Stressiä, masennusta? Muisti pätkii. En muista mitä hetki sitten tein.
Reilun vkon ajan olen huomannut muistissani selvästi puutteita. Ostin 2 samanlaista lahjaa tyttärelleni, laitoin hermesetaksen jääkaappiin,...yleensäkään en muista asioita, jotka tein hetki sitten.
Onkos tää nyt mahdollisesti stressiä vai masista. Masennuskin mulla on ollut synnytyksien jälkeen, mutta en muistaakseni ole kärsinyt muistinheikentymisestä näin paljon (tai sitten en vaan muista;))
Elämäntilanteestani voin sen verran sanoa, että olen noin 200pv vuodesta lasten kanssa keskenään (3 lasta), koska mies tekee matkahommia. En harrasta mitään ja käyn säännöllisen epäsäännöllisesti töissä.
Kommentit (5)
Liikaa tekemistä ja liian vähän haasteellista tekemistä, yksinäistä, ei harrastuksia,kai sitä jo vähän tylsistyy.
aivot eivät saa tarpeeksi " energiaa/virikettä" , kun on pimeä koko ajan. Tämä ilmasto tai lähinnä valon puute on täysin ihmiselle sopimaton. On erehdys, että näillä leveysasteilla asuu ihmisiä.
Itsellä on myös pätkinyt viime aikoina ja olen pistänyt sen tuon valonpuutteen piikkiin. Ainoa asia, mikä minut pitää kaamoksen ajan tolpillani on kova urheilu, siitä saa endofriineja, jotka stimuloivat aivoja jonkin verran.
Vaikka tuo taisi olla hieman turha kysymys, äidithän ei nuku, syö eikä juurikaan mitään muutakaan tarpeellista (ainakaan minä:)) Mutta olen huomannut että liian vähäinen uni teettää kummallisia temppuja. Milloin mitäkin on hukassa ja muisti pätkii pahasti. Olisiko sinulla jotain tuttavaa/ystävää/sukulaista joka voisi hoivata lapsiasi muutaman tunnin että saisit hieman lyhentää univelkaasi?
Helpotti jo paljon kuulla, että en ole ainoa muistin kanssa tuskaileva. Vaadin itseltäni varmaan liian paljon muutenkin, ja nyt tää muistihomma jotenkin " sotkee" elämääni. Pitäisi siinäkin olla niin täydellinen, että kaiken muistaa eikä virheitä tee. Pitäisi vaan armahtaa itseään aina välillä.
ap
Mulla on tuota tämän tästä.