako joululahjaa lapsesi saa vanhemmiltaan?
Kommentit (11)
Meidän lapsi saa meiltä vanhemmilta 5 lahjaa, joka on mielestäni aika kohtuullista. Olis kuitenkin kiva kuulla muidenkin mielipiteitä, josko ajattelen vanhanaikaisesti ja luulen ton lahjamäärän (plus noin 6 lahjaa kummeilta ja isomvanhemmilta) riittävän.
eivät saa lahjoja juuri muilta kuin meiltä vanhemmilta. Isovanhemmilta ei tule mitään, eikä meidän vanhempien sisaruksilta. Esikoisen kummit ovat eronneet ja kummius jäi siihen, keskimmäisen kummi on ilmoittanut, että hän ei sitten mitään leluja ainakaan osta (ok), ja nuorimmaisen kummi laittaa rahaa tilille (ok).
Eli sanotaanko, että usemman kuin yhden saavat sitten kukin meiltä vanhemmilta...
- paidan
- korvakorut (nipsautettavat - ei reikiä korvissa)
lisäksi olemme ajatelleet ostaa yhden isomman, kalliimman lelulahjan, ehkä yhteiseksi pikkusiskon kanssa. (Hinta 30-80 euroa, ei olla vielä valittu lahjaa.)
Lapsi saa lahjoja ainakin 4-8 muulta eli kummeilta, isovanhemmilta ja ehkä muutamalta muulta sukulaiselta. Näistä tiedossa on kirja ja reppu. Jos näitä paketteja ei olisi tulossa olisin ostanut lapselle pari-kolme lahjaa enemmän.
meiltä vanhemmiltaan saa tänä jouluna yhden lahjan, pelikonsolin ja siihen jonkin pelin, muuta ei osteta. Viime vuonna ei itse ostettu yhtään lahjaa. Ja synttäritkin lapsella on vielä tässä joulun alla, joten tavara paljous menee ilman meidän lahjojakin överiksi.
lapset 2 ja 3v.
Sukulaisilta ja kummeilta sitten taas tulee paketteja ylen määrin vaikka kuinka toppuuttelisime.
kuopus 1 v ei varmaan saa mitään
esikoinen 4 v saa ehkä 1-2, en ole ostanut vielä mitään.
sukulaisilta (kummit ja isovanhemmat sitten saa jokaiselta yhden)
teet kun niin moni haluaa kuitenkin lapsille paketin laittaa?! Ja tokihan haluamme myös itse jotain lapsille joululahjaksi antaa:)
on tulossa aika isoja ja kalliita lahjoja kummeilta, että taitaa riittää..
Enkä oikein ostoksille jaksa lähteä tallustelemaan kun raskaana ollaan.. (kaksi lasta, 1v ja 3v.)