Miksi laittaa n. 9kk hoitoon tarhaan??
Lapseni ryhmään tuli juuri 9kk täyttänyt lapsi.
On kuitenkin kalliimpia vaatteita ja reimatekkii päällä vaikka ei edes maassa ole vaan rattaissa. Miksi ostaa niin kalliita vaatteita jos ei ole rahaa olla lapsen kanssa edes niin, että itse kävelisi ja osaisi sanoa mitä haluaa?
Kommentit (6)
Eli kuule varmaan aika monella taloudellinen tilanne sen vaatii ja mies ei ole niin hyväpalkkaisessa työssä, että yhden tuloilla pärjätään.
mutta muuhun ei sitten tarvitse satsatakkaan eli vaikka oman lapsen hoitoon ja kasvattamiseen.
Okei yritän ymmärtää!
Vierailija:
Eli kakkonen ainakin mielummin ostaa kallita vaatteita ja rattaat kalliimmasta päästä kunhan lapsi näyttää hyvältä
mutta muuhun ei sitten tarvitse satsatakkaan eli vaikka oman lapsen hoitoon ja kasvattamiseen.
Okei yritän ymmärtää!
Johan nyt oli taas alotus! Myönnän itsekin miettineeni, etten kovin kevyin perustein olisi ITSE pystynyt laittamaan lapsistamme ketään suureen päivähoitoryhmään ainakaan vielä selvästi alle 1-vuotiaana. Jotenkin uskon, että lapsen olisi hyvä oppia ainakin kävelemään ja vähän puhumaankin ennen kuin hän menee isompaan ryhmään eli päiväkotiin. Perhepäivähoito voisi olla ok, jos tietäisi hoitajan olevan luotettava ja hyvä. Samoin kotiin tuleva hoitaja.
Mutta mitä ihmeen tekemistä jollain haalarimerkillä on vanhemmuuden kanssa?? Ei kai nyt kukaan sentään sen takia töihin palaakaan, että voisi ostaa nimenomaan Reimatecit vauvoilleen :O Ihme kärjistystä. Ja toisaalta vauvathan nimenomaan ryömivät maassa innoissaan, kun eivät kävelläkään vielä osaa.
Onkohan se nyt niin, että nämäkin tyypit ovat sisimmissään vain kateellisia tai muuten vain omaan elämäänsä (köyhyyteensä?) tosi kypsähtäneitä, kun viitsivät kiinnittää moiseen huomiota :-/ Ehkäpä nimenomaan tuokin ap:n kuvailema äiti oli miehensä tapaan aidosti uraputkessa tai muuten vain tykkäsi työstään, eikä nähnyt siksi mitään syytä olla vanhempainvapaata pidempään kokonaan kotona? Minusta ainakin olisi ennemminkin arveluttavaa palata pelkän rahan perässä töihin, jos sydän käskisi olla pidempään kotona...
Eli kakkonen ainakin mielummin ostaa kallita vaatteita ja rattaat kalliimmasta päästä kunhan lapsi näyttää hyvältä mutta muuhun ei sitten tarvitse satsatakkaan eli vaikka oman lapsen hoitoon ja kasvattamiseen. Okei yritän ymmärtää!
mutta muuhun ei sitten tarvitse satsatakkaan eli vaikka oman lapsen hoitoon ja kasvattamiseen.
?? :O En edes yritä ymmärtää pointtia, meni niin ohi. Eihän kukaan kai onneksi ole töissä (tai päivähoidossa) sentään 24/7...
kaikki ei vaan jaksa kotiäitinä eikä mieskään halua jäädä.