Tänään teki mieli vaihtaa alaa!
Siis MIKSI ryhdyin opettajaksi?? Onneksi on pitkät lomat. Niitä ilman ei jaksaisi tätä työtä. Päivät ovat tosi vaihtelevia - eilen olin ihan innoissani miten kaikilla tavoin aineenopettajan työ on mielekkäintä mitä voisin keksiä. Ja tänään meni koko päivä pipariksi, sopivasti ennen joulua.
Kommentit (5)
Minulla oli samanlainen ryhmä viime vuonna tehdessäni samantyylistö pitkää sijaisuutta. Marras-joulukuussa olin ratketa raivosta ja turhautumisesta.
Keväällä tilanne oli toinen. Pääsin sinuiksi heidän kanssaan ja meillä oli oikeasti mukavaa.
Parasta oli, kun eräs poika totesi että " Tietsä ope, sä et oo koskaan huutanu meille" . Se vilpitön palaute lämmittää mieltä vieläkin =)
Meillä on taas ekaa kertaa tilanne, että lasta pelottaa ensi kevään tekstiilityö. Lapsi on aiemmin siitä tykännyt mutta nyt on tiedossa uusi opettaja, joka on ollut jo toisella luokan ryhmällä tänä syksynä.
No, se mikä pelottaa on huutaminen! Opettaja kuulemma huutaa, jos lapsi ei osaa laittaa lankaa neulansilmään tai langoitta ompelukonetta jne. Enkä minä oikein edes osaa asiaa selittää...
Toivottavasti mulle käy samoin kuin Morrelle ryhmäni kanssa. Minun täytynee ottaa selkeät ohjat käsiini ja jättää kaikki erityishauska pois (villiintyvät). Paljon jälki-istuntoja, yhteydenottoja kotiin.. Harmittaa, kun olen vain antanut olla ja tilanne on mennyt jo kurjaksi. On todella ikävää, kun on negatiivisessa vuorovaikutuksessa ryhmän kanssa. Siitä on vaikea päästä eroon.
ap
että lapsesi kokee noin. Ja tietysti ikävää, että opettaja huutaa. Kurjaa.
t. ap
Vierailija:
Meillä on taas ekaa kertaa tilanne, että lasta pelottaa ensi kevään tekstiilityö. Lapsi on aiemmin siitä tykännyt mutta nyt on tiedossa uusi opettaja, joka on ollut jo toisella luokan ryhmällä tänä syksynä.No, se mikä pelottaa on huutaminen! Opettaja kuulemma huutaa, jos lapsi ei osaa laittaa lankaa neulansilmään tai langoitta ompelukonetta jne. Enkä minä oikein edes osaa asiaa selittää...
ja että kaikki oppilaat inhoavat minua. Osa siksi, että rajoitan heitä, osa siksi etten rajoita tarpeeksi. Ja osa siksi, että olen sijainen - kylläkin kesälomaan asti. Vaikka tiedän ettei siinä ole mitään henkilökohtaista minun persoonaani liittyvää vaan kyse on siitä, että he ovat murrosiässä ja minä heidän opettajansa. Silti otan henkilökohtaisesti ja tunnen epäonnistuneeni. Kyse lienee kokemattomuudesta. Vain tämän yhden ryhmän kanssa on hankaluuksia. Inhoan sitä ryhmää.. ikävä kyllä.