(-:> Joulutontut keskiviikkona<:-)
Kommentit (28)
ONNEA VAUVAN SAANEILLE HURJASTI!!
JA Piitu-Miinalle tsemppiä, taidetaan olla vähän samassa veneessä =D
En ole nukkunut koko yönä, kun illalla alkoi supistelemaan harvakseltaan, ja nukuin tunnin, heräsin puoli 12 siihen että tuli oikein kipeä supistus. Siitä lähtien on tullut kipeitä (mielestäni välillä tosi kipeitä=) supistuksia 8-15 min välein, tosin yksi puoli tuntinen oli että ehdin sohvalla torkahtaa... Kait tämä nyt on sitten sitä =DDD Eilen kävin neuvolassa ja terkkari joka on myös kätilö teki sisätutkimuksen ja sanoi että olen kahdelle sormelle auki, ja kaiveli vähän, että jospa se oli mikä vauhditti tätä hommaa hiukan!!
mies lähti viemään esikoisen mummolaan, ja tulee sitten kaupan kautta kotio, ajattelimme syödä ihan rauhassa aamupalan jne, ja kun en enää kipujen puolesta pysty kotona olemaan niin lähdemme, toivottavasti aamupäivän aikana, sillä nyt väsyttää ihan armottomasti!!
heiluri ja vauva 40+6
täällä ottaa selkään niin että joutuu välillä ihan lauluksi pistämään.... en tiedä, ootteko muut kokeilleet, mutta jännä voima tuolla hyräilyllä kovan supparin aikana..... Eivät kyllä vielä ihan säännöllisiä ole, saa nähdä, ehtiikö neuvolareissun tehdä.... En kyllä aio sairaalaan mennä supistelemaan pitkäksi aikaa, mieluummin kotona..... ja tuo pahuksen aamuruuhka kyllä syytä kotona oleilla, autossa nimittäin kauheaa supistella....
Seurataan... loppuihan riemu sunnuntainakin, kun oli puoltoistatuntia supistellu, joten ei vielä ihan täysin luota siihen, että tänään pääsis tontun hakuun.... nyt vasta tunnin suppaillu
P-M
Heiluri ja Piitu-Miina, TSEMPPIÄ ja SUPISTUKSIIN potkua!! :-) IIIIK!!! :-) Jännittää teidän puolesta! Ilmotelkaa kun ootte lähdössä koska kyllä se lähtö varmaan nyt tulee!!
Mullakin eilen supisteli koko päivän, aamukymmenestä nukkumaanmenoon saakka. Pystyssä kun olin niin suppaili 20-40min välein mut sit kun löhösin vähän niin oli tunnin väli. Ihan napakoita olivat, mutta eivät vielä sattuneet. Mun kohtu ei harrasta kivuliaita supistuksia ennen tositoimia, sen olen kolmen raskauden myötä huomannut.
Sit kun nukkumaan menin niin eipä tarvinnut yöllä herätä suppareihin... Mut mulla on kyl nyt vahvasti sellanen fiilis että ennen laskettua aikaa, tai viimeistään silloin, pääsis tositoimiin. Vaik eihän sitä tiedä. On vaan sellainen olo. Niin kauan ollut näitä ennakoivia oireita. 38+0 vauva oli jo kiinni lantiossa ja uudelleensynnyttäjällä siitä kuulemma about pari viikkoa niin syntyy, luin jostain jenkkisivulta.
Eilen olivat sit ne typykän 6v-juhlatkin :-) ihan kivasti menivät, hulinaa oli mutta 1,5h menee aika nopsaa. Juhlan kohokohdat olivat pienet halvat suklaapukit ongintaleikissä ja vielä halvemmat tähtisadetikut juhlien päätteeksi ulkona! Eli ei ton ikäiset vielä tartte mitään sen kummempaa :-)
Tänään neuvola klo 11, tuun raportoimaan jossain vaiheessa...
Kaikille toivoville suppareita :-)
Sintagma 39+0!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Olenpa pitkällä jo :-D :-D (taidetaan kaikki alkaa olemaan aika hyvissä päivissä jo!!!)
Ei mitään merkkiä edelleenkään siitä että synnytys lähestyisi, olen ihan kateellinen teille joilla supistelee. Lähtekää hyvällä onnella vauvan hakuun, meikäläinen täällä kärvistelee uudenvuodenaattoon varmasti... Onnea taas uusille vauvan saaneille myös, ehkä täältä ensi vuonna perässä tullaan. Sellaisia " puukolla viiltelyjä" tuntuu ihan tuolla alhaalla, kai se vaavi poraa päätään vielä alemmas. Eilen kävin viimeisen kerran neuvolassa, ja kuulemma on niin alhaalla kuin voi olla. Kaikki muutenkin onneksi ihan ok, 27. päivä on sitten yliaikakontrolli äippäpolilla, mutta tosiaan vasta uudenvuodenaattona käynnistellään. Toivottavasti ei tarvitse niin kauan odottaa. Yöt on taas erittäin vähäunisia, kun koko ajan vaan odotan, että pääsis jo lähtemään sairaalaan, että vedet menis kuten viime kerrallakin. Vaan Paketti viihtyy masussa vähän turhankin hyvin.
Nyt ei muuta, lähdetään tästä pian esikon kanssa kyläilemään kaverilleni, jolla on jo yhdeksän viikon ikäinen vaavi, jospa vaikka sellaisen pienen miehen tuhina sylissä houkuttelisi meidänkin vaavin syntymään. Toiveajattelua tietysti... Mukavaa päivää vielä jakautumattomille joulumammoille!
Minttuli79 ja Paketti 40+2
supistukset hiipuu... eivät ole enää yhtä kipeitä ja välit harvenee, ihan kuin sunnuntainakin. Kohta on neuvolaan lähtö, jos se nyt pistäs vauhtia tähän hommaan.
Sintagma: kivat pippalot:-D lapset tosiaan ovat ihan onnensa huipulla kun saavat pitää sadetikkua kädessä tai ongittua suklaapukin:-D
P-M sadatta kertaa tälle aamua....
Nyt kyykkyhyppelyä!! Kyykyssäolo kuulemma edistää!! Ja nänniärsytystä oksitosiinin lisäämiseksi! Portaita ylös alas ei ainakaan mulla toimi, sen olen huomannut jokaisena päivänä ;-)
Laita sauna päälle ja heitä löytyä ja pese juuriharjalla lauteita ;-)
Hyviä ideoita täällä jälleen heittelee
Sintagma 39+0
Jolta äsken lähti limatulpan palasia JEEEE!!!
Mulla alkaa jo toivo hiipua ja huumori on loppunu jo aikaa sitte... mulla viikkoja jo 40+6 enkä ole tuntenut ainuttakaan supistusta =( on kävelty ja saunottu ja muuta mutta ei... mitä muuten tehdään siinä yliaikaiskontrollissa? (odotan ensimmäistä niin vähän ulalla... ) mulla perjantaina neuvola ja sit kuulemma ens tiistaina saan marssia suoraan kys:siin että käynnistäävät, ilman mitään lähetteitä ja kontrolleja... kuulostaa kummalta
Jokohan Heiluri on mennyt?
Kävin neuvolassa kävellen. Oi voi mitä tuskaa kävely on, selkä kipeytynyt kovasti. Supistuksia ihan ihan harvakseltaan tulee ja osa kivuttomia ja osa kyllä kipeitä. Runsaasti tulee limaa ja joukossa vähän verta, terveydenhoitaja sanoi, että voi kotona seurata. Muuten kaikki ok neuvolassa, paino heilahtanu yli kilon viikon aikana ylöspäin. Painoksi arvioi käsikopelolla reilua neljää kiloa. Kovasti tässä uskon, että ei se synnytys kaukana voi olla. Voi että naurattaa nuo Sintagman synnytyksen edistämisjutut. Itku pääsis jos saunaa nyt menis juuriharjalla pesemään:-DDD mutta vois kyllä tepsiä, ihan oikeasti.
Tulispa tänne joku vauvauutinen, piristäs kummasti päivää:-)
Kuopus kiljuu apuun tuolla (halusi vaihtaa astiat....)
P-M
Onpas täällä jännät paikat :), paljon lisää suppareita ja toivottavasti pääsette jouluksi nyytin kanssa kotiin!
Oma toivo on menny jo aikoja sitten, välillä supistaa kipeestikin, mutta ei säännöllisesti ja vauva poraa päätä tonne alas. Eli ei mitään uutta moneen viikkoon...
Onnea kaikille vauvan saaneille :) tulkaahan kertoilemaan kuulumisia meille jotka jää tänne kärvistelemään.
Päkis rv 39+5
En ole vielä mennyt, soitinkin jo ja vähän kyselin kannattaako tulla, kun on aika väsynyt olo, mutta sain sitten tuossa hetken torkuttua, ja nyt olen ollut jalkeill puoli tuntia niin supparit tulevat alle 10 min välein, ja ovat aika helkkarin kipeitä..
äsken vessassa käydessä tuli sitten sitä limatulppaa...(ajatelkaa mua on supistellut 12h kipeästi ja vasta nyt) hyvä että edes nyt...Mutta esikolta synnytys kesti 22h, eli ei tässä varmaan kiire tule =D
Piitu-Miinalle hurjasti suppareita ja tsemppistä =D toivotaan että saadaan tänään tontut kainaloon ja jouluksi kotiin!!!
heiluri
Heiluri ainakin lähtee tänään :-) älä liikaa odottele ettei käy köpelösti! Toka tulee kuitenkin aina nopsemmin!
Piitu-Miina, sinunkin oireet kuulostaa kyllä siltä että 48h sisään on nyytti kainalossa. Se verivuoto on varma oire siitä että se on menoa :-) !!
Omat nlakuulumiset..............
Kaikki liian hyvin!! :-P
Verenpaine oli 122/85 ja se oli siis vähän noussut, kumpikin arvo 7-10 yksikköä.
Pissa puhdas vaik olin syönyt aamulla suklaata.
Paino -200g/vko vaikka söin eilen ainakin 100g juustonaksuja ja muuta " moskaa" siellä lastenjuhlissa!! Outoa! Pitäiskö huolestua, hei mun kroppa ei toimi kunnolla, raskausviikko 40 ja olen pirteä kuin peipponen vaikka pitäis olla turvonnut " kasa" ...
Sf-mitta 35cm, viimeksi 34cm, vauva edelleen kiinnittyneenä eli ei oo ruvennut ylös nousemaan ;-) !
Mäkin menin kävellen neuvolaan ja on se kävely sellaista ankkavaappumista tässä vaiheessa, ei auta mikään. Selkä vihoittelee jo tollaisesta reilun 2km lenkistä. Et en mä ehkä ihan peipponen ole. :-P
Eli näillä puheilla, enköhän oo just jouluaattona pukertamassa ipanaa maailmaan... Jollei mene uudenvuodenaattoon... Tai loppiaiseen...
Suppareiden kovenemista kärvistelijöille ja turvallista matkaa sairaalaan :-)
Doshijaksen ja Ponnarin vauvauutisia ootellessa (ja tietty muidenkin!)
Sintagma jälleen
Kipeitä suppareita on taas ruvennut ilmentymään. Pitää kohta ruveta aikaa vahtaamaan. Ei uskalla jättää enää kovin pitkälle lähtöä, sunnuntaina ja tälle aamua semmoiset supparit olleet että varmasti iso tuho käyny tuolla alakerrassa:-) Just vaan toivoin että menis vielä niin pitkälle, ettei tarvitsisi iltaruuhkaan ajamaan lähtöä. Parikyt kilsaa kuitenkin matkaa. Päikkärit taidan tässä ottaa, yrittänyt jo hetken, mutta kun puhelin aina vaan soi....
P-M
P-M ja heiluri toivotaan että illalla teillä on tontun poikaset kainaloissa! nyyyh.. kateeksi vähän käy, mä oon kyllä päättänyt olla nyt oikein sinnikäs, enkä vajoo enää epätoivoon, sillon se vasta oleminen onkin!
Odottelia80: kiitos kommentista! Mulla kanssa tosi alhaiset verenpaineet. Vauva alkoikin päivän mittaan vähän enempi touhuaan. Enää ei huolta mielen päällä.
Kirjotin siitä kissanpoikasesta. Se oli häipynyt tosta kuistilta kun lähdimme ulos. Ei viety mitään lappuja vielä, koska ei tennyt tuleeko enää. Tänä aamuna käveli meidän pihamaalla ja sille oli laitettu kaulapanta (huokaus) se siis on löytänyt kotinsa. Oli kyllä tosi inhottava tilanne, kun ei viittinyt alkaa paapomaan sitä täällä, ettei sitten muuta meille kokonaan, mutta raukka se oli, ja pakko se oli ottaa väliin lämpimään. Kyllä mua vähän ihmetyttää, että niin pienen antavat mennä yksin tuolla kylmässä. Onhan ne tosi arvaamattomiakin vielä pentuina, toivottavasti ei jää auton alle reissuillaan.
Kaikille supistusrikasta päivänjatkoa!
toivottelee perhonen ja pikkuinen 39+5
Toivotaan nyt kovasti että pääsette lähtemään vauvan hakuun ja saatte tontut jouluksi kotiin!!! Hui kuinka rupes jännittämään teidän puolesta! : )
Ihania uutisia. (hullu täällä ihastelee toisten kipuilua...)
Ittellä ei mitään oireita mitkä enteilis synnytystä, päin vastoin, olo vaan paranee loppua kohden! Nyt ku vauva on jo tuolla niin alhaalla niin ei enään edes liitoskivut vaivaa. : ) Täällä sitä mennä porskutetaan.
Tosin tällä hetkellä on semmonen olo että mikäs tässä ollessa... : )
Eipä muuta kun nyt vaan kunnolla potkua niihin supistuksiin!!!!! Ja tonttuja maailmaan tälle päivälle. : ) Tsemppiä ja onnea tulevaan koitokseen.
Ja meille tänne jääjille, jaksamista, tulee se vuoro meillekkin... : )
Odottelija 38+6
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille!!!
Ja suppareita, suppareita, suppareita, teille jotka vielä vauvaa kannatte vatsanahan sisäpuolella... Tsemppiä! Ei se enää kauaa kestä että vauva onkin jo sitten ihan tossa näköpuolella :)
Mulla on ollu aikas tylsähkö viikko... 4v ja 3v on lähteneet mummolaan jo joululomalle, ja minä nyt sitten näiden kahden nuorimman neidin kans olen yrittänyt saada aikaani kulumaan. Nyt vasta huomaa miten paljon elämää ne isommat tuo mukanaan. Kun ei tuon 1v8kk kanssa vielä keskustella voi ym. No enää kaks yötä perjantaihin ja sitten me mennään loppuporukka perässä!!!
Jaahas tuo pikkuneiti köpötteli sängystään (meni muka päikkäreille) eli vissiin pitäis mennä viemään takas...
trv. daisy82 ja neiti 2vko 5pvää
Nyt on tullu pari niiiiiiiiiiiin hävyttömän kipeää, ettei uskalla enää jäädä. Tässä kuitenkin varmaan vielä 40 minuuttia menee, että sairaalaan pääsee. Pitäkää peukkua, ettei tarvitse enää odottelmaan palailla ja tulkaa nyt ihmeessä perässä - mennään oikein joukolla vauvoja hakemaan;-)
P-M
P-M ja heiluri!! Toivottavasti tosiaan saatte vielä tänään nyytinne kainaloon:) En kyllä tajuu kui sä PiituMiinakin olet jaksanut noiten supistuksien kaa ku niitä on nyt tullu jo sulla niin monta päivää! Todella Erilaisia synnyttäijä ollaan kyllä kaikki. Kunhan tulee tulosta niin kyllähän sitä jaksaa venata.
(.) Mulla edelleen masukki puskee johonkin hermoon yms. vihloo niin maan perkeleesti, ku puukolla vetäis. Olin varmaan tosi kaunis näky eilen kaupassa ku tonttulainen venytteli siel taas itseään niin meitsin naama venähti joka suuntaan:O
Nyt meitä jää kyl tosi vähän tänne ku kaks lähtee taas. nyyf:( saas nähä kui monel menee ens vuoden puolelle. Itse en ollenkaan ole kuvitellu et niin vois käydä (esikoinen syntys ihan normisti rvkol38), mut pakkohan tässä ruveta sitäkin vaihtoehtoa funssiin, tuskaaaa.
Oli muuten kyl helluset tarhan joulujuhlat meien 2v:llä:) piristi kummasti
crobin rv 39+2
eiköhän se nyt ole sitten sitä itteensä!
Kyllä me tullaan, joskus... : )
Menikö heiluri jo?
Täällä on ihan kauhee pääkallokeli, kaks kertaa olin tosi lähellä kaatua ku koiran kans kävin ulkona. Pikkusen pelästytti! Toisella kertaa olin jo niin linkussa et kädellä piti ottaa tukea. Onneks kuitenki pysy jalat alla.
Nyt jos jostain löytäis siivousmotivaation...
Odottelija 38+6
...miten teidän kärvistelijöiden käy :p
Lykkyä pyttyyn, ja oikeesti : TOSI PALJON VOIMIA !!!!!
Mulla kävi niin, etten supistuksia kokenut ollenkaan, vaan vedet meni ja siitä se sitten lähti.
Tipalla lopulta käynnistettiin, eikä supparit loppuviimeksikään alkaneet tuntua vatsassa (missä niiden kuulemma kuuluis...?!)
joten mulle jossain vaiheessa kärvistelyä sanottiin ettei synnytys ole edes käynnissä !
Vatsaan ne ei siis missään vaiheessa edes menneet. Mulla vihloi vaan selkää ja molmepia pakaroita (ja ihan niin riittävästi että tajukin ehti välillä lähteä...).
Mutta niin...
Supistukset voivat olla siis millaisia vaan. Siis jos joku vielä miettii onkohan niitä ollut ja millaisia niiden " pitäisi" olla ;)
Suuret tsemit kaikille ! Nyytit Jouluksi kotiin !!!!!
t. Jouskari & Lucianpäivän poika 6 pvä
Onnittelut nyyteistä Ailuk, Nunia ja Jouskari!!!!!
Alkaa lupaavasti tämä aamu. Supistelee aika kipeästi. Ja aika monta kertaa jo tullut. Nyt pitää jo ruveta katsomaan väliä. Eivät kyllä kestä vielä kovinkaan pitkään ja kyllä vaan pitäis olla vielä vähän kipeämpiä, mutta hyvä alku. Laitoin ukon just töihin, voi olla että tämä ilo loppuu lyhyeen.... toivottavasti ei ***tahtoo tontun jouluksi kotiin*** Oiskohan asialla mitään tekemistä sen kanssa, että eilen kävin ajamassa 200 km lenkin. Harmittelin kyllä lenkin jälkeen, kun ei missään tuntunut (muutama yksittäinen kivuton supistus vaan)??? Ja yö hyvin nukuttu
Oi voi, taas supistaa... tuntuu ihan selässäkin. Kipu oli 20 sek ja supistus 30 sek. Aika hyvältä kuitenkin kuulostaa.
Tänään olisi sitten neuvola luvassa, aamupäivästä. Jos se vaikka pyörittelis mahaa siihen malliin että nuo supistukset eivät katoaisi
Hups. Suppareiden väli 5 min.... täytyypi ruveta seuraamaan....
Tilaan monta vauvauutista ja lähtöä tälle keskiviikolle:-)
P-M 40+3