Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^Heinäsirkat maanantaina^

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut todella laiska pinoutuja viime viikkoina. Olen kyllä käynyt vaihtelevasti lukemassa teidän juttujanne.

Päivittelin tuota listaa, tein sen nopsaan tahtiin, joten jos jäi virheitä niin älkää teilatko :) Joku aika sitten oli puhetta siitä kuinka monta meitä jo on. No minäpä nyt laskin meidät ja sain tulokseksi 117, joten onhan meitä :)

Viime perjantaina kävin np-ultrassa ja siellähän se pikkuinen äitille vilkutteli :) Kaikki sisäelimet löytyivät, sydän löi ja turvotuskin on normaali. Nyt sitten kerrottiin tytölle ja hänkös vasta innostui. Koko viikonlopun kävi juttelemassa pikkuiselle. On se niin hellyyttävää :) Muille ei olla vielä kerrottu ja kerrotaankin sitä mukaa kun alkavat huomaamaan.

Pitänee käydä lukemassa viime päivien pinoja niin tietää mitä teille kuuluu. Listaa päivitellessä huomasin että muutama km oli tullut, pahoittelut teille :((

La:t oli monella muuttuneet, joten siitä päättelen että np-ultrat takana ja kaikki hyvin!

Mutta nyt töiden pariin, työaikaa menikin kivasti reilu tunti täällä vauviksella :)

nellariina 13+1

Vierailija
2/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskasti olen minäkin kirjoitellut tänne ja nyt väliviikon olen ollut kokonaan nettipimennossa. Viime viikolla oli ensimmäinen neuvola. Hemoglobiini oli pudonnut jo 113:een ja verenpaine oli 55/108 että kaikki lukemat melko alhaalla. Aloitin sitten viikonloppuna rautakuurin josko saisi itsensä vähän piristymään. Miten muilla on arvot olleet näin alussa?

Varasin ajan np-ultraankin tuonne parin viikon päähän. Onko kukaan muu miettinyt haluaako mitattavan niskapoimua? Meillä kaveripiirissä on yksi down-keskeytys ja kun on tapahtuman sivusta seurannut ei ole enää yhtään varma haluaako itse ko. päätöstä tehdä. Kysyin ultraa varatessa np:n mittaamisesta ja sinne mennessä voi kuulemma pyytää ettei poimua mitata. Katsovat sitten vain sikiön koon, istukan sijainnin ja muut jutut. Päätöstä en ole vielä asiasta tehnyt, mutta kovasti asia mietityttää... Olisi kiva kuulla muiden ajatuksia aiheesta!

Antracite rv 10+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan taas vuosi vaihtui, onnellista vuotta kaikille:)!

Olen viettänyt välillä hiljaiseloa, tultiin Meksikon matkalta viikko sitten ja aikaerosta toipuessa on viikko kulunut. Vuosi vaihtui mukavissa merkeissä, syötiin hyvin ja todistettiin hyvien ystävien naimisiinmenoa:)

Pahoinvointi jatkuu. Mulla on ollut nuha reissusta asti ja nyt on alkanut nenä vuotaa verta. Se on ollut aina ongelmallinen toi mun nenä. Mut nyt on oikee riesa, kun oksentaessa ratkee samalla nenä vuotamaan verta. Voi voi sitä sotkua! Kunpa loppuis äkkiä nuha ja pahoinvointi! Mä oon oksentanut jo yil 6 viikkoa, joten mulle rupeis piisamaan...

Masu pömpöttää aika hurjana, varsinkin iltaisin. Parin viikon sisällä sen alkaa kyllä kaikki ihmiset huomata;)Lauantaina kerrottiin parhaille kavereille ja miehen vanhemmille, omani jo tiesivätkin. Miehen vanhemmat oli tosi onnellisia, anoppi alkoi itkeä;)

Me ollaan päätetty olla menemättä np-ultraan, koska se ei muuttaisi mitään. Lapsi pidetään joka tapauksessa ja jos turvotusta on, se ei todellakaan tarkoita välttämättä mitään, mutta itse olisin sydän syrjälläni sen jälkeen. Toisaalta taas, vaikka turvotus olisi normaali, tuo tutkimus löytää vain 50-60% Downin syndroomista, joten mun mielestä siitä ei kauheesti viisastu. Älkään nyt missään nimessä kukaan loukaantuko, tää on vaan mun ajatusmaailmaa..Onko kukaan muu päättänyt olla menemättä np-ultraan?

Nyt kun alkuraskauden vuodoista ja stressistä alkaa toipua, en halua mitään stressiä lisää. Mennään yksityiselle katsomaan vauvaa ensi viikon keskiviikkona, silloin rv 12+0 eli alkaa se 13. turvallisempi viikko...Sitten voisi alkaa kertoa kaikille muillekin:)

Nyt taas kuvottaa siihen malliin, että taitaa tulla kohta lähtö posliinijumalan äärelle..

Hyvää alkanutta vuotta kaikille ja ihanaa masunkasvattelua:)

Vierailija
4/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antracite, kerkisitkin juuri kirjoittamaan np-ultrasta samaan aikaan:)

Meillä Turussa ei kuulemma ole mahdollisuutta kieltäytyä sen mittauksesta, se mitataan aina. Mutta sitten on tietysti hyvä, jos voi kieltäytyä, saapa ainakin ultran ilmaiseksi:)

Vierailija
5/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden vuoden aattona huomasin ekaa kertaa liikkeet masun päältä! Olin tosi yllättynyt ja haltioissani! Masu liikahteli ja hytkähteli hyvän tovin ja sai silmiini onnen kyyneleet. Harmi kun mies ei ollut kotona.

Masun turvotus on vähän laskenut, mutta koko on pysynyt jotakuinkin samanlaisena, kun pikkukumpu kasvaa. Vieraatkin jo sen huomaavat. Hauskaa :)

Naama on alkanut kukkia toden teolla. EN enää itsekään pysy mukana. Täytyisi varata aika kosmetologille, kun vain kerkiäisi.

No.. nyt täytyy raahautua ylös ja lähteä uimaan :)

Ninni rv 14+5

Vierailija
6/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan tuoksuista uutta vuotta kaikille!

Olo on ihan hyvä, mitä nyt palelee edelleen niin että sormet kohmeessa ja päänsärky on löytänyt meille.

Olen miettinyt tässä että koskakohan ihan oikeasti voisi aikasemmillaan tuntea pieniä liikkeitä..? Kun olen muka jo ihan vähän ehkä saattanut tuntea.. Kai sitä kuvittelee kun niin kovasti toivoo :D

Maha kasvaa hirmu vauhtia, kyllä vauva mahtuu hyvin tuolla isossa kohdussa olemaan.. Huh huh, kesästä tulee taas mukava kun menee sf-mittojen yläkäyrillä. :/

Varasimme mieheni kanssa häämatkan, menimme siis heinäkuussa naimisiin, ja lähdemme viikoksi helmikuussa Egyptiin! Vähän jännittää kun esikoinen jää sitten hoitoon. :/ Olisin halunnut mukaan mutta ehkä parempi näin, saamme ensimmäisen ja varmasti pitkään aikaa viimeisen loman ihan kahdestaan.

Parin viikon päästä taas neuvola, ja seuraava ultra on juuri ennen matkalle lähtöä

Kummastakin lapsesta on ollut meillä selvää että jos np-turvotusta on, niin se vain merkitsee meille sitä, että alamme hiukan valmistautua Down-lapsen syntymistä meidän perheeseen. Mutta esikoinen ei ollut, ja nyt turvotuksen puolesta ei tämäkään olisi.

Ymmärrän kyllä monenlaisia mielipiteitä asiasta :)

Ai kamala, kuinkz kauan sulla justagirl on tuo oksentaminen kestänyt :( Toivottavasti jo pikku hiljaa alkaisi helpottamaan! Oletko kokeillut b-vitamiiniä? Olen kuullut että se voisi helpottaa, jos nyt sitten mikään..

Terkuin Jenni ja x 14

Vierailija
7/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa tunsit liikeet? Itse kun eilen olin erittäin huonossa ryhdissä sohvalla ja käsillä nojailin mahaan ylhäältä päin niin olin tuntevinani liikkeitä. Lähinnä tuo korkeus häiritsee, mutta josko siihen voisi huonossa ryhdissä tuntua kohdun yläseinämä..

Vierailija
8/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!!

Ensimmäistä kertaa kirjoittelen tänne heinäsirkkoihin..

lueskelen kyllä usein näitä juttujanne!!

Tänään kävin neuvolassa ensimmäistä kertaa ja oli ilahduttavaa kuulla sydänäänet..siellä masussa tosiaan kansvaa jotain ..nyt se on varmaa!!

mulla ultra vasta reilu kuukauden päästä..siihen vielä pitkä aika..Se on aina jännitävä tilanne!!jospa vaikka tyttö tulis kahden pojan jälkeen!!

tärkeintä kumminki on että kaikki olisi hyvin!!

pahoihvointi hellittänyt ja väsymystä ei oo pahemmin ollu niin kuin aiemmissa raskauksissa, huh onneks!!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!

Vierailija
9/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viikkoja 12+5

Vierailija
10/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten viimein kotiuduttu mummolareissulta ja kiva olla vaihteeksi kotona:) Isoilla tytöillä alkoikin heti tänään jo koulu, joten nyt on hiljainen hetki kun pienin tyttökin (1v.) nukkuu päiväunia.

Eilisessä pinossa joku kyseli onko muille tulossa pakkolepoa... Minulla ei ole todettu mitään kohdunkaulan heikkouksia tms. mutta edellisessä raskaudessa minäkin jouduin rv 26 lepoon, kun kohdunsuu alkoi avautumaan ja oli pehmeä. Toivon totisesti, ettei tässä raskaudessa tulisi tuollaisia ongelmia, koska nyt ei kotona lepäämisestä tule mitään kun tuo kuopus on niin pieni. Mutta saapi nähdä ja yritän kyllä levätä aina nytkin kun on mahdollista, kun kerran kotona oleilen...

Soitin tänään neuvolaan ja kysyin tuosta " piuhojen poikkilaittamisesta" kun olemme jo päättäneet, että tämä tuleva vauva on meidän perheen viimeinen lapsi (jos siis kaikki menee hyvin). Toimenpiteen voi kuulemma tehdä synnytysreissulla, niin ei tarvitse sitten enää erikseen lähteä sairaalaan sitä varten.

Täälläkin tuli tänään täyteen se maaginen 12 viikkoa:)) Jospa tämä kuvotus ja stressi alkaisi nyt pikkuhiljaa loppumaan ja voisi alkaa nauttimaan odotuksesta... jota vielä riittää;)

Jaja ja pikkarainen rv 12

Vierailija
11/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas pikkuinenhan siellä polskutti! Ja mikä nyt varmostui, oli, että yksi sikiö siellä vaan on enää. Toisesta ei löytynyt mitään havaintoa, joten hän on suoraan sanottuna ' kadonnut kuin tuhka tuuleen' . Mitään vuotojakaan ei nimittäin ole ollut...kummallista.

Mutta pääasia, että tällä yhdellä kaikki oli kunnossa. Turvotusta 1,5 ja sikiö vastasi viikkoja 13+3. Aikaistui siis l.a päivällä:).

Osallituin myös EASET-tutkimukseen ennen ultraa. Ei tehnyt yhtään kipeetä! Pelkäsin sitä nimittäin vähän etukäteen.

Mien pitkiä teidän vauvat ovat olleet np-ultrassa? Mä en ole varma, mutta vihan kuin kätilö olisi sanonut 13cm. Voiko olla? Kuvista en saa oikein miään tolkkua....

Varattiin matkakin ensi kuulle Las Palmasiin. Ihanaa, vaikka sinne turistirysään mennäänkin. Pääsepähän hetkeksi irti arjesta;)

sitruska rv 13+3

Vierailija
12/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä kirjoitettu neuvola korttiin? Siihen istuma pituus kohtaan? Meillä viikoilla 12+2, pikkuinen oli 5 cm pitkä.

Vierailija
13/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin vielä esikoisen neuvolakorttia, niin siinä oli 13+2 ja 7,5cm. Kohdun koko se ehkä voisi ollakin. Mulla kohtu oli tästä toisesta 11cm

Vierailija
14/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yritetään pysyä hereillä :) Jämähdettiin miehen kanssa sitten illalla katsomaan subilta 24-sarjaa, joka kestikin sinne neljään asti. Huh, kun väsytti aamulla nousta. Ja kyllä vaan vieläkin voisi tuonne sängynpohjalle kapsahtaa.. no, jos sitä tänään menisi aikaisin nukkumaan ja lukisi tytölle jonkun pidemmän kirjan. Kuulee tuo pienen pieni masuasukkikin..Kaipa sekin jo jotain aistii.

Tulipa sitten äsken häärättyä oikein kunnolla tuolla ulkosalla. Tyttö teki jonkun lumihevosen rappuspieleen ja minä kolasin pihaa. Äsken kyllä alkoi uudelleen satamaan lunta, mutta jospa sitä ei nyt niin kamalasti tulisi.

Vielä etoo välillä, vaikka olisin sen toivonut jo monesti loppuvan. Yölläkin piti käydä taas käydä tekemässä tuttavuutta vessanpöntön kanssa. Tänään on ollut muutenkin heikko olo, ettei vain olisi lämpö nousemassa. Tosin voihan tuo heikko olo johtui tuosta valvomisestakin.. Nyt vois oikeastaan ottaa sellaiset tunnin tirsat, kun noi lastenohjelmatkin alkaa. Eilen olin aivan varma, että joku tuolla masussa liikkuu. Sellaista tunnetta oli, kun selällään makasi.

Mutta nyt taidan oikeasti ottaa ne pienet nokoset..

~suviande ja öttiäinen 14+3~

Vierailija
15/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattoisaa iltapäivää kaikille heinäkuisille :)

Kävimme ekassa ultrassa iltapäivällä, olipa elämys! Siellä sitä polskuteltiin niin että varmasti näkyi kaikki puolet pikkuisestamme. Mies ei ollut ihan varma, oliko oikein kohteliasta näyttää meille takamusta, mutta eiköhän se tule tutuksi joka tapauksessa!

Melkein kaikki mitat meni ihan ohi siinä ihmetellessä, mutta hyvin vastasi kuitenkin viikkoja eikä LA:ta muutettu. Pää-perämitan mukaan olisi ollut 13+4 ja pään mitan mukaan 13+3, mutta LA on edelleen heinäkuun 10:s ja viikkoja siis 13.

Hyvin näkyivät kaikki sisuskalut olevan paikallaan ja kovasti oli liikettä. Välillä oli peukalo suussa ja välillä vilkutettiin kameralle... Ultrattiin sekä sisäkautta että vatsan päältä, ja täytyy sanoa että jälkimmäinen oli kurjempaa - sen verran lujasti murjoi täti masua että piti kovasti keskittyä katselemaan niitä kuvia.

Nyt alkoi täällä päässä helpottaa, kun tajusi että on myös mahdollista että kaikki on HYVIN! Ajattelin etten töissä kertoisi vielä tässä kuussa jos ei kukaan huomaa mitään, mutta saas nähdä pysyykö leipäläpi vielä kiinni.

Torstaina tapaamme neuvolalääkärin ensi kertaa, sydänäänet onkin vielä kuulematta. Nyt en odota niinkään jännityksellä kuin malttamattomana...

Lorena, rv 13

Vierailija
16/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvissä tunnelmissa vuosi alkaakin. Kävin siellä ultrassa ja pääsin poikkeuksellisesti lääkärille näin varhain niiden keskenmenojen vuoksi. Lääkäri sanoi, että ellei tällä ole mitään kehityshäiriötä, niin varmasti menee loppuun saakka. Niin minäkin toivon. Pari päivää odottelua, niin tulee verikokeesta riskiseulan tulos. Jännittää kyllä, mutta usko on luja tässä vaiheessa.

Väsymys alkaa pikkuhiljaa hellittämään, joten olo on aika hyvä. Kuvotusta edelleen.

Liikkeistä, että ei taida olla mahdollista vielä tuntea liikkeitä, kun itsekin epäilin kakkoselta noilla viikoilla (14), niin terkkari sanoi, että tulevat suolistosta ne tuntemukset. Mutta kun ne liikkeet alkavat tuntua, ei siitä sitten kyllä ole epäilystäkään, mistä on kyse.

Carelia ja Sittiäinen (miehen keksimä nimi) ja kohta 11 (?)

Vierailija
17/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt jumiuduin tänne nettiin..hm. Siispä ne niistä torkuista..

Multa ei ole vielä kuunneltu noita vauvan sydänääniä! Vaikka viikkojakin on jo 14+3..Ei kukaan ole missään edes puhunut niistä. Onhan se pieni sykkivä sydän näkynyt aina ultrassa, mutta olisi se vaan niin kiva kuullakin se..

Seuraava neuvolakin on vasta helmikuun 1. Ja sittenhän noita viikkoja on jo niin paljon, että ne liikkeetkin tuntee jo paremmin..

Ja onhan tuo rakenneultrakin jo helmikuun lopussa.

Vierailija
18/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittauduin aluksi tuonne elokuisiin, mutta heinäkuulle la siirtyi sittenkin.

Eli toista odottelen. Esikoispoika on heiniksiä vuosimallia -04 eli aika tasan kaksi vuotta tulee ikäeroksi kun alkuraskauden ultra antoi la:ksi saman kuin pojalla oli eli 28.7. Virallisesti neuvolan papereissa on kyllä 30.7, mutta eipä noilla paljon ole merkitystä.

Täällä ei kustanneta np-ultraa vain seerumiseula ja rakenneultra. Np-ultraan en aio mennä ja tuon seerumiseulankin jätän välistä. En pystyisi kuitenkaan keskeyttämään raskautta, mutta ymmärrän kuitenkin ihmisiä jotka niin tekevät. Jos ikää olisi vähän enemmän niin saattaisin ajatella toisin, nyt olen siis 26-vuotias.

Mitäs vielä... raskaus on sujunut oksennellen... nyt näyttää tosin helpottavan. Hain homeopaattisia raskauspahoinvointiin ja nuo auttoivat todella paljon! Suosittelen oksentaville! vähän tulee sellainen olo, että voiko muutama pieni helmi auttaa niin paljon, mutta ihan sama vaikka olisi lumevaikutuskin kunhan auttaa! Nyt jaksan jo ulkoillakin pojan kanssa ja ruokakin maistuu eli elämä voittaa.

Kinkku ja Jokunen 10 +1

Vierailija
19/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa uusille " sirkoille" ! En ole ehtinyt töiden ja juhlimisen kiireiltä edes lukemaan juttujanne. Ketkä ovat pudonneet viime viikolla matkasta? Pahoitteluni heille...

Väsyttää... Ja minä kun luulin sen jo menneen ohitse. Selkä meni töissä tosi kipeäksi, hyvä ettei tarvinnut kontata kotiin. Paratabsit auttoivat vain pahimpaan tuskaan. Jotenkin olisin niin valmis sairaslomalle makaamaan. Vielä kuitenkin sinnittelen.

Mun kaveri on sairaalassa käynnistyksessä ja jännittää sen puolesta. Tulee mieleen esikoisen käynnistys ja mietin sitä kauhunsekaisin odottavin tunnelmin. Synnytyksen jälkeen päätin, että en enää ikinä synnytä alakautta, mutta niin sitä taas miettii, että jospa se toinen olisi helpompi.

No taidetaan painua nukkumaan univelkoja poissa. Esikoinenkin aivan väsyneenä itseskelee.

t.mm & pikkuinen 14+1

Vierailija
20/22 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomattomalta tuntuu, että osa on jo tuntenut liikkeitä :) Meillä ois ultra ylihuomenna mutta eiköhän toi la pidä ihan kutinsa. Muutamille on jo tullut kerrottua ilouutisesta. Odotan jo innolla et vatsa kasvaa ja tuntee vauvan liikehdinnän, siihen taitaa mennä vielä hetki ;)

Rv 12+5