Minkälaisen tuoresalaatin tekisit nyyttäripikkujouluihin?
Kommentit (12)
jäävuorisalaattia, eri värisiä paprikoita, pikkutomaatteja, ehkä sieniä.
Ihan perus vihreän salaatin (eri salaatteja, kirsikkatomaattia, kurkkua, paprikaa) ja veisin mukanani fetajuustoa (tai sitä sinihomejuustoa), aurinkokuivattujatomaatteja, oliiveja, sipulinrenkaita... Siitä sitten jokainen saisi kasata omat lisukkeet.
Erikseen sitten laittaisin tarjolle fetat ja oliivit yms. Vai onko tiedossa kuinka nirsoa/allergista sakkia?
esim sinihomejuusto ei käy kaikille, eikä oliivit eikä sipuli, jota itse kyllä laittaisin. Mut jospa eri kippoihin sitten laitan niitä.
rucolaa, pastaa, sinihonejuustoa ja pannulla vähän " paistettuja" pinjansiemeniä tai jotain muita pähkinöitä maun mukaan.
Aina löytyy tosiaan allergisia eikä kaikkia voi miellyttää. Siksi ehkä esim. juustot, katkikset tms. voisi laittaa erikseen. Tomaatillekin voi joku olla allerginen, mutta se lienee laitettava perusblandikseen, muutenhan pitää kaikki laittaa erikseen.
mä olen usein laittanut kurkkua, salaattia, tomaattia, sipulia, fetaa, ananasta, säilykemaissia ja paprikaa eri kippoihin.
ja eri kipoissa vietäviin fetaan, oliiveihin jne... niin suolapähkinöitä! Suolapähkinät on fetasaatissa super hyviä. Suolaahan siinä tietty on mutta hei nyt on joulu... :)
Isoon, laakeaan kulhoon repisin alle jäävuori salaattia, päälle kuutioisin hunaja melonia, leipäjuustoa( vai onko se juustoleipää =) ) ja puolittaisin kirsikka tomaatteja. Sit eriin kippoon paahdettuja cashew pähkinöitä. Tulee todella kaunis ja maistuva, vaikka tarvikkeita käytetään aika vähän. Aina tulee kehuja kun tarjoan tuota salaattia. Kastikkeena minulla on tapana laittaa tälle tsatsikia ja sit jotain tavallisempaa (esim Kartanon salaatinkastiketta).
Nämä ainekset on niin tavallisia noita pähkinöitä lukuun ottamatta, että jokainen uskaltaa syödä. =)
jonkun noista edellämainituista herkuista, se joka ei tykkää, olkoon syömättä! Mä en käsitä aikuisiaihmisiä nirppailemassa ruokia, jos ei allergiasta ole kysymys..
friseesalaattia
vuohenjuustoa
saksanpähkinöitä
keitettyjä tai uunissa paahdettuja punajuuria lohkoina
punajuurten päälle:
punaviinietikkaa
oliiviöljyä
sitruunaa
suolaa
tai
vihreitä salaatteja
omenaa
finlandia-juustoa
cashew-pähkinöitä
tai
salaattia
kurkkua
eri värisiä paprkoita pitkinä suikaleina
rucolaa, pastaa, sinihonejuustoa ja pannulla vähän " paistettuja" pinjansiemeniä tai jotain muita pähkinöitä maun mukaan.