Virtsatietulehduksen estolääkitys ja raskaaksi tuleminen
Luulen, että pian saan tuon estolääkityksen lääkäriltäni. Virtsatietulehdus siis vaivaa minua TOSI usein. Raskaaksi tuleminen olisi toiveena mahdollisimman pian. Ikävä kyllä emme voi yrittää kovinkaan usein kierron aikana, koska saan tämän tulehduksen aika varmasti! onko kenelläkään tietoa muuten vaikuttaako AB-kuuri ovulaatioon tai raskautumiseen??
Toivottavasti joku tietäisi ja osaisi auttaa minua!
Kommentit (8)
edelleen painotan sitä rakon tyhjentämistä ennen ja jälkeen yhdynnän (lekurin neuvo), mulla se vähensi tulehduksia huomattavasti. Ja se runsas juominen!
Yksi luonnon" lääke" virtsatientulehduksen estämiseksi. Nimittäin karpalomehu (täysmehu). Kaverini joi sitä kun oli myös vaara tulla virtsatientulehdus petipuuhien jälkeen. En tiedä sitten miten hyvin auttaa, mutta tällaista olen kuullut.
niin, karpalomehusta kokemusta että mulla se ainakin auttoi. Kannattaa ostaa sellasta mikä ei oo kauheen sokeroitua. Myös kapseleina saa esim.luontaistuotekaupasta!
Mulla on krooninen vti, eli oon syönyt jo vuosia estolääkkeettä,
nitrofur-c on sallittu raskauden aikana, paitsi ei loppuraskaudessa, muistaakseni voi aih. sikiön keuhkoille kehityksen hidastumisen tai jotain.
trimopan on kielletty, sitä käytetään aika paljon estolääkkeenä, mutta se on siis aivan alusta saakka kielletty.
Itse olen syönyt pitkään nitrofuria, molemmissa raskauksissani olen neuvolalääkärillä vaihdattanut lääkkeen selexidiin, just ton keuhkojutun takia, jotkun kuulemma syöneet sitä koko odotusajan, mutten ottais riskejä. Siis vaihdattanut lääkkeen raskaudenpuolivälissä. Mutta selexidiä ei taas kannata jatkuvasti syödä on kuitenkin vahvempi ja liian tuhti pitempiaikaiseen käyttöön.
Noi tulehdukset, siis vti:t on kurjia, mutta pienellä estolääkityksellä niistä pääsee, mutta ensin tosiaan kannattaa kokeilla aitoa karpalomehua.
-poco-
ainoastaan toi selexid on tuhdimpaa, mutta ainoa sallittu oli silloin loppuraskaudessakin.
Pitää opetella vissiin lukemaan ja ymmärtämään luettu teksi uudelleen =)
Kiitos kaikille vastauksistanne!! Tuli aika levollinen mieli kun luin teidän kirjoituksianne! Kiitos vielä kerran! =)
MOELPA:
onko kenelläkään tietoa muuten vaikuttaako AB-kuuri ovulaatioon tai raskautumiseen??
Tulehduskipulääkkeet (esim. Burana) sen sijaan voivat estää ovulaation ja vaikeuttaa kiinnittymistä, joten niitä mahdollisesti kannattaa välttää.
vastailinkin sulle tuonne syys-pinkkaan aiheesta. Estolääkkeessä ainakin on niin pieni määrä antibioottia, etten usko sillä olevan vaikutusta. Korjatkaa jos olen väärässä!