Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Heinähatut vko 51 ma-ke***

17.12.2007 |

Jatketaan uudella viikolla, koska meitä halukkaita näyttää vielä olevan :-)

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MyLove, missä vaiheessa olet tehnyt päätökseen sairaalaan lähdöstä? Mulla on myös painoa tippunut reilu 4kg, ja vaikkei se periaatteessa haittaa ollenkaan, niin välillä huolettaa missä se " raja" kulkee. Ei ole aiemmissa raskauksissa ollut ihan näin huonoa oloa, ja nyt todellakin on koko ajan vatsassa sellainen tyhjää ammottava tunne, silloinkin kun saa välillä syötyä.

Normaalisti on tullut urheiltua paljon, n. 5 krt viikossa - ja nyt harmittaa kun ei jaksa yhtään. Muksujen kanssa tulee toki vähän ulkoiltua, mutta uimaan tai fillarilenkille en ole päässyt kunnolla sitten sen jälkeen kun huonovointisuus alkoi.

Mitä tulee äitiyspakkausgalluppiin, niin meillä ollaan vielä vähän kahden vaiheilla. Kestovaipat on säästetty tytöltä, ja puolikestoilla oman jaksamisen mukaan varmaan mennään nytkin. Samoin säästössä on jonkun verran vaatetusta, lähinnä tosin tyttöväreissä ja mekkoja. Eli varmaan sitten pitää katsoa jos menisi sinne 3D/4D ultraan selvittämään sukupuolta kun pitää äitiyspakkausta ruveta miettimään ja katsella mitä värejä tuossa tulevassa 2008 pakkauksessa on. 140e saa kuitenkin aika hyvin myös niitä täsmätuotteita ostettua. Tullut edellisten kanssa todettua, että niitä söpöjä ja mieluisampia vaatteita tulee kuitenkin eniten käytettyä. Aiemmin on otettu, vuoden 00 ja 03 äitiyspakkaukset, ja olivat juuri sopivissa väreissä (tytölle liilaa ja pojalle oli paljon turkoosia ja keltaista).

Jostain syystä olisi jo kamala himo katsella kaikkia vauvantarvikkeita. *grin* yritän pärjätä ilman tuohon kesän alkuun...

Vierailija
22/39 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla lähdettiin, kun olin ollut kolme päivää syömättä mitään ja oksensin silti vaan. Silloin olin todella heikkona. Olisi pitänyt vaan lähteä aiemmin. Tuolloin oli jo veressäkin jotkin arvot laskeneet ja nesteytys tuli ihan tarpeeseen.

Toisella kertaa lähdettiin meidän omalääkärin kehotuksesta. Menin tuonne terveysasemalle lisää saikkua hakemaan ja lääkäri hetken katteli, kun mä vaan makasin tuolilla naama valkosena. Olin tainnut siihen mennessä olla syömättä juuri mitään 1,5 vrk. Tai kyllähän mä jotain yritin nakertaa, mutta ylös tuli kaikki.

Noin yleisesti sanoisin, että kannattaa lähteä, jos ei jaksa olla jalkeilla kuin vessareissun ajan ja silloinkin meinaa taju lähteä.

Jaksamista!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempitys Mylovelle ja Tiitukselle. Kyllä kuulostaa ihan kauhealta tuo teiän pahoinvointinne. Aika jännä Tiitus, että aiemmissa raskauksissa ei ole ollut mitään ja nyt sitten noin pahana:0 Mulla näyttää tää kolmaskin nyt menevän aika mukavalla mallilla. Ei oksenteluja ja melkoisen siedettävä olo. Ihan selkeesti pahin väsymyspiikkikin on takana:)

Huomenna vihdoinkin kauan odotettu neuvola. Kovasti jänskättää että saako lääkäri nyt ultralla ne sykkeet näkyviin. Mutta siitä sitten enemmän huomenissa:)

Marjuko se tuskaili painonnousun kanssa? Älä sie turhaan stressaa siitä painosta. Mullakin tulee aina painoa suhteessa eniten alkuraskaudessa. Ainakin mä joudun syömään paljon normaalia useammin että saan pidettyä pahoinvoinnin poissa.. ja se näkyy heti painonnousuna. Keskiraskaudessa mulla onkin sitten aina paino laskenut tai pysynyt kuukausia samana. Viimekin raskaudessa mulla tuli ekoina viikkoina +2kg, mutta sitten kaikenkaikkiaan paino nousi vain 7kg ja lähti heti kotiutuessa poies.

Mut nyt lähden iltalenkille postilaatikon suuntaan:)

Pricilla ja Muru 9+2

Vierailija
24/39 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista minunkin puolesta kovasta pahoinvoinnista kärsiville, voin vain kuvitella miten rankkaa se on kun itsekin valittaa kaikista pikku jutuista, eikä niitä voi edes verrata teidän kärsimykseen! Mutta onneksi vauvat voivat yleensä hyvin vaikka äidit kärsivät!

Mulla on tänään ollut ehdottomasti paras päivä pitkään aikaan, olisko toi pahin väsymys jo väistymässä, toivottavasti. Eilen jo hehkutin että pahoinvointikin on poissa mutta heti illalla oksu lenti ja aamusta oli taas paha olo. Iltapäivällä piristyin niin että lähdin oikein jumppaan, oon nyt taas käynyt vähän säännöllisemmin ja kyllä se piristää vaikka millään ei jaksais lähteä...

Mulla muuten kans iho kukkii, esikoisesta ei ollut näpyn näppyä ja nyt on poskissa sellaisia kipeitä paukuroita, mikä lie hormonihäiriö :)

Mutta nyt täytyy pikku hiljaa aloitella esikoisen iltatoimet...

t: Lazo 8+5

Vierailija
25/39 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tsemppiä hirmuisesti pahoinvoinnista kärsiville. Itsellä olo on helpottanut kun terkan kehoituksesta aloin nappailemaan päivittäin monivitamiinejä. Kannattaa kokeilla, eihän siinä mitään menetä. ;)

Äsken tulin juuri salilta ja kyllä teki hyvää, en ole piiiiiiitkään aikaan siellä käynyt. Rauhassa tein eikä hikeäkään kovin pukannut mut pääasia et pääsi tekemään jotain. :)

Kävin myös kampaajalla tänään ja nyt on ihan uus tukka. Kun vielä jaksais tänään sen värjätä, nyt kun päässä on juurikasvua, haalistunutta mustaa, blondia ja punaista niin voitte vaan kuvitella miltä näytän :D

Anoppiin olenkin sitten jo poltellut hermoja, samoin yhteen työkaveriin. Kumpa nämä ihmiset vain tajuaisivat olla turvat tukossa. Argh. Anoppi kyselee et miten vauva voi, oliko kätilö tyytyväinen mun painon nousuun, entä vauvan kehitykseen jne. Ensinnäkin, tää kaikki kyseli EKAN neuvolan perusteella, toiseksi, näytänkö mä lihonneelta, kiitti ja kolmanneksi, meidän neuvolassa ei ole kätilöitä saati ultralaitteita.. hemmetti. työkaveri sit kyselee suunnilleen joka tunti, miten voit jne. mitään ei sais tehä ja sitä rataa. tekis mieli sanoa et etköhän sä huomaa jos on jotain huomattavaa tai kerron jos on kerrottavaa.

Äh mut nyt riittää tää marmatus.. vätystää et joskos kohta suihkun kautta jo menis unille.

mukavaa viikonloppua kaikille

nepe ja pähkinä 11+1

Vierailija
26/39 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa JOSSULLe ja Iltahämärälle mukaan! Mukava saada lisää porukkaa jos osa mennyt noille suljetuille palstoille.

Kysynpä nyt heti että MEINAATTEKO SYÖDÄ JOULUNA GRAAVILOHTA? Siis sellaista itsegraavattu, kaupasta tuoreena ostettua? Tuo sama kysymys oli tääällä odotuspalstalla mutta aika vähän oli vastauksia ja itse pohdin juuri tuota samaa kysymystä. Kun ajattelin leipoa kalasta voileipäkakun ja muutenkin aina on tottunut syömään tuota graavikalaa. Sen olen ymmärtänyt että vakuumipakattua kalaa kannattaa välittää mutta entä tämä tilanne? Tuossa Vauvan odotus-kirjasessa oli maininta että kala kannattaa syödä aina mahdollisimman tuoreena. Mitähän se kenellekin tarkoittaa?

Tänne ei raskausrintamalle kuuluu mitään uutta. Odotellaan vaan että viikot kuluu eteenpäin ja suurin keskenmeno riski väistyy.. että että olis uusi ultra että sais nuo viikot kohdalleen. Kun nyt la heittää kahdelle viikolla suuntaan tai toiseen eli 4-14.7.

Myissi rv 11 jotain kai

Vierailija
27/39 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chilli.. onko sulla siis ollut myös jonkinlaista tuhruttelua tms?

tai yleisesti jollakin ? Netistä eilen koetin surffailla infoa, ja löysinkin että lienee kai aika yleistä tässä vaiheessa, omalla kohdalla ei vain kummassakaan aiemmassa raskaudessa ole ollut mitään vuotoja.. Siksi vähän ihmetyttää.. Jomottelutkin on .. no outoja.. välillä ihan kuin menkkamaisia mutta harvemmin tälläistä.. toisinaan epäilyttää että olisko ihan vain " normi vatsavaivoja" ..

Hankala tapaus taidan olla.. heh..

Toisaalta tuntuu jotenkin flunssaiselta olokin, ei kyllä kuumetta ole.. Hoh hoh.. kun tietäis..

No koetin silti soittaa nelvolaankin, en vaan saanut terkkaa kiinni ruokikseni aikana, olen asiakaspalvelutyössä joten en oikein voi siinä tiskillä istuessa soitella, työkaveritkin varmasti joku utelias kuulisi.. Enkä vielä tod.halua kertoa.. Tosin tänään yksi arvasi, sanoi jo hetken katselleensa että olenkohan..

Mietin sitten kanssa olenko jotenkin liian piittaamaton, vai onko vain kolmannen tuomaa " kokemusta" (mitälie) kun en ota stressiä tästä..?

Se omasta..

Täällä oli kyselyä siitä pakkauksesta, me katsellaan minkänäköinen tulee ja päätetään sitten.. Toisaalta jos sais sukupuolen tietoon niin voisi jättää jos siis on tyttö..

Mitähän muuta kyseltiin.. Iho " ongelmista" .. pahentunut, kuten aina hormoonimyrskyssä.. Oikein superongelmaihoinen kun on.. =D

Graavilohesta myissi kyseli.. Voi olla että jätän väliin, koska ei ole itse tehtyä, jotenkin minäkin kuvittelisin että itse tehty on tuoreempaa.. Mene ja tiedä onko oikea ajatus..

Sitten on ollut juttua noista suljetuista yhteisöistä.. Jotenkin omallakin nettikäytöllä tämä tuntuu luontevimmalta vaihtoehdolta.. Kiva kun voi äkkiä käydä selaamassa otsikot ja lukea " tärkeimmät" ja sitten kun on oikeesti aikaa istahtaa niin sitten vasta kirjautua ja kirjotella..

Joopa.. Ehkäpä alan laittelemaan tuota neitostakin nukkumaan, hän on sellanen aamuvirkku muuten että on pakko aina iltaisin " valvottaa" .. useana aamuna kun on herännyt jo ennen kuin minulla kello soi.. Ja meillä kun saisi jäädä vielä nukkumaan..

-Aikku-

Vierailija
28/39 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikku-78: Mulla oli ekassa raskaudessa tuota tiputteluvuotoa pari päivää ja ihan hyvin meni raskaus. Tosta jomottelusta en osaa sanoa, voisko olla jo harjoitussupistuksia?

Pricilla_84: Mullakin oli ekassa raskaudessa vaivana selkäkipu ja olinkin puolet raskaudesta sairaslomalla. Nyt taas kauppareissun jälkeen tuntui selässä jomottelua, eli tästäkö se taas alkaa? :( Nyt on vaikeampaa vain maata, kun on toi vilkas esikoinen (1v 10kk), että mitenköhän tässä pärjää, jos selkäkipu yltyy taas ihan mahdottomaksi...

Tänään oli neuvolalääkärikin. Ihan hyvin kaikki meni, sydänääniä ei kuulunut, mutta mulla onkin viikkoja vasta 9+5.

Anne

Vierailija
29/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille! Pahoinvointi on parantunut ehkä asteella, jee! Jaksan jo vähän touhuilla kotona joulusiivoa ym. ja ruokakin pysyy jo jonkun verran sisällä!

Käytiin eilen yksityisellä ultrassa, halusin varmistuksen että montako asukkia masussa on! Yksi vauva siellä oli ja sydän pampatti iloisesti =) Laskettu aika aikaistui, eli 18.7. olisi la.

Edelliset lapset meillä poikia ja nyt aika vahvasti tyttöololta tuntuu, mutta saa nähdä nyt!

Iloista Joulun odotusta kaikille ja toivotaan, että jouluruoka maistuu =)

Tiitus rv 9+5

Vierailija
30/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossu.p

Sinulla on aikas samanlainen kopla kotona kuin minulla =)

...ja sama juttu,jos heinäkuussa saamme vaavin,niin sitten on perheluku siinä =)

Jaksamista kaikille jotka kärsivät kovista oksenteluista jne.On varmasti raastavaa!

Itsellä etova olo alkaa helpottamaan,muutamia päiviä olo on ollut jo aika normaali.Alkaa se ihmeellinen vaihe, kun ei tunne liikkeitä,ei ole mahaa,eikä oloja.Niin ajattelee onko tässä raskaana laisin.Siksi se np-ultra on kovasti mielessä,jotta näkisi asukin ja että kaik olisi hyvin?!

iltahämärä+ asukki vko10

Vierailija
31/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on muuten hyvä, mutta viimeyönä heräsin siihen, että vatsaan sattui. Koko vatsa oli ihan turvoksissa, mutta olo helpottui, kun sai kauniisti sanottuna " laskettua ilmat pihalle" . En kyllä muista, että olisi ilmavaivoista pahemmin kärsinyt aikaisemmissa raskauksissa... Hassua, että tuo turvotus tulee tuohon ylävatsaan eikä alavatsaan niin kuin yleensä. Mutta kai se nyt sitten kuuluu just tähän raskauteen! Muuten vatsa toimii ihan hyvin, sillä olen kärsinyt ummetuksesta aiemmissa raskauksissa ja toistaiseksi saan käydä isommalla hädällä ainakin 3 kertaa päivässä ilman ongelmia.

Mulla on välillä vähän samanlainen olo kuin muillakin oireettomilla ja ultraamattomilla, että liekö tuolla mahassa kuitenkaan on ketään, kun ei ole mitään merkkejä vielä vatsan seudulla. Noh, kai sitä vaan täytyy luottaa siihen, että joku pikkuinen siellä kasvaa... Tähän ainaiseen väsymykseenkin alkaa jo tottua, että sitäkään ei oikein enää noteeraa raskausoireeksi.

Joku kyseli finniongelmasta: itse olen päässyt toistaiseksi vähällä - vain muutama finni ihan raskauden alussa. Sinänsä ihme, sillä olen ollut akneihoinen koko ikäni lukuunottamatta viimeistä paria vuotta, sillä sain puolen vuoden isotretioniini kuurin, joka loppui 1,5 vuotta sitten. Toivon kovasti, että pääsisin tässä raskaudessa vähemmällä noiden iho-ongelmien kanssa, mutta kovasti koputtelen puuta täällä.

Mukavaa päivänjatkoa!

Tinttis & Sinttis 9+2

Vierailija
32/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuh,nyt sitten vihdoin tajusin tämän kuopion seudun ultratutkimukset sun muut. olen ollut hieman ulalla,kun olen vertaillut kaikkea vaan espoon tutkimuksiin.. siispä.. täällä on vain tuo alkuraskaudenultra ja sitten tutkitaan verinäytteen kautta muut. kuulemma tuo verinäyte antaa luotettavamman tuloksen kuin ultra,mitä minä luulin luotettavammaks :)

tässä ultrassa siis laskettuaika tarkentui ja viikko tuli lisää.. eli nyt on 12+1 ja la on 1.7 :) nähtiin pikkuisen potkut ja miten se imi peukaloaan ja sai kauhian hikan :D

oma olo on mitä loistavin! oksetus on hävinnyt (tai sitten olen oppinut syömään oikein..) ja väsymyskin on tipotiessään,mieluummin olen nyt yökukkuja,joka jaksaa vielä aamullakin herätä aikaisin!:)lisäksi fiiliksiä on parantanut tietty se,kun ollaan kerrottu vanhemmille ja kaikki ovat onnellisia uudesta tulokkaasta. meillä äiti jo odottaa innolla mukana :)

itse ajattelin myös graavata lohta ja syödä hyvällä halulla. olen myös ymmärtänyt niin,että itse graavattua kalaa saa syödä,mutta vakuumipakattua ei. korjatkaa jos olen väärässä? hirveä himo on iskenyt aurajuustoon ja harmittaa aivan vietävästi,kun sitä ei saa syödä!! :/

mulla myös näppyjä tullut kaulan alueelle ja selkään,ennen niitä ei siellä ole ollut.. mulla on aina ollut rasvaisempi iho,mutta näin raskauden aikaan se onkin aivan normaali ja entistä heleämpi:) samoin hiukset on aivan eri-ihanat näin odotusaikaan :)

ai juu.. ultrassa todettiin vielä kohdun olevan kallellaan selkään päin ja istukkakin oli sopivasti siinä edessä tiellä,ettei meinattu nähdä koko vauvaa siellä..

mutta nyt täytyy lähteä. poika heräsi jo päiväuniltaan!

hyvää joulun odotusta kaikille ja kiireetöntä loppuviikkoa!:)

-annu ja sintti 12+1-

Vierailija
33/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi kun vielä muistan. Syökää kuulkaa ihan hyvällä omalla tunnolla itse graavattua kalaa!!! Vain vakuumipakatut on kiellettyjä, niissä saattaa muhia listeria. Kun itse graavaa tuoreen kalan niin voi syödä. Mä olen aiemmissa raskauksissa syönyt graavikalaa, kun isäni kovasti sitä tekee pyytämistään kaloista! Mä tykkään melkeen kaikista noista kielletyistä:) Homejuustokin on suurta herkkua. Mut onneksi sitä voi kuumennettuna syödäkin. Esim. pizzan päälle tai pastakastikkeeseen pistän kyllä homejuustojakin. Ja maksalaatikko... Pari vuotta sitten kun ekaa odotin, niin sanottiin, että voi hyvin syödä kerran kuussa pienen määrän maksaa kerrallaan. Joulupöydässä olen aina ottanut ruokalusikallisen verran maksalaatikkoa ja ihan terveet tyttöset syntyi:) Ja nyt on sitten taas säännöt muuttuneet, ettei maksaakaan saisi tipan tippaa ottaa.. vähän hullua mun mielestä!

Mä kävin aamusta neuvolalääkärillä ja samalla sit ultrattiin. Siellä se ihanainen pötkötteli ja sydän jumputti hurjana:) Nyt ei sitten ole huolta enää siitä, kun ei sykettä aiemmin näkynyt. Mittoja ei saatu otettua kun oli muru niin käppyrällä. Np-ultraan menen siis laskurin mukaisilla viikoilla vaikka itse olenkin ihan asennoitunut siihen että vauva on viikon pienempi. Tammikuun alulle varmaan tulee ultra-aika kun nyt ois rv 10+1 menossa...

Mut nyt välipalalle...

Pricilla ja Muru

Vierailija
34/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jouduin menemään hammaslääkäripäivystykseen, kun viisaudenhammas mokoma 1½ vuoden hiljaiselon jälkeen päätti kipeytyä uudestaan. Aamulla leuat olivat niin lukossa, että katsoin parhaaksi varata ajan, vaikka vähän jännittikin, että mitä mahtavat minulle tehdä, kun on tämä alkupuoli raskaudesta menossa. Lääkäri katsoi, ettei suu ollut tulehtunut, ärtynyt kylläkin ja poisti hampaan samalla reissulla. Nyt siis ei se hammas enää vaivaa. :) Toivottavasti suu paranee nyt hyvin ja saisi jouluna vähän maistella herkkuruokia. Muutama päivä menee nyt nestemäisillä ruuilla. Onneksi pahoinvointini on helpottanut viimeisen 1½ viikon aikana, eli sen verran aikaa on edellisestä oksukerrasta. Sehän lystiä olisikin, jos yhtä aikaa potisi hammassärkyä ja pahoinvointia - toivottavasti tätä ei tule. :) Kerroin lääkärille heti raskaudesta ja hän sanoi kaiken olevan ihan ok hammashoidon kannalta, poistossa vaan huomioidaan se niin, että annetaan raskaana olevalle sopivaa puudutetta. Hammashoitaja itse asiassa arvasi, että olen raskaana ennen kuin ehdin sanoakaan - sanoi sen näkyvän olemuksesta. :) Nyt jatkamaan sairaslomapäivän viettoa - nyt ainakin on pakko rauhoittua lepäämään. :)

t: Tipsu79 + masukki 11+3

Vierailija
35/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikku, ei mulla ole ollut vuotoja ollenkaan, vaan sellaista yhtäkkiä viiltävää kipua. Olen ollut paikantavani kivun kohdun alareunaan ja sivuille, ja sillä vaan mieltänyt jonkin asteiseksi kasvukivuksi. Aiemmissa raskauksissa sitä on tullut alusta loppuun säännöllisin väliajoin, muttei kuitenkaan joka päivä. Ei kai pieni vuotokaan ole vaarallista, toisilla yleistä esim. siihen aikaan kun kuukautisten kuuluisi olla.

Tänään on eka päivä kahteen viikkoon kun on saanut syödä oikeaa ruokaa. :) Aamulla vielä oksetti, mutta olo helpotti tosi nopeasti ja jaksettiin vapaapäivää viettävän prinsessan kanssa kierrellä jouluostoksilla ja sitten suunnattiin syömään yhteen meidän lempipaikoista. Tyttö on ihastunut lampaan kyljyksiin, ja niitä pitäisi olla aina saatavilla. Muuten ei lihasta oikein perusta, joten ihan hyvä noin.

Kun on kaksi viikkoa elänyt pakastemustikoilla, jugurtilla ja hapankorpuilla niin nyt on tuhti olo (vaikka kevyesti söinkin). Ajattelin olla tänään jaksavainen ja edetä joulusiivouksessa uunin putsaukseen ja keittiön kaappien pesuun. Saa nähdä jääkö haaveeksi, nyt suunnataan päiväunille ensin.

Vierailija
36/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli meillä neuvolassa ohjeena ettei saisi syödä sitäkään. Siis raaka kala oli yleensäkin " kiellettyjen listalla" , myös sushit jne. Lupasin kyllä tehdä raskaana olevalle siskolleni graavilohta jouluaatoksi. Itse tuskin siihen kosken, ei ole saanut mitään kalaan viittaavaa alas lähes kahteen kuukauteen... Omituista, kun muuten kala on meillä suurta herkkua, mutta raskausaikana en ole oikein koskaan sitä sietänyt.

Raaka jauheliha taas on sellainen, että sitä tekee kokoajan mieli. Olen yrittänyt parhaani mukaan välttää, ja nyt ei vähään aikaan olisi mennyt alaskaan.

Sama listeriavaarahan (+ mahdollinen norovirus) on myös käsittääkseni pakastemarjoissa jne. Olen kuitenkin itse kerättyjä mustikoita ja vattuja vaan sulattanut jääkaapissa ja sitten popsinut puolijäisinä. Ei auta, jos mikään muu ei maita. Tuoreitakaan ei nyt tähän vuodenaikaan ole tarjolla. :)

Vierailija
37/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vilkas pikkuinen masussa, niinkuin epäilinkin laskettu siirtyi taaksepäin, mutta en olisi että niiin paljon :o No mitoiksi saatiin 3,7cm eli 10+4,

12 sijaan..=)

2viikon päästä uusi aika!

Alan laittaa poikasille ruokaa, halusin vaan päästä ilmoittamaan ultra kuulumisia=)

- L -

Vierailija
38/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saan täällä pysyäkin loppuun saakka! :)

Elikkäs meillekin odotellaan heinävauvaa syntyväksi. Laskettu aika kuukautisista oli 6.7. Tänään kuitenkin ultrassa saatiin lasketuksi ajaksi sikiön koon mukaan 10.7. Eli sikiö vastasi viikkoja 10+6, 11+3:men sijaan... Noin pienen heiton takia ei kuulema kuitenkaan laskettua aikaa muuteta vaan kahden viikon päästä uusi ultra meilläkin! :)

Jaahas, esikoinen 1v10kk heräsi päikkäreiltä! Palailen myöhemmin!

kumppari rv 11+3 (10+6)

Vierailija
39/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koko pinoa lukenut, kun koneen tuijotuksesta tulee niin paha olo =o(

Mutta, nyt siis viimeinen työilta on takana ja voin viimein keskittyä joulun tekoon. siivoillut olen jo koko alku viikon, mutta kun joka päivä on ollut jotain menoa, niin olen ottanut yks huone/pvä taktiikan.

Lupaan sitten ensi vuonna kirjoitella ahkerammin, kun olen taas ihan kotona pojan kanssa.

Jossain pinossa oli vähän esittelyjä tarkemmin, eli kirjoitanpa minäkin muutaman rivin.

Olen siis 27v ja mieheni on 40v. Esikoisemme, poika, täytti just marraskuun lopulla 1v ja toista siis odotellaan.

Tervetuloa iltahämärä mukaan. Minustakin on mukavampi kirjoitella täällä, kun noissa yhteisöissä, jotenkin se on tuntunut hankalalta. Mutta nyt täytyy mennä syömään jotain, ettei paha olo iske pahemmin.

mam80