Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammikset 09 (uusi pino 22.5)

22.05.2008 |

Laitetaan uusi pino kun vanha on jo niin pitkä.

Sekoilinkin jo ihan tarpeeksi tuossa listan päivityksessä,jospa tää menis oikein.

Olo on vaan niin :x :D ,kävin ultrassa neuvolassa äsken,ja siellä papunen uiskenteli oikeassa paikassa ja sydänkin löi villisti.

Olenkin pitemmällä kuin luulin,mittatulos antoi lasketuksiajaksi 31.12 tai 1.1,viikkoja siis kasassa jo 8!!Taidan elää tuon 1.1 mukaan niin saan jatkaa täällä tammikuisissa!

Minäkin olen joskus käynyt alkuraskaudessa ulrassa liian aikaisin ,kun joku kyseli asiaa,raskaus ei siis vastannut viikkoja ja seuraavassa ultrassa kaikki ok,viikkoja vaan vähemmän,tsemppiä ,odottavan aika on pitkä kun joutuu miettimään onko kaikki masussa kunnossa.

Huomasin ilokseni että meissä tammikuisissa on iso määrä suurperheitä,mukavaa kun on "vertaistukea".

Törmäsin neuvolasa tuttuun ja paljastuin,ei olla vielä kerrottu juuri kenellekään,lapsillekin vasta sitten kun muutkin saa asiasta tietää,lapset julistaa asian kuitenkin heti kaikille.

Tervetuloa kaikille uusille!

Kimmi rv8

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on vielä ihan normaali, neuvola vasta kahden viikon päästä. Vieläkin vähän epätodellinen olo koko raskauden suhteen kun huomenna tulee viikko tästä yllätysplussasta... alkaa vaan jo jännittämään milloin pitäisi töissä kertoa kun ensi vuodesta tehdään paljon suunnitelmia... la on siis. 18.1.

Dazka rv6

2/32 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän alkuun ekaks edelliset:

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

En päivällä huomannutkaan uutta pinoa vaan jatkoin vanhaan vaan. Sitä se teettää, kun joutuu heräämään liian aikaisin. Piti aamusta käydä nuorimman kanssa kuulontutkimuksessa (sukutaustan takia) ja piti herätä puoli 7, kun normaalisti on tarvinnut vasta 8, ja sittenkin on halutessaan saanut unia jatkaa, kun isot on koulussa ja pienet on vielä jatkaneet uniaan.

Meillä samoissa neuvolatiloissa on osa lastenneuvoloista+ 'lasten'terkkarit ja sitten äitiys-, perhe- ja ehkäisyneuvola samalla terkkarilla. Että vaikka joku tuttu näkis, niin ei välttämättä voi päätellä, että olis lisää tulossa. Viimeksikin yks tuttu th näki mut pihalla, mut kun sinne saattoi olla muutakin asiaa, niin ei ruvennut arvailemaan. :P

Meillä muuten on vähän samanlaista kuin muillakin, että joutuu vähän kuin häpeilemään uutta tulokasta. Mä kuulin tässä keväällä ohimennen osan veljen ja äidin keskustelusta (ei ollut mun korville tarkoitettu ihan selvästi), jossa veli puhui jotain että me ei vielä välttämättä lopeteta 4 lapseen... Äiti vastas jotain tyyliin: ei kai ne nyt enää meinaa. Kolmosen jälkeen (kun oli tyttö ja edelliset poikia) kuuli, että miksi se neljäs kun kerran molempia oli jo??? Oon aina vastannut uteliaille, että haluan parillisen määrän, niin tappelevat keskenään eikä mun kanssa. :D Mutta katotaan nyt koska ja kuinka sanotaan. Lapsille ei sanota vielä, samanlaisia hölösuita täälläkin kuin Kimmillä. :) Viimeksikin tais olla rv:t lähellä 30 kun sanoin. Vaikka eipä ne tajunneet, vaikka saunassa oltiin ja mulla mahaa jo ihan kivasti. Sain vielä rv 22 tutuilta kuulla, että niin onko teille tulossa vai ei, kun ei näkynyt... :O Esikko kyllä saattaa tajuta, jos oikein ahkerasti täällä pyörin... Näiltä sivuilta se viimeksikin sen tajusi. =)

Joo, mä huomasin myös, että on suurperheitä useampi, ja osa vielä suunnilleen saman ikäisiäkin. Kivaa!

Mutta pitää taas mennä. Yhden läksyt on aina vain tekemättä ja mua väsyttää jo armottomasti se aamun herätys. Meinasin itsekin nukahtaa sen tutkimuksen aikana, kun poika nukkui sylissä. *haukotus*

Äippä ja ylläri rv 6+0 (keksin kyllä vielä jonkun paremman nimen tälle uudelle tulokkaalle)

Ps. Pitäsikö meidän keksiä joku nimi tälle porukalle, muu kuin pelkkä tammikuiset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis tammimassut tai jotain sinne päin?? Mulla on ollut tissit toosi kipeet tänään en oo voinu normi rintsikoita käyttää. Urheiluliivejä vaan... Ja etoo kaikki onnex ei ylös tuu. välillä haukotuttaa niin et tulee vedet silmiin :) :)

Kohta nukkumaan että jaksaa huomenna ku siskon muksut tulee yökylään...olin senkin unohtanut soitti vaan tänään et koska voi tuoda hihih tän se raskaus teettää B-)

Vierailija
4/32 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki käy!

Eikkulihan se kyseli huhtilapsosesta-06? Noup, keväällä ei ole syntynyt.. Tyttö täyttää kahden kuukauden päästä 2v. Ja pienin on loppukuusta 7kk.. Hurjaa,kun on jo tulossa seuraava, mutta oon aivan onnesta mykkyrällä!

Kiitokset Kimmille uudesta pinosta! Mun taidot ei taitais riittää, joten Suurkiitokset!!!!

Me ollaan kerrottu vanhemmille. Mutta pojat (varsinkin vanhin 11v) on niin juorukelloja, ettei ainakaan vielä kerrota. Mutta kovin on vaikea pitää salassakin, kun puhelimessa vanhukset kyselee vointia jne. Katsotaan nyt vielä ainakin muutama viikko. Eihän tälläinen jo useasti venynyt vatsa kauaa pysy piilossa :)

Mulla on kaikista neljästä ollut alussa ihan järkyttävä pahoinvointi ja väsymys. Vielä ei ole mitään! Uskomatonta. Sen takia ei ole varmaankaan ihan sisäistänyt, että ihan oikeesti on vauva masussa. Huippua tietty, jos näin jatkuu!

Kovin moni kertoi, että sukulaisilta tai tutuilta tulee negatiivista palautetta. Aika karua! Tuohon osallistun sen verran, että moni tuntematon (mm. kaupassa vanhemmat ihmiset) saattoi sanoa odottaessani nuorinta, että noin pieni edellinen ja nyt jo maha pystyssä. Mies yleensä murahti takas aika pahasti. Lähinnä tyyliin: mummo huolehtii vaan ihan omista asioista. Välillä noloa, mutta pientä palautetta takas.

Me ollaankin ihan vähän jo ikäännyttyjä nuorisorikollisia!

Alkaa taas kello jolkottaan huomista. Pakko mennä maate. Hyvää yötä!

Täältä kuittaa oireeton Peppi rv 6

5/32 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut päivä niin täynnä kaikenlaista ohjelmaa, jännitystä ja sen purkautumista (työjuttujen suhteen) että ei osaa oikein rauhoittuakaan... Mahtaa se pahoinvointikin pian ilmaantua tällä valvomisella!

Peppimama: olin sittenkin väärässä!

Kun nyt illalla kotiuduin, niin aloin pikkuhiljaa tajuta, että OLEN RASKAANA. Siis ihan oikeasti tajuta... (järki on kyllä siitä tunteesta kaukana :D) Tällä hetkellä helpottaa niin paljon se, että ei tosiaan tarvi tämänhetkiselle esimiehelle sanoa mitään koko raskaudesta. Kun vaan kestäisi kesälomaan saakka ilman oksentamista!

...ja varmaan tekisi hyvää myös mennä pikaisesti nukkumaan!

Ilokseni huomasin myöskin, ettei tämä kolmannen odottaminen tässä ketjussa ole mikään ihmeellinen asia :) Ensiodottajia yhtään vieroksumatta - sekin aika on melko tuoreessa muistissa, kun tämä on nyt kolmas raskaus viiden vuoden sisällä.

t. yökukkuja eikkuli (Kertokaa nyt miten ne rv:t laskettiin? Kaikki vauvakirjatkin (tavaroista puhumattakaan!) on lainassa! Oliko ed. kuukautisten alkamispäivä 0+0 vai 0+1?)

Vierailija
6/32 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä minä taas puran kaikkia asioita kun ei muuallakaan viitsi vielä kailottaa asiasta :)

Mulla on ihme kyllä aika energinen olo, ei sillain väsytä kamalasti.Heräsin jo tänään klo 6.30 pirteenä, outoa. Ihanaa oli kyllä nousta ennen lapsia...Mulla on aika paljon turvotusta vaikka viikkoja vasta 6+5. Voi kyllä olla että kun on muutenkin ylipainoa n 10 kg että tämä kolmas raskaus näkyy jo aikaisemmin :D

Millä perusteella muuten joutuu siihen sokerirastukseen?? Olen ollut siinä kahdessa edellisessä raskaudessa ja sokerit on ollut kunnossa, nytten en haluaisi "turhaan" mennä siihen ellei pakko. Mielestäni ihan järkyttävää..

Hehe huomaa että on vähäsen jännää tää kolmannenkin odotus ku nyt jo miettii kaikkee tulevaa..nytten jo metsästän yhdistelmävaunuja ja äippähousuja kun hölmönä tuli nekin kaikki myytyä pois!

Meillä on kaikki vaunut ja rattaat ollu Carena merkkiset ja ne on kyl ollu tosi hyvät eli taitaa sitten tulla sellaset...ja ne on myös aika halvat.ABC merkkiset vaunut oli sillon kun esikoinen synty mutta ne joudun palauttamaan kun aisa koko aika aukes...meinas niinkun mennä kasaan taisi olla joku valmistusvirhe. Ja sehän on just mun tuuria..

Eikkuli en nytten muista mten tuo lasketaan mutta saathan sinä googlettamalla sen tietoon!

Kaikille oikein ihanaa viikonloppua ja hyviä olotiloja kaikille:T: Lootuskukkanen ja pörriäinen B-)

Vierailija
7/32 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun meitä tammiksia on niin paljon! Itse surffailen myös monen muun tapaan sekä suurperheellisissä että täällä...

(.): Eilinen oli yhtä itkeskelyä. Yö oli ollut huono kun meidän nuorimmainen (1,5v) yski koko yön. Aamulla otin meidän 5v pojan kanssa hoitoon lähtiessä yhteen ja se harmitti koko päivän. Töihin ajaessa jo itkeä tirruutin. Töissä suunniteltiin pomon kanssa ensi syksynä ja mun oli pakko kertoa tästä mahdollisesta perhevapaasta, sillä se vaikuttaa meidän työkuvioihin aika lailla. Pomo suhtautui aivan mahtavasti! Oli eka ihminen joka haluksen kera onnitteli tästä yllärivauvasta. Ja minä tietenkin taas vetäydyin toimistoon itkemään ilosta... Illalla sitten kun tulimme töistä kotiin, vastassa oli sekasotku. Olen tehnyt kahden vanhimman lapsen kanssa diilin, että he järjestävät paikat koulun jälkeen ja maksan viikkorahaa. Eivätpä olleet pitäneet sopimusta. Siis itkun kanssa väsyksissä kotitöiden kimppuun.

Raskaus on ollut täysin oireeton. Jos on oikein kova stressipäivä töissä, pientä menkkamaista jomotusta tuntuu alavatsassa illalla, mutta olen huomannut, että korseletti hieman ehkäisee jomotuksen tuloa. Rinnat on jossain vaiheessa yöllä pakotelleet, mutta ei niin että olisi edes unta häirinnyt. Mutta aika samanlainen alkuraskaus tuntuu olevan kuin edellisen lapsen kanssa... Neuvola on 5.6. ja eka ultra 1.7. Kovasti odotan että kuulisin/näkisin että kaikki on pikkuisella kunnossa.

Hyvää viikonvaihdetta kaikille!

Vierailija
8/32 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin sitten pinna petti vuotojen kanssa ja kävimme tänään lääkärissä. Ultrassa näkyi viikkojen (6+5) mukainen alkio kohdussa ja sykekin erottui, mutta se oli viikkoihin nähden aivan liian heikko. Lääkärin mukaan tilanne ei ole aivan täysin toivoton, mutta todennäkäisesti raskaus menee kesken. Ilmeisesti hän oli asiasta melko varma, koska noinkin paljon sanoi.

Uusi aika on viikon kuluttua torstaina. Sitä ennen ei voi tehdä mitään. Jos kivut ja kovempi vuoto alkaa, tietää keskenmenon tulleen. Mutta Santeri Alkio voi kuolla kohtuun myös niin, että en huomaa mitään. Ainoa lohtu on, että Santeri itsekään ei onneksi tiedä eikä tunne mitään.

Tunnelmat ovat ymmärrettävästi meillä aika apeat. Olemme 99% realistisia, 1% toiveikkaita.

9/32 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti. Nyt on hyvä kirjoittaa, kun isommat pojat on koulussa eikä kurki olan takaa. :)

Eikkuli kyseli raskausviikoista: kk eka päivä on 0+0, ainakin vauvan laskurin ja meidän keskussairaalan mukaan (neuvola käyttää sitä 0+1). Päättelin sen silläkin perusteella, että mun vikat kk:t alkoi torstaina ja LA on torstai.

Lootuskukkanen kyseli rasituksesta: meillä rasitukseen joutuu (kukaan siihen tuskin haluaa), jos BMI on yli 25, on synnyttänyt yli 4,5kg lapsen, edellisissä rasituksissa on ollut poikkeavaa tai edellisissä raskauksissa on verensokerihäiriöitä. Taitavat kyllä osa olla ihan sairaala/neuvolakohtaisia, samoin kuin rasituksen rajatkin. Luulisi, että koko Suomessa olisi samat raja-arvot, mutta kun ei. Seinäjoella ainakin käytetään tiukempia arvoja.

Meillä voi mennä np-ultraan, vaikka ei osallistuisi siihen seulontaan verikokeineen ym. Mä oon ollut siinä vain yhden kerran, kun th laittoi lähetteen. Ei ollut kierron pituudesta mitään hajua, niin haettiin varmistusta LA:han siitä ja se siirtyikin sitten viikolla eteenpäin. Nytkään tuskin meen, en ollut kahdessa viimeisessäkään. Mulle riittää neuvolan ultraus ekalla käynnillä (vaikka se laite ei kovin kummoinen ole) ja rakenneultra, ja kun on aina vähän ongelmia lastenvahdin kanssa, ei tarvi jatkuvasti semmosia etsiä. Isovanhempia kun on enää vain 1, mun äiti, joka sekin käy vielä töissä, muut sukulaiset ja kaverit on melkein kaikki töissä ja jos ei, niin asuu sen verran kaukana ettei oo oikein apua.

Täällä neiti 3v löysi meidän häävideon ja nyt sitten ihastelee: tuolla on äiti hieno pinsessa! ;D Kiva kun kehutaan vielä...

Mutta hommat kutsuu, ja nälkäkin vaivaa, joten hyvää viikonloppua kaikille!

Äippä ja ylläri rv 6+1

10/32 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäys ja *halaus* Matsalulle! Pidän peukkuja Santeri Alkion selviämisen puolesta!

Vierailija
11/32 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta tästä ei tule liian helppoa tai yksinkertaista, niin kirjoitan tähän uudempaan...

Oisko huono idea tai tyhmä ehdottaa, että uuden pinon otsikot kirjoitettaisiin ISOLLA.. Erottuu tosi hyvin, tuolta sivulta. Vaikka hyvin on havaittu pienetkin kirjaimet.

Onkos muilla jo oireita? Mulla ei oo mitään. Aikaisemmin pelkästään kahvintuoksu sai juoksuaskeleita vessaan, mutta nyt ei mitään. Hajut aiheutti pahan olon ja pahoinvointia oli koko päivän..

Tää on erikoista! Mutta kelpaa!!!!

Meillä on pikkutytöt nukkumassa, ja isommat ulkona. Saa hetken olla vaan...

Aha, nyt pienin heräs, pitääkin mennä.

Aurinkoista viikonvaihteen jatkoa kaikille,ja hyvää oloa!

Peppi

Vierailija
12/32 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lootuskukkanen?? miten sinulla on vaikuttanut ylipainosi raskauteen ja synnytykseen ja synnytyksen jälkeen painon palautumiseen? Minulla on 7kiloa ylipainoa ja se harmittaa kamalasti, kun olin ajatellut laihtua ennen raskautumista, mut... :) onko minun ylipainosta jotain haittaa maha-asukkaalle?

Minä luulin, että jouduin palstailun unohtaan... torstaina tuli yhdesti paperiin pyyhittäessä verta. Olin ihan varma, että se oli nyt tässä. Seuraavana päivänä soitin neuvolaan ja sanoivat, että ihan normaalia ja ei huolta, kun verta tuli vain kerran ja ihan todella vähän ja ei mitään kipuja kerta ollut. Eka neuvola ois ensi viikolla. :) sitten jos menee ultra kovin kauas, varaan yksityiseltä ajan ultraan. vasta viikolla 6+2 kai ollaan menossa, mut sitten myöhemmin menis yksityiselle kuulemaan toivottavasti hyviä uutisia.

Oudot tuntemukset mahassa jatkuu. Alavatsassa välillä tuntuu kuin menkat olis alkamassa ja huojennuksekseni sisko sanoi, että sekin on normaalia. :) paha olo vain pahenee... Mikäs teillä auttaa pahaan oloon? voiko matalahiilihappoista vissyä juoda huoletta, jos se maistuu??

huomaan olevani hermoraunio...pelkään koko ajan pahinta. mutta pitää uskaltaa iloita jo vähän. :) kaikki on vaan niin uutta ja outoa ja jännittävää.

Mukavaa euroviisuiltaa kaikille!!! :)

t: amelie ja maha-asukas (joka toivottavasti joskus on suurperheen esikoinen) :D

Vierailija
13/32 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin että eikkuki, tarkoitatko sinä minua....tekis varmaan hyvää joskus saada nukkua kunnolla :p

Vierailija
14/32 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei! mie olen kirjoitellut aikaisemminkin ja kuuluin silloin oliko se huhtimammoihin...sain pojan 14.4.2006....tarkoitatko minua?aika kiva homma kun joku vanhalta palstalta odottaa yhdessä jälleen :) terv.peppi81 :)

Vierailija
15/32 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

ajattelin tyontaan nokkani tannekin puolelle. Alunperin tulin tuolta lapsettomien puoleta..mutta taalla nayttaa olevan oikean niminen pino.

Meilla monen vuoden odotuksen jalkeen plussattiin ja nyt mennaan rv 5 ja rv 8 olisi ensimainen ultra. Toivottavasti siella pikkuinen sydan pomppii etta paastaan oikeasti odottamaan la joka olisi 18.1.09.

Ja sitten nama sivuoireet: "aamupahoinvointi" kestaa ihan tasan koko paivan, alkuiltaan asti. Rinnat on kasvaneet jo kaksi kuppikokoa, varo Pamela Anderson, taalta tulee haastetta!!

Mitenkas muilla on alkupaivat mennet, missa vaiheessa olette kertoneet lahipiirille, vai pidatteko salassa rv 12 asti?

16/32 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla winterangel, että noin pitkän odotuksen jälkeen pääset vihdoin odottamaan :) Pahoinvointi on oikein hyvä merkki, se kertoo siitä että kropassasi liikkuu raskaushormoneja joille reagoit!

Peppi-81, muistelin että olikohan sellainen nimimerkki kuin Peppinetta kuitenkin se, joka silloin palstaili...? Olin tosiaan viimeksi palstailemassa huhtikuisissa -06 ja meillä on silloin syntynyt tyttö. Monet kuitenkin vaihtavat nikkiä jotta tunnistaminen on hankalaa...

Minä en paljon voi oireilla kehuskella, vähän on alamahassa välillä pientä juilimista ja rintoja kipristelee. Mutta pahoinvointia, sitä ei ole ollenkaan vielä, mikä vähän huolestuttaakin! Aikaisemmissa raskauksissa olen tässä vaiheessa ollut jo todella huonovointinen... Tietenkään se ei haittaisi, jos tämän raskauden vaikka olisin elämäni kunnossa, sehän olisi mahtavaa! Minullakin on ylikiloja 5-10 vielä, mutta laihdutin tässä välissä ja olen nyt 10kg kevyempi kuin edellisen raskauteni alussa ja suunnilleen samanpainoinen kuin 1.kerran raskautuessani. Myös lihaskunto on paras sitten teini-iän, joten ei pelota! Aion vielä treenata vatsalihaksia parempaan kuntoon tässä alkuvaiheessa.

Mutta nyt aamupuuron keittoon. Ai niin, kerroin eilen 4-vuotiaallemme hetken mielihäiriössä että äidin masussa on uusi vauva, oli kauhun hetkiä kun sen 15min minkä poika näki eilen isovanhempiaan, hän arvuutteli kokoajan, että mikä salaisuus hänellä on... ei onneksi ehtinyt paljastua, kun isoäiti ei onneksi arvannut... Vihjeet olivat kyllä kammottavia: "sillä on luuta!", " se ei näy..."

Joten olisi pitänyt vielä pitää suunsa kiinni - siis minun!

Vierailija
17/32 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin melkein. Eilen taisin nukahtaa jo 22 jos en jo aikasemmin. Mies käski kahville ja ite suurinpiirtein ärjäisin, että anna nukkua. Meillä ei oo tapana nukkua ennen puolta yötä - aikuisten siis.

Matsalulle jaksamista ja rutistus. Epätietoisuus on todella raskasta, itsellä oli edellisessä raskaudessa etisistukka ja verta vuosi kuin hanasta. Terve poika kuitenkin syntyi.

Mies kertoi uudesta tulokkaasta siskolleen ja vastaanotto oli kiva, käski vielä pitää vaimosta hyvää huolta. Ihanaa! Olispa omalla perheellä samanlainen asenne, mut ei, enemmänkin ovat häpeissään, eivät edes kerro SYNTYNEESTÄ vauvasta eteenpäin. :( Huomasin tuon, kun juttelin erään sukulaisen kanssa, jota en juuri tapaa. Toisaalta miehen suvun ilon ymmärtää, kun heillä itselläänkin on suuria perheitä, "meillä" taas on tärkeetä ura ja omaisuus... No, olkoon asia heille salaisuus vielä pitkään.

rv 6+3

Vierailija
18/32 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 27 vuotias "kolmannen odottaja".

Ensinnäkin haluan sanoa, että olen todella pahoillani Matsalu puolestasi. Toivon kanssasi.

Tein raskaustestin rankan lääkekuurin takia ja se olikin positiivinen. Täysin vastoin suunnitelmia. Aika iloisella ja odottavalla mielellä ollaan, joskin on vielä vaikea tajuta, että tämä on totta. Ehdimme juuri ostaa liian pienen asunnon. =)

Puolitoista viikkoa sitten torstaina oli se hetki, kun istuimme miehen kanssa tunti kylpyhuoneen lattialla, suu ammollaan testitikkua pyöritellen. Perjantaina pullahti maha ja kihelmöi, lauantaina alkoi rintojen aristus sekä pahoinvointi ja sunnuntaina tuli väsymys. Onneksi ei ole enää kuin viikko "kesälomaan". Alan kirjoittaa gradua.

Minulla maha on jo nyt "iso". Jouduin kääntymään neuvolassakin, kun kaverit väittivät, että kolmatta kuuta mennään. Itse pidin sitä mahdottomana. Neuvolassa ei kuulunut sydänääniä, eli todennäköisesti olen rv 7+ jotain. Ensimmäinen virallinen neuvola on vasta 3. kesäkuuta.

Esikoinen on 9 ja nuorempi 3 v ja 3 kuukautta. Uuden tulokkaan laskettu aika on varmaankin noin puolivälissä tammikuuta.

Tätä mahaa ihmettelen eniten. Onhan minulla kohtu edessä ja vielä eteenpäin kalleellaan, mutta kuitenkin oudoksun vähän asiaa. Olen normaalisti aika hoikka, joten ei tän raskauden pitäisi näkyä vielä näin. Jouduin käydä ostamassa äitiysvaatteita 3 päivää sen jälkee, kun tein positiivisen testin. Näin kolmatta odottaessa en ollut järin haltioissani.

Kaikki vauvantarvikkeet ym. myytiin juuri muuton yhteydesä pois. Ehkäisyneuvolaankin oli jo aika kierukan laittoon... Eli aika lailla oikeasta ihmeestä on tässä raskaudessa kyse. Ehkäisystäkin huolehdittiin... No mutta. Iloisin mielin eteenpäin. Odotan jo, että saan kuulla sydänäänet. Ehkä se konkretisoi tämän alkukesän yllätyksen.

Raskausoireista iloitsemisen riemua toivotellen

- Laura

Vierailija
19/32 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minulla nämä oireilut on voimistuneet todella inhottaviksi..tänä aamuna jopa pyörryin vaikka istuin ihan rauhassa niin taju lähti. Olin syönyt mielestäni ihan hyvin aamupalaa joten siitä se ei voinut johtua..koko ajan on sellainen olo että verensokerit heittelee rajusti...inhottavaa..no mulla on neuvola ens viikolla niin sitten saa verenpaineet mitattua jne..

onko muilla jo masu kasvanut? itsellä tuntuu että omat housut ahistaa jo nyt...

Matsalulle iso rutistus.

rv 8

Vierailija
20/32 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Olen 32 v. 2-vuotiaan pojan äiti ja nyt näyttäisi olevan tulossa toinen vauveli. Tein vasta äsken testin ja ensin epäröin tulosta hieman, koska oli tosi haalea viiva. Se kuitenkin vahvistui ja nyt ei ole enää epäilystäkään. Kun laskin yhteen kaikki tähän astiset oireet ja testituloksen, niin raskaanahan sitä ollaan. =) Oireita tosiaan on: tänään kamala kuvotuksen tunne, eilen närästys, nyt juilii vatsaa tosi kummallisesti ja lisäksi on koko ajan vilun väristyksiä. Ainoa oire joka puuttuu verrattuna edelliseen alkuraskauteen, on rintojen kipeytyminen. Se oli mulla ekassa raskaudessa eka selkeä oire.

Me ollaan yritetty toista alulle jo vajaa vuoden päivät ja olin välillä jo vaipunut epätoivoon. Olisin halunnut pienemmän ikäeron lapsille, mutta hyvä näinkin. Riemu on kyllä ylimmillään!!

Mulla on nyt vaan hirveä morkkis, kun olen parina päivänä tässä reilu viikon sisällä juonut alkoholia enemmän kuin vähän. On ollut kaikenmaailman kekkereitä eikä ole ollut "syytä" vältellä juomista. En vaan uskonut, että nyt olisi tärpännyt. Nyt sitten pelkään, että juominen on saanut aikaan vaurioita alkiolle.

Laskettu aika olis raskauskiekon mukaan 25.1.2009.

Blomma ja Urpo rv 5+0

Hmmm.. aika vähäiset on viikot vielä...