Älkää tuoko niitä sairaita lapsia hoitoon, please!
Nyt taas taudit jyllää. Älkää siis viekö selvästi sairasta lasta sinne päiväkotiin muita tartuttamaan. Ja hoitakaa ne lapset kuntoon, että jaksaisivat taas päiväkodin arjen. Ei ole kivaa ulkoiluttaa rohisevia, räkää vuotavia ja yskiviä lapsia :( Näkee, että monella lapsella veto pois.....
t. lastenhoitaja
Kommentit (14)
Tai siis, mä saan tehdä töitä kotitoimistosta. Olen siis vakitöissä 40 h/vko mutta teen kaiken etänä. Meillä oli juuri sairastelukausi, eli 4 viikkoa putkeen joku lapsista tai ite kipeenä. En oikeesti tiedä, mitä oisin tehnyt ellen tekis etänä. Nyt mulla tuli koko ajalta 3 sairaspäivää. Hyvä ratkasu pomolta siis antaa tehdä työt kotitoimistosta.
kun lapsella oli 3 kuukautta kestänyt korvatulehduskierre, sitä hoiti vuorollaan aina minä, mies ja mun äiti... enkä vienyt hoitoon ennen kun oli terve, mutta aina joku EI NIIN FIKSU vei kyllä lapsensa sairaana ja sitten meillä jo heti uus flunssa ja korvatulehdus, vieläkin kauhulla ajattelen tuota aikaa
Mutta kerhoon menemme huomenna. Molemmilla nuha ja yskä, toisella vatsakin hieman löysällä. Mutta odottavat kerhoa kovasti ja kohta tulee piiiiitkä joululoma ja seuraava kerho vasta 3 viikon päästä.
Meilläkin muksun nenä vuotaa vähintään lokakuusta helmikuulle ja tuollaista aikaa on mahdoton olla pois töistä.
Jos pahasti yskii tai on oikein tukkoinen pidän kyllä kotona.
Sitän en ymmärrä, että joku aikoo käydä tartututtamassa kaikki muut kerhon lapset jouluksi. Kivat vaan heille, toivottavasti saavat ensi vuonna vatsataudin jouluksi toisilta kerhokavereiltaan.
Joo en mäkään voi tosiaankaan ymmärtää, että miksi sinne kerhoon on mentävä jos ei kerran ole vanhempien työn puolesta pakko! Ai meinaatko, että kun kerho kestää niin vähän aikaa, niin siinä ajassa ei kukaan ehdi saada tartuntaa?
MIKSI viet ne kerhoon tartuttamaan muut lapset jouluksi kipeiksi? =(((((((((
Vittu että vituttaa sun kaltaiset. Miettisit vähän! Siinä menee monella joulu sun vuoksi pilalle!
harvinaisen itsekäs olet, kun kehtaat vielä tännekin tulla moisen tunnustamaan. Vain omia muksujasi ajattelet. Ei mulla kyllä olis pokkaa moiseen.
Tänään kun aamulla soittelin hoitoon, niin sanottiin, että tuokaa vaan, täällä on muillakin ollut yskää. Niinpä veimme lapset hoitoon ihan normaalisti. Kuumeessa eivät olleet, ja jaksoivat flunssasta huolimatta touhuta normaalisti.
Jos lapsi jaksaa leikkiä ihan normaalisti niin voi hoitoon mennä. Kyllä ne pöpöt on tarttunu mitkä tarttuu ihan muitakin reittejä! Kaupoista jne..
Mutta jos lapsi yhtään on itkuinen, väsynyt eikä jaksa normaalia hoitopäivän touhua jne.. ei hoitoon.
Kuumeen jälkeen päivä pari kotona, että varmasti on tauti voitettu.
T. Toinen hoitaja
Räkää nenästä valuvia joka toinen..johan olis työt vähissä jos joka niiskaisusta lapset jätettäis kotiin.
on ollut syksyn aikana paljon poissaoloja. Nytkin jo kolmas viikko meneillään. Keuhkoputkentulehduksia, astamaa, korvatulehduksia, silmätulehdus, poskiontelotulehdus. Mitään näistä ei sairastanu ennen kuin vein tarhaan tänä syksynä. Lapsi on 6 ja minä ilmoittauduin työkkäriin. Jos olisin töitä saanut, miten ihmeessä olisin siellä pysynyt, kun koko ajan poissaoloja.
Lapsella on ollut kaksi angiinaa, yksi paha yrjötauti ja nyt keuhkokuume jonka takia on kotona loppuvuoden ja minä olen kotona. Jos ei töissä ymmärretä niin sit joutuvat irtisanomaan mutta lapseni terveys tulee minulle ensimmäisenä. On tosi rankkaa ja joudun antamaan lääkettä 4h välein jopa yöllä mutta ei tulisi mieleenikään tehdä muuta kuin et olla lapsen kanssa kotona kunnes on aivan terve.
Siellä sanotaan selvästi, että tavallisessa flunssassa olevaa lasta ei ole tarvis eristää taudin leviämisen estämiseksi, koska virukset leviävät tehokkaasti jo ennen kuin lapsi varsinaisesti sairastuu. Kotihoitoa tarvitaan vain sen aikaa, kun lapsi on niin sairas, ettei jaksa olla hoidossa.
Mahataudit sun muut on sitten eri juttuja, mutta tavallinen nuhaköhä ilman kuumetta ei anna aihetta mulkoilla muita äitejä vihaisesti. Tai jos siitä tulee teille jotenkin parempi olo, niin mulkoilkaa ihmeessä, mulla on paksu nahka ; )
Mutta yskä ja nuha on koko ajan. Mites nyt pitäisi toimia?
Meillä on kolmas tautiviikko menossa. Lapset kotona, mutta en kyllä tajua, miten tällaisesta rumbasta selviää joku, jonka pitäisi käydä töissä.