Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSKATaaperoiset*** VKO 51

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa taaperoisiin! Uskomatonta, miten aika kuluu. Just katselin kuvia niiltä Hoplop-treffeiltä, joissa Aino oli vielä niiiin pieni, vissiin 4kk tai jotain. Ja muistan, kuinka paloittelin Kandin pizzaa Hämiksen treffeillä, kun Noel-herra halusi vaan maitoa koko ajan siellä äidin sylissä. :)

Karssuli, en ole käynyt täällä meidän todella pikkuruisten joulujuhlien jälkeen. KIITOS siis, että saatiin tulla sun ja Ainon vieraiksi! Olit nähnyt vaivaa pikkujoulujen järjestämisessä, joten harmi, että vain me pesukarhun ja Jonskun kanssa päästiin paikalle.

Kandi, aivan ihanaa, että saitte niin hyviä uutisia Noelin sydänkontrollista! Nyt saatte nauttia todella joulusta hyvillä mielin!

Queen, hyvä, että sulla olo jo helpottaa. Ja ultrassakin oli ollut kaikki hyvin, olisinpa itsekin jo tuossa vaiheessa!

Kiitos Queen, kun kyselit vointia. Se on aivan kamala. Eilen jo halailin pönttöä, ja sitä ei todellakaan ole tapahtunut koskaan ennen raskausaikana, eikä muutenkaan melkein ikinä. Siis miten tää voikin olla tällasta? Kaupassa kävin nopsaa ja oli pakko ostaa mehujää ja syödä se autossa parkkiksella. Siinä istuessani ajattelin vaan, että voi kun tää jatkuis. Hullua...

Tänään me käytiin vihdoin alkuraskauden ultrassa. Alkio on kohdussa ja sykekin näkyi selkeästi. Koko vastasi hyvin oletettuja viikkoja ja kaikki näyttäisi olevan hyvin tähän mennessä. Ensimmäinen etappi on saavutettu. Seuraava on muutaman viikon päästä, kun mennään uudelleen ultraan. Ihan vaan varmuuden vuoksi, vaikka eihän se mitään varmista, mutta siis lähinnä mun rauhoittamiseksi...

Anteeksi, en osaa nyt oikein mitään kommentoida, kun olen yrittänyt pysytellä vähän poissa täältä, kun olen niin jännittyneessä tilassa jotenkin.

Mutta onko NapNapia näkynyt jo loman jälkeen???

-Q-

Vierailija
22/39 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa!

Onpas kiva, että muutkin ovat taas löytäneet palstalle! =) Päivällä en viitsinyt kirjoittaa, kun olisin vain itsekseni höpissyt... ;o)

Viiperolle ja perheelle onnea uuteen kotiin! Mulla on mennyt ihan ohi, että te nyt just olette muuttamassa. (Taidan aika huonosti lukea tai ymmärtää lukemaani...)

Ihana kuulla, että Q:lla on hyviä uutisia ultrsta!

Noelille isot synttärionnitelut!

Queen alkaa päästä pahimmasta pahoinvoinista - hyvä juttu! Jospa se siirtyy vuorostaan Q:lle... Toivottavasti ei kuitenkaan niin pahana! Saitkos muuten lahjat ostettua?

Open Ainollakin on vatsa kuralla. Kunpa neidin olo paranisi ennen reissuun lähtöä. Ikävä, jos " huonolla vatsalla" joutuu matkustamaan.

Emmi on ollut tosi kipee tänään. Unta riitti viime yönä ilta kuudesta aamuun puol kymmeneen ja kun neiti heräs, se oli iha tulikuuma. Mittasin kuumeen ja sitä oli jo 39,2 eli meidän perheessä ihan hirveesti. Ruoka ei ole neidille maistunut enää tänään, mutta onneksi maito ja velli on mennyt alas ihan hienosti. Päikkäreitä neiti nukkui 12-14 ja sitten vielä 15-15.40 - ja kaikki hienosti rauhassa omassa sängyssään. Ne välit, mitkä jaksoi olla hereillä, lähinnä istui mun sylissä, katseli kirjaa tai telkkua, leikit ei paljon kiinnostaneet. En tiedä vaikuttaako kuume, yskänlääke vai särkylääke vai kaikki yhdessä, mutta Emmilläkin on ollut vatsa vähän kuralla tänään. Piiitkästä aikaa teki sellaiset satsit vaippaan, että meni bodykin vaihtoon. Illaksi kuume oli onneksi vähän laskenut tai siis aika paljonkin. Ennen nukkumaanmenoa kun mittasin, niin oli enää alle 38. Jospa pahin olisi jo ohi.

Mulla onkin huomenna syyslukukauden viimeinen työpäivä. Aamulla tarttee mennä tosi aikaisin koululle, kun en ole nähnyt todistuksia tulostettuina. Jännittää, olenko naputellut kaiken oikein. Jos en, niin sitten on ongelma, sillä meidän koulusihteeri ei ole paikalla huomenna. No, sitten täytyy soveltaa. Meillä on siis huomenna joulukirkko ja toditustenjako vaan. Mies jää Emmin kanssa kotiin ja kun mä pääsen takas niin tarttee siivota ja käydä kaupassa.

Viikonloppuna käydään vielä hakemassa joulukuusi ja aletaan tehdä laatikoita ja muita jouluruokia. Emmin kummikin taitaa tulla Ruotsista kyläilemään. Aika mukava joulunalusaika siis tiedossa.

Nyt kuitenkin itsekin huilimaan, niin jaksaa herätä aamulla ajoissa.

-Amy ja Emmi taas jo unilla-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noelille suuren suuret 1v onnittelut. Tervetuloa taaperopuolelle! :)

Mä en tajunnutkaan kiittää Karssulia pikkuruisten pikkujoulujen emännöinnistä. Kiitos, kun saatiin tulla. Oli tosi mukava nähdä ja Jonskukin tykkäsi kovasti. Jonsku ihastui siihen Ainon autoon ja on nyt kotona yrittänyt ajaa omalla Plaston kuormurillaan. Se laittaa sen kuorman siitä ylös ja istuu kuormurin päälle ja yrittää mennä eteenpäin. Ilmeisesti sen oma mopo ei aja asiaa ;)

Ihania ultrauutisia Quierolla! Kylläpäs kuulostaa pahalta toi sun pahoinvointi, mutta hyvä, jos se vähän rauhoittaa mieltä. Voimia!

Missä on NapNap???

Voi, Amyn Emmiä! Voi rassukkaa, kun on noin kipeänä. Toivottavasti paranee pian.

Nyt on pakko mennä...

pesukarhu rv 4+4 ja Jonsku huomenna 1v8kk

Vierailija
24/39 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joulupojalle riittää sekä synttäri- että joululahjoja! :D

Meille noita paketteja on sadellut aika kiitettävästi, postissa tuli kummilta yksi tosi iso ja samoin ukilta saatiin mukaan iso paketti joulua odottamaan. Toinen kummi toi kolme pakettia sisältävän muovikassin. Saa nähdä, mahdutaanko me enää tänne kämppään joulun jälkeen vai pitääkö typyn leluille ostaa oma kämppä vierestä...

Q:lle jaksamista pahoinvoinnin kanssa, voin hyvin uskoa ton " voi kun tää jatkuis" -fiiliksen :)

Ja toivottavasti Emmi paranee pian!

Eipä tässä muuta, meillä on käynnissä parisuhdekehityskeskustelu, kai tästä vielä ihan toimiva saadaan... Ei mut nukkumaan täytyy mennä.

Hyvää joulua kaikille, jos en saa aikaiseksi kirjoiteltua enää ennen aattoa! Viettäkää rauhaisaa toista perhejoulua!

-Osse ja typykkä 1v1kk+

Vierailija
25/39 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistinkos mä onnitella Noelia ja Ainoa? Onnittelut nyt kuitenkin vaikka sitten uudestaan :)

Kylläpäs Emmiäkin taudit vaivaa. Pikaista paranemista, jotta saatte viettää joulun terveenä! Voi vitsit, mustakin olisi ihanaa olla ope ja antaa oppilaille numeroita :D

Viiperolle tsemiä muuton keskelle. Meillä on näin 4,5kk muuton jälkeen vieläkin tavaraa pahvilaatikoissa ;) Eilen juuri löysin kateissa olevan kelloni jostain kymmenennestä pahvilaatikosta ;)

Mitäs muuta... Hmmm... Missäs Napero luuraa?

Olikos NapNapin reissu viikon kestävä? Miten meni?

Täällä alkaa olla jouluvalmistelut aikalailla valmiina. Lahjatkin ostettu ja paketoitu. Me mennään huomenna kyllä miehen kanssa vielä kaksin Ideaparkiin katselemaan ja ihmettelemään. Idasta on tullut yhtäkkiä muumi-fani ja ajateltiin vielä katsoa josko jotain pientä muumi-tavaraa löytyisi. Ilmeisesti tuo muumi-faneus on tullut serkulta, koska meillä ei kyllä kotona ole muumia toitoteltu ;) Meillä on vain niiskuneiti-pehmolelu ja pieni postissa tullut muumikirjanen ja nekin Ida itse jostain kaivoi ihan itse...

Idalla oli tänä aamuna yön jäliltä ihan kuiva vaippa eikä enää juurikaan ole päikkäreilläkään pissa tullut vaippaan! Tänään tuli kyllä kakka pikkupöksyihin :D Olin itse vessassa ja en tiedä oliko Ida yrittänyt mennä itse potalle kun ei edelleenkään saa niitä housuja alas. No, neiti tuli vessaan ja kauhia kakka alkoi haisemaan ja se ei siis ollut minun :D Pikkareissa oli sitten kaamea kakkapökäle :D

Vierailija
26/39 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q:lle aivan tajuttomasti onnea pikkuisesta masuasukista, mä en oo käyny kauheesti lukemassa tällä puolella ja on menny ihan ohi, upeeta kuulla että kaikki on niinkuin pitääkin.

Meillä hajosi keskiviikko iltana uuni ja käytiin eilen ostamassa uusi, ei hirveesti naurattanu 900 ¿ lasku varsinkin kun on rahat tosi tiukassa ja vähissä.

Nyt ei kerkee enempiä höpisemään, joku joulusiivo tai sellainen odottaa tuolla tekijäänsä ( ei pal nappais )

KIITOS KAIKILLE ONNITTELUISTA !

Kandille kiitokset eilisestä !

aa kp 3/26-jotain ihan muuta ja päikkäri Aino

Vierailija
27/39 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti muutama sananen, kun mummi vielä on ulkona Ainon kanssa...

Onnea Noelille ja Ainolle!

Ei hätiä mitiä Q ja Pesukarhu, ei mua haitannut vaikka poppoo olikin pieni, oli jopa tapauksessa mukavaa ja on aina yhtä hauskaa seurata lapsosten tuhuja. Ai kun suloista että Jonsku ihastui siihen autoon! :)

Ja ihanaa kuulla, että Q:lla oli kaikki ultrassa ok. Täytyy myöntää, että aikamoinen vauvakuume on nyt päällä täälläkin (kumit siis heitetty nurkkaan)... :)

Mulla on ollut flunssaa joten joululomasta tuli vähän pidempi - tultiin tänään aamukoneella tänne Savoon ja tänä iltana mennään mökille syvälle metsään joulunviettoon. Koko perhe kasassa, tosi ihanaa!

No, nyt täytyy mennä, mutta oikein ihanaa joulua teille kaikille!!

Karssuli ja Aino 1v2kk

Vierailija
28/39 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka oli aivan ihana! Kaikki meni tosi hyvin, hotelli oli hieno ja iso, rannat puhtaat ja aurinko paistoi. Syötiin ja juotiin kunnolla, käveltiin biitsillä ja loikoiltiin altaan reunalla daiquiri-lasit kädessä=)

Tytöllä oli mennyt isovanhempien hoivissa oikein hienosti. Ei mullakaan ihan hirveetä ikävää tullut, joten kaikin puolin onnistunut reissu.

Heti kotiin palattua muhun iski se vatsatauti, ei onneksi kovin pahana mutta lauantaiset pikkujoulut valitettavasti jäivät väliin. Harmi, koska minähän niitä pikkujouluja niin kovasti hinguin... ja on ollut muka niin kiire ettei ole tänne kerinnyt ollenkaan. Ja hei, facebookista löytyy mun profiilista reissukuvia!

Isot onnittelut 1 vuotiaille taaperoille Ainolle ja Noelille! Oliko muita uusi taaperoita...?

Ja tietysti onnittelut Q:lle, pesukarhulle, kandille... isosti onnea raskauksista teille, toivottavasti kaikki sujuu hyvin loppuun asti! Unohdinko jonkun muun uuden raskautuneen?

Ja oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille!

NapNap + tyttö 1v9kk

Vierailija
29/39 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti toivottelen hyvää joulua kaikille enskoille!

Huomenna lähdetään ajelemaan kun Aino käy päikkäreille. Saapa nähdä miten uni autossa maittaa, tavallisesti kun neiti vetelee liki kolmen tunnin päikkäreitä pihallla rattaissa, autossa nukkui viime viikonloppu reissullakin sitten tunnin... Huomenna olis tarkoitus ajaa Kalajoelle, siellä on hotelli varattu yhdeksi yöksi, ja sunnuntaina jatketaan sitten Pyhälle. Jos vielä yksi reissupäivä Ainon kanssa selvitään, niin jännityksellä odotan tuleeko siitä toisesta enää muuta kuin suunnaton huuto ja meteli ;) Korvatulpat vaan vanhemmille mukaan, heh =)

Onnea myös Noelille taaperoikään siirtymisestä!

Osse jo huolissaan mietti lahjojen tulvaa ;) Meillä puolet autosta täyttää valtaisa pakettien tulva, niitä on sadellut Ainolle vaikka ja mistä, jopa naapurit (hyvänpäivän tuttuja lähinnä) toivat pari pientä pakettia, ja mummit ja kummit valtaisan määrään lisää... Me joudutaan kyllä jo kohta perikatoon tai jotain noiden lelujen kanssa, eikä Ainokaan jaksa kaikista kiinnostua... Täytyy varmaan suorittaa karsintaa joulun jälkeen, ja vaihdella niitä " käytössä olevia" leluja välillä.

Nyt kuitenkin pidemmittä puheitta hyvää joulua ja onnellista loppuvuotta, jos/ kun luultavasti en ryhdy kommentoimaan vaikka lukemassa saatan jossain välissä piipahtaakin!

t. Ope (viikkoa ja päivää vaille 34v) ja Aino (1v 2kk)

Vierailija
30/39 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ida istuu tuolla nojatuolissaan ja katsoo kakkosen piirrettyjä. Moista ihmettä ei ole aiemmin tapahtunut :)

Kylläpäs NapNapin reissu kuulosti onnistuneelta. Aina kun näitä matkajuttuja lukee niin tulee mahdoton matkakuume ja eilen taas miehen kanssa suunniteltiinkin mihin sitä ensi vuoden puolella lähtisi :)

Idalla oli taas yön jäljiltä ihan kuiva vaippa... Taidan ensi yöksi uskaltaa laittaa igun sherpan :)

Unohdin eilen kertoa että Ida oppi alkuviikosta tulemaan itse sohvalta alas ja heti seuraavana päivänä oppi kiipeämään sohvalle! Hyvässä järjestyksessä oppi niin ei tarvitse olla sydän syrjällään :)

Mies meneekin tänään ja huomenna töihin, joten mä joudun menemään aluksi yksin Ideaparkiin, ihan siis joudun ;) Ida menee mun äidille hoitoon ja illasta on siis tulossa fiasko. Ida nukkuu mun äidillä max vartin päikyt ja sitten kiukutellaan loppupäivä. Tämän viikon neiti on muutenkin istunut illat mun sylissä. En tiedä onko joku äiti-vaihe taas meneillään vai mitä kummaa...

Ykkösopen poppoolle mukavaa reissua!

Vierailija
31/39 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNapilla oli aivan ihania kuvia!!! Vitsit kun tuli lomakuume ;) Taisi olla oikein onnistunut reissu. Kauanko lennot kesti?

Mä lähden suihkuun, iltapäivällä mennään koko poppoo kauppaan ostamaan jättiostokset jouluruokia. Huoh... No, sitten päästään siitäkin. Noelille on myös aivan järkyttävät määrät paketteja odottamassa, me ei itse olla ostettu mitään! Vasta toivutaan siitä synttäripakettien tulvasta...

Kandi & Noel 1v.

Vierailija
32/39 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen shoppailemassa Ideaparkissa ja muutamissa kaupoissa oli jo ihan hyvin alessa tavaraa. Bobossa oli kaikki sisä- ja ulkovaatteet

-40% ja löysinkin Idalle ensi talveksi Lennen villakypärämyssyn, Lennen 2-osaisen ihanan ruskean talviasun, Lennen vaaleanpuna-ruskeat talvirukkaset ja täksi talveksi Lennen villahaalarin :) Nyt ei tarvitsekaan tilata sitä Ruskovillan villahaalaria kun löytyi 20 eurolla tuo Lennen.

Kiirettä piisaa tämänkin päivän kun mies on kahteen asti töissä. Ollaan Idan kanssa leivottu jo joulutortut ja kinkku on uunissa. Lisäksi siivosin kaksi huonetta ja yhdistin pihaleikit muutaman maton tamppaamiseen. Mies tuo töistä tullessaan kuusen ja illalla varmaan koristellaan se ja jatketaan viime hetken siivouksia :)

Toivotan kaikille nyt oikein mukavaa joulua!!!!!

MiaMik ja Ida 1v2kk2vkoa

Vierailija
33/39 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruuan tuoksuinen tervehdys kaikille!

Laatikot on uunissa, kinkku paistettu ja muutenkin alkaa olla kaikki kuusta vaille valmista. Oikein mukavaa. Emmikin on jo paranemaan päin: tänään eka kuumeeton päivä tiistain jälkeen. Jaksaa pikkuinen juhlia huomenna. =)

Nyt vain kaikille oikein lämmintä ja ihanaa joulua!!!

-Amy ja Emmi-

Vierailija
34/39 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla toivottaan Rauhallista ja mukavaa Joulua kaikille!!!

Aikoihin en ole täällä edes lukemas ehtiny käymään ku sen verran kovasti on hommaa näissä kahdessa :) En kyl valita ku ihanaahan tää on! Mut jospa ette tykkäis huonoa ku täällä aina harvoin piipahdan vaan omia kuulumisia kertomas :/

Meidän pieni sai kuun alussa nimen Elias Jaakko Aleksanteri ja tänään täyttää kokonaiset 2kk :) Kovaa vauhtia kasvaa ku painoa oli jo 6190g ja pituutta 57,9cm eli ei ole huolta maidon riittävyydestä... Kestoiluki on nyt aloitettu :) Syntyneissä on meidän Pikku-Kippanan kuva jos haluatte nähdä ja pitää laittaa kastetuihin kuhan ehtii :)

Mut nyt on taas riennettävä Joulua valmisteleen ja hoivaileen poikia:)

Marika, Eetu 1,10v ja Elias 2kk

Vierailija
35/39 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain toivottelemaan oikein rauhallista ja onnellista joulua kaikille!!

Nyt kun muistan niin onnittelen myös Quuta ihanista ultrakuulumista, ja Eliakselle onnea hienosta uudesta nimestä :)

Viipero & Aleksi

Vierailija
36/39 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Tulin vain toivottelemaan oikein rauhallista ja onnellista joulua kaikille!!

Nyt kun muistan niin onnittelen myös Quuta ihanista ultrakuulumista, ja Eliakselle onnea hienosta uudesta nimestä :)

Viipero & Aleksi

Vierailija
37/39 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallista joulua kaikille!

pikku-milli & Akseli 1v8kk

Vierailija
38/39 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kalkkuna uunissa ja riisipuuro kiehumassa, eli jouluvalmistelut mallillaan :) Itse ollaan (tai siis, MINÄ olen) kaikki tehty, eli aikamoista hikoilua on ollut. Vielä kun vanha kunnon alkuraskauden väsymys on nyt iskenyt tosi kovana, niin työt sujuvat tyylillä 1h kokkailuja, ½h lepäilyä... No, otetaan rennosti ihan kohta, kun kaikki alkaa olla valmista :)

Noel sai minikitaran joululahjaksi, ja onnistui jo katkaisemaan yhden kielenkin siitä :) Me avattiin Notskun lahjat jo nyt, jottei ilta mene aivan hulinaksi lahjakasan keskellä. Omat lahjat säästettiin iltaan...

Nyt joulupuuhiin!

Kandi & Noel 1v. (& mahdollinen masuasukki 5+6)

Vierailija
39/39 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu alkaa olla takanapäin ja kaikilla on toivottavasti ollut mukavaa:)

Mä taisin selvitä ehkä ekaa kertaa elämässäni joulusta ilman joulukiloja kun ei suklaa uponnut pahoinvoinnin takia;)

Ihan kotosalla oltiin oman perheen kesken ja oli kyllä mukavaa, meillä ei kyllä ollut pakettien paljoutta kun tyttö ei saanut meidän ostamien lahjojen lisäksi kuin pari pakettia, miehen vanhemmat kun eivät tyttöä juurikaan noteeraa niin eivät ostaneet lahjojakaan ja kummeja meidän rinsessalla ei ole kun ei pidetty ristiäisiäkään, muut muutamat antoivat rahaa paketin sijasta. Niin jännää oli kuitenkin lahjojen avaaminen että tytöltä pääsi siinä pakettien repimisen jännityksessä ihmeellinen megapissakakka yhdistelmä vaippaan ja oli niin mega että ihka ekaa kertaa tulvi kerttiksestä yli äyräiden ja täytyi lähteä vaatteiden vaihtoon kesken kaiken, ehkä äiti ja isi saa tuosta jännäkakasta sen nolon tarinan jota kerrotaan sitten joka vuosi kaikille vieraille teini-ikäisen tytön vajotessa syvemmälle sohvaan korvat punoittaen;D

me ostettiin tytölle little people talo kun sillä on niitä ukkoja ja ne ovat olleet mieluisia, sillä onkin nyt leikitty pari päivää:) Lisäksi ostettiin sellaisia pieniä muovi eläimiä, koiria, kun tyttö niistä tykkää niin hirmuisesti ja niitä on sitten kuljetettu taaperokärryllä eestaas,hassu:)

Niin ja tänään käytiin mun mummolla jossa tyttö näki ekaa kertaa ihkaelävän kissan, sen perässä sitten olisi juossut koko ajan jos olisi saanut..kissa vaan ei oikein tykännyt kiljuvasta hoitajasta..eläimet on kyllä selvästi meillä se innostuksen kohde ja ne hauvat erityisesti, äiskän tyttö:)

Oma olo on kyllä ollut edelleen paljon parempi vaikka koko ajan kuvottaakin, kaksi kunnon oksupäivää on ollut nyt joulunaikaan, tänään toinen, mutta kyllä tää jo luksukselta tuntuu kun ei tarvi koko aikaa olla pää pöntössä, maha on pullahtanut jo omasta mielestä mukamas ihan kauhean isoksi ja eiköhän sieltä kasvakin samanlainen jättipötsi kun viimeksi, mun vatsanahka raukka ei kyllä enää toivu toisesta rääkistä, varmaan roikkuu polvissa sen jälkeen;)

Siinäpä ne meidän omanapaiset jouluturinat, miten muilla?

Queen ja makkarissa iskälle kiukkuava uneton tyttö..

(tytön yöuniksi on nyt vakiintunut vaivaiset 8- max.9 tuntia ja se suostuu nukahtamaan vasta kymmenen kieppeillä, toisaalta hyvä niin koska herää silti jo kuudelta ihan peipposena..koitettiin aikaistaa nukkumaan menoa toiveena se että nukkuis kuitenkin kuuteen mutta ysiltä nukkumaan mennessä herättiin taas viideltä, eli se tosiaan nukkuu vaan 8 tuntia..ääääh:S)