TÄHTÖSET -06 joulua odotellessa <3
Olenko sokeutumassa, vai eikös ollut vielä joulunalusviikolle pinoa pystyssä :o ? Tulkaa hakemaan minut oikeaan paikkaan, jos jossain jo kaikki olette ;)
Kommentit (16)
Pakko kait tänne on jotain kirjotella ettei jkv:n viesti katoa yksinäisyyteen =)
Kiitokset jkv myötätunnosta! =)) Mä oon muutenkin niin kauhee herkuttelija, että käytän aina raskausajan hyväksi ja syöpöttelen vähän vaikka mitä - ja vähän vaikka mihin aikaan =) Varsinkin sipsejä ja suklaata kuluu välillä aika reippaasti ja vieläkin aiheuttaa paineiden nousua kun mietin että molemmista pitäis pysyä erossa monta kuukautta... Voi miten tärkeetä voi ollakin joku ruoka =))
Kyllä nämä pienet tosiaan on tällä hetkellä melkein ainoa piristyksen aihe ja siellä päivystyksessäkin oli pakko hymyillä ku makasin siinä sängyllä tuskissaan ja tölläsin seiniä niin pieni alotti ihan kauhean myllerryksen mahassa ja muksi ja potki niin että tuntui tulevan läpi mahasta... Sai muuta mietittävää vähäksi aikaa =)
Täälläkin olis aikamoinen sisustusvietti päällä ku ens viikolla olis se muutto =) Viime viikonloppu meni vain makoillessa ja eipä tämäkään viikko näytä lupaavalta ku selkä jäi jotenkin kramppiin siitä viikonlopusta... Huomenna menen käymään yhdellä osteopaatilla jota mun täti suositteli. Ehkäpä sais tämän selän siihen kuntoon että minustakin on muuttohommissa jotain hyötyä =)
Mutta se on kyllä tosi, että kun saa huoneen just semmoiseksi kuin haluaa ja kaikki on omasta mielestä hyvin niin eipä sitä tulekaan muutettua sitten vähään aikaan. Parempi laittaa kerralla kuntoon kuin että ostaa koko ajan jotain uutta ja parempaa =)
Jahas. Nyt tais poju vihdoin ja viimein nukahtaa... Taidan minäkin mennä vähäksi aikaa sohvalle lepuuttaan tätä selkää...
Minuakin muuten alkoi kiinnostamaan tuo Tintin vihjaus! ;)
Pimmi ja Lassi (+pieni rv26)
minä siivoan ja pikkuinen sotkee sitä mukaa. Valtava sotku erityisesti tuo syöminen, meidän pikkuherra kun haluaa jo syödä itse!!! Ruisleipä on lattialla murusina, samoin riisiä, kanaa, puuroa yms yms puhumattakaan keittiön verhoista joissa mustikkasoppaa.... arvaatte kai että joulusiivous tehdään vasta aatonaattona... heh, ja silti on ma kämppä sekaisin.
väsyttää. osa lahjoista vielä kaupassa, eli kiireinen loppuviikko tulossa.
stessitöntä joulunvalmistelua toivotan kaikille!!
lyhyestä virsi kaunis,
äk
Täytyy myöntää, että minä olen kyllä kunnon jouluihminen. Tykkään laittaa joulua ja sitten aattona saa olla perheen kanssa. =)
Hetkeen en ole taaskaan ehtinyt koneelle.. Neiti vaatii seuraa koko ajan. Nytkin kontti tähän viereeni ja kitisee, *huokaus*. Onneksi koiran jättämä lelu nyt vei voiton eikä äitiä tarvita. =)
Nyt olen ihan pihalla, mistä täällä puhutaan, täytyy lukea edellinen pino kunhan saan tänne muutaman rivin raapustettua. Eli [b] Pimmillä [/b] on vissiin todettu sappikiviä, vai? Ja [b] Tinttikö [/b] saattaa olla raskaana? Ymmärsinkö ihan väärin?
[b] Pimmi [/b] Tsemppiä tosiaan sinne, jos nyt vielä kaiken lisäksi on sappikivet todettu. Miksi kaikki pitää sattua yhden ihmisen kohdalle?! Toivottavasti saat pitää reissaavaa miestä kotona jouluna. *hali sinulle*
[b] Sisustusvimmaa [/b] näyttää olevan liikkeellä. Mekin saatiin taas tänään yksi taulu seinälle. =) Mehän muutimme elokuussa omakotitaloon ja tavaroita puuttuu vielä jos jonkinlaisia. Mutta niinhän siinä käy, kun muuttaa kaksiosta omakotitaloon, niin huonekaluja on aivan liian vähän. Enkä minä halua tehdä hätiköityjä päätöksiä, vaan sitten kun näen jotain mitä haluan niin ostan sen ja tämä taulu ostettiin viikonloppuna kun käytiin jouluostoksilla.
Lauantaina meidän neiti päätti lähteä [b] kävelemään [/b]!! =) Nyt tepastelee sitten muutamia askelia silloin tällöin kun ei itse oikein huomaa että lähtee kävelemään. =) Hassun näköistä. Vesirokkokin on ohi. Rupia on ympäri kehoa, mutta eiköhän nekin häviä ennen pitkään. Yksvuotiskuvaus piti siirtää tammikuuhun nyt vain kun en halua että kuvissa näkyy näppyjä.
Nyt neiti hermostuu lopullisesti... Koira otti lelunsa takaisin.. Täytyypi mennä keksimään muuta tekemistä.
Hyvää joulunodotusta kaikille, niin isoille kuin pienille!!
rusina
äh, kamala yö meillä taas... pikkuinen itki tunnin välein koko yön, edes kolmen aikaan annettu lääke ei pitkään tehonnut. Mukavaa lähteä jouluostoksille puolikuolleena jo valmiiksi....
Mutta ei auta valitus, pakko pistää toimeksi taas. Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
äitikuu ja ympäriinsä juokseva pikkutaapero kera isoveljen joka kovin innoissaan joulukalenterin (karkki)yllätyksistä!
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=11857627&p=4&tmode…
Linkki ensimmäiseen taaperopinoon yllä. Ja hehehehhehehe, jouluvalmistelut ihan alkutekijöissään (no, kortit lähetetty ja lahjat hankittu), mutta joulunviettoon mennänkin " valmiiseen pöytään" veljeni perheen luokse, joten se hiukan vähentää stressiä :D
Alpi on ollut 2 päivää oksennusripulitaudissa, siskolla se oli viime viikolla ja nyt jännitetään, saatiinko me vanhemmatkin sama pöpö :P Jee jee... Olisipa se joulumieltä ylentävää halia pönttöä pyhät..!
Toivotan jaksamista kaikille sairastelijoille ja valvoville. Niin sympatiat täältä, että! Ja hei [b]Pimmi[/b], voit vähän lohduttautua sillä, että sinulla on suklaaton kohtalotoveri :S Alpi on nimittäin myös suklaalle allerginen, ja kun vielä imetän, niin saan sanoa hyvästit joulutryffeleille. Itku, minun jouluuni kun on olennaisena osana kuulunut aina Aladdin-rasia :P
Leppoisaa joulumieltä itse kullekin. Tulkoon joulu iloinen ja rauhaisa!
Tinuri ja Alpi
Terveiset taalta Puerto Ricosta!
Lomailu on onnistunut hyvin, tosin Akselilla pienta nuhaa, mutta pysyy laakkeilla aisoissa. Pari paivaa satoi ja silloin oli kylla lasten kanssa taydet kasissa viihtymisen kannalta, kun ulkoilmassa oleilu oli pois suljettu. Lauantaina saadaan meidan isa tanne, joten hoitotyo helpottuu huomattavasti. Poika kovasti ikavoi isaansa, katsoo valokuvaa vakavana ja ynisee... Isa taitaa ikavoida kotona enemman!
Mutta nyt nettiaika paattyy, ihanaa joulua!
Kirsikka ja Akseli the kanarialainen
Töissä tässä istuskelen: pukkasi päivystystä kun näin joulun alla on jo suurin osa lomalla niin pitää minunkin joustaa ja suostua päivystämään vaikkei kuuluisikaan hommiini :)
Joko joko on tärpännyt raskaus muillakin kun Pimmillä?? Niin, mahtavat voiman lähetykset Pimmille :) Juuri tässä yksi päivä mietin että miten hyvin minulla on asiat: lapset on terveinä ja ukko sekä itse myös (nuhaa, yskää ja korvatulehdusta lukuunottamatta). Siis ei ole vakavia sairauksia :)
Meillä Akselilla riittää vauhtia ja vaarallisia tilanteita :) Nurin muksahdetaan tämän tästä ja pää kolisee huonekaluihin - - poika vaan nauraa ja jatkaa kohellusta :) on todella iloinen ja hauska mies :)
1v neuvolassakin käytiin ja tarkkaan en mittoja muista. Sen verran kuitenkin että painoa oli tullut 4kk:n aikana vaan 300g mutta pituutta 8cm :)) Nyt mein pullero on hoikka poika :o
Äh, työnteko keskeyttää pahasti tätä harrastusta... nyt keskityn taas askareisiin josta palkkakin maksetaan.
Oikein iloista ja mahtavaa joulua kaikille ja onnen täyteisiä hetkiä uudelle vuodelle!
RauPotar kera pesueen
Lähdetään siis sukulaisten nurkkiin pariksi viikoksi. Ihanaa kun on oikein kunnon lomailua tiedossa, kuten varmasti monilla muillakin, kun pääsee arkiympyröistä ihan kunnolla vähäksi aikaa=)
Tinurille peukut pystyssä, ettei teihin vanhempiin tuo hirveä tauti tartu, ei ole sitten juhlaa jouluna ei... :) Ja lapsosille toivon nopeaa toipumista kovasti, on siinä kyllä kaikilla kestämistä ja siivoilemista!
Kirsikka ja poppoo on lämpöisessä! Ihanaa erilaista joulua teille=) Minkäslaiset joulutunnelmat teillä siellä on? Varmaan erikoinen fiilis hengailla siellä sortseissa yhtäkkiä;)
Akseli oli hujahtanut pituutta huimasti :o Oho! Meillä elokuusta oli paino pudonnu 100g, ja pituutta tullut 3cm. Eipä ole hirveänä ruuan perään koskaan ollutkaan meidän poika. Öljyä vaan käskettiin ruokiin lisäilemään ja monipuolista safkaa tarjoilemaan, kun määrät on pieniä.
Mulla on kyllä niin ihana jouluinen olo koko ajan! Tämähän vaan paranee vuosi vuodelta, nyt kun tulee muisteltua pojan syntymän aikoja kaiholla koko joulukuun ajan<3
Vielä muutama yö jouluun...
t.jkv ja t
Ja heti alkuun kiitokset kaikille =) On se kumma miten paljon auttaa kun saa edes jostain hieman sympatiaa =)
Mä tässä mussutan hapankorppua iltapalaksi (jee) ja ajattelin kokeilla että jospa nuo low fat popcornit sopis minunki vatsalle ;)
Tosiaan, Tinurillahan on vieläkin imetys meneillään eli sielläkin joudutaan pysyttelemään suklaasta erossa =/ Mä kyllä maistan aivan varmasti jouluna konvehteja, mutta pitää pysyä kohtuuden rajoissa ja välttää kaikkea muuta rasvaista niin jospa sitten ei sappirakko tykkäis huonoa... Mä kävin eilen osteopaatilla hoidattamassa selkää ja siinä samalla sain sitten ohjeeksi että paras apu sappikiviin on runsas veden juonti. Meinas että kunhan nyt alan huolehtimaan siitä että juon joka päivä 2-3 litraa vettä niin ei sappirakkoa jouduttais edes leikkaamaan vaan vaiva paranis. Saapa nähdä...
Oli muuten aika osaava osteopaatti ku hoiti mut päästä varpaisiin ja sai kyllä olon paranemaan reippaasti =) Selkään pistää vieläkin vähän, mutta on jo paljon helpompi. Lantion aluekin on kuulemma aivan jumissa ja varasinkin ens kuun alkuun uuden ajan, että saatais sitäkin hoidettua. Meinas että synnytyskin on paljon helpompi rentoutuneella lantiolla. Nyt oli pakarat aivan hiivatin kipeänä ja lonkat poksuu ja paukkuu jatkuvasti :o
Mitäs vielä...
Rusinan neidille onnittelut uusista taidoista ja hyvä että rokko hoitui ilman suurempia ongelmia =)
Kirsikalta oli tullu viestiä kanarian lämmöstä =) Teillä on tosiaan vähän erilainen joulu, mutta ette kyllä paljosta jää paitsi kun ei meillä ainakaan ole lunta ollenkaan :( Tuonne ulos katsoessa tuntuu siltä että tässä vois kyllä lähtä vaikka kanarialle ku tulee ihan musta joulu...
Jkv:lle toivotan oikein mukavaa joulua ja turvallista matkaa! =)
Mä sain tänään suurimman osan lahjoista paketoitua, mutta huomenna pitäis vielä löytää pikkuveljelle lahja. Veli tarvis tuulisuojatun pipon ja en meinaa mistään löytää semmoista minkä saattais huolia päähänsä ja mikä olis muutenkin järkevä... No, jospa huomenna...
Tänne kotiin ei oo joulua kovin paljon laitettu ku aaton aatto ollaan miehen vanhemmilla ja aattonakaan ei olla ollenkaan kotona, joten mitäpä sitä turhaa =) Ens viikolla pitää muutenkin pakata kaikki muuttolaatikoihin niin ei tässä oo kauheesti jaksanu alkaa verhoja pesemään tms...
No mutta nyt alkaa house ja pitäis tehdä ne popcornitki =))
Pimmi ja Lassi
PS. Kyllä sä Tinuri vielä ehdit! Onhan tässä vielä neljä yötä jouluun =D
Heippa..
Siitä on ainakin sata vuotta kun oon kirjottanu viimeksi, mutta toivottavasti joku muistaa meidätkin. Olen silloin tällöin lueskellut, mutta kirjottaminen on tosiaan jäänyt. Gradua väännän, olen hoitovapaalla ja siihen vielä pyörittelen maatilaa miehen apuna... Kyllä pitäs olla käsiä välillä ainakin sata.
Meillä neiti kävelee ja nyt onnistuu jo kengilläkin ulkona. Puhe oli vilkkaimmillaan pari kuukautta sitten, nyt on jäänyt vähemmälle, kun juokseminen vie ajatukset. Lehmänmaitoon totutellaan ja meidän muiden ruokaan... Vielä on kaupanmössöä seassa, kun äitin pöperöt ei siltänään oo vielä menny.
Synttärit vietettiin 8.päivä (oikeesti 1 v tuli siis 5.päivä, ja pehmosia paketteja tuli, aivan kuten toivottiinkin. Heppafarmi lelu tuli tänään jälkikäteisenä ja se on ollutkin neitin mielestä kiva, koko päivän on heppoja kannellut.
Influenssarokotteet haettiin ja 1-v neuvolan mitat 79cm+ ja 8905g. Hoikkeli hujoppi on neiti, niinku on aina ollukkiin. Vuoden aikana siis kasvu: 79-48= 31cm ja 8905-3260= 5645g.
Tervetuloa uusille ja onnittelut uusille masuasukkien omaaville. Jaksamista myös sairauksien koetellessa!
Meille ei kummempia, uutta masuasukkia haaveilen tähän kiireen keskelle, on niin haikee olo, kun Lumi on niin iso, ei enää kiukkua, juoksee ja tekee pahojaan--- varsinainen taapero...
Pimmille erityisterveiset. Olen taustalla lukenut sattumuksiasi ja hiljaa itkenyt puolestasi... Miten epäreilua elämä voi välillä ollakkaan... Onneksi sinulla on taapero ilonasi ja ihana masuasukki. Voimia sinulle!
Heti alkuun suuri kiitos ja halaus Leenulle ihanista sanoista ja olipa kyllä mukava kuulla teistäkin =) Ehdin jo huolestua että onhan kaikki hyvin kun ei ole kuulunut =/
Ukko tuli sitten eilen kotiin ja onkin nyt 2 viikkoa lomalla =))
Minä pääsin heti eilen tekemään viimeiset ostokset ihan rauhassa kaupungille ja kävinpäs vielä kahvilla parin " tyttökaverin" kanssa ja voi jukra että teki pieni juoruhetki hyvää =D
Nyt on mies parturissa ku kuontalo alkoi olla jo aika hurjan näköinen, mutta suotakoot nyt hänellekin pieni levähdyshetki ;)
Tänään ollaan vielä kotosalla ja yritän varmaan laittaa pakkauspuuhia alulle...
Huomenna ajellaan anoppilaan tuonne vajaan 100 kilometrin päähän ja sieltä siirrytään sitten takaisin tänne Ouluun aattona. Aaton jouluruoka syödään mun mummolassa ja ilta vietetään mun vanhempien luona. Joulupäivänä tai tapaninpäivänä käydään varmaan mun toisessakin mummolassa, mutta muutenpa loppuviikko meneekin sitten pakkaillessa.
Mä just tajusin ihan hirvittävän asian! Me ei olla vieläkään hommattu sitä nettiä uuteen kämppään eli mä voin joutua olemaan ilman nettiä pitkänkin aikaa! :O Voi hurja... Siitä tulee vaikeaa ;)
Mutta mutta... Nyt taidan käydä laittamassa niitä 1-v mittoja meidän listaan ja sitten varmaan pojukin jo herää.
[color=red][b]OIKEIN HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA PIENILLE JOULUNTÄHDILLE JA HIEMAN SUUREMMILLE VANHEMMILLEKIN! [/b][/color]
Toivottaa Pimmi ja Lassi =)
Muistakaa syödä vatsat täyteen ja nauttikaa siitä suklaasta minunkin puolesta ;)
IHANAA JOULUA KAIKILLE TÄHTÖSILLE PERHEINEEN!
4äippä ja Onni
Täällä tunnelma tiivistyy ja pukkia odotellaan kiihkeästi... Onneksi meidän tähtönen nukkuu nyt päiväuniaan, niin jaksaa olla ottamassa pukkia vastaan iltapäivällä.
T.Bambi3 ja Maria
Hieman haikein mielin...
Isoa mahaa kaipaillaan, varsinkin kun Pimmin ja Mirpan viestejä luin...Muttta päivä kerrallaan odotellaan, ehkä neljättä joulutonttua tai muuta...... ?
Mutta ihanaa joulua kaikille ;)
T: MrC
Niin että alkaa olla joulu vietetty!:) Kiva on kyllä ollut,aatto ja tämä päivä on oltu kotona, puuhailtu perheen kanssa,katsottu telkkaria,leikitty....syöty! ja huomenna taas paluu arkeen,isäntä menee töihin ns.virka-aikaan,mikä meille on harvaa herkkua, ja illalla käydään kaupassa. Tänään meidän oli tarkotus käydä isännän siskon luona,mutta ei sitten lähdettykään kun oli niin kauhea ilma.. no ne kävikin meillä jo aattona kylässä ja eilenkin nähtiin.
Huh,helpotus en ookkaan raskaana. En kyllä jaksais nyt yhtään, ja nyt tuntuu että on hyvä näin,kun Johannakaan ei oo enää vauva. ja koko ajan kasvaa. Silti tiedän että välillä vauvakuume tulee vaivaamaan, mutta onhan tätä vauvaelämää jo elettykin,välillä on kiva ajatella itseään ja on helpompi kotoota irrottautua kun ei vauvaa oo;) Sitä paitsi meidän (miehen)sukuun on tulossa kesällä/alkusyksystä kaksi vauvaa! pääsee tuoksuttelemaan vastasyntynyttä;)
Johannan synttäreitä juhlitaan sitten sunnuntaina, huomenna ajattelin leipoa tiikerikakun juhliin. Lahjakin meillä on jo valmiina sankarille. Vieraita tulee tupa täyteen, taas. No sitten onki meillä lasten juhlat juhlittu taas tuonne ensi marraskuulle asti;)
Hyvää loppuvuotta Kaikille!
tintti ja Johanna pian 1v.
Voi tätä autuutta, Tomas on [b] terve [/b]! Ihanaa, kaikki on taas niin helppoa=) Huomenna olis sitten 1v.-neuvola, jota on siirretty jo 3 krt erinästen syiden takia. Huomenna tulee ehkäpä mun vanemmat hakemaan minut ja pojan joulun viettoon etelämmäksi:) Mies joutuu vielä tietenkin tekemään töitä tämän viikon.
[b] Sisustusinto [/b] pärähti taas päälle, ja alkaa olkkarikin saamaan kohta jotain järkevää ilmettä, kunhan tästä pääsen ideoita toteuttamaan.. Rahanmenoahan se taas tietää, mutta kerran kun saan huoneet mieleisiksi, niin viihdyn kyllä pitkään taas. En siis ole sitä sisustajasorttia, että joka kausi uudet värit, eihän rahatkaan riittäisi!
[b] Pimmin [/b] sappikivet kauhistutti kyllä =o Mä voin yhtyä sun äidin (?) sanoihin, että mitä vielä!? Eikös sulla jo ollut tarpeeksi rajoituksia ms-taudin ja vaavelin takia! Mitäs siitä jos nyt yhtenä jouluna ja uutena vuonna herkut kielletään... pah!!! Raskaus olisi kyllä jo pätevä syy sallia mieliteot! Mä olen sun kanssa yhdessä katkera niille pirun kiville:( Joka raskaudesta pitäis saada voida nauttia täysin rinnoin=) Ja mieskin on koko ajan liesussa...Höh... Milläs sinua vois piristää? Se vauva siellä mahassa kirkastaa ainakin mun mielen välittömästi=)!
Ja mitäs mitäs, [b] Tintti [/b] puheli jo pystymahaisuudesta :o?? Jokos se olisi mahdollista:)? Ihanalta kuulosti, mutta vihjasit kovin pienesti, että nyt olet kyllä selityksen velkaa;) Olipa kyllä onni+enkeleitä teillä sen auton kuperkeikan kanssa :o Kyllähän sitä varmasti tulee pohdittua, kun asiat voisi olla ihan toisinkin..
Eipäs tällä erää muuta, kun mä jatkan [b] tavallisesta arjesta nauttimista [/b] terveen lapsen kanssa=)