Esitietolomake? Täytetäänkö sellaista sairaalalle?
Täytetäänkö nykyään (tai onko ikinä täytetty..) neuvolassa jotain esitietolomaketta synnytyssairaalelle?
Muistelen tällaisesta paperista kuulleeni - vai eikö ne sairaalat halua etukäteen mitään tietoa paljonko synnyttäjiä on tulossa.
En kuolemaksenikaan muista täytettiinkö edellisistä lapsista aikoinaan sellaista, mutta jostain kuvittelen että kyllä.
Nyt ei ole ollut puhettakaan mistään esitietopaperista (saati sitten mistään synnytyssuunnitelman tekemisestä...), onkohan koko asia unohtunut kun vaihdoin neuvolaa muuton takia ja tänäänkin oli sijainen?
(ja ensi viikollakin taas sijainen :-(. Mua on tän raskauden aikana nyt hoitanut jo 5, kohta 6 eri terkkaria. Yksi muutos johtuu tietty " omasta syystä" kun muutimme.)
Kiva mennä synnyttämään (Jorviin menossa) jos saa alkaa selvitellä kivuissa vielä kun ei jotain papereita löydykään...
rv 35+6
Kommentit (7)
Kyllä TAYSiin ainakin täytettiin. Sain neuvolasta paperit mukaani ja ne käskettiin tuoda seuraavalla kerralla mukana eli palautin ne sitten täytettynä 28 viikolla neuvolaan.
Eli kotona sai täyttää ja viedä sitten neuvolaan, josta se ilmeisesti tallennetaan joko tietokantaan tai lähetetään sairaalaan, tai molemmat.
Onkohan asia miten kiireellinen, voinkohan odottaa ensi viikon neuvolakäyntiin ja selvitellä asiaa vasta sitten...
Ottaakohan ne mua nyt synnyttämään ollenkaan, jos vaikka käynnistyisi sitä ennen...? (tai kai se on pakko ottaa mutten halua että tuollaiseen sähläykseen menisi aikaa)
Kaavakeessa oli että se pitää palauttaa viimeistää rv20 neuvolaan tai äitipolille (jos siellä on käyntiä). Kyseessä on KYS.
Olen ymmärtänyt että joka paikkakunnalla ei ole tällaisat esitietokaavake käytäntöä lainkaan, ja ne missä se on niin palautus ajankohdat vaihtelevat suuresti. Empä usko että asialla on kiire, kysy asiaa seuraavalla neuvolakäynnillä. :)
Olen käynyt Jorvissa synnyttämässä -03 ja nyt raskaana viikolla 16 enkä ole moista lomaketta nähnyt. Eikä silloin viimeksi kukaan kysellyt lapsille nimiehdotuksiakaan missään vaiheessa. Tiedä sitten johtuuko neuvolasta vai sairaalasta...
Esikoinen syntyi NKL:lla 04, eikä sinne täytetty silloin mitään lomakkeita. Nyt pikkukakkonen on tulossa ja TAYSiin piti täyttää se lomake.
Kysäise vielä seuraavassa neuvolassa, mutta en huolehtisi tästä. Kyllä se on sen neuvolan th:n tehtävä huolehtia näistä asioista. Ja vielähän sen ehtii täyttää, jos se nyt on päässyt unohtumaan. :)
Mukavaa loppuodotusta!
meilläpäin ainakin täytettiin....ja vien sen rakenneultran yhetydessä synnytyssairaalaani.