Teidän joulu menu?
Kalkkunafilerulla
Perunalaatikko
Porkkanalaatikko
Lanttulaatikko
keitetyt potut
naudanlihapaisti ja kermakastike
rosolli+ kastike
piparit
tortut
maustekakku
glögi
punaviini
kivennäisvesi
limu
Meitä on 3....
Kommentit (12)
Kylmäsavuporo
Graavilohta
Sitrussilli
Coctailpyörykät
Rosolli
Fetajuustosalaatti
Broilerirulla
Punaviinipaisti
Juurespihvit
Uunilohi
Sinihomejuustoperunalaatikko
Peruna-porkkanamuhennos
Porkkanalaatikko
Bataattilaatikko
Omenahillotähtitortut
Vadelma-mustikkakiisseli ja kermavaahto
Pipareita,vaaleita ja tummia
Luumuvoitaikinapitko
Täytekakku
Kahvi,puna- ja valkoviini,glögi,mehu,maito,olut
Graavilohi
savulohipaistos
Lipeäkala + valkokastike
savuporopaistos
Rosolli+ kermavaahto
Perunasalaatti
Metsäsienisalaatti
italiansalaatti
punajuurisalaatti
vihreä salaatti
Kinkku
omenakastike
Porkkanalaatikko
Perunalaatikko
Lanttulaatikko
Herneita+luumuja
keitetyt perunat
Piparkakut
joulutortut
suklaahyytelökakku
konvehdit
tofurulla
juurisellerivuoka
hamppukeksit
porkkanapure
perunat a la kilim
herneit
kukkakaalikeitto
ruisleipäset
kotikalja
kotiviini
Alkuruoat
-Keitetyt perunat
-Lasimestarin silli
-Graavi lohi
-Savukala
-Mätimousse
-Ravunpyrstöjä
-Hedelmäinen salaatti
-Kotijuusto
-Valkohomejuusto ja viikunat
Pääruoat
-Kinkku
-Lanttulaatikko
-Bataattilaatikko
-Sienisalaatti
Juomat
-Valkoviini
-punaviini
-Joululimonadi
-Mansikkamehu
Silli
Kirjolohenmäti+ punasipuli+ smetana
Suutarinlohi
Graavilohi
Grahamleipä
Joululimppu
Italiansalaatti
Perunasalaatti
Sienisalaatti
Rosolli + kastike
Kinkku
Lanttulaatikko
Imellettyperunalaatikko
porkkanalaatikko
Keitetyt perunat ja kastike
Tortut
Piparit
Pipari-halvajäädyke
Juustotarjotin
Konvehdit
Kotikalja
Viini
Maito
Vesi
Glögi
Kahvi
Tee
3 aikuista, 1 lapsi (3v)
Salaatit teen siis itse ja tuo sienisalaatti ei ole mitään kermaista. Anoppi hoitaa tuon kala puolen ja noi joululeivonnaiset ei niin kauheesti uppoo, että niitä viittis sen seitsemää sorttia tehdä.
Olen kieli pitkällä etsinyt lihamestaria, joka vääntää minulle kinkun siihen pisteeseen, että lykkään sen uuniin. Itse yritän tehdä lanttulaatikkoa, muikunmätiä kermavaahdossa, rosollia ja graavilohta. Sitten teen joko hapankaalia tai punakaalia. Ja jälkkäriksi sacherkakkua. Sit seuraavana päivänä teen täytettyä kalkkunaa=)
Katotaan tuleeko maistumaan yhtä hyvälle, kuin kuulostaa;)
Kinkku
Peruna-, porkkana- ja lanttulaatikot
Lipeäkala ja valkokastike
Perunat
Rosolli
Graavilohi
Savukalasalaatti
Punajuurisalaatti
Italiansalaatti
Sienisalaatti
Limppua ja karjalanpiirakoita
Luumukiisseli ja kermavaahto
' Joku kakku
Tortut ja piparit
riisipuuroa
kinkku
kalkkuna
calvadosomenakastike
punaviinikastike
perunalaatikko
uuniperunat
inkivääri-valkosipuli lihapullat
pasta-salami salaatti
rosolli ja sen kastike
maksapasteijaa
graavi lohi
punasipuli hilloke
joululimppua
tapaksia
juustoja
suklaa juustokakku
pipareita
torttuja
glögiä, maitoa, vettä limsoja lapsille jne
Alkuun
Muikunmäti smetanalla, punasipulilla
Graavilohi
Graavisiika
Silakoita kahdella tapaa
Ankanmaksamousse
Riimihärkä
Konjakkikastike
Sienikastike
Puikulaperunat
Vihreä salaatti
Pääruuaksi pari tuntia alkuruokien jälkeen
Savustettu kalkkuna
Lämminsavuporopaisti
Lapsille lihapullia kermakastikkeessa
Bataattilaatikko
Perunalaatikko
Lanttulaatikko
Rosolli
Waldorfinsalaatti
Alkuruuilta jääneet kastikkeet
Jälkiruuaksi
Suklaakonvehteja
Marmeladeja
Vadelmacharlotta
Miehen suvulla vieläkin enemmän ruokalajeja pöydässä... :)
Kinkku
Porkkanalaatikko
Lanttulaatikko
imelletty perubalaatikko
rosolli
perunat
savuporosalaatti
sienisalaatti
maksapatee
graavilohi
suutarinlohi
mäti+smetana+sipuli
savulohihyytelö
lasimestarinsilli
savusilakkatartar
leipä, riisipiirakat
olut, viini, maito, vesi
meitä on 7 hlö