Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermoratatutkimus - kokemuksia?

Vierailija
06.01.2014 |

Onko kukaan käynyt hermoratatutkimuksessa? Itse olen menossa käsien ja jalkojen tutkimukseen erinäisten hermo- ja lihasoireiden vuoksi. Sattuuko se ja onko tutkimuksen jälkeen ihan toimintakuntoinen? Olen nimittäin lähdössä suoraan reissuun tuon tutkimuksen jälkeen, eli pitkälle automatkalle, tuleekohan siitä ongelmia?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertooko lääkäri siinä samalla ne "tulokset" vai pitääkö niitä tuloksia jotenkin analysoida vielä erikseen jossain, eli saako ne sitten myöhemmin tietoonsa?

Vierailija
2/66 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo se, jossa laitetaan elektrodit päähän ja katsotaan, miten sähkö johtuu kropassa?

Mulle tehtiin tollasia joitain vuosia sitten neurologisten tutkimusten osana. Toisessa piti vain maata aloillaan joku mittauslaite sormessa kiinni ja odottaa että mittarit teki työnsä, osassa katsottiin jotain kuvia. En muista enää, pitikö siinä itse otaa kantaa johonkin, vain oliko sekin vain arvojen tallentamista.

Mua tutkimukset (jos ne nyt on ne samat kuin sulla on tulossa) ei satuttanut ollenkaan, se oli vain vähän jännää. Olisin hyvin voinut istua niiden jälkeen autossa vaikka koko päivän.

Tulokset tuli muistaakseni myöhemmin.

Tsemiä, AP, toivottavasti sun tutkimuksissa selviää jotain!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin käsiin. Mittailtiin, merkitiin pisteitä ja sitten terävällä neulalla johdettiin pieniä sähköiskuja. Ne ei sattuneet enempää kuin hyttysenpisto. Oli kyllä hurjaa, kun kädet huitoi tahdottomasti. Ja sain lausunnon samalla, eli totesi leikkaustarpeen. En kyllä koskaan mennyt siihen leikkaukseen. Hiukan myöhemmin todettiin niskan välilevytyrä, ja niska leikattiin vuotta myöhemmin.

Vierailija
4/66 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin käsiin. Mittailtiin, merkitiin pisteitä ja sitten terävällä neulalla johdettiin pieniä sähköiskuja. Ne ei sattuneet enempää kuin hyttysenpisto. Oli kyllä hurjaa, kun kädet huitoi tahdottomasti. Ja sain lausunnon samalla, eli totesi leikkaustarpeen. En kyllä koskaan mennyt siihen leikkaukseen. Hiukan myöhemmin todettiin niskan välilevytyrä, ja niska leikattiin vuotta myöhemmin.

Vierailija
5/66 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei satu, tuntuu ehkä vähän epämiellyttävältä. ei pitäisi tulla mitään oireita jälkikäteen, autoon vaan

Vierailija
6/66 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädestä tehty hermoratatutkimus. Mulla sattui oikein vietävästikin paikoitellen, vaikka kipukynnys on korkea (vrt. synnytys ongelmitta luomusti). Tippa tuli muutaman kerran silmäkulmaan kun oikein hammasta purren koitin sitä vihlomista kestää. Jotkut kohdat eivät tuntuneet miltään. Mutta onneksi se on nopeasti ohi. Mullekin sanottiin ettei juuri koskaan satu, joten kai se on aika harvinaista. Toivotaan että sulla menee hyvin ja kuulut enemmistöön :)

Vierailija
7/66 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINULLE TEHTIIN JUURI ÄSKETTÄIN ENMG HERMORATATUTKIMUS OIKEAAN KÄSIVARSI+RANNE PORIN LÄÄKÄRITALOSSA VANHEMPI MIESLÄÄKÄRI JA KOKEMUKSIA: EI SATTUNUT TIPPAAKAAN!!! OLISIN VOINUT TEHDÄ SAMAN TUTKIMUKSEN PUTKEEN VAIKKA 100 KERTAA PERÄKKÄIN, ÄLKÄÄ PELÄTKÖ JA JÄNNITTÄKÖ TURHAAN. ITSELLÄNI SÄRKENYT JA PUUTUILLUT KÄSI JO PITKÄÄN, ON KOKEILTU JUMPPAA JA VOIMAKAS TULEHDUSKIPUKUURIKIN JOISTA EI APUA LÖYTYNYT. SAIN TERVEYSKESKUSLÄÄKÄRILTÄ HELPOSTI SITTEN LÄHETTEEN KO TUTKIMUKSEEN, MENIN HYVIN KAUHUISSANI SINNE LUETTUANI KOKEMUSTEKSTEJÄ JOKA PUOLELTA JA TODELLAKIN YLLÄTYIN!! MENE ROHKEASTI VAAN JA SAAT SELVILLE KIPUJESI LÄHTEEN JOTA PÄÄSET SITTEN OIKEALLA TAVALLA HOITAMAAN. ITSELLÄNI SYYKSI PALJASTUI PITKÄAIKAINEN RASITUSVAMMA JOKA KOHDISTUNUT URHEILUSSA LIIAN PITKÄÄN KO KÄSIVARTEEN, NYT TÄYTYY VAAN PIENENTÄÄ RASITUSTA JATKOSSA, ONKIN JO HELPOTTAMAAN PÄIN.

Vierailija
8/66 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko niin, että usein jos on jotain vikaa, niin sattuu ja voi sattua perkeleestikin, mut jos ei ole mitään, ei juuri satu? Mulla ei sattunut pahasti, eikä siinä mitään todettukaan. Ei nyt tietysti 100% aina ole noin ja tulokset tulee erikseen.

Lihasbiopsiassa tosin sit olikin jotain.

Vierailija
9/66 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehtiin käsiin myös. Pientä pistelyä, ei sattunut juurikaan. Kertoi tilanteen heti. Todettiin hermoratavauriot toisessa kädessä ja että ovat niin vanhat ettei pysty enää leikkaamaan.

Mutta eipä tuo vaikuta, vasemman käden pikkurilli, nimetön ja käden ulkosivu vaan sellain vähän puutuneet koko ajan.

Suosittelen että menette herkemmin lääkäriin kun minä typerys. Kaaduin liukkaalla maha pystyssä. Otin käsillä vastaan vaistomaisesti. Toinen kyynärpää mustui ja turposi. Lääkäriin menin vasta reilu vuosi myöhemmin kun tajusin että ei puutuminen kädestä poistu ollenkaan :)

Vierailija
10/66 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita pienilla kirjaimilla.Helpompi lukea.Isot kirjaimet ovat nettikielessa huutamista.

Vierailija
11/66 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ENMG-tutkimuksessa ja ei sattunut ja oli muutenkin tosi helppo ja nopea tutkimus.

12/66 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkoihin tehtiin ja vielä en ole tähän päivään mennessä yhtä kivuliasta tutkimusta kokenut kuin tuon enmg:n. Jos olisin ollut sotavanki ja kidutuskeinona käytettäisiin tätä tutkimusmenetelmää, olisin aika auliisti visertänyt kaikki salaiset tiedot vastapuolelle.

Tää on kyllä sikäli jännä tutkimus, kun osalla ei tunnu missään ja sitten on tämä toinen ääripää, joka kokee tutkimuksen äärimmäisen kivuliaana. Mistähän mahtaa johtua noin huimat erot?

Vierailija
13/66 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermorata tutkimusta turhaan pelätään, itse juuri kävin ja oli iha siedättävä tutkimus, eläkää kuunnelko huhu puheita vaan menkää avoimin mielin:) toki kipu on jokaisella eri kokemus,mutta itse itse kipu herkkä ja voisin kyllä mennä toistekkin.

Vierailija
14/66 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hermoratatutkimuksessa vuosi sitten ja täytyy sanoa, että pelkäsin sitä etukäteen varsin paljon. Minulla oli kyynärpään hermossa sähkötapaturman aiheuttama vamma, jota siis piti tutkia ennen mahdollista leikkausta.

Mennessäni tutkimukseen olin aikalailla hermona ja pelkäsin mitä tuleman pitää. Mutta kaikki menikin ihan hyvin. Makasin tutkimuspedillä ja ihooni laitettiin eräänlaisia läpysköitä kyynärpään ja kämmenen alueelle. Jonkinlaisella piikillä sitten paineltiin ihoa ja pientä sähkövirtaa johdettiin läpysköihin. Katsottiin, miten sormet käyttäytyivät. Kipua en kyllä tuntenut missään vaiheessa, enkä voi sanoa edes epämukavaksi tuota tutkimusta.

Eli jos uudelleen joutuisin käymään, niin en kyllä enää pelkäisi :)

Vierailija
15/66 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 21.12 tossa tutkimuksessa.Tutkittiin kädet,jalat ja alaselkä yhteensä 2 tuntia. Jalkojen tutkimus on ollut pahinta, mitä olen kokenut 39v aikana!

Eikä se ollu vielä pahinta-Joulu on menny sohvalla maate,kun jalat on niin julmetusten kipeät!Siis vieläkin!

Vierailija
16/66 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsien ja niskan alueen hermorata tutkimus tehtiin. oisin voinut vaikka nukahtaa, ei mitään tuntoja, lihakset vähän nykivät ku sähköä saivat muutta ihmiset on erillaisia, toiset tuntee kipua toiset ei

Vierailija
17/66 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tehty vaikka mitä tutkimuksia ja sanoisin että tämä mielyttävimmistä päästä mun tutkinömuksista. Tutkittiin jalat ja kädet ja kaula ja jotain selästäkin. Sekä hermot elikkä tehtiin sähköiskuja ja sitten lihakset neulalla. Ei vaan sattunut vaan rentouduin. Tutkimus kesti n 1,5h.

Vierailija
18/66 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyty 3 kertaa, joka kerta eri tulos. Tutkimus ei ole luotettava joten älä pety.

Mutta tosiaan, pelätä ei tarvi ja tutkimus on kivuton.

Vierailija
19/66 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin. Ei tuntunut miltään. Vähän nytkähti käsi.

Yksi tuttu sanoi, että käsi hyppäsi puoli metriä ilmaan. Just joo.

Vierailija
20/66 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi kokemusta; toinen käsistä, joita ei sattunut, ainoastaan nipisteli. EI mitään jälkiseurauksia. Ei myöskään löydetty hermovaurioiota.  Toinen kerta tutkittiin jalat koko pituudelta plus selkärankaan työnnettiin neuloja. jokainen piikki sattui ihan hemmetisti ja jälkeenpäin kova kipuilu oli koko alakropassa!!! Tuloksia odottelen, mutta sain tekijän puheista käsityksen, ettei niissäkään varsinaisia hermovaurioita.  ELi en tiedä, miksi jotkut paikat ovat niin palon kivuliaampia tutkia kuin toiset.

Mutta jos verrata pitää eri tutkimuksia, niin menen milloin vaan ennemmin noihin kuin suolentähystykseen, SE oli elämäni kivuliain kokemus, meinasin ihan oikeasti pyörtyä kivusta. Ei IKINÄ enää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi