ahdistaako tuleva tipaton tammikuu?
Kommentit (37)
Mä saatan muutenkin pitää viikkojen taukoja saunakaljoissani. Nyt joulun aikaan on kyllä tullut tissuteltua, mutta ei se keneltäkään oo pois. Humalassa en oo ollu=)
Ja jos alkoholinkäyttöä täytyy jostain syystä vähentää, ihminen on alkoholisti, sillä hänellä on alkoholiongelma.
Elämästä kun on mennyt pian 29 vuotta tipattomana. :) Koskaan en ole maistanutkaan.
Ja samaa ajatusta olen ylläpitänyt omassa elämässäni aikuisiälläkin. Mies kyllä ottaa joskus harvoin, mutta minä en ole koskaan pullonsuuta kallistanut. Liköörikonvehteja olen joskus syönyt - en sen vahvempaa! :)
Lisäksi tuntuu, että kaikki tipatonta harrastavat tuttuni ovat niitä, jotka muutenkin juovat max 2 olutta kuukaudessa. Anteeksi nyt, mutta mitä he siitä saavat, kun kauhealla itsekorostuksella toitottavat viettävänsä " tipatonta tammikuuta" ? Jos ei se alkoholi muutenkaan ole ongelma ja käyttö muutenkin vähäistä (eli lähes olematonta), niin miksi vaivautua? Luulevatko, että se on joku lakisääteinen juttu?
Joskus voi jäädä väärä vaihe päälle. Itse ihmettelen ihmisiä, jotka on karkkilakossa. Itse syön hyvin vähän suklaata, karkkia en ollenkaan. Kahvia en juo, tupakkaa en polta. Jokaisella himonsa, ihmiset. Olenko sen pahempi, kun pidän viinistä enemmän kuin muista paheista?
joten en koe tarvitsevani mitään tiettyä kuukautta jolloin olisin nimenomaan juomatta!
aion myös tammikuussa juoda ne kaksi saunasiideriäni lauantaisin hyvällä omallatunnolla :)
" no ei ahdista, kohta 9kk takana ja tuskin tulee tammikuussakaan otettua muuta kuin tissimaitoa;)"
Jos tipaton ahdistaa niin tuskin sitä viettää... En ole ikinä ymmärtänyt koko tän jutun ideaa. Joko sulla on alkon käyttö hallussa tai sitten sitä ei pidä käyttää.
Mä aion olla käyttämättä laittomia huumeita tammikuussa. Töötitön tammikuu.
Eiku pahus, enhän mä käytä niitä muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tipaton tammikuu?Mikä se on ???
Alkoholistien huilauskuu.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos alkoholinkäyttöä täytyy jostain syystä vähentää, ihminen on alkoholisti, sillä hänellä on alkoholiongelma.
Vai niin. Oletko kaikissa asioissa yhtä yksioikoinen ja koet tarvetta lokeroida.
Ei ahdista, kun en aio viettää tipatonta. En koe tarvitsevani.
Mä olen ollut koko vuoden 2020 tipattomalla. Tein just tänne gallupin, koska mietin et jatkaisiko. Tipaton kuukausi, vuosi tai muu ei ahdista. En erityisemmin pidä alkoholista, siis osaa nautiskella esim. viineistä. Pidän siitä hyvin lyhyestä hetkestä kun dopamiinitsunami iskee aivoihin ja tuntuu, että kaikki on ihan hyvin maailmassa. Se on liian lyhyt hetki ja aika vaarallinen tunne, tai sellaista olen mietiskellyt. Jos haluaa vain sitä lisää, koko ajan, eikä enää muusta saa?
Todennäköisesti jatkan tipattomalla tästä eteenpäinkin ja "haen kiksini muuten" kuten joku jo kommentoikin ketjuun :)
Ei ahdista yhtään. En juo muutenkaan alkoholia enkä käytä muitakaan päihteitä, joten normielämä jatkuu myös tammikuussa ja sen jälkeen.
Ollut jo aika monta tätä ennenkin. Siis muitakin kuukausia kuin tammikuu.