SYYSUNELMAT VIIKKO 51
Teenpä meille uuden pinon tälle viikkoa, ettei se taas jää Korallin tehtäväksi. :) Koitan siirtää nuo toiseen pinoon tänään tulleet viestit tähän alkuun, jos vaan osaan. Kellään tuskin on mitään sitä vastaan.
[b]Pikkumyy78[/b] - 17.12. 08:53 vastaa tähän viestiin (48/50)
jouluvalmistelujen lomassa
ollaan ilmeisesti onnistuttu pupuilemaan ihan kivan säännöllisesti, vaikka kiireitä ja touhuja on ollut monenlaisia. Mulla vihloi oikeaa puolta alavatsasta muutama päivä sitten ja silloin tuli limaakin. Laskurin mukaan ovis oli eilen, en oo tikutellut tai mittaillu lämpöjä. Ollaan luotettu säännölliseen toimintaan.. Limaa ei tosin ole ollut moneen päivään, että mitään varmaa aikataulua en tiiä. Kp:t on nyt kuitenkin 19/31.
Plussatuulia kaikille kanssasisarille.
[b]rusina75[/b] - 17.12. 10:43 vastaa tähän viestiin (49/50)
Hei!
Olen jo todella pitkään ollut ns. taustailijana, mutta nyt ajattelin jopa kirjoittaakin tänne.
En muista nimimerkkejä vielä, joten kaikille yhteisesti peukutuksia ja ++++ tuulia!
Julkisen puolen lapsettomuushoidoissa ollaan, ensimmäistä yritellään perheeseen. Olemme ns. selittämättömiä, eli mitään varsinaista syytä ei ole löytynyt laajoista tutkimuksista huolimatta. Joku kirjoitti Clomeista, minäkin niitä napostelen jo neljättä kuuta. Viime kierto meni siinä mielessä oudosti, että ensimmäistä kertaa minulla ei ollut tiputteluvuotoa ennen varsinaisia kuukautisia! Toiveet siis oli todella korkealla kunnes eilen täti kaarsi komeaakin komeammin paikalle :(
Jos tämä kierto ei tuo tulosta, niin (meille) uudet hoitokeinot heitetään kehiin.
Jollain oli antibioottikuuri meneillään, minun tietojeni mukaan ei ole ovulaatioon merkitystä ko. kuurilla.
Huonojakin uutisia oli muutamilla, joten teille kaikille paljon voimia ja jaksamista näin joulun alla.
Pahoitteluni kirjoitukseni epäselkeydestä ja nimimerkkien muistamattomuudesta. Yritän muistella niitä ensi kerran kommentteihini.
Rusina kp2/28, yk24 lähti käyntiin
[b]MOELPA[/b] - 17.12. 11:47 vastaa tähän viestiin (50/50)
no niin
No nyt tulen virallisesti tälle puolelle!! Ei mulla menkat ole vieläkään alkaneet, mutta ne alkaa huomenna (olen 99% varma!). Mutta en siis enää usko, että meille tulisi elokuussa vauvaa.... =(
Nimimerkkejänne en minäkään muista vielä kunnolla. Kunhan mä täällä alan ahkerasti pyöriä, niin ehkä sitten osaan jotain jollekin vastatakin.
Tässä kierrossa yritän tikuttaa ovista, katsotaan löydänkö sitä. Menen ostamaan vitamiineja apteekista ja yritän näinkin saada parhaan mahdollisen tärppi onnen! Onko muuten tietoa/kokemusta vitamiineista. Siis mitä kannattaisi ottaa? Odotan vastauksianne.
Greippimehuakin ajattelin kokeilla taas.....hoh hoh, taidan olla aika hölmö kun kaikkeen tollaseen " uskon" .
Kp:ä en voi vielä laittaa, kun ei ne menkat ole vielä alkanu... yk4
Kommentit (80)
millainen jakso Greyn anatomiassa! Sorry, oon aivan koukussa ohjelmaan. . .
Vacsuli: meillä menossa yk24, eli kaks vuotta tulee täyteen vuoden vaihteessa. Ollaan kunnallisella puolella lapsettomuushoidoissa, joten jonotteluun menee aikaa yllättävän paljon aikaa ennenkuin asioissa päästään eteenpäin.
Koralli: niin, oliko se nyt mulla sitten kiinnittymisyritys -en tiedä. Yhtään plussaa / haamua en eläissäni ole saanut... Josko keho harjoitteli edellisellä kierrolla ja nyt tällä tärppäis? Toivossa on hyvä elää :) Toivottavasti tiputus loppuu ja teillä tärppäiskin!
Onko kellään tietoa, mikä ajatus on taustalla kun joillekin " selittämättömille" annetaan clomeja 1tbl 3. - 7. päiviin, toisille myöhempään kiertoon ja toisilla nostetaan annostusta? Meillä mennään samalla 1tbl vauhdilla koko ajan.
Sellaista. Jatketaan taas.
Halit kaikille!
Rusina kp4/28 yk24
Ei mitään uutta " auringon alla" .. Kp13 menossa, ja ylihuomenna alkaa taas terolutien syönti. Viime kuussa kierto lyheni seitsemällä päivällä 47.stä 40:een. Yhdeksäs yrityskuukausi on menossa ja nyt sitä plussaa toivoo enemmän, kuin koskaan aikaisemmin. Loppukesästä ollaan muuttamassa toiselle paikkakunnalle ja olisi täydellistä, että voisin jäädä äitiyslomalle, eikä tarvitsisi viransiirtoa tms. tehdä vielä moneen vuoteen. Peitto tulee heilumaan koko joulunajan.. =)
t. Kapa kp 13/28-47 (40) yk 9
Tilanne on tosiaan rauhoittunut ja nyt miehelle jopa pystyy puhumaankin. :) En tiedä sitten onko tämä vaan " tyyntä myrskyn edellä" vai saadaanko tilanne kuntoon. Voi tätä elämätä... Jos saisi edes joulun ajan menemään suht rauhallisesti. Katsotaan sitten ensi vuoden puolella mikä on lopullinen päätös mitä tässä oikein tehdään.
Eilen oli miehen tytön 12v. synttärit. Vieraita kävi yllin kyllin. Kaverit tulivat jo heti koulusta tänne. Ja tietysti samalle päivälle sattui 1-vuotiaan allergialääkäri ja siellähän meni aikaa (kontrollikäynti). Ensimmäisen tunnin aikana otettiin vaan pituus ja paino, sitten saikin odotella (lääkäriaika oli 9.30). Oltiin vasta n. klo 12 kotona ja päiväunet jäivät vähiin. Yritin nukuttaa päikkäreille, mutta eihän siitä mitään tullut kun tyttö tuli kavereidensa kanssa. No, laitoin pojan sitten ulos nukkumaan ja siellä nukkuikin hyvin. Mutta kyllä minua väsytti illalla.
Celly: sinulla on tyttö 9/2006. Minulla on poika 9/2006. :) Oletko ollut Syyskuisissa tuolla Yahoossa? Kovin hiljaista siellä on tällä hetkellä. Missä sairaalassa synnytit?
Nyt tarvitaan Korallin tai jonkun muun lämpöekspertin apua. Kattokaa nyt mun FF:n käyrää:
http://www.fertilityfriend.com/home/1c6741
FF päätti tänä aamuna siirtää mun oviksen ajankohtaa kiertopäivälle 23! Sanokaa ettei se ole mahdollista. Aikaisemmin FF oli ajoittanut sen kp15, kuten minä itsekin. Sen jälkeen alkoi kuiva kausi ja kaikki halut katosivat taivaan tuuleen. Sitten ei oo mitään mahiksia olla tärpännyt, kun ei oo mitään touhuttukaan enää. :( Sanokaa että FF on nyt täysin väärässä.
MOELPA: mullakin tuli eilen virtsatietulehdus. :( Lääkkeeksi sain Selexidiä, kun on mahdollista että olisin raskaana. Tuo on kyllä inhottava vaiva.
-Annique, kp26/26-29, yk10-
Heippa taas!
2pojanäidille: en itseasiassa kirjoitellut syyskuisissa odottajissa kun olin lokakuinen odottaja ja typy sitten otti aikasemman startin. En oikeastaan ollenkaan kirjoitellut lokakuisissakaan 06. Lokakuiset -04 tulivat hyvinkin tutuiksi ja ovat osa hyviä ystäviä vieläkin! :) Katsotaan jos tänäkin vuonna pääsisi johonkin porukkaan tuolla odottajissa....Tyttö syntyi kättärillä Haikaranpesässä, kuten esikoinenkin.
Eilen miehen kanssa taas juteltiin tuosta vauva-asiasta ja ei se taas osaa sanoa juuta eikä jaata. Kyllä mä nyt kuitenkin uskallan tässä syysunelmien pinossa kirjoitella ja toivoa. Meillä on vähän sellainen ei ehkäisyä meininki kuitenkin, niin voihan se olla että testailemaan pääsee. Mies sanoi että odottellaan nyt muutama kuukausi ettei meidän ensi kesän golfkausi mene ketuille... Hmm.... en ole kummankaan raskauden aikana voinut pelata ollenkaan. Saispa tuo ukko sitten pelata enemmän. Onkohan ajatellut ollenkaan sillälailla??? :)
Mulla menkat lopuillaan ja viikon päästä toivottavasti olisi aika otollinen. Toivottavasti tuo mieskin on jo sitten otollinen ajatukselle. Kun välillä on ja välillä ei. Taitaa hänelläkin riippua aina tuosta kodin meluasteesta ja lasten rauhallisuus/villiysasteesta. :) Tätä tämä on!
Mukavaa torstaita kaikille ja Joulu tulla jolkottaa!
-Celly
Höpö höpö tuota FF:ää. Ei sun ovis noin myöhään ole ollut. Mä sanoisin että olet n. 7-10 dpo, tarkkaan ei pysty sanoa näin ulkopuolisena. FF laittoi katkoviivana, joten ei ole itekään varma.
Katopas sieltä omalta sivulta se käyrä ja kelaa alaspäin kohtaan ovulation detection, siellä on semmonen nappula kuin tuning/override, klikkaa siitä. Kokeile onko eroa jos vaihdat sinne " fertility awareness" (siellä onv alittuna varmaan se advanced), sitten paina " set" ja katso tuleeko muutosta.
Jos ei niin sinnehän voi itekin siihen yläosaan syöttää omasta mielestä oikean ovispäivän ja sen coverlinen lämpötilan. Mä oon joskus joutunu niinkin tekemään.
tai sit voi riittää että syötät lisää niitä CM tietoja, eli jos oli kuivaa, niin laita ne tiedot vielä muutamalta päivältä eteenpäin, se voi olla että siirtää oviksen sit kp 19 kylläkin.
Tosiaan se FF siirsi oviksen takas kp15 kun kerroin että kuivaa on ollut. :) Tosin nytkin on katkoviivalla vaan, mut sain kuitenkin uutta toivoa taas! Etsin tuollaisia lämpökäyriä FF:n galleriasta ja kaikki tuon tyyppiset käyrät oli joko kategoriassa pregnancy tai miscarriage. Huomenna on dpo 12 ja mun luteaalivaihe on (ainakin tähän mennessä) kestänyt joka kerta 12 päivää, joten jokos huomenna vois testata? :) Tädin pitäis siis lauantaina tulla, mut en jaksais siihen saakka odottaa. Kotona on vaan yksi testi, joten sitte tarttis hakea uusia... Tietty riippuu siitä onko huomenna aamulla lämmöt vielä yhtä ylhäällä.
-Annique-
Celly: Minäkin olin Kättärillä syyskuussa ´06 synnytämässä. :)
Jos ovis oli tuolla n. kp15 niin minusta voit huomenna testata. Jos ovis oli vasta kp 19 niin sit ei välttämättä vielä huomenna näy. Jos testaat, niin peukkuja pidän!! Ainakin todella hyvin sun lämmöt on noussut, tosi lupaavaa!!
Mulla itella on vähän ollut tiputtelua, ei kauheasti. Mietin jo ensi kiertoa, että taidan omin luvin vähä lisätä lugejen annostusta, koska mulla on niitä jemmassa enemmänkin, kun sain kaverilta. Nyt olen ottanut 200mg illalla. Taidan ensi kierrossa ottaa 100mg aamulla ja 200mg illalla. Se tuntuu olevan monilla annostus, jospa se pitäis tiputtelun sitten poissa.
Tein aamulla taas herkän testin, mut ihan putipuhdas. Oon tykänny noista kotitesti.fi:n herkistä testeistä, en pysty kuvittelemaan niihin mitään haamuviivoja :) Tulee niihin aavistus viivanpaikkaa mut vasta monen tunnin jälkeen. Niitä ei voi tulkita väärin, tai ainakin mulla toimivat hyvin :)
Plussaonnea kaikille!!
Koralli73 kp 24/25-30 dpo 9 yk18
Noi lämmöt toimivat niin omituisesti, että olin jo käynyt ostamassa itelleni ensi kiertoa varten greippimehua ja jouluksi pari punkkupulloa. Olispa uskomatonta jos se testi näyttäiskin yhtäkkiä plussaa! Nyt muutaman päivän aikana kun lämmöt on senkuin kiipineet ylöspäin niin toivo on alkanut nousta. Yleensä on tässä vaiheessa ainakin hieman kääntynyt suunta jo alaspäin. Toivottavasti se ei vaan oo mitään virtsatietulehduksen aiheuttamaa lämmönnousua. :(
Oikein paljon plussaonnea kaikille Syysunelmille! Mulla la on 31.8.2008 jos plussa pärähtää... Oliskin melkoinen joululahja!
-Annique-
ääh, pakko päästä purkautumaan kun tuo mies käy niin hermoille. Mun piti tänään lähteä jumppaan, se ainoa kerta viikosta kun oon yksin pois kotoa 2h, niin eikös mies ilmoittanut, että asiakkaalla on joku joulukahvitus ja sinne täytyy mennä. Taas ollaan ilta murun kaa kahdestaan. Tää on jo kolmas ilta tällä viikolla ja vasta torstai.... murrrrrr, joskus mietin ett miks ees harkitsen lisää lapsia tuon kanssa....
No niin helpotti =)
Koralliko oli jo testaillut? Itse meinasin tänään lähteä testin ostoon, mut maltin mieleni. tossa lähiapteekissa kun on vaan niitä outoja Onni-testejä, joiden herkkyys ei lukenut ees paketissa, niin ei sellaisella vielä näkyisi mitään. Huomenna ostan parin apteekin omaa testiä kaupungista, yhden huomiseksi ja yhden jouluaatoksi jos menkat ei ala. Meitähän oli monta jolla 1.9 olisi LA. Milloin te muut ootte ajatellut testailla?
MOELPA:lla virtsatientulehdus, tylsää... En ookkaan kuullut ennen tuollaisesta honeymoon -taudista =) Mulla kun oli elämäni ensimmäinen virtsatientulehdus juuri kesällä 2005 kun murua yritettiin... Kai just kun oltiin niin innokkaita...
Nyt tuo murunen vinkuu ruokaa, kai sitä on pakko nousta... =)
Mukavaa torstai-iltaa kaikille
murunmamma kp24/27-29 yk2
Nyt tulee valitusta ja outoa pohdiskelua omanapaisesti:
Mulla on kaappiin jäänyt acon10 testejä ja piruuttani tossa äsken sellasen tein, siihen piirtyi nopeasti hailu haamu (väriäkin häivähdys). TÄH, ei nyt voi mitenkään olla kun tässä kuussa ollaan pupuiltu vaan neljä päivää sitten ja eilen!? Elikkä joko:
a)testi on viallinen
b)mun silmissä on vikaa
c)asiaan vaikuttaa jotenkin viime viikolla tehty laparoskopia (???)
d)oli valemenkat viimeksi (normia lyhyemmät kyllä), mutta siis kaippa tuo em. toimenpide ois senkin keskeyttänyt/tai ois huomattu tähystyksellä.
Hmmm..veikkaan kuitenkin a/b vaihtoehtoa. Aconit on kyllä ennenkin antaneet ns.vääriä haamuja, mutta yleensä testiajan jälkeen.
Testaan siis tuossa Jouluaattona aikasintaan uudestaan (niin varmaan, huomenna jo testi kourassa..hah hah)
Mä oon sekasin ;)
tollo-Tutti
Ihan keväinen ilma ollut pihalla eilen ja tänään. Sellanen lämmin ja aamupäivällä aurinko paistoi niin keväisesti. Ja ne vähätkin lumet on sulanut pois. Höh. Ja muka joulukuun loppupuolta eletään. Kyllä me varmaan ollaan kaikki erehdytty ajankohdasta ja nyt onkin jo maaliskuun loppu! Aika kurjaa, kun näyttää tulevan musta joulu. :/ Tulis edes pakkasta niin, että puut olis huurteessa, sekin auttaisi asiaa. Saakohan enää koskaan jouluisin laulaa, että on hanget, korkeat nietokset.. Niin tuo ilmastonmuutos näyttää jo vaikuttavan.
Asiaan sitten. En tiedä mitä odottaa tältä kierrolta. Välillä toiveet nousee pilviin ja välillä taas tuntuu siltä, ettei millään oo voinut tärpätä. Valkovuoto on ollut tavallista runsaampaa sen ihmeellisen välivuodon jälkeen, mikä mulla tuossa oli. Yleensä se on tosi olematonta oviksen ja menkkojen välillä. Tänään ruokakaupassa jo ajattelin, että nyt kyllä tais täti tulla kylään, sen verran kostealta alkoi housuissa tuntumaan. Mutta pelkkää valkkista se vain oli. Menkkaimainen selkäsärky kuitenkin alkoi taas eilen (olihan se melkein viikon poissa) ja mahaa on nipistellyt oviksesta lähtien. Saapa nähdä miten käy. En todellakaan uskalla kovin korkealle toiveita asettaa, sen verran monta kertaa tässä on joutunut pettymään. Oviksesta laskien tädin pitäisi saapua jouluaattona. Yksi testi olisi kaapissa odottamassa ja aattelin, että sen voisi käyttää silloin, jos tarvetta enää on. Kattoo nyt, mitkä on fiilikset. Tuntuu, ettei yhtään negaa kyllä enää haluais nähä.
Sorry, tulipa omanapainen viesti. :P
Plussatuulia kaikille puhallellen,
Khaos kp 24/25-30 dpo 11 (luulisin..) yk 13
annique: Mulla on samat lääkkeet kuin sulla! Onko sinulle tullut niistä mitään haittavaikutuksia? Mulle tulee huono-olo aina välillä ja tuntuu että kohta oksennan kaaressa. En kyllä ole vielä oksentanut, onneksi. Ja päänsärkyäkin on ollut ilmassa jo kahtena päivänä.
Tutti: Kiitos kun jaksoit vastata kyselyihini! =)
Tänne on niin hyvä tulla purkamaan tuntojaan ja kysymään asioista kun saa asiallista palautetta!
Täällähän on monilla jännät päivät ihan pian!! TSEMPPIÄ JA PLUSSA TUULIA!!!! =) Huomasin että täällä on monilla yrityskertoja paljon takana. Teille toivon erityisesti pian plussausta, olette sen ansainneet!
kp3/27 yk4
Olen kuullu, että just Acon10:llä on saanu viikkoo ennen menkkoja plussaa. Pidetään peukkuja! bd
Eli kierron pituudeksi tulee se 28kp? Ja sun normaali oma kierto on yli 40 päivää? Ja nyt sulla on eka tero-kierto?
Teroluteillahan saadaan kierto tavallaan keinotekoisesti lyheneen. Minä olen ymmärtäny, että siinä menee jonkin aikaa ennen kuin oma kierto lyhenee (siis jopa useampi kierto) ja joillakin terot lopetettua kierto kääntyy heti takas entiseen. Ensimmäisellä tero-kierrolla sun kierron pituudella sä tuskin kerkeet ovuloida ennen kuurin alkua. Siis, jos sun viime kierto oli 40kp, niin " luomuna" ovuloisit noin 26.kp...
Oikaiskaa ihmeessä joku, jos olen ymmärtäny väärin! Ja sori Kapa, jos masensin...
Kapa:
Ei mitään uutta " auringon alla" .. Kp13 menossa, ja ylihuomenna alkaa taas terolutien syönti. Viime kuussa kierto lyheni seitsemällä päivällä 47.stä 40:een. Yhdeksäs yrityskuukausi on menossa ja nyt sitä plussaa toivoo enemmän, kuin koskaan aikaisemmin. Loppukesästä ollaan muuttamassa toiselle paikkakunnalle ja olisi täydellistä, että voisin jäädä äitiyslomalle, eikä tarvitsisi viransiirtoa tms. tehdä vielä moneen vuoteen. Peitto tulee heilumaan koko joulunajan.. =)t. Kapa kp 13/28-47 (40) yk 9
Juu, eli aloitan terot kp 15 ja syön niitä 10 päivää. Mun normaali kiertohan on aina ollut 28pv, mutta nyt tän 9 yrityskierron ajan on huidellut 28-47 pv:n välillä. Sain terot nimenomaan kuukautiskierron säännöllistämiseen. Viime kierto oli tippunut edelliskuukauden kp 47pv:stä 40pv:ään. Terolut-pakkauksessa luki, että menkat alkaa yleensä muutaman päivän sisällä viimeisen teron ottamisesta. Minun kohdalla ei ihan pitänyt paikkansa, mulla meni 15pv viimeisestä terosta.
Kyllä tää koko touhu alkaa olla jo melkoisen epätoivoista. Mikä ihme tässä nyt mättää, kun esikoinenkin tärppäsi jo neljännestä kierrosta?? Pitäisi vaan yrittää rauhoittua, ja " unohtaa" koko asia. Ehkä se sieltä tulee, sitten kun haluaa..
t. Kapa kp 14/28-47 (40) yk9
mä olen niin malttamaton et ihan kiukuttaa!!!!en jaksais enää odottaa et pääsee testaamaan..ellei täti sitten yllätä ensin!vasta kp16/26-30 niin ei toivoakaan että pääsen pitkään aikaan testaamaan=(!tai siis yli viikkoon=),mut se tuntuu nyt liian pitkältä!!!niin uskoin bonganneeni oviksen ilman testejä ja ahkerasti pupuiltiinkin...saas nähdä miten käy!
toiveet on niin suuret taas että korkeelta tipun,tiedän sen!vaik kuin yritän ajatella et ei se kuitenkaan näin nopeasti onnistu,ei voi olla niin hyvä tuuri meillä,niin silti sitä vaan toivoo liikaakin=/!!!!
no mutta ens kiertoa varten on ovistestit odottamassa jo kaapissa jos ei tärppää=)
kovasti tsemppiä kanssasisaret!!!!!!!!plussia tähän kuukauteen paljon,jookos?=)