SYYSUNELMAT VIIKKO 51
Teenpä meille uuden pinon tälle viikkoa, ettei se taas jää Korallin tehtäväksi. :) Koitan siirtää nuo toiseen pinoon tänään tulleet viestit tähän alkuun, jos vaan osaan. Kellään tuskin on mitään sitä vastaan.
[b]Pikkumyy78[/b] - 17.12. 08:53 vastaa tähän viestiin (48/50)
jouluvalmistelujen lomassa
ollaan ilmeisesti onnistuttu pupuilemaan ihan kivan säännöllisesti, vaikka kiireitä ja touhuja on ollut monenlaisia. Mulla vihloi oikeaa puolta alavatsasta muutama päivä sitten ja silloin tuli limaakin. Laskurin mukaan ovis oli eilen, en oo tikutellut tai mittaillu lämpöjä. Ollaan luotettu säännölliseen toimintaan.. Limaa ei tosin ole ollut moneen päivään, että mitään varmaa aikataulua en tiiä. Kp:t on nyt kuitenkin 19/31.
Plussatuulia kaikille kanssasisarille.
[b]rusina75[/b] - 17.12. 10:43 vastaa tähän viestiin (49/50)
Hei!
Olen jo todella pitkään ollut ns. taustailijana, mutta nyt ajattelin jopa kirjoittaakin tänne.
En muista nimimerkkejä vielä, joten kaikille yhteisesti peukutuksia ja ++++ tuulia!
Julkisen puolen lapsettomuushoidoissa ollaan, ensimmäistä yritellään perheeseen. Olemme ns. selittämättömiä, eli mitään varsinaista syytä ei ole löytynyt laajoista tutkimuksista huolimatta. Joku kirjoitti Clomeista, minäkin niitä napostelen jo neljättä kuuta. Viime kierto meni siinä mielessä oudosti, että ensimmäistä kertaa minulla ei ollut tiputteluvuotoa ennen varsinaisia kuukautisia! Toiveet siis oli todella korkealla kunnes eilen täti kaarsi komeaakin komeammin paikalle :(
Jos tämä kierto ei tuo tulosta, niin (meille) uudet hoitokeinot heitetään kehiin.
Jollain oli antibioottikuuri meneillään, minun tietojeni mukaan ei ole ovulaatioon merkitystä ko. kuurilla.
Huonojakin uutisia oli muutamilla, joten teille kaikille paljon voimia ja jaksamista näin joulun alla.
Pahoitteluni kirjoitukseni epäselkeydestä ja nimimerkkien muistamattomuudesta. Yritän muistella niitä ensi kerran kommentteihini.
Rusina kp2/28, yk24 lähti käyntiin
[b]MOELPA[/b] - 17.12. 11:47 vastaa tähän viestiin (50/50)
no niin
No nyt tulen virallisesti tälle puolelle!! Ei mulla menkat ole vieläkään alkaneet, mutta ne alkaa huomenna (olen 99% varma!). Mutta en siis enää usko, että meille tulisi elokuussa vauvaa.... =(
Nimimerkkejänne en minäkään muista vielä kunnolla. Kunhan mä täällä alan ahkerasti pyöriä, niin ehkä sitten osaan jotain jollekin vastatakin.
Tässä kierrossa yritän tikuttaa ovista, katsotaan löydänkö sitä. Menen ostamaan vitamiineja apteekista ja yritän näinkin saada parhaan mahdollisen tärppi onnen! Onko muuten tietoa/kokemusta vitamiineista. Siis mitä kannattaisi ottaa? Odotan vastauksianne.
Greippimehuakin ajattelin kokeilla taas.....hoh hoh, taidan olla aika hölmö kun kaikkeen tollaseen " uskon" .
Kp:ä en voi vielä laittaa, kun ei ne menkat ole vielä alkanu... yk4
Kommentit (80)
vielä tsempit! Kyllä se mies siitä asettuu =).
AH
iiiik: huomasin, että kyselit o-puolella " uusista ovislimoista" ...mulla on ihan samaa ja ihmetyttää. Mitkäs sun fiilikset ja jatkuuko limat vielä? Voih, pidän peukkuja et ois just NIITÄ oireita *bd* ;) Koskas aattelit testailla?
Testasin tänä aamuna aamupisusta ja plussahan sieltä paukahti. Vielä haaleampi kuin testiviiva mut kuitenkin. Kun nyt vaan pysyis kyydissä.
Kiitos kaikille haleista, tsempeistä ja muusta! Mies on edelleen kiukkuinen, mutta kai se tuosta tokenee.
Oikein ihanaa Joulua kaikille ja paljon joululahjaplussia kaikille jännäilijöille! Haluan seuraa teistä kaikista odotuspuolelle =) Vaikka en sinne vielä uskaltaudu kun ollaan niin alussa...
murunmamma kp 27/27-29 tai rv3+6 (hui onpa vähän)
Ihanan joululahjan sait! Toivottavasti mies siitä pian tokenee ja tajuaa myös kuinka ihanan lahjan saitte!
hurjasti onnea murunmammalle!!! Harmi vaan et mies ei just nyt oo niin kauhean innoissaan sun kanssa. Kyllä se siitä innostuu. Joulu tulossa ja kaikkee..
Joo, kyselin tosiaan niistä uusista ovisoireista, kun tuli limaa ja jomotteli uudelleen oik. puolelta.. Joku o-puolella oli sitä mieltä et vois olla oire raskautumisesta.. En uskalla kauheesti toivoa, mut olishan se ihanaa..
Mun fiilikset... Mulla on tosi kuvottava olo (mut on aina ennen menkkoja). Yöllä kun heräsin ni tuntu et ei voi nukkua, kun on niin paha olo. Edelleen on sellanen tuntemus tossa oikealla puolella. -nyt ehkä keskemmällä kuin aiemmin. On ihan sellanen olo niinku olis raskaana,mut ku mulla noi pms-oireet on aina sellaset.. Sanoin miehelle et kyllähän tän olon kestäis ihan mielellään, kun tietäis et siitä seurais jotain kivaa, mut ku siitä taitaa seurata vaan pirun kivuliaat menkat.. YÄK!!!
Nyt on kp 28/29-34, joten odottelen vielä muutaman päivän rauhassa. (saas nähdä, maltanko odottaa..) Kahden ekan kohdalla oon plussannu vasta tosi myöhään ja toisella oli silti ihan haamu, joten turhaa mun on liian aikaisin testailla..
Toivottavasti sulla ,Tutti(?) on plussa lähellä! Millos sä meinaat testailla ja mitkä sun tuntemukset on muuten???
Paljon plussatuulia kaikille!!! Ja oikein rauhallista Joulua!!!
t.iiiik
Hei,
pakko kysyä mitä testiä käytit ja tuliko ihan selvä viiva? Itse en haaveillutkaan vielä saavani vastausta, mutta ajattelin sun innoittamana tehdä joulun kunniaksi testin huomenna aamulla :) Kaikkea hyvää teille kaikille!
Mä oletin oviksen olleen viime su (kp18) mikä kyllä olis suht ajoissa mulle, mutta tuli sellainen limaklöntti, että.. Pari päivää oli taukoa ja tällä viikolla tuli taas limoja parina päivänä sekä kipuilia. Pe-la oli n.vrk vielä kunnon menkkajomotus! Samanlaista oli kun tyttökin sai alkunsa... Olen kyllä hyvin epäileväinen, että jos oviskin olikin vasta tällä viikolla kp23 jolloin ei ole mitään toivoa raskautumisesta:/
Mutta toivotaan, että meidän oireet olis sitä itseään!! bd
[b]Murunmammalle[/b] jättisuuret onnittelut!!
Axe kp25/31?? yk1
murunmammalle iiiiisot onnittelut, vautsi mikä Joululahja!!!
iiiik ja axelara: eilen kp22 tuli vielä kunnon limaa ja pohdiskelin kanssa, että hitto jos ovis olikin vasta eilen. En saanut miestä edes innostumaan petipuuhista. Toivottavasti ne johtuiskin tärpistä, huoh. Kun ei ennen ole noin myöhään " limaillut" (hah, ihana sana). Voipi olla niin, ainakin lämpöjen puolesta et ei tullut koko ovista tässä kierrossa. Testailen kuitenkin varmaan, kun postissa saapuu uudet aconit eli oiskohan torstaina.
Kyllä se laparoskopia varmaan laitto kropan sekasin :(
Mites Jouluvalmistelut etenevät teillä muilla? Täällä ihan mukavasti, lahjapaketit pitäs kohta hakea omaan autotalliin odottamaan mummilasta :)
Tutti kp23/28-32
Hui mikä pino! Kyllä meitä haaveilijoita on. Ja onneksi plussanneitakin! :) Onnea vaan!
Mulla ihan hyvä fiilis. Mies tuossa leipoi sämpylöitä ja niitä syötiin ja glögiä juotiin ja otin ihan tosissani tuon vauva asian keskusteluun. Kun tähän asti on ollut vähän juuuta ja jaata meillä kummallakin, mutta nyt sitten päätettiin yhteisesti ja ihan innoissamme että kolmatta ryhdytään toivomaan!! Ensi viikko on tai pitäisi olla ovisviikko. En sen kummoisemmin laskeskele ja seuraile. Touhuilut onneksi maistuu mukavasti kummallekin ihan touhuilun innosta ja ihanuudesta, joten katsotaan kuinka käy. On ihana olo kun voi nyt " virallisesti" ryhtyä haaveilemaan vielä yhdestä ihanuudesta. Tytöstä tai pojasta. Meillä on kumpaakin yksi, joten tällä kertaa ei toden totta olisi minkäänlaisia toiveita mihinkään suuntaan.
Piti vielä huviksi kysyä 2pojanäidiltä että missä vaiheessa syyskuuta 06 olitte kättärillä. Meidän typy syntyi 14. pvä.
Rauhallista ja ihanaa joulun ja vauvan odotuksen odotuksen aikaa kaikille!!
-Celly
Murunmammalle onnea hurjan paljon! Ja kyllä se mies siitä asettuu. Toivottavasti ei ole pitkävihaista tyyppiä.
Muille onnea tähän kiertoon! Mä niin toivon että moni pääsee tältä osastolta jo vaihtamaan pois!
Rauhallista ja onnellista joulua kaikille!
Noffetus
kp11/?, yk2
Onnea murunmamma plussasta! Ihana joululahja. :)
Täällä täti tekee tuloaan. Aamulla oli lämmöt lähteneet laskuun ja äsken vessareissulla tuli jo vähän vaaleanpunaista paperiin. Huomenna sitten vuotaa jo kunnolla. Kurjaa.. :/
Kaikille kuitenkin hyvää ja rauhallista joulua!!
Khaos Kp 27/25-30 yk13 (vielä hetken)
Kiitos onnitteluista =) Viel en ite tajua tätä hommaa, täytyy itelle sanoa monta kertaa että on todella raskaana. Tosin alavatsaa kivistää menkkamaisesti eli pelottaa ett onkin vaan kemiallinen ja huomenna alkaa menkat.
Testasin apteekin omalla testillä ja ihan näkyvä viiva tuli. Ilmeisesti apteekin omat ovat melko herkkiä.
Joulun taikaa ja jouluihmeitä toivottelee
murunmamma
Murunmamma, iiiiiiisot onnittelut! Toivottavasti kaikki menee hyvin!
Kaikille superhyvää joulua ja lisää näitä meidän kaikkien toivomia joululahjoja!
- bee -
Täällä joululomaa vietetään. Oli viikonloppuna teini-ikäisiä pikkusiskoja kylässä, joten vauvalla palstailu jäi vähälle.. Mutta nyt oon taas ihan yksin, kun mieskin on töissä, joten nyt ei oo ku aikaa.
Mulla loppu tuhruttelu ku seinään perjantaina. Soitin kyllä päivystykseen, ihan vaan kuullakseni onko syytä huoleen. Lyhyesti lopputulos on se, että jos tuo toistuu seuraavassa kierrossa, niin sitten kannattaa käydä tarkistuttamassa, mutta mun ikäsellä se tuskin on mitään vakavampaa. No munhan nyt pitäs käydä tarkistuttamassa paikat muutenkin, kun on tätä yritystä takana jo pitempään.
Korallille kiitos tosta linkistä. Annoit kyllä uutta toivoa mulle, tuossa kun oli mennyt nuo tiputtelut ja lämmöt niin samalla tavalla kuin mulla tässä kierrossa, ja kuitenkin oli plussa tullu. Varovasti siis uskaltaa vielä toivoa tänkin kierron suhteen jotain. :)
Tervetuloa mukaan kaikki uudet. Teitä olikin aika monta, en millään muista kaikkien nimimerkkejä. :) Mutta tasapuolisesti toivotan kaikki tervetulleiksi.
Sehän alkaa sitten olla jo ensimmäisillä piinaviikko. Toivottavasti saadaan plussia pinoon.
Khaos, kp 21/25-30 yk13
Kirjottelenpa nty minäkin muutman sanasen.....
Uusille tervetuloa ja pahoittelut elokuisista tippuneille!
Joku kyseli vitamiineista:itse syön multitabsin raskaus vitamiinejä jotka on tarkoitettu myös raskautta suunnitteleville.
Viime pinosta muistan jonkun kirjoittaneen pillereitten jälkeen odotettavasta luomukierrosta että ei jaksa odottaa vaan yritys alkaa heti.Että voiko edes raskautua.Meillä myös sama juttu silloin kun aloitimme esikoisen yrityksen eli tuli pillerimenkat emmekä odottaneet luomuja vaan yritys alkoi heti kun menkat olivat loppuneet.Ja kuinka ollakaan tärppi tapahtuikin heti eli ei niitä luomuja tullut.Ainut mikä harmitti itseäni myöhemmin niin olí se että kun ei yhtään tiennyt kierron pituutta olin vain varma että¨kierto pysyy samana kun pillereitten kanssa ja kun sitte testailin raskaus testillä kun luulin että menkat ovat myöhässä niin testit näytti negaa.Olin muutenkin iahn varma että en voi mitenkään tulla heti raskaaksi joten ajtkoin iahn normaali elämää ja odottelin vain niitä menkkoja.Ei ollut siis yhtään mitään oireitakaan.Kun sitten tein vihdoin testin ihan huvikseni kun illalla olisi ollut pikkujoulut että voi ottaa alkoholia niin plussahan siihen testiin tuli ja myöhemmin neuvolassa selvisi että olin silloin jo 7+4 ja menkkojen mukaan 8+4 raskaana.Laskettu aika siis siirtyi viikolla ultrassa eteenpäin.No olihan sepsustus toivottvasti joku ymmärsi siitä jotain.....
Nyt sitten viime toukokuussa lopetin pillerit ja odottelin kahdet luomumenkat ennen kuin aloimme elokuussa yrittämään ja olisi silloinkin pitänyt vaan heti ruveta yrittämään eikä ootella kun ei tässä vieläö kuitenkaan olla raskaana.
Sain muuten ovis testillä plussan lauantai iltana!Vähän olin onnellinen!Perjantaina oli testaus jäänyt väliin vaikka limaa alkoi silloin tulla ja onneksi miehen kanssa kuitenkin peittoja heiluteltiin jo perjantaina. Ja lauantaina nipisteli oikealle puolelle mahaan joten oletan että ovis oli siis lauantaina.Ja eilen kun testasin niin ei tullut kuin hailakka viiva. Säälitti kyllä mies lauantaina kun oli jo sängyssä valmistautumassa nukkumaan ja minä hyökkäsin painostamaan petihommiin no mielelläähän tuo suostui kun sanoin että nyt voi tärpätä.Varmsiteltiin kyllä vielä eilen ja varmaan vielä tänään.Sitten ollaan kaikkemme tehty ja jos ei tärppää niin tipun kyllä varmasti kovaa ja korkealta!
No oiskohan siinä ollut ´tarpeeksi omaa napaa!
Ovisplussia kaikille ja Ennen kaikkea raskausplussia!
Terv:Sweety kp22/31-35?(42?) yk4
Tuli piipahtamaan tänne.
Niin se aika kuluu. Viikko enää jouluun ja kaksi joululahjaa vasta ostettu.. Kiire tulee.
Tavallaan harmittaa kun tänään olisi ovis mulla ja voida sitä hyödyntää kun tauolla ollaan meidän vaikean tilanteen vuoksi. Ja tuntuu, että hormoonit olisivat nyt juuri palautuneet. Voihan nenä... No, eihän sille voi mitään. Testailupäivä olisi ollut 30.12. No, katsotaan ensi vuonna, että jos yritys alkaa uudestaan.
MOELPA kysyi vitamiineista: minä syön beroccaa, mutta ihan ihonikin takia (atoopikko), mutta foolihappoa olisi hyvä syödä jo ennen raskautumista. Ja e-vitamiini on myös tärkeä hedelmällisyyden kannalta (täältä luin). Voihan sitä jotain monivitamiinia syödä, mutta se ei kait ole välttämätöntä.
Hyvää Joulun odotusta!! =)
Laitan täännekin vielä vinkin jos ei greippimehu maistu. Ovislimojen lisäämiseksi voi käyttää myös sitruunatiivistettä. Sitä laitetaan n. 1rkl lasilliseen vettä. Käytin sitä ennen ekaa raskautta ja ihan hyvin toimi. Mutta siinä ei kai ole sitä foolihappoa? Niin, minä kun en voi sietää greippimehua.
Oletteko kuulleet tai onko jollakin kokemuksia kerrottavana hemiraudan syönnistä? Luin KuntoPlus lehdestä että jos toiveissa raskautuminen niin kannattaa kiinnittää huomiota raudan saantiin.
Täällä jo menee multitabsit ja greippimehu :) Vielä en oo rauta tabletteja ostanut, eikös sitä lihasta saa ( ? )
Mitä sitä ei kokeilisikaan nyytin aikaan saamiseksi!
En ole jaksanut ollenkaan kirjoitella, kun on ollut niin rankkaa töissä. Nyt kun vihdoinkin tuntuu hieman paremmalta clomien ansiosta ja odottaa raskautuvansa pitkän yrityksen jälkeen, niin sitten töissä menee kaikki päin peetä. Huoh.
Odottelen ovulaatiota tälle viikolle. Mitään tuntemuksia ei tosin ole vielä suuntaan tai toiseen. Kuinkakohan pian ovulaation pitäisi tulla viimeisen clomin jälkeen?
Plussatuulia kaikille!
Joko Korallilla on ollut tuntemuksia??? :)
Rizza kp 11/32-47, yk 19
onko plussauutisia, vaikka noita hommiakin olis. Ja murunmammaa siis saa onnitella. Hieno juttu! Ja jospa Tutin silmät ei olis näyttänyt väärin ja haamu olisi ollut hyvä merkki.
Itsellä on pahimmat piinapäivät meneillään. Tänään tuli paperiin nuppineulan pään kokoinen punainen piste =(. Näin on käynyt ennenkin muutama päivä ennen tätiä.
Kuitenkin päätin testata, kun ajattelin jotenkin kieroutuneesti, että ehtisin edes testata. Tiedän... hullua, huoh. Pää sekoaa varmaan...
Testitulos olikin mitä mielenkiintoisin. Nega, mutta tummanpuhuvan testiviivan lisäksi näytössä oli sen vieressä miltei samanvärinen kiemura pitkittäissuunnassa. Kun tarkemmin katselin testiä, huomasin, että pinta oli ihan lommoilla. Toki siinä testiviivan kohdassakin oli punaista, kun se kiemura meni sen päältä.
Testi oli mammaksin One Step. Yksi niitä on vielä tuolla kaapissa ja sen jälkeen vaihtuu merkki. Noita " lommoja" on ollut aiemminkin. Muttei tuollaisia viivan kiemuroita.
Salaa uskottelin itselleni, että joulun ihme voi tapahtua. Näin ei nyt käynyt. Tädin ei pitäisi tulla muutamaan päivään ja kun tulee varaan gyneajan ja vaadin kaikki maailmat pillerit ja hoidot, ni! No, melkein ainakin ;).
AnniHelen@ kp24/n.27 dpo10 yk11