Äitipuolen liian kova kuri lapselle?
Naisystäväni puuttuu 7 vuotiaan lapseni kasvatukseen.
Hän on muuten mukava mutta tämä piirre jonkun verran ärsyttää. Hänellä itsellään on kaksi alle kymmenvuotiasta lasta. Hän sanoo että neuvottelen itse liikaa lapseni kanssa ja lässytän hänelle liikaa.
Eilen esimerkiksi lapseni ehti nukahtamaan sohvalle jo ennen lasten iltatoimien alkua.
Ajattelin itse että antaa nukkua sohvalla yön yli.
Ja ettei haittaa vaikka yhtenä iltana jää sen iltatoimet tekemättä.
Naisystäväni huomasi pojan nukahtaneen. Menin olohuoneeseen ja siellähän tuo jo oli vetämässä housuja pois pojan jalasta. Pojan tekstiilivyökin nuhjaantui kun väkisin kiskoi sitä vyötä auki.
Oli kuulemma jumissa se vyön solkiosa jumissa niin kiskaisi sitten väkisin sen auki.
Sanoin naisystävälle että poika olisi voinut nukkua myös yön sohvalla ja olisit antanut nyt pojan siinä nukkua ilman mitään häirintää.
Naisystäväni tokaisi minulle että näin toimin omien lasteni kanssa vastaavassa tilanteessa. Ja näin toimin myös sinun lapsesi kanssa.
Tuntuu että naisystävä on ottanut jo ohjat lapseni kasvatuksessa.
Pitäisikö minun hyväksyä tämä?
Olisitko suuttunut hänen eilisestä tominnasta?
Kommentit (16)
Ihmettelen kyllä miksi et itse huolehtinut lapsesi iltatoimista ja laittanut häntä nukkumaan, kun kerran lapsi oli noin väsynytkin? Kyllä sinun kuuluisi isänä huolehtia noista asioista. Huolehdithan, että hampaat tulee pestyä ym. Pieni lapsi ei voi nukua sohvalla, koska voi tulla yöllä pissavahinko. Lapselle on turvallisempaa nukkua omassa sängyssä. Hänelle on hämmentävää, jos herää vaikka yöllä siinä sohvalla ja sitten tulee teitä herättelemään.
🇺🇦🇮🇱
Pidän kyllä erikoisena sitä, että sinulle on ok että lapsi jää sohvalle nukkumaan. Niin kauan kun asutte yhdessä, toimitte kuin perhe ja naisystävälläsi on täysi oikeus kasvattaa kotonaan asuvia lapsia parhaaksi katsomallaan tavalla. Jos näkemyksenne poikkeavat liikaa, täytyy kaikkien edun nimissä erota.
Kasvata itse se lapsesi niin äitipuolen ei tarvitse puuttua. Tuo on monessa miehessä ongelma ja monen "ilkeän" äitipuolen taustalla, että mies ei itse huolehdi lastensa kasvatuksesta ja äitipuoli joutuu ottamaan ohjat, jotta elämä yhteisessä kodissa säilyy siedettävänä ja ennakoitavana.
Kyllä lähtisin pois. Itseasiassa täyttää seksuaalisen hyväksi käytön kriteerit.
Vierailija kirjoitti:
Kasvata itse se lapsesi niin äitipuolen ei tarvitse puuttua. Tuo on monessa miehessä ongelma ja monen "ilkeän" äitipuolen taustalla, että mies ei itse huolehdi lastensa kasvatuksesta ja äitipuoli joutuu ottamaan ohjat, jotta elämä yhteisessä kodissa säilyy siedettävänä ja ennakoitavana.
Wtf 😳
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tässä paistaa läpi viha lasta kohtaan. Aikuisen täytyy sietää ja olisi pitänyt pyytää lapsen isää toimimaan lapsen kanssa.
kellään ei käyny mielessä se, miten lapsi on säikähtänyt ja pelästynyt herätessään noin kovakouraista toimintaa.
Ei ap, ei tämä tapahtunut eilen, koska sinä postasit täysin saman aloituksen jo aikoja sitten. Todella omituinen provo. Älä postaa tätä enää uudestaan kun tämä taas poistetaan kun aletaan keskustella jostain aikuisen ihmisen tekemästä lapsen housujen riisumisesta ja vyön repimisestä. Ei kukaan ala lasta sohvalla riisumaan, vaan kantaa ensin lapsen, sinne lapsen omaan sänkyyn, ja jos on syytä jotain vaatekappaleita poistaa, niin ehkä sitten tekee niin.
Kiskase nyt itses vaikka narun jatkoks kun et ton parempaa provoa taaskaan kyenny väsäämään..
Naisystävälle voi aina sanoa, että eikös sun pitänyt lähteä kotiin. Sitten ei enää vastaa viesteihin.
Jollain täällä palstalla tapahtui tuo ihan sama juuri tässä parin viikon sisällä. Katso, mitä siihen ketjuun on kommentoitu.
Minusta sinun pitäisi huolehtia lapsesta niin, että naisen ei tarvitse joutua tuollaiseen tilanteeseen. Uusperheissä varsinkin on erityisen tärkeää, että kumpikaan aikuisista ei jätä lapsiaan tuohon tilaan, vaan vahtii, että iltatoimet on tehty normaalisti. Aiheutit puolisollesi ja lapsellesi ihan turhaan harmia omalla laiminlyönnilläsi. Ja sitten vielä syyllisät kumppaniasi.
Postasit tämän saman jutun viimeksi 31.12. miksi laitat samaa juttua moneen kertaan ja tapahtui muka eilen? Etko saanut haluamiasi vastauksia?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lähtisin pois. Itseasiassa täyttää seksuaalisen hyväksi käytön kriteerit.
Jokainen alapeukuttaja voi antaa kokea oman lapsen saman tai ei missään nimessä kohdistua lapseen. Voisi itse olla lapsen asemassa. Mitä ajatuksia herättää, kun nukkuvalta lapselta revitään kovakouraisesti vaatteet päältä.
Vierailija kirjoitti:
Jollain täällä palstalla tapahtui tuo ihan sama juuri tässä parin viikon sisällä. Katso, mitä siihen ketjuun on kommentoitu.
Minusta sinun pitäisi huolehtia lapsesta niin, että naisen ei tarvitse joutua tuollaiseen tilanteeseen. Uusperheissä varsinkin on erityisen tärkeää, että kumpikaan aikuisista ei jätä lapsiaan tuohon tilaan, vaan vahtii, että iltatoimet on tehty normaalisti. Aiheutit puolisollesi ja lapsellesi ihan turhaan harmia omalla laiminlyönnilläsi. Ja sitten vielä syyllisät kumppaniasi.
Kyllä se nainen asetti itse itsensä ko. asemaan! Mikä järkyttävintä, asetti lapsen ko. asemaan.
tahditon nainen, ei ole ansainnut edes omia lapsia!
Vierailija kirjoitti:
Ei ap, ei tämä tapahtunut eilen, koska sinä postasit täysin saman aloituksen jo aikoja sitten. Todella omituinen provo. Älä postaa tätä enää uudestaan kun tämä taas poistetaan kun aletaan keskustella jostain aikuisen ihmisen tekemästä lapsen housujen riisumisesta ja vyön repimisestä. Ei kukaan ala lasta sohvalla riisumaan, vaan kantaa ensin lapsen, sinne lapsen omaan sänkyyn, ja jos on syytä jotain vaatekappaleita poistaa, niin ehkä sitten tekee niin.
No lue ny muuden kommentteja ja mieti uusiksi miten aikuinen kykenee toimimaan, oli provo tai ei. Sairasta!
Hyvin toimi mielestäni äitipuoli tuossa.
Huonompi olisi ollut jos paksut housut olisi jäänyt yöksi pojan jalkaan.