Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSUNELMAT VIIKKO 51

17.12.2007 |

Teenpä meille uuden pinon tälle viikkoa, ettei se taas jää Korallin tehtäväksi. :) Koitan siirtää nuo toiseen pinoon tänään tulleet viestit tähän alkuun, jos vaan osaan. Kellään tuskin on mitään sitä vastaan.

[b]Pikkumyy78[/b] - 17.12. 08:53 vastaa tähän viestiin (48/50)

jouluvalmistelujen lomassa

ollaan ilmeisesti onnistuttu pupuilemaan ihan kivan säännöllisesti, vaikka kiireitä ja touhuja on ollut monenlaisia. Mulla vihloi oikeaa puolta alavatsasta muutama päivä sitten ja silloin tuli limaakin. Laskurin mukaan ovis oli eilen, en oo tikutellut tai mittaillu lämpöjä. Ollaan luotettu säännölliseen toimintaan.. Limaa ei tosin ole ollut moneen päivään, että mitään varmaa aikataulua en tiiä. Kp:t on nyt kuitenkin 19/31.

Plussatuulia kaikille kanssasisarille.

[b]rusina75[/b] - 17.12. 10:43 vastaa tähän viestiin (49/50)

Hei!

Olen jo todella pitkään ollut ns. taustailijana, mutta nyt ajattelin jopa kirjoittaakin tänne.

En muista nimimerkkejä vielä, joten kaikille yhteisesti peukutuksia ja ++++ tuulia!

Julkisen puolen lapsettomuushoidoissa ollaan, ensimmäistä yritellään perheeseen. Olemme ns. selittämättömiä, eli mitään varsinaista syytä ei ole löytynyt laajoista tutkimuksista huolimatta. Joku kirjoitti Clomeista, minäkin niitä napostelen jo neljättä kuuta. Viime kierto meni siinä mielessä oudosti, että ensimmäistä kertaa minulla ei ollut tiputteluvuotoa ennen varsinaisia kuukautisia! Toiveet siis oli todella korkealla kunnes eilen täti kaarsi komeaakin komeammin paikalle :(

Jos tämä kierto ei tuo tulosta, niin (meille) uudet hoitokeinot heitetään kehiin.

Jollain oli antibioottikuuri meneillään, minun tietojeni mukaan ei ole ovulaatioon merkitystä ko. kuurilla.

Huonojakin uutisia oli muutamilla, joten teille kaikille paljon voimia ja jaksamista näin joulun alla.

Pahoitteluni kirjoitukseni epäselkeydestä ja nimimerkkien muistamattomuudesta. Yritän muistella niitä ensi kerran kommentteihini.

Rusina kp2/28, yk24 lähti käyntiin

[b]MOELPA[/b] - 17.12. 11:47 vastaa tähän viestiin (50/50)

no niin

No nyt tulen virallisesti tälle puolelle!! Ei mulla menkat ole vieläkään alkaneet, mutta ne alkaa huomenna (olen 99% varma!). Mutta en siis enää usko, että meille tulisi elokuussa vauvaa.... =(

Nimimerkkejänne en minäkään muista vielä kunnolla. Kunhan mä täällä alan ahkerasti pyöriä, niin ehkä sitten osaan jotain jollekin vastatakin.

Tässä kierrossa yritän tikuttaa ovista, katsotaan löydänkö sitä. Menen ostamaan vitamiineja apteekista ja yritän näinkin saada parhaan mahdollisen tärppi onnen! Onko muuten tietoa/kokemusta vitamiineista. Siis mitä kannattaisi ottaa? Odotan vastauksianne.

Greippimehuakin ajattelin kokeilla taas.....hoh hoh, taidan olla aika hölmö kun kaikkeen tollaseen " uskon" .

Kp:ä en voi vielä laittaa, kun ei ne menkat ole vielä alkanu... yk4

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sweety ja 2poj@näiti: Kiitos kun vastasitte!!

Tänään hainkin apteekista foolihappo valmistetta ja tietysti täydensin jääkaapin greippimehulla! Mä itseasiassa tykkään tosta valion greippimehusta. Aluksi en voinut sitä sietää, mutta siihen tottui tosi nopeasti!

ON: Lämmöt oli vielä 36.8C....outoa....olis niitten pitänyt jo laskea. Toivottavasti ei veny tämä kierto ihan mielettömäksi.

Hyvää yötä!

Vierailija
2/80 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on kp 14/26-30 menossa ja limat bongailin toissapäivänä,eilen ja tänään=)laskurin mukaan ovis olis huomenna,mutta oireet sanovat toista!lauantaina tuntu nippailuja vasemmalla puolella ja nyt on tänään pari kertaa kovemmin nippassu samasta kohtaa!lämpöjä en oo koskaan mittaillu ni siitä en osaa sanoa!tilasin ne mammaksin ovis testit ja 5 kpl raskaustestejä,mutta eivät saapuneet tänäänkään!!!!torstaina sain postia et ne ois lähetetty mut kummahomma ettei sit tänäänkään olleet laatikossa!Kiukku!oisin halunnu varmistuksen et ovuloinko vai kuvittelenko vaan!greippi mehua olen juonu tän kuukauden ja tykästyin=)se valion mehu josta joku muukin täällä mainitsi,se on hyvää!pitääkin ostaa lisää huomenna!=)!

plussatuulia kaikille!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut niin paljon tekemistä, että ei meinaa muistaa koko vauvaprojektia =) parempi niin

ON: ei mitään tuntemuksia, paitsi tänään kun murun kanssa tanssahtelin tuntui viiltävää kipua toisella puolella kohtua. Viime kierrossa oli jos jonkin laista tunnetta mahassa ja pahoinvointia sun muuta. Jos nyt oireettomuus oliskin sitä itteään... Murukin sai alkunsa sellaisessa kierrossa että oli kaikkea muuta, enkä ehtinyt niin itteä tarkkailla ja miettiä.

Greippimehusta oli puhetta. En ole kokeillut oviksen aikoihin, mutta oon joskus juonut ja ihan ok muistaakseni oli. Pitääkö sitä paljonkin päivässä juoda? Ensi kierrossa sitten =)

Mulla myös ne multitabs raskaana vitamiinit käytössä, söin niitä raskausajan ja vuoden verran kun imetin, ja nyt taas. Kun niissä tosiaan on sitä foolihappoa, ja rautaakin, ja tuntuvat myös piristävän näin talvella.

Hyviä öitä, kauniita unia ja oman vaavelin kuvia =)

murunmamma kp21/27-29 yk2

Vierailija
4/80 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2poj@näiti: hei kiitos sitruuna-vinkistä, greippimehua en voi juoda kun on jos jonkinlaista lääkitystä joiden kanssa ei greippiä suositella (tiedoksi muillekkin joilla jotain lääkkeitä käytössä, että voi olla yhteisvaikutuksia!)

Ommaa napaa ja sit nukkumaan:

Operaatio laparoskopian jälkivuoto väheni olemattomiin ja pääsimme eilen laittamaan simpat eteenpäin. Tosin ei hajuakaan, oliko koko ovista ollenkaan muuta kuin tikkujen mukaan. Ehkä munasolu oli irtoamassa siltä puolelta munasarjaa mikä nyt poistettiin kystan mukana tms. Jääköön nähtäväksi, ensi kierrossa ainakin on sitten todelliset puuhapäivät ja urakalla...heh :)

Valoisin mielin, pitkästä aikaa..

Tutti kp18/28-32 yk18

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille, nyt meitsi painuu pehkuihin...öitä!

Vierailija
5/80 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mitä säätä. Taitaa tulla toinen lumeton joulu peräkkäin. Näitä kahta ennen en muistakaan yhtään kertaa, ettei olis ollu lunta. Tai oli kai sitä viime jouluna ehkä puoli senttiä... kunnes seki suli. No, täytyy yrittää olla kiihdyttämättä saastumista ihan liikaa, ainaki kulkea pyörällä, ettei ihan turhia matkoja ainakaan autolla kulje.

Tutti, mukava kuulla susta! Toivottavasti kierto toimii normaalisti.

Rusina oli liittyny joukkoon, kamalat yrityskerrat sulla! Sais nyt tärpätä!

ON: Me on pupuiltu to-eilen joka päivä paitsi pe. Eiköhän se ovis siinä jossain välissä ollu. Hmh, voi olla, että just pe :( mutta kaipa to ja la sit pitäis riittää. Toivottavasti. Nyt vaan sit pitää odotella pari viikkoa.

- bee kp 18/27-30 -

Vierailija
6/80 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli sitten toivottu täti kylään ja nyt on kolmatta päivää vuotoa ja nyt jo odotan, että loppuisi tuo jo :D Olen jo päättänyt, että teen raskaustestin 15.1.2008, en tiedä mistä tuon päivän keksin, mutta sillai päätin :D hyvä nyt jo päättää tuollaisia.

Mites tuo greippi vaikuttaa ja pitäisikö sitä juoda koko kierron ajan? Mä en kyllä mitään mehua ala ostamaan, mutta varmaan ihan greippi syötynäkin ajaa saman asian, vai? Mä aattelin, että jahka nämä kuukautiset loppuvat niin sitten pupuillaan miehen kanssa koko kierto joka toinen päivä, paitsi tuossa uudenvuoden tienoilla (ovulaatio, ehkä) päivittäin muutaman päivän ja sitten tuonne 15.päivään saakka, varman päälle katsokaas :D

Plaah, eilen taas pohti että onko sitä kolmatta enää järkeä haaveilla, mulla oli eilen tosi paha olo ja olin väsynyt ja lapset sitten tappeli koko illan, kauhea huuto ja tappelu ja riehuminen, huoh!

Vierailija
7/80 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tronada kysyi greippimehusta:

Vaikuttaa ovislimoja lisäävästi ja muutenkin kai suotuisasti kun siinä on foolihappoa. Oliko jotain muutakin vielä? Tietääkö joku paremmin?

Muistaakseni sitä piti juoda ovikseen asti lasillinen päivässä.

ON: Tänne ei ihmeempiä. Nukuttiin pommiin tänä aamuna (taas..) ja esikoinen myöhästyi joulukirkosta (päiväkodin kanssa olisi mennyt). On nyt sitten tänään kotona. Piti nukkua vaan 7.30 asti, mutta herättiin vasta varttia myöhemmin (kello oli kyllä herättämässä klo 7). Ollaan väsyneitä (nytkin pää ihan jumissa). Miehen poikakin ehti juuri ja juuri klo 8 kouluun. No, onneksi ei ole kun tämä viikko enää koulua. Ja joulukoristetakin pitäisi vähitellen laittaa.

Tänään mennään miehen tytön kanssa shoppailemaan.

Hyvää joulun odotusta! =) Ja plussatuulia! :)))

Vierailija
8/80 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

bee83: Kiitos! :D

Voi hitsi pakko valittaa, ovis taitaakin olla vasta tänään kun lämmöt laski ja nipukka pehmee+o-limaa. Mutta siis se onkin ainoo positiivinen juttu, kun mies vaan päätti ettei ainakaan tänään huvita touhuilut. Hmmm..eipä toista voi pakottaa, vaikka senkin tekisin jos mahdollista. Heh, pitäisiköhän kävästä ostamassa uudet kivat alusvaatteet tai jotain..vinkkejä otetaan vastaan ;)

-Tutti, miettien miten mies kellistää-

Vierailija
9/80 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Täälä taas kirjoittelemassa kun vauvakuume iski puun takaa. Mulla lokakuinen poika -04 ja syyskuinen tyttö -06. Itse olen nyt 32 v. Nyt sitten ryhdyttiin yllättäen miehen kanssa kolmatta miettimään. Meillä näköjään vauvakuume iskee aina tässä vuoden vaihteessa. Tai siis tärpit on vuoden vaihteessa. Ekaa toivottiin vuoden päivät ja toka tärpähti heti. Me ehkä ollaan vielä vähän pohtivaisella kannalla. Toisaalta mitään ehkäisyä ei ole ja pupuilukin maistuu. Mulla ollut vasta parit menkat imetyksen jälkeen, joten kiertokin heittelee hieman. Joku tuolla osuvasti kirjoittikin että miettii välillä onko mitään järkeä kolmatta toivoa kun kahdessakin on " kestämistä" . Se mahtava meteli!! :) MUTTA niin ne vaan on veikeitä pikku otuksia, jotka saa äidin ja iskän syämen sykkimään rakkautta. Itse ajattelin tämän kolmannen niin että tiedän kun viisi-kuusi kymppisenä katson taaksepäin, että jos ei olla kolmatta yritetty, niin kyllä harmittaisi.

Joten kyllä minä sen vauvan haluan!!! Vielä yhden. Tässä siis ollaan ihan iloisilla ja toiveikkailla mielillä, mutta vielä annetaan isompien hötkyilyjen olla. Katsotaan kuinka käy. Tammikuun puolella sitten toivottavasti pääsee testailemaan. Onneksi sattuu tuo ovis todennäköisesti välipäiville, jolloin miehelläkin lomaa...

Mukavaa kun täällä on paljon ihania naisia toivomassa näitä ihania ihmeitä tapahtuvaksi. Onnea yrityksiin!!!

-Celly

Vierailija
10/80 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

murunmamman kanssa. Onneksi on niin kiirettä, että ei ehdi pohtia ylimääräistä. Nautin kyllä kovasti jouluvalmisteluista, ainoastaan se musta joulu harmittaa. Lapsikin huolehtii jo, millä se pukki sitten tulee ;).

Kaikenlaisia vihlontoja on ollut masussa. Kuvittelin heti kiinnittymiseksi, mutta näin on tosin käynyt aiemminkin =). Mulla on jouluaattona dpo 12, hyvä testauspäivä siis. Tuskin testaan silloin, vaikka toisaalta negaa ei ehtisi kauaa märehtiä. Joskus täti yllättää niin, että en ehdi ajatellakaan testausta. Eli turha kai stressata ennen aikojaan.

Meni vaan pupuilut aika hyvin ja viimeinen Tero-kierto on menossa. Tämän kierron jälkeen tulee varmaan uutta vauhditusta asialle, näin ymmärsin.

Plussatuulta ja hyvää joulun odotusta kaikille!

AnniHelen@ kp20/n.27 dpo6 yk11

Vierailija
11/80 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille uusille!

Vierailija
12/80 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin, menkat alkoi! Hyvä kun on tuo kierto ollut jo kolme kertaa peräkkäin 27! Tästä on hyvä jatkaa...

kirjottelen sitten paremmalla ajalla enemmän. Nyt menen maate.

kp1/27 yk4

Vierailija
13/80 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Bee ja muut jutteli lumettomuudesta, mua kärvistää tämä lumen puute, en oikein meinaa päästä joulumielelle . . .

Ehkä auttaa kun saadaan kuusi sisälle joskus loppuviikosta.

Tronada kyseli ja 2pojanäiti jo vastailikin greippimehuun liittyen. Mun tietämysten mukaan juuri niin kuin 2pojanäiti kirjoitti, greippimehu auttaa tuottamaan sitä ovislimaa (tarvitaan siitiöiden elossa pysymiseen) ja greippimehu myös auttaa ylläpitämään kohdun limakalvoa ja paksuntamaan sitä. Sitä pitäis siis juoda tietojeni mukaan kp1-ovis.

Moelpa: hyvä että kierto on säännöllinen ;)

ON: tänään oli ihmisvilinässä turhan monta raskaana olevaa ja vastasyntyneitä vaunuissaan. Oli vähän huono päivä henkisesti katsella niitä. Yksikin isä oli aivan omansa lumoissa ja pelkkiä hellittelynimiä viljeli vauvalleen. Jäin hölmönä tuijottamaan kun istuttiin vierekkäisissä pöydissä kahvilassa. Vasta kaverini tönäisy ja naurahdus sai mut palaamaan todellisuuteen. Tekee tänään taas niin kipeää kun ei oma ala tullakseen. Noi yk:t alkaa painaa . . .

Mies on niin ihana kun kuitenkin jaksaa valaa uskoa että kyllä se meillekin tulee. Voi hitsin pimpula.

No joo, kyllä se taas tästä.

Rusina

Vierailija
14/80 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää muista kuinka nopeasti valkovuotoilu alkaa uudelleen oviksen mentyä ohi menkkojen lähestyessä/raskauden alkaessa? Mulla alkoi jo parin päivän tauon jälkeen... Tosin 100% varma oviksestakaan en ole, kun kierrot ovat mitä ovat...

Mutta mikäli se oli su, niin illalla ehdittiin vielä hommailla, joten pääsen onneksi edes piinailemaan:)

Axe kp21/31?

Vierailija
15/80 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....Voi vitsit että on naisen elämä hankalaa!! Sain kuin sainkin taas " ilokseni" virtsatietulehduksen!! =( Tämä on jo 3 muutaman kuukauden sisällä! Siis en jaksa taas tätä! Kummallisinta tässä nyt on se, että mulla on parhaillaan menkat. Muulloin tulehdus on iskenyt kierron keskivaiheilla. Pakko soittaa lääkäriin ja pyytä päästä johonkin tutkimukseen. Mutta eipä kai niihinkään pääse ennen kuin menkat loppuu. ...taitaa jäädäkin tämä yrityskerta väliin.....

tyhmänä menin äsken lukemaan mitä oli monille tapahtunut kun oli jokin tulehdus päässyt etenemään kohtuun saakka...tippa linssissä olen niitä kertomuksia lukenut! Ei pitäisi kaikkea lukea....

olipas masentavaa luettavaa, sori!

kp2/27 yk4

Vierailija
16/80 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä nyt yhtään, mihin kategoriaan sitä itsensä laittaisi, kun kuumeilua ei ole ollut, mutta nyt on niin jännät paikat menossa, että ajattelin palstautua vuosien jälkeen :)

Vuonna 2005 viihdyin tuolla Odotus-puolella aika paljon (tutuille terveisiä) ja nyt jännään, että näinkö on syysvauva tuloillansa.. Elikkäs tänään on kp 40/31 ja kp 35 olen testannut negan. Tätiä ei kyllä näy eikä kuulu, mutta ei nuo oireetkaan sen kummallisemmat ole, että niistä voisi johtopäätöksiä vetää. Lämmöt on 37,3 (kaikissa raskauksissa noussut siihen, negakierroissa jää 37,1:een) ja rinnat on turvoksissa... vuosi sitten sain keskenmenon, ja silloinkin sain testattua plussan vasta kp 40 jälkeen (silloinkin kp 33~ negaa)

Joten jännittää vähän tai siis aika paljon.. ajattelin perjantaina testailla uudelleen, jos mitään muutosta suuntaan tahi toiseen ei tapahdu.

-Piisku

Vierailija
17/80 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOELPA: Oiskohan sulla kyseessä ns. " honeymoon kystiitti" , eli rakkotulehdus joka johtuu siitä että on aktiivinen sukupuolielämä ja silloin kehon omia bakteereja pääsee rakkoon. Kaiketi ihan vaaraton, mitä oon netistä lukenut. Todella inhottava vaiva, itselläni oli ennen esikoista yrittäessä useasti ja peräjälkeen. Sainkin estolääkkeen. Tärkeää on tyhjentää rakko aina yhdynnän jälkeen ja mielelleeän myös ennen. Runsas juominen ja esim. karpalomehu lievittävät oireita. Pahimpaan aikaan pidin myös lämmintä kauratyynyä alavatsalla. Toivottavasti helpottaa!

Tervetuloa uusille!

Tutti kp19/28-32 luultavasti tämän kuun tsäänssit menivät sivusuun :/ yhden kerran päästiin pupuilemaan n.kolme päivää ennen h-hetkeä. Enkä siis kauheesti usko tärppiin, ei ollut edes ns. hedelmällistä limaa silloin että simpat vois elellä pidempään. Noh, katsellaan.

Vierailija
18/80 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille Tervetuloa.

Rusina75: paljonko teillä on yrityskiertoja? En hoksinyt tietojasi viestistä. Tiedän tunteesi kun noista vauvoista kirjoitit, tuntui tosi tutulta.

ON: Täti saatu ulos talosta ja jo nyt ekat limat jo tulleet (pari päivä oli kuivaa).

T: Vacsuli kp 8/27-37, yk 3

Vierailija
19/80 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Khaos: kiitos uudesta viikkopinosta! Kiva, että sun tiputtelu loppui, se kuulostaa itseasiassa tosi hyvältä, mulla kun tiputtelu alkaa niin se aina jatkuu ja muuttuu menkoiksi. Tuo että on tiputtelua joka loppuu, niin se on minusta hyvä merkki.

Rusina75: tervetuloa mukaan. Hurjan monta yrityskiertoa on sullakin jo takana! Ehkäpä sulla oli kiinnittymisyritys tuo kun ei ollut tiputtelua. Mulla oli kesällä myös yksi kierto, jossa ei ollut tiputtelua ennen menkkoja ja silloin sain jonkun haamun testiinkin. Tulkitsin sen kemialliseksi raskaudeksi. Minulla nyt eka clomikierto meneillään, minäkin sain 4 kierroksi kuurin ja jos ei tärppää niin sitten kokeillaan jotain muuta.

2poj@näidille edelleen tsemppiä ja toivottavasti tilanne on selkiintymässä kaikin puolin.

Rizza: ovulaation pitäis kaiketi tulla viimeistään 12 vrk viimeisen clomin jälkeen jos on tullakseen. Toivottavasti sulla tehoaa clomit, mutta jos ei heti tehoa, niin annostustahan voi lisätä sit seuraaviin kiertoihin. Kaikillahan ei heti pieni annostus auta.

Tutti: kiva että jälkivuoto loppu ja pääsitte touhaamaan niin saat piinailla tässäkin kierrossa!

Greippimehun juojat, muistattehan että jos teillä on jokin lääkitys, niin tarkastakaa voiko sen kanssa juoda greippimehua. Greippi kun tutkitusti vaikuttaa joidenkin lääkkeiden kanssa, joko tehostaa liikaa tai vähentää lääkkeen tehoa.

Piiskulle tsemppiä, hyvältähän tuo kuulostaa. Toivottavasti pärähtää pian plussa kehiin!

).( Tänään alkoi tiputtelu, joten mä en enää oikeasti usko tärppiin tästä kierrosta. Se ainut kerta ku oon tän yrityksen aikana saanu jonkun haamun testiin oli just viime kesänä, kun oli se ainut kierto, jossa ei ollut tiputtelua. Mulle tiputtelu merkitsee aina menkkojen alkua. Joten...mälsä homma. Eilen aamulla tein testin ja tuos äsken, mut ihan vitivalkeita ovat ja sellaisia tosi herkkiä testejä. Jouluaattona tai joulupäivänä vasta menkkavuodon pitäs alkaa, joten täs menee taas viikko tiputellessa.

Olin toivonut että clomit ja luget veis tuon tiputtelun pois, mut ei niistä näemmä ollut apua. 8 päivää oviksesta alkoi taas tiputtelu.

Katse seuraavaan kiertoon siis jo. Päätynen loppukuuhun seuraavan lasketun ajan kanssa, joten jään seuraanne vielä pitkäksi aikaa :)

Ainut kysymysmerkki on nyt se että kannattaako mun noita lugeja enää jatkaa, kun ei niistä näytä olevan apua. Ehkä ootan pari päivää vielä. Olishan täs tietty vielä toivo, että tiputtelu vaiks loppuiskin, mut se oliskin eka kerta ikinä.

Parempaa plussaonnea muille!

Koralli73 kp 23/25 n. 8dpo yk 18 (vielä)

Vierailija
20/80 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp:t siis 23/25-30