Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSUNELMAT VIIKKO 51

17.12.2007 |

Teenpä meille uuden pinon tälle viikkoa, ettei se taas jää Korallin tehtäväksi. :) Koitan siirtää nuo toiseen pinoon tänään tulleet viestit tähän alkuun, jos vaan osaan. Kellään tuskin on mitään sitä vastaan.

[b]Pikkumyy78[/b] - 17.12. 08:53 vastaa tähän viestiin (48/50)

jouluvalmistelujen lomassa

ollaan ilmeisesti onnistuttu pupuilemaan ihan kivan säännöllisesti, vaikka kiireitä ja touhuja on ollut monenlaisia. Mulla vihloi oikeaa puolta alavatsasta muutama päivä sitten ja silloin tuli limaakin. Laskurin mukaan ovis oli eilen, en oo tikutellut tai mittaillu lämpöjä. Ollaan luotettu säännölliseen toimintaan.. Limaa ei tosin ole ollut moneen päivään, että mitään varmaa aikataulua en tiiä. Kp:t on nyt kuitenkin 19/31.

Plussatuulia kaikille kanssasisarille.

[b]rusina75[/b] - 17.12. 10:43 vastaa tähän viestiin (49/50)

Hei!

Olen jo todella pitkään ollut ns. taustailijana, mutta nyt ajattelin jopa kirjoittaakin tänne.

En muista nimimerkkejä vielä, joten kaikille yhteisesti peukutuksia ja ++++ tuulia!

Julkisen puolen lapsettomuushoidoissa ollaan, ensimmäistä yritellään perheeseen. Olemme ns. selittämättömiä, eli mitään varsinaista syytä ei ole löytynyt laajoista tutkimuksista huolimatta. Joku kirjoitti Clomeista, minäkin niitä napostelen jo neljättä kuuta. Viime kierto meni siinä mielessä oudosti, että ensimmäistä kertaa minulla ei ollut tiputteluvuotoa ennen varsinaisia kuukautisia! Toiveet siis oli todella korkealla kunnes eilen täti kaarsi komeaakin komeammin paikalle :(

Jos tämä kierto ei tuo tulosta, niin (meille) uudet hoitokeinot heitetään kehiin.

Jollain oli antibioottikuuri meneillään, minun tietojeni mukaan ei ole ovulaatioon merkitystä ko. kuurilla.

Huonojakin uutisia oli muutamilla, joten teille kaikille paljon voimia ja jaksamista näin joulun alla.

Pahoitteluni kirjoitukseni epäselkeydestä ja nimimerkkien muistamattomuudesta. Yritän muistella niitä ensi kerran kommentteihini.

Rusina kp2/28, yk24 lähti käyntiin

[b]MOELPA[/b] - 17.12. 11:47 vastaa tähän viestiin (50/50)

no niin

No nyt tulen virallisesti tälle puolelle!! Ei mulla menkat ole vieläkään alkaneet, mutta ne alkaa huomenna (olen 99% varma!). Mutta en siis enää usko, että meille tulisi elokuussa vauvaa.... =(

Nimimerkkejänne en minäkään muista vielä kunnolla. Kunhan mä täällä alan ahkerasti pyöriä, niin ehkä sitten osaan jotain jollekin vastatakin.

Tässä kierrossa yritän tikuttaa ovista, katsotaan löydänkö sitä. Menen ostamaan vitamiineja apteekista ja yritän näinkin saada parhaan mahdollisen tärppi onnen! Onko muuten tietoa/kokemusta vitamiineista. Siis mitä kannattaisi ottaa? Odotan vastauksianne.

Greippimehuakin ajattelin kokeilla taas.....hoh hoh, taidan olla aika hölmö kun kaikkeen tollaseen " uskon" .

Kp:ä en voi vielä laittaa, kun ei ne menkat ole vielä alkanu... yk4

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsinyt turhaan testata vielä tänään. Lämmöt oli tänään laskenut pari kymmenystä, vaikka eihän se välttämättä vielä mitään tarkoita. Eilen illalla olin tuntevinani selkeitä repäisykipuja. Haluan edes tänään tuntea olevani raskaana. Se on jotenkin niin levollinen ja onnellinen tunne.

MOELPA: Ei mulla tietääkseni ainakaan vielä oo ollut mitään haittavaikutuksia lääkkeistä. Oon vasta kolme pilleriä ottanut. Tänään tosin särki päätä aamulla, mutta se usein enteilee valitettavasti tädin saapumista. :( Ärsyttää kun meidän työpaikan terkkarikin tietää nyt yrityksestä. Kerroin hänelle sitä reseptiä pyytäessäni että mahdollisesti raskaana olevalle sopiva lääke, kiitos. Nyt hän varmasti katsoo sitten aina kysyvästi minut nähdessään.

-Annique, kp 27/26-29, yk10-

Vierailija
42/80 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taas oo pariin päivään lukenu, ja vastailen vähän jälkijunassa :$ Ja ajatelkaapas, tässä yks päivä huomasin, etten ees muista, koska pitäis odottaa tätiä! Tällasta harvemmin sattuu. No kyllähän se sitte muistui mieleen, ens viikona loppupuolellahan se on ilmoittanut saapuvansa. Niin joo, kp:han on sama ku kalenterinluukku, 21.

Rusina: jep, määkin kattoin sen jakson. Ei kai se nyt oikeesti kuollu? Kai se seuraavassa jaksossa taas herää henkiin, päähenkilö.

Koralli: voi, taas tiputtelua :( Pidä nyt kuitenki se täti pois, ku jouluki on tulossa ja kaikkea. Ei vielä saa ajatella ens kiertoa! (paraskin sanomaan, ite oon puhunu jo ens keväästä...)

2poj@näiti: Hyvä kuulla, että teillä on rauhottunut kotielämä. Toivottavasti oot väärässä ton " tyyntä myrskyn edellä" kanssa!

Annique: Hassua käyrää piirtää. Mutta eiköhän se ovis oo ollu kp15. Kauheeta stressiä toi lämpöjenmittaus tuottaa. No, nyt oot sit raskaana, eikä tartte enään mitata. Sovitaanhan niin?

Tutti: Peukut pystyssä bdbdbdbdbd

- bee kp 21/27-30 yk7 -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta taidan jättää väliin ;) Aamulla ei tullut pieneenmieleenikään sitä ottaa eikä oikeastaan nytkään, kovasti vaan odottelen ovista :) Tai pikemminkin tätä kuukautisten loppumista, pikkuhiljaa ne näyttää siitä merkkejä.

Me varmaan otetaan miehen kanssa " varman päälle" eikä niin tuijoteta mitään päiviä, testin aattelin tilata varmaan viikolla 2, niin kotitesti.fi:n herkkiä, jos muutaman ostaisin niin voisi tehdä turhiakin testejä :D päätin kyllä, että vasta 15pva testaan joten katsotaan pystynkö pitämään itseni kurissa siihen asti.

Mutta, minä tuskin enää ennen joulua/joulun aikana tänne tulen, voi olla jos on luppoaikaa, joten toivotan nyt kaikille oikein hyvää ja rauhallista joulua ja plussatuulia!

Tronada kp 6/30

Vierailija
44/80 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tulee omaa napaa mutta....

Ostin sitten tänään ne kaksi apteekin omaa testiä. Ja tein sen toisen... ja... haamuhan sieltä tuli ja ihan testiajan sisällä. Oon nyt tiirannut sitä tikkua kymmenen kertaa ja viiva siinä on, ihan haalean punainen.... En tiiä uskoisko todeks... kp kuitenkin vasta 25... Toisen testin testaan vasta aattona.... Ainoo ikävä juttu on, että meille tuli sit miehen kaa ihan kunnon riita eilen, mies nukku sohvalla yön eikä oo sanaakaan mulle tänään sanonut. En sille viel puhu mitään koko testistä, koska tosiaan menkat pitäs vasta aattona alkaa. Jos se jo silloin puhuis mulle...

Tutti, josko se oiski se plussa.... kovasti peukkuja....

murunmamma täpinöissä

Vierailija
45/80 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murunmamma: Hyvähyvä, toivotaan, että viiva vahvistuu! Ja eiköhän se viiva hellytä miehenkin!

Plussatuulia kaikille!

Vierailija
46/80 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murunmamma06 ja Tutti: Hyvin lupaavalta kuulostaa! Haamuista ne on plussat ennenkin alkaneet.. Tulispa teille molemmille pian jo vahvat viivat!

Rusina ja bee: Mä ilmottaudun myös Greyn anatomia faniksi. :) Viime jaksot on kyllä olleet tosi jännät. Mut mä oon päätellyt samaa kuin bee. Ei nyt päähenkilö voi kuolla.

ON: Itse täällä piinailen ja ramppaan vessassa tarkastamassa, joko alkoi tuhruttelu. Mut vielä oon säästynyt eli jännäily jatkuu vielä hetken. Voisin taas mainita pari mahdollista " raskausoiretta" , mutta ei jaksa noista kuvitelmista innostua enää. Lähinnä olenkin keskittynyt ajatukseen: Plussaa ei luultavasti tule.. Mutta Joulu tulee varmasti!

Hyvää Joulua kaikille! :)

dharmian kp25/26-27 yk7

Vierailija
47/80 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on joulumieli! Viimeinkin alkoi vapaat. Pientä siivousta ja illalla nautiskelemaan rauhasta!

Toivottavasti mahdollisimman moni saisi parhaan joululahjan..++++

Mua alkoi vähän jännittämään.. Outoja tuntemuksia ollut ja kauhea nälkä pari päivää. Ihan samanlainen olo kuin esikoista odottaessa.. Ehkä kuvittelen, mut silti.. Ja mun mielestä rinnat on erilaiset ku normaalisti ennen menkkoja. Kuvotustakin on, mut sitä on ollu nyt joka kerta pms-oireena. Saas nähdä kuin käy..

iiiik kp 26/29-34??

Vierailija
48/80 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hip hei kaikille!

Toivottavasti kaikki, jotka ovat saaneet haamuja tai oireita saavat pian vahvan viivan testiin.

itsellä on kiertopäivä nro 9 menossa, joten joululomalla sitten ahkerasti vauvantekopuuhia harrastetaan. Uuden vuoden jälkeen pääsee jännäämään tilannetta..

Meillä on nyt yrityskierto 2 menossa, mutta jotenkin ei vaan malttais odottaa montaa kuukautta raskauden alkamista kun se toimitusaikakin on niin pitkä. Miehen kamulista tuli juuri isä joten jotenkin tää omakin kuumeilu pompsahti astetta ylemmäs taas, vaikken koko nyyttiä ole nähnytkään :)

Plussatuulia ja hyviä jouluja!

Noffetus

Vierailija
49/80 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murunmamma: Onnea haamusta! :) Mä uskon apteekin omaan ku vuoreen, joten uskon sun olevan raskaana. Toivottavasti tarttuu lujasti kiinni! :)

Haamuilikos joku muukin, Tuttikos se oli? Toivottavasti vahvistuu sekin haamu! :)

Kiireinen viikko ollut, mut ny alko joululoma, ihanaa.

Tiputtelua on ollu siis 3 päivää, mut ei niin pahasti. Iteasiassa tiputtelu alkaa aina näin illalla ja loppuu sit ku otan luget ennen nukkumaan menoa. Päivällä ei tiputtele lainkaan. Ihan selvästi siis luget auttaa, mut annostus on pielessä. Eli lisään ens kiertoon omin luvin annostusta, niin pitäs kait auttaa. Toivottaasti auttaa sit tärppiinkin.

Kai mä vieäl huomisaamuna teen testin mut kyl tää on jo selvä juttu tältä kierrolta. Harmi, jouluplussa olis ollut ihana. Toivottavasti moni teistä saa sen vielä tai sit uudenvuoden lahjan!

Nyt on taas mentävä. Sori kun listat on jääny päivittämättä, yritän ehtiä täs vieäl ennen joulua.

Mukavaa joulun aikaa kaikille!!

Koralli73 kp 25/25-30 dpo 10 yk18

Vierailija
50/80 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutti ja murunmamma:toivotaan että viivat vahvistuu!Prukut on pystyssä täälläkin:)

ON:Itsellä kauhea räkätauti päällä....yölläkin vaan valui räkää nenästä ja on jotenkin ihan voimaton olo.Toivottavasti jouluksi tervehtyy.Ja eikä tyttö tulisi kipeäksi.Näinköhän vaikuttaa raskautumiseen tämä flunssa?!Ei ole vielä mitään oireita mutta eipä oviksesta ole kuin viikko ja aion muutenkin testata vasta uudevuodenaattona kun silloin pitäisi tädin viimeistään saapua....tietenkin toivon sydämmeni pohjasta että meidän kenenkänn ei tarvitse tädin vierailulle avata oveamme!

Ja vaikka menkkojen mukaan la pitäisi olla 1.9 niin tiedän että siirtyy eteenpäin kun on tuo pitempi kierto.

Meillä alkaa nyt muutto puuhat tässä ja remontti joten voi olla että olen juuri testausaikoihin netti pimennossa mutta lupaan heti ilmotella että miten kävi.

No mutta joulumieltä kaikille ja plussa tuulia!

Terv:Sweety kp26/31-35 yk4

Vierailija
51/80 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista ja toivotteluista! Saapa nähdä kuinka käy, alkuraskauden keskenmenot kun on niin yleisiä.

Olin ihan innoissani haamusta, kunnes isäni soitti. Vaari on sairaalassa ja epäillään maksasyöpää tai -kirroosia. Kumpikaan ei kuulosta hyvältä, ja tuskinpa maksansiirtoa enää tehdää 80-vuotiaalle =( Nyt toivotaan, että vaari pääsis kuitenkin kotiin jouluksi. Voi olla että menee kaikki joulusuunnitelmat uusiksi, jos vaihtuukin sairaalaksi juhlapaikka =(

Sweety20, muistaisin lukeeneni, että flunssa saattaa jopa helpottaa raskaantumista. Keho jotenkin helpommin antaa kiinnittyä alkion jos on vähän kipeä... Voi tietysti olla, että tää on ihan höpinää, mutta...

iiik, sun oireethan kuulostaa lupaavilta =)

dharmian ja koralli, eihän sitä vielä saa heittää kirvestä kaivoon...

murunmamma sekavissa tunnelmissa

Vierailija
52/80 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt kirjoittelut vähiin viime aikoina kun on sairastelu vieny voimat ja jouluvalmistelujakin ollut ihan kiitettävästi. Tyttö oli koko viime viikon kovassa kuumeessa ja sitten kehitin itellenikin hirveän räkätaudin ja korvatulehduksen! No, tuo toi valoa tunneliin että flunssassa voisi tärpätä=) Kiitos murunmamma!!

On kyllä yritystä ollut tästä flunssasta huolimatta ihan kiitettävästi kp11, 14,15,16 ja tänään onkin jo kp18. Pitäisköhän vielä varmistella? Oviksen olin bongaavinani ke limojen ja kipujen perusteella mutta tiedä sitten.

Oikein piinaavaa joulua piinailijoille ja plussanneille onnea ja muille muuten vaan rentouttavaa ja mukavaa joulunaikaa!

Itse meinasin testailla ekalla viikolla jos täti ei kurvaile paikalle.

aaroilona kp18/30 yk 18 (ainakin..huoh)

Vierailija
53/80 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea katsaus tännekin

Murunmamma ja tutti: positiiviselta kuulostaa! Kauhiasti peukutuksia! Ja haamut vahvoiksi viivoiksi!

Murunmammalle myös paljon positiivisia ajatuksia vaarin kanssa. Elämä ei koskaan kerro etukäteen mitä se tuo tullessaan. Toivottavasti vaarisi pääsee viettämään kotijoulua -ja jos ei pääse, tärkeintähän on perhe ja rakkaus ympärillä oli se paikka missä tahansa!

dharmian ja bee: Greyn anatomiasta, en minäkään usko että se poistuis ohjelmasta (Meredith), onhan ohjelman nimikin hänen mukaan. Mutta hieman menee utopiseksi jos hän oudosti palaa tuonpuoleisesta takaisin¿. No, katsotaan mitä tapahtuu :)

ON: johan se vuotokin loppui, vihdoin. Nyt pääsee rauhassa joulua laittamaan. Kaikki lahjat on nyt hankittu ja kuusikin kotona :) Kaikille siis toivotankin nyt rauhallista joulun aikaa ja paljon, paljon petivaatteiden pöllytyksiä plussauutisineen!

Rusina kp6/28 yk24

Vierailija
54/80 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmöt oli tänään laskeneet, joten ei tarvinnut testata. Olen huomannut aiemmista kierroista, että silloin kun ne lämmöt lähtee radikaalisti laskemaan sieltä 37 paikkeilta kohti 36,5 niin mulle tulee kauhea migreeni. Jostain luin että kun hormonitoiminnassa tulee selkeitä vaihteluita, niin se saattaa aiheuttaa migreenin. Illalla meni 2 Panadol Zappia ja aamulla mittauksen jälkeen otin toiset 2 kpl. Täti tulee siis tänään aivan ajallaan. :( Uusi toivottu la 27.9.08. Listaudun siis tänne virallisestikin.

Lähden tänään joululomille ja olen nettipimennossa. Toivottavasti täällä on runsain mitoin plussia kun tulen takaisin! Oikein hyvää joulua kaikille!

T: Annique, kp28/26-29, (joka kylläkin muuttuu kp:ksi 1 jossain vaiheessa tänään ja alkaa yk11)

Vierailija
55/80 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä saa itelleen piinan aikaiseksi joka kierrossa, vaikka kuinka päättää ottaa iisisti.. Olotilaa tarkkailen enkä jaksais odottaa yhtään et näkee, tuleeko täti.. Olis kiva, jos tietäis tarkan päivän milloin odotella, mut ku ei..

Mites murunmamma? Millos meinasit testata uudelleen? Vai joko testasit? Jännää..

Ihanaa, kun tulee joulu! Oikein rauhallista Joulua kaikille! Ja ettehän stressaa?!! Mä en ymmärrä, mikä on joulustressi?? Miks joulusta pitää tehdä sellanen et on kiire ja stressaantunut olo? Meillä on otettu rauhallisesti. Ruuat vielä tänään ostetaan ja huomenna kinkku leivinuuniin... Ai että!! Nyt alkaa pikkuhiljaa olla kunnon joulutunnelma.

iiiiik kp 27/29-34?? kuvotuksissa

Vierailija
56/80 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan edes toivoa että olisin ovuloinut kun lämmöt noussu vaan 0,4 astetta? Normaalilämpöni on 36,3 ja nyt 36,7. Usein kyllä nousee yli 37 mutta jostain olin lukevinani että lämmöt nouseekin pikkuhiljaa kun keltarauhanen alkaa erittämään sitä keltarauhashormonia ja jos raskaus alkaa niin lämmöt nousee vielä korkeammalle loppukierrosta.

En jaksanu hakee apteekin ovistestejä vaan niillä halvoilla testailin enkä saanut niillä kunnolla ovista bongattua. Limoista ja kivuista sitten päättelin sen tapahtuneen mutta nuo lämmöt on kyllä kovin alhaalla. Esikoisesta en edes tajunnu mitään mittailla joten en tiedä miten sillon on ollut.

Eipähän tässä muuta tällä kertaa, kamoja pitäisi alkaa pakkailemaan kun lähdetään anoppilaan joulunviettoon. Tänään pitää vielä kiertää omia sukulaisia ja leipoa tuliaisia.

Ei muuta kun Joulurauhaa kaikille!

Vierailija
57/80 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, onpahan taas. Kerroin miehelle plussasta ja se sanoi vain, että kivat sulle. On taas tosi ilkeä mulle, en jaksais yhtään sen itsekkyyttä nyt. Oisin toivonut, ett se ois ees jotenkin reagoinut plussaan kun yhteinen juttu tää kuitenkin kai oli.

Vaari on edelleen sairaalassa eikä kukaan oo kertonut että mikä sillä edes on. Lääkäri ei oo ehtinyt vielä käymään sen luona. Epävarmuudessa mennään.

En oo viel testannut uudelleen kun ei ole kuin se yksi testi. Säästän maanantaiksi... tai ainakin huomiseksi.

masentunut murunmamma

kp26/27-29 yk2

Vierailija
58/80 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on paljon tuttuja elokuisista. :)

Joulukiireet on vieneet ajatukset pois vauva-asioista, mikä on pelkästään hyvä asia. Siksi en nyt ole täällä käynytkään viikkoon , kuin kerran kurkkaamassa. Omasta navasta ei vielä raportoitavaa, sillä kp 8 vasta menossa. En ole edes käynyt laskemassa, mikä olisi syyskuun la, jos nyt tärppäisi. Onneksi miehellä on pitkä joululoma, joten eiköhän ensi viikolla ehditä puuhailla ahkerasti tämän vauvaprojektinkin parissa, kunhan päästään lähemmäs ovista :)

Murumammalle halaus, jossa mukana tsempit, sympatiat ja onnittelut! Miehiä on joskus vaikea ymmärtää.

Täällä taisi olla muitakin plussanneita, mutta meni kaikki asiat vähän ohi, kun nopeasti silmäilin ketjuanne läpi. Onnittelut kuitenkin kaikille alkukuun plussille! :)

Suloista joulua kaikille! :)

adalea: 8/26 yk 6

Vierailija
59/80 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin piipahtaa tänne pikaisesti. Pienet katsoo Puuhapeteä ja mies on kaupassa, joten on nyt jonkin verran aikaa.

Murunmamma ja tutti: Plussaonnea!! =)

Ja murunmammalle myös halaulkset vaarin tilanteen johdosta. Ikinä ei tiedä mitä elämässä tapahtuu. Meidän yksi tuttu makaa sairaalassa lähes tiedottomana, kun hänellä oli aivoverenvuoto. Viikko on annettu elinaikaa. Minä en häntä niin hvin tunne, mutta pahalta tuntuu kuitenkin.

Kävin tänä aamuna vielä ostamassa pari joululahjaa ja myös jouluruuat. En jaksa enää huomenna mennä kauppaan (ja hermot siellä vaan menee). Vaikka lahjoja ei kovin paljon olekaan, niin en kyllä jaksa enää lähteä kauppaan.

ON: Itselllä ollut alavatsa turvoksissa ja rinnat myös. Ja rinnat ajoittain arat. Alavatsa ollut myö jotenkin oudosti kipeä välillä. En yhtään tiedä " mitä siellä on tekeillä" . Mieleen tuli sekin mahdollisuus, että olisi tulossa " pikkuyllätys" . En usko, mutta sekin tuli mieleen. Kp siis nyt 20/28. Uudenvuoden aattona testaan jos ei menkat ala. Ois se kyllä TOSI yllätys... En ole pahemmin tässä kierrossa ajatellut edes vauva-asioita. Ääh, mitä minä edes tässä elättelen toivetta.

iik: Peukutuksia!! =)

Hyvää joulua kaikille!! =)

Vierailija
60/80 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murunmammalle lähettelen voimia ja halauksia!

Kiitos peukutuksista, mulla ei oo lämmöt nousseet...tänäänkin ihan normilukemissa 36.6 jotenka varmaan haamu oli mun omien silmien tuotosta :/ Ihan vielä en kuitenkaan luovuta. Outoa, että vieläkin tulee hieman ns.ovislimaa...kroppa sekoilee?

Toivottavasti alkaa tänne pian plussia satelemaan *bd*

Tutti kp22/28-32