Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammikset 09 (uusi pino 22.5)

22.05.2008 |

Laitetaan uusi pino kun vanha on jo niin pitkä.

Sekoilinkin jo ihan tarpeeksi tuossa listan päivityksessä,jospa tää menis oikein.

Olo on vaan niin :x :D ,kävin ultrassa neuvolassa äsken,ja siellä papunen uiskenteli oikeassa paikassa ja sydänkin löi villisti.

Olenkin pitemmällä kuin luulin,mittatulos antoi lasketuksiajaksi 31.12 tai 1.1,viikkoja siis kasassa jo 8!!Taidan elää tuon 1.1 mukaan niin saan jatkaa täällä tammikuisissa!

Minäkin olen joskus käynyt alkuraskaudessa ulrassa liian aikaisin ,kun joku kyseli asiaa,raskaus ei siis vastannut viikkoja ja seuraavassa ultrassa kaikki ok,viikkoja vaan vähemmän,tsemppiä ,odottavan aika on pitkä kun joutuu miettimään onko kaikki masussa kunnossa.

Huomasin ilokseni että meissä tammikuisissa on iso määrä suurperheitä,mukavaa kun on "vertaistukea".

Törmäsin neuvolasa tuttuun ja paljastuin,ei olla vielä kerrottu juuri kenellekään,lapsillekin vasta sitten kun muutkin saa asiasta tietää,lapset julistaa asian kuitenkin heti kaikille.

Tervetuloa kaikille uusille!

Kimmi rv8

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amelie: Minulla on oikeestaan aina ollut vähän enemmän painoa kun normaalisti ja se ei ole kyllä mitenkään vaikuttanut raskauteen....ekassa raskaudessa lihoin 20 kg ( silloin olin normaalipainoinen) ja siitä jäi 7 kg kun aloin odottamaan toista lasta...Ja nytten olen samassa painossa kun silloin kun aloin odottamaan kakkosta! Ja toisessa raskaudessa painoa tuli 10 kg! Nytten olisi sama painon nousu mielessä ja toivottavasti pystyn pitämään näppini erossa kaikista herkuista.

Ja aina kun kuljen vesihanan ohi niin juon vettä!

Muuten olo on tosi mahtava ´paitsi että minulla on aikamoinen turvotus vatsassa :)

Matsalu: Miten ultrassa kävi? Toivottavasti kaikki kunnossa peukkuja pidetään täällä pystyssä

Vierailija
22/32 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittautuisin tammiksiin mukaan! :D

Ekaa kertaa tällä palstalla, toivottavasti tämä onnistuu tämä kirjautuminen jne :p Mulla siis la laskurin mukaan 25.1.09, ja eka neuvola vasta kesäkuun 16. :_| EN JAKSA ODOTTAA :D

oireina vatsakivut, suht kovat jatkunut ainakin viikon verran, herännyt muutaman kerran yöllä kipuihin (viillot, nipistelyt, kyljissä viiltelyt jne) ja nähny jopa painajaisia että joku hakkaa mahaa ja heränny kipuihin. Oksettanut myös muutamana päivänä, tänään ollut vähemmän yökötystä :)

Huimaus kanssa yks oire. Oon lukenu liikaa keskenmenoriskejä, oon koko ajan ihan paniikissa että mitä jos jotain tapahtuukin, kun niin paljon odotan tätä

?:|

Onks muilla pelkotiloja :D :D

-Milo84 ja vaavi rv 6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina tein testin, kun menkat oli melkein kaks viikkoa myöhässä. Näyttää siltä, että ensimmäinen lapsi on aluillaan. Vaikka teidam suurperheellisten tiedoista tulee varmasti olemaan paljon apua, olisi kiva jos tänne ilmaantuisi ensikertalaisia. Tarvis varmaan olla oma palsta ensikertalaisten "tyhmille kysymyksille".

Mulla ei ole ollut mitään oireita vielä, alavatsa kipuja lukuunottamatta. Töissä pelottaa kertoa tästä, kun suunnitelmat on tehty pariksi vuodeksi eteenpäin. Ajateltiin, että ei nyt pariin kuukauteen kerrota kenellekään.

Mä en oo alkoholia juonut, mutta olin reissussa enkä tiennyt olevani raskaana ja söin paljon roskaruokaa, harmittaa hirveästi.

LA 18.1.

24/32 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä väliä, onko ekan odottaja vai jo "konkari", samassa junassa ollaan kaikki! Että ennakkoluulottomasti vaan kirjoittelemaan! Minä ainakin tällä hetkellä pidän tärkeänä lukea, miten muilla menee näillä viikoilla, kun kertakaikkiaan en itse muista esim. viimeksi että miltä tuntui tässä vaiheessa... lyhyt on ihmisen muisti..

Minulla ei ole oikeastaan hirveästi vieläkään mitään oireita, vähän alamahassa välillä tuntuu ja rinnoissa harvemmin, pissahätä on useasti mutta on se muutenkin... Sitä pahoinvointia/kuvotusta odottelen, koska minulle se on aina ollut varma merkki, jonka puuttuminen tällä kolmannella kerralla tuntuu oudolta. Muutenkin nyt on semmoinen pessimistinen vaihe menossa, että tuleekohan tästä kumminkaan mitään - eli siis mitä jos meneekin kesken. Alkuhuuma raskautumisesta on siis viikossa muuttunut pelkolinjalle, viikon olen juuri tänään tiennyt asiasta.

Pitäisköhän huomenna avata uusi pino ensi viikolle? kuka nyt mahtaa huomenna ehtiä ensimmäisenä koneelle niin siitä vaan!

terveisin eikkuli 5+2 - ei näillä vielä hurrata...

25/32 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä väliä, onko ekan odottaja vai jo "konkari", samassa junassa ollaan kaikki! Että ennakkoluulottomasti vaan kirjoittelemaan! Minä ainakin tällä hetkellä pidän tärkeänä lukea, miten muilla menee näillä viikoilla, kun kertakaikkiaan en itse muista esim. viimeksi että miltä tuntui tässä vaiheessa... lyhyt on ihmisen muisti..

Minulla ei ole oikeastaan hirveästi vieläkään mitään oireita, vähän alamahassa välillä tuntuu ja rinnoissa harvemmin, pissahätä on useasti mutta on se muutenkin... Sitä pahoinvointia/kuvotusta odottelen, koska minulle se on aina ollut varma merkki, jonka puuttuminen tällä kolmannella kerralla tuntuu oudolta. Muutenkin nyt on semmoinen pessimistinen vaihe menossa, että tuleekohan tästä kumminkaan mitään - eli siis mitä jos meneekin kesken. Alkuhuuma raskautumisesta on siis viikossa muuttunut pelkolinjalle, viikon olen juuri tänään tiennyt asiasta.

Pitäisköhän huomenna avata uusi pino ensi viikolle? kuka nyt mahtaa huomenna ehtiä ensimmäisenä koneelle niin siitä vaan!

terveisin eikkuli 5+2 - ei näillä vielä hurrata...

26/32 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että kaikki häipyy vaikka kone väittää että viesti tallennettu. no, saa nähdä tulevatko ne näkyviin vielä...

27/32 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulivat sitten monta kertaa :1 inhottavaa, että hyvä keskustelupalsta on mennyt näin tökkiväksi :(

Vierailija
28/32 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOIKKA!

Olen naimisissa oleva kahden lapsen äiti ja ikää nytten 21. Tein tänään testin ja kahta viivaahan se näytti... Vähän pelottaa jaksaminen kolmen pienen kanssa, mutta onnellinen olen. Minulla ei ole mitään oireita oikeastaan ollut, väsyttää vaan. Pahoinvointia ei oo ollut edellistenkään kanssa. Pari iltaa oon tosin itkenyt, että kyllä se raskaus aika varmalta tuntui vaikkei testiä oltu tehty. Huomenna varmaan tartteis soittaa neuvolaan ja siitä se lähtee. :) Itse en hirveesti välitä raskausajasta, musta tuntuu jotenkin tod raskaalta se :( ,jotenkin raskasta lainata kehoaan niin pitkäksi aikaa ja sitten painoa tulee hulluna ja sit vaaputaan kömpelösti eteenpäin ?:| . Mutta vauvat ja lapsoset on ihanaa, että kaipa tämänkin raskauden kestää! Zemppiä kaikille ja toivottavasti saatas vertaistukee toisistamme...

Vierailija
29/32 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle keskustelupalstalle on kyllä kaikki sallittu kunhan on se la tammikuussa ja tyhmiä kysymyksiä saa kysyä :x

Vierailija
30/32 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee tämä raskaus kesken joten jään tammikuisista pois. Epäilinkin hieman kun viivat eivät mielestäni vahvistuneet riittämiin eikä aiemmista raskauksista tuttua pahoinvointia kuulunut. Lauantaina illalla tuli ruskeaa vuotoa, sunnuntaina ihan hitusen, mutta nyt maanantaina aamulla lähti tulemaan kunnon vuoto. Neuvolaan pitää vielä soitella ja kysyä että onko tarvis käydä tarkastuksessa. Rv:t oli ehkä 5+4 kun vuoto alkoi, olen käsittänyt jostain että näin alkuvaiheissa usein hoituisi ihan itsellään. Meillähän on kaksi lasta mutta keskenmenoa ei aiemmin ole ollutkaan. Varmasti on ihan kasvattava kokemus ja hyvä tietysti että tuli heti tässä alussa.

Onnellista odotusta kuitenkin kaikille tammikuisille!

Vierailija
31/32 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku Hännä että kävi noin... Eihän se lohduta tietysti, että keskenmeno on yleinen - omalla kohdalla se on kuitenkin iso asia.

Minulla olisi torstaina se eka ultra. Käyn sillä samalla klinikalla, jolla tämä raskaus sai alkunsa. Pelottaa onko siellä mitään tai onko siellä kaksi sikiötä!

Meillähän laitettiin kaksi alkiota, kun meidän ennuste oli niin huono.

Mun olo on ollu jo viikon ihan hirveän huono. Aamusta iltaan ja yölläkin oksettaa ja huimaa ja särkee päätä. Parasetamoli ei auta, eikä mitkään muutkaan niksit. Ei jaksais edes istua, työnteosta puhumattakaan. Samaan aikaan odotan tietoa siitä uudesta työpaikasta, mikä taas on tosi hankala tilanne tässä elämäntilanteessa...

En jaksais millään! :(

Vierailija
32/32 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Itsellä kaksi peräkkäistä keskenmenoa nyt takana,viimeisin oli tammikuussa.Vaikka meillä on ennestään kuusi tervettä lasta, keskenmeno satuttaa joka kerta.Nyt olen taas raskaana (LA 25.1).Kenellekkään ei uskalla vielä kertoa vauvasta,kun pelottaa niin paljon,että tämäkin menee kesken.

Voimia ja jaksamista sinulle!