Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisi mahdollisuus saada asumistukea, mutta tulet juuri ja juuri toimeen ilmankin sitä, hakisitko?

Vierailija
30.06.2026 |

Kysyn vaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti.

Vierailija
2/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tulisi toimeen ilman asumistukea. Pakko hakea ja silloinkin pärjään juuri ja juuri. Saisin myös toimeentulotukea mutta en ole vielä hakenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin menemään hakemuksen joka ikiseen tukeen jota minulla olisi edes teoriassa mahdollisuus saada.

Miksi ihmeessä en laittaisi, se on kuin lottolappu jota ei tarvitse maksaa ja minun henkilökohtaisen talouteni pitäisi olla aika karmeassa jamassa että olisin edes ehkä oikeutettu yhteenkään tukeen joten olisin oikeasti joka euron tarpeessa.

Vierailija
4/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en hakisi? Samalla laillahan kaikki hakevat lapsilisääkin, vaikka tulisivat ihan hyvin toimeen ilmankin. Ei näiden Kelan tukien hakematta jättämisestä mitään sädekehää tai meriittiä saa. Samaan aikaan hyvätuloiset hakevat verovähennyksiä ihan vain siksil, koska voivat, ja jotkut jopa säveltävät veroilmoitukseen keksittyjä asioita (esim. matkakuluja, joita oikeasi eivät ole ajaneet).

5/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai hakisin. Ja kaikki muut tuet kanssa jos niitä tarvitsisin. Samalla tavalla ne kuuluis mullekkin kun muillekkin.

Vierailija
6/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tulisi toimeen ilman asumistukea. Pakko hakea ja silloinkin pärjään juuri ja juuri. Saisin myös toimeentulotukea mutta en ole vielä hakenut.

Hei, kysymys oli nyt siitä, että tulisi toimeen.... Tiedän toki, että useille ihmisille asumistuki on olennaisen tärkeä sen vuoksi, ettei ilman sitä tulisi toimeen.

Vierailija
7/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä. Sitä varten ne on olemassa. Koko ikäni järjestelmää rahoittanut osaltani, niin tietenkin se kuuluisi itsellenikin. Mitä koko kysymys edes tarkoittaa?

Vierailija
8/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, että samaan aikaan  varakaimmat ihmiset saavat vuodessa tuhansia euroja tukea yhteiskunnalta (esim. verovähennysten muodossa), ja sitten joltain pienituloiselta odotettaisiin jonkinlaista uhrautumista ja "epäitsekkyyttä", että josko hän voisi sinnitellä ilman asumistukea, jonka suuruus voi olla vaikkapa joku 70 eur /kk.

Vierailija
9/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laittaisin menemään hakemuksen joka ikiseen tukeen jota minulla olisi edes teoriassa mahdollisuus saada.

Miksi ihmeessä en laittaisi, se on kuin lottolappu jota ei tarvitse maksaa ja minun henkilökohtaisen talouteni pitäisi olla aika karmeassa jamassa että olisin edes ehkä oikeutettu yhteenkään tukeen joten olisin oikeasti joka euron tarpeessa.

Juuri näin. Mitään palkintoa siitä ei saa, jos kituuttaa. Itse haen kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin tuet, veroja olen ihan reilusti ehtinyt maksaa tähän maahan ja synnyttänyt kolme uutta veronmaksajaakin.

Vierailija
10/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä hakenut, kun arveluttaa se, miten Kela alkaa silloin kyttäämään ja kyykyttämään. En pidä ajatuksesta, että olisin kenellekään tilivelvollinen rahoistani tai muusta elämästäni.

Vierailija
11/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, kysymys oli nyt siitä, että tulisi toimeen.... Tiedän toki, että useille ihmisille asumistuki on olennaisen tärkeä sen vuoksi, ettei ilman sitä tulisi toimeen.

Asumistuki on olemassa juuri siksi, että se parantaisi niiden ihmisten elintasoa, joiden toimeentulo olisi ilman sitä sellaista, että vain juuri ja juuri tulevat toimeen.

Vierailija
12/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä hakenut, kun arveluttaa se, miten Kela alkaa silloin kyttäämään ja kyykyttämään. En pidä ajatuksesta, että olisin kenellekään tilivelvollinen rahoistani tai muusta elämästäni.

Jestas sentään. Tutustu nyt ensin siihen mitä asumistuki tarkoittaa.

Vierailija
13/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, että samaan aikaan  varakaimmat ihmiset saavat vuodessa tuhansia euroja tukea yhteiskunnalta (esim. verovähennysten muodossa), ja sitten joltain pienituloiselta odotettaisiin jonkinlaista uhrautumista ja "epäitsekkyyttä", että josko hän voisi sinnitellä ilman asumistukea, jonka suuruus voi olla vaikkapa joku 70 eur /kk.

Ei kukaan odota. Porukka vaan luulee, että siitä saa jonkun kunniamerkin, kun jättää tuet hakematta. 

Vierailija
14/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä, mutta en kyllä jaksaisi paljoa säätää tuon takia. Ihan sama juttu jonkun työttömyyskorvauksen kanssa. Toki jos en vaan yksinkertaisesti pärjäisi ilman ko tukia niin pakkohan se olisi nöyrtyä.

Vierailija
15/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta helvetissä. Sitä varten ne on olemassa. Koko ikäni järjestelmää rahoittanut osaltani, niin tietenkin se kuuluisi itsellenikin. Mitä koko kysymys edes tarkoittaa?

Jos et ymmärrä, niin kummallista. Kun kuitenkin itse jankutat tuosta, että olet "koko ikäni järjestelmää rahoittanut osaltani".

Vierailija
16/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki on olemassa juuri siksi, että se parantaisi niiden ihmisten elintasoa, joiden toimeentulo olisi ilman sitä sellaista, että vain juuri ja juuri tulevat toimeen.

Niin, juuri ja juuri tulee toimeen, eli jää jotain - ehkä satanen tai pari - säästöönkin per kk.

Vierailija
17/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höps. Asumistuki nostaa toimeentulon sille tasolle, jolla tulee nipinnapin toimeen. Hengissä pysyy mutta ei sillä elä.

Vierailija
18/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerropa. Kerro, eikö siinä joudu tilivelvolliseksi rahatilanteensa tai perhesuhteittensa osalta? Näin olen ymmärtänyt, ilmeisesti väärin, mutta kerro tosiaan miten asia oikeasti on. 

Vierailija
19/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ja mulla on nyt sellsinen tilanne. Asumistukea saan vain päälle 60€ mutta ilmankin pärjäisin.

Vierailija
20/29 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerropa. Kerro, eikö siinä joudu tilivelvolliseksi rahatilanteensa tai perhesuhteittensa osalta? Näin olen ymmärtänyt, ilmeisesti väärin, mutta kerro tosiaan miten asia oikeasti on. 

Ei joudu. Vain toimeentulotuen kohdalla joutuu tilivelvolliseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme