Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMITENAVAT UUSI VIIKKO//

17.12.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11942912&p=1&mpage=2&tmod…

Vanhat jutut tuosta linkistä.

Mulla oikeesti on menny ihan mahdottomaksi tää tunne-elämä nyt loppuraskaudesta.Eilen mua harmitti niin paljon ihan pikku juttu, että piti keskellä yötä mököttää pari tuntia sohvalla...Itte siitä vain sit unen laatu kärsi:/ No, sen verran on lohduttauduttava ettei ole sentään koko raskaus ollut tällaista.

Mulla on vaan paikat kipeet, siis lihakset ja kudokset niin että auts.

Nyt mies on jäänyt osittain joululomalle ja vaikka siitä on apua, se myös jonkin verran ärsyttää, kun ei osaa ikinä tehdä mitään niinkuin minä haluaisin=) Hänen on myös tehtävä koneelta etänä töitä muutamia tunteja päivässä.Pitäis olla kiitollinen-ja yritän olla.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!!!

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Allu on vielä kasassa, se on hyvä juttu. Vaikutit jotekin piristyneeltä.

Ememillä saattaa sitten taas olla " lähtö" edessä. Ihmeellistä miten asiat muuttuvat nopeasti. Jollakin oli jo rv.38.

Kävin tänään Naikkarilla synnytyslääkärillä, ruskeasilmainen HS oli oikein mukava lääkäri.

Verenpainetta on, lapsivettä on, turvotusta löytyy, nokipilkut vilistelevät silmissä välillä. Pissa puhdas. Kohdun kaula on pehmentynyt, sitä on jäljellä n. 3cm. Lapsi voi hyvin, noin 3kg ja pitkäkinttuinen. Saatiin profiilikuva. Pallit olivat kasvaneet. Joten lääkäri toivotti minut tervetulleeksi synnyttämään, näillä viikoilla ei enää estellä. Heikompi kuntoisetkin ovat kuulema synnyttäneet.

Kävin myös neuvolassa maanataina: Sain pikaopastuksen eli synnytysvalmennukaen kätilöltä. En ehdi/eivät ole muistaneet synnytysvalmennusta kohdallani. Seuraava neuvola on ensi viikolla, seuraavalla viikolla siitä on synnytyslääkäri ja sitä seuraavalla viikolla sisätautilääkäri. Sitten onkin jo tammikuu!

Olin myös hammaslääkärissä. Odottavien hammaslääkärit eivät enää ole ilmeisesti ilmaisia? Mulla on vihlonut yhtä hammasta jo vuosia. Mitään vikaa ei ole löytynyt. Nyt hammaslääkäri keksi, että viereisessä hampaassa on hiushalkeamia, jotka aiheuttavat vihlontaa. kaksi ja puoli puudutuspiikkiä ikeniin. Hampaan hermot eivät puutuneet, puoli naamaa kylläkin. Sitten porattiin puuduttamatonta hammasta. Toivottavasti tämä paikka toisi nyt helpotusta.

Hurjasti sympatioita niille, jotka eivät pysty enää kunnolla liikkumaan ja nukkumaan.

Ametisti ja vauva rv. 34+

Vierailija
42/60 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kaupan alallahan minäkin olen ja useamman kerran jouduin tuossa tosiaan olemaan liittoon yhteyksissä näissä työasioissa. Sieltä sain muutaman kerran saman selvityksen eli kaupan alalla menee nyt niin että sulle maksetaan normaali äitiyspäiväraha itsellesi, ja 3 ekaa kk (jos työsuhde on jatkunut yli 9kk ja olet palaamassa äippäloman jälkeen takaisin samaan paikkaan) työnantaja maksaa äitisypäivärahan ja palkan välisen erotuksen sulle siihen päälle, eli näin se kokonaissumma sitten kolmena ensimmäisenä kuukautena vastaa sitä summaa minkä saisit normi palkan. Tämän saamisen edellytyksenä on että oot toimittanut työnantajalle (palkanlaskijalle) sen kelan paperin, missä on selvitys äitiyspäivärahan suuruudesta. Mullahan äippäloma alkaakin nyt tulevana lauantaina, saa nähä sitten vasta tammikuun alussa kun joulukuun palkka maksetaan että onko tullut ihan ok... mulla on pieniä epäilyksiä tästä :P

Huh, täällä tosiaan aletaan jo " tositoimiin" !! Tuntuu ihan hassulta kun vastahan me kirjoiteltiin siitä että tuntui masussa " kuplimista" ja " tais olla niitä vauvan liikkeitä" ... hehe! Itsekin muistan tarkasti ekat liikkeet, olin silloin lentokoneessa menossa sinne Bulgariaan... Oivoi! Mua alkaa kyllä vähän jännittää tämä kun maaliviiva lähestyy. Ja itse olen jotenkin orientoitunut siihen että yli menee (aluksi kun vauveli kasvoi niin käyriä jäljessä, sanottiin että 1-2vko voi mennä helposti yli). Mitäs sitten jos se syntyykin jotain rv38 ja en ole asennoitunut siihen ollenkaan? Mieltä painaa vielä se äitiyspakkauksenkin puuttuminen, nythän nuo näyttävät sitä taas jakavan että sais kiitos vaan tulla mullekin!!

Ja itse olen saanut huomata omistavani ekat raskausarvetkin... saa nähä miten sitä vielä ehtii tässä repeilemään. Tisseihin ei oo tullut tietääkseni juuri minkäänlaista muutosta vielä, sanokaapa te, joilla on kuppikoko ollut tätä pienempää päätä (itselläni A) että minkälaiseen muutokseen saa varautua? Pitäis kai jotkut imetysliivitkin ostaa, mutta mistä sitä voi etukäteen tietää että minkä kokoiset? Tosin H&M:llä käydessäni totesin vain että aijaa, sitä ei vissiin sitten A-kokoisia imettäviä äitejä sitten ole olemassakaan... kaikki (muuten tosi ihanan näköiset!) imetysliivit alkoi B:stä.

Pitää lähteä katsomaan, onko saunan pesässä vielä tulta... Jakselkaahan mamit!

Tolleroinen rv 34+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sitten kuukausiin jaksanut kirjoitella tänne, mutta nyt ihan tässä lopussa ryhdistäydyin! Laskettuun aikaan minulla siis enää 2 viikkoa. Tänään pamahti rv 38 ja olo on jo niin raskas ja tukala, että synnyttämään lähtisin mielelläni jo. Painoa on tullut 10 kg, mutta vatsa on niin raskaan ja painavan tuntuinen, ettei jaksaisi enää mitään. Hengästyn tosi helposti ja 3-vuotiaan esikoisen kanssa on pakko jaksaa päivät. Olin tuoss avälillä syksyllä 3 kk töissäkin hoitovapaani loputtua, kun esikoinen täytti tosiaan sen 3v. Mutta ä-lomalla olen ollut nyt jo kolmisen viikkoa. Töissä oli ihan kiva taas vähän " piipahtaa" kolmen vuoden jälkeen ja taas palata kotiin...

Synnytys on alkanut hiukan jännittämään, kärsin ekassa raskaudessani synnytyspelosta ja nyt se hiipuu taas pikku hiljaa. Mutta ei todellakaan niin pahana kuin silloin. Jännittää vaan eniten se, että ehdinkö saada esim. epiduraalia, jos tämä toinen synnytys käynnistyy vaikkapa niin nopeasti. Ystävälläni nimittäin kävi juuri niin, eka synnytys keseti 10 tuntia ja toka 3 tuntia. Eikä ehditty antamaan mitään kivunlievitystä kun meni sairaalaan.

Mites teillä muilla, muistaakseni näitä alkukuun laskettuja aikoja oli joitain muitakin kuin minulla?

Kerttuli2 rv 38+0

Vierailija
44/60 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magdalena: Voi hiisi. Tsemppiä ja mielenrauhaa toivotan sinulle! Ja vähemmän paineita. :) Tuskinpa tuosta muuta seuraa kuin ylimääräinen passitus poliklinikalle, jossa toteavat, että ei mitään hätää. Täytyy niitten olla ennenkin nähnyt tuollaisia stressipaineita. Komennettiinko jättämään rautaliemet vähemmälle, ettei veri mene ihan puuroksi? Hienoa, että kaikki oli muuten hyvin neuvolassa.

Allullakin edelleen hyviä uutisia! Tosi hienosti on tilanne parantunut ja vauvalle painoa ja viikkoja tullut lisää.

Lyhytjalkaisia ja pitkäselkäisiä ovat meidänkin pojat kaikki - kuten isänsäkin. Töppöjalkainen kuulostaa vähän paremmalta kuin persjalkainen. ;)Housut ja paidat jäi vauvana pieneksi selän pituudesta tai vatsan ympäryksestä vaikka lahkeissa ja hihoissa olisi vielä piisannut pituutta. Meillä on paljonkin harrastettu hihojen ja lahkeitten kääntämistä.

Emem: Huih, yllättävän nopeastipa sulla voikin sitten tosiaan olla sektio edessä! Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin, oli punktion tulos mikä hyvänsä. Onnea matkaan joka tapauksessa!

Satsuma: No voi hittolainen, eipä taida tuosta pelkopoliajasta olla paljon iloa... Sullekin lähetän roppakaupalla mielenrauhaa!

Pore: Hyvähän se on, että ovat tarkkana ja kaikki tarkistetaan. Helppohan se on käskeä olemaan huolestumatta, mutta vaikea se on olla ihan cool, jos mitään tarkistettavaa löytyy. Kauan sun ei kuitenkaan tarvi hermoilla, huomenna taas saat lisää tietoa. Mielenrauhaa sinullekin!

Ametisti: Edellisten raskauksien aikana olen päässyt kunnalliseen hammaslääkäriin, mutta ilmainen se ei ole ollut koskaan. Kunnallinen on kuitenkin niin naurettavan halpa, että käytännössä se on ilmainen. :) Nyt ei ollut aikoja antaa kuin jonnekin kauas, kun kaikkien sinne pitäisi periaatteessa päästä. Mulla työnantaja kustantaa hammashoidon, joten en tuota kunnallista jäänyt kaipaamaan.

Tolleroinen: Ennen lapsia mulla oli kuppikoko pienehkö B, esikoista odottaessa ja imetyksen alussa ostin parit imetysliivit, jotka ovat kokoja C ja D (vähän erimallisia). Niitä samoja liivejä olen sitten käyttänyt muittenkin imetysaikana. Imetyksen jälkeen kuppikoko on pienentynyt A (ja joissain malleissa jopa AA) kokoon. Ehkäpä voisit ostaa etukäteen yhdet tai kahdet liivit B-kokoa (tai C, jos malli tuntuu pieneltä) ja sitten kun vauva on parin viikon ikäinen ja alun maidonnousu tasaantunut ostat lisää tarpeen mukaan.

Raskausarpia mulla on rinnat ja vatsa täynnä, vielä kolmosta odottaessa tuli viimeisillä viikoilla vatsaan lisää jälkiä. Eipä ne kauniita ole, mutta vaalenevat ajan kanssa. Arvet on kovin pieni hinta lapsista. En jaksa niitä murehtia. Uusina ne voi olla aika hurjan näköisiä, kun ovat ihan punaisia. :)

Mulla on olo jotenkin tasaantunut. Supistelut on olleet aika vähissä kun olen saanut olla kotona. Iltaisin huomaa kyllä jos on ollut tarvetta kuljeskella jossain. Joulustressiäkin on vähän vähemmän: mies sai siivottua talon riittävään kuntoon viikonloppuna ja lahjatkin on hankittu. Paketoida voisin ne ehkä vaikka huomenna illalla. Viikonloppuna leivon jotain jos jaksan. Kuusikin on jo ostettu ja ruoat ostetaan pitkälti valmiina. Mieli on siis rauhallisempi.

Hyvää yötä ja parempia vointeja kaikille vaivojen kiusaamille!

Strutsi ja minihupi 34+0

Vierailija
45/60 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oltu hereillä kuudesta asti kipujen takia... alkaa nyppiä. Väsyttää, mutta öisin iskee hirveät poltot vatsaan, joten jos herään, ei nukahtamisesta enää kannata haaveilla. Edelleen polttaa.

Lisäksi mulla on nyt viikon verran ollut todella kovat liitoskivut, ja ihan taukoamatta. Järkyttävä jomotus, joka ei helpota missään asennossa. Vatsa on kivikova, joten kai siinä supistuksiakin tulee, en enää erota mikä kipu on mitäkin. HUH!

Reilut kaksi kuukautta on ollut kivuliasta aikaa ja näköjään se vain pahenee loppua kohti. On tästä eukosta raskauden " kaunis hehku" kadonnut jo ajat sitten. Pinnaa kiristää jo ihan mukavasti tämä tuskainen olo.

Kaura@ puhui tuosta kaupan alan työehtosopimuksesta. En ole kaupassa, mutta samat ehdot koskee YTN:n jäseniä. Koska äitiyslomani alkoi joulukuun alkupuolella, sain joulukuussa palkkana vain tuon muutamien päivien palkan. Huimaa. Ja kun päivärahat maksetaan jälkikäteen, tulee ne maksuun vasta tammikuun puolen välin jälkeen. Eli kun kaikki laskut erääntyy aina 15. päivä, niin joudun palkatta hankkimaan rahat sekä joulukuun että tammikuun laskuihin. Ja tietenkin lisäksi normaaliin elämiseen. Että ei se kolmen kuukauden täysi palkka tällä hetkellä kauheasti lämmitä.

Ja se päivärahan ja palkan erotus tulee tosiaan työnantajalta, ja sehän maksetaan tietenkin vasta päivärahojen jälkeen. Ja kun tunnetusti jouluna niitä muitakin kuluja on vielä ihan riittävästi...

Miehen palkka menee siis täysin lainojen maksuun ja minun tilistä on maksettu kaikki muu. Noh, onneksi säästötilillä on rahaa, mutta ne oli tarkoitettu johonkin ihan muuhun.

Tolleroinen taisi mainita H&M:n imetysliiveistä. Onkohan se niin, että vain B ja C kokoiset oletettavasti imettävät, koska jos sinä et löytänyt A:ta, niin minä en löytänyt D:tä. Ärsyttävää. No, löysin sitten Lindexistä yhdet siedettävät. Sielläkään ei mieluisissa malleissa ollut kokoja.

Mulla seuraava neuvola uudenvuoden aattona, lääkäriaikaa ei antanut ollenkaan, koska kävin äitiyspolilla 10.12. Outoa mielestäni, koska laskettu aika on 19.1. En päässyt ensimmäisessä raskaudessa synnytysvalmennukseen, koska synnytin ns. " väärässä" sairaalassa. Ja nyt sitä ei edes tarjottu. Ihan sama. Ei se koskaan mene käsikirjoituksen mukaan. Ja nyt en edes tiedä koska pitäisi lähteä kun kipu on joka suunnalla jatkuvaa, on polttoa, supistusta ja liitoskipua. No, kai sen sitten huomaa kun on aivan pakko lähteä.

Jouluruuista vielä kommentoin sen verran, että itse en uskalla mätiä syödä. Sehän on täysin kypsentämätöntä raakaa kalaa, joka lisäksi pilaantuu ultranopeasti. Olen kaksi kertaa saanut siitä oikein ruokamyrkytyksen, joten nyt en tosiaan riskeeraa. Toinen oli laivalla... siitä oli leikki kaukana.

Jotenkin karsastan sillejäkin nyt, koska nekin ovat yleensä vakuumista kiskottuja raakoja kaloja, jotka silputaan purkkiin. Olkoon siis minun osaltani, olen muutenkin todella herkkävatsainen.

Nyt pitänee poistua taas vaaka-asentoon, alkaa selkäkin oireilla tässä istuessa.

Leppoisaa joulun odotusta kaikille, enemmän tai vähemmän tuskaisesta olosta huolimatta!

ipu 35+5

Vierailija
46/60 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kävin uudestaan ja mun asennosta ilmeisesti kai vaan johtui tuo sykeheittely, nyt kaikki oli ok. Mulla vaan on nyt sellanen ei vakitäti, joka vähän on epävarma ja siksi ylitarkka. Hän on normaalisti vaan lastenneuvolan puolella, mut mun täti on lomalla eli nyt näin. Hyvä tietty että on tarkka ennemmin kuin hutale, mut aika vähille jäi unet viime yönä. Taidan heittää vielä pitkäkseen miehen viereen, se kun oli yön töissä.

Palataan mammat!

Pore&Papunen 37+4

Vierailija
47/60 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa mammat

Totta tosiaan nyt alkaa synnytys lähentymään useammallakin. Jännittävää kun joulu ja uusi vuosi ovat tässä välissä.

Minusta on tosi hurjaa kuulla, että se lakko suomessa on aiheuttanut noin monen valmennuksen peruuttamisen tai lyhentämisen. Jos on synnyttämässä toista, kolmatta yms kertaa niin siitä ehkä selviää. Mutta ekakertalaisille se olisi kyllä melkos tärkeää.

Silloin 7 vuotta sitten kun synnytin esikoisen suomessa niin sain sekä neuvolassa valmennusta, rentoutusta jne että haikaranpesän (kättärillä) valmennuksen. Lisäksi luin itse kaiken minkä sain käsiini, jotta olisin valmis tuli sitten nopea, hidas tai mikä tahansa synnytys.

En nimittäin pysty rentoutumaan, jos en ole valmistautunut pahimpaan. Se myös auttoi ymmärtämään kätilöitä hieman paremmin.

Tällä kertaa - kolmas kerta - en saa valmennusta kun siihen ei ole katsottu olevan tarvetta, mutta olen itse lukenut kaiken maailman kirjoja kotona. On synnytysoireita, mitä jos jotain on vialla, mitä jos tulee akuutti keisarinleikkaus jne. Kun on lukenut niin osaa vähän ottaa rennommin.... ainakin minä.

Mutta täällä minua ärsyttää kun on karsittu sekä lääkärin että neuvolan ajoista. Viikkoja on melkein 35 ja seuraavan kerran mulla on neuvola tammikuun ekalla viikolla (siis kuukausi käyntien välillä). Odotuksen kolmas ja viimeinen lääkärikäynti on huomenna, mutta omalla lääkärillä. kukaan ei sairaalassa halua minua nähdän ennen kuin synnytän.... hehe heh.

Siksipä olen tehnyt päätöksen, että se kätilö/vyöhyketerapeutti, joka asuu tässä meidän lähellä tulee minun vakkari kätilöksi. Hän tarkistaa kohdun suun, sydänäänet, vauvan asennon jne kerran viikossa tästä lähtien. Kun saan oikeat supparit niin hän on minulla kätilönä.

Joudun maksamaan jonkun verran tästä palvelusta, mutta olen ainakin 100% varma, että tiedän kenen kanssa joudun synnyttämään ja Anni tuntee minut ja kroppani. Sitten en joudu selittämään koko ajan, että miten haluan hommat hoidettavaksi.

Luulen että synnytyspelkoisille tämä järjestelmä olisi tosi kätevä - luottamus on tosi tärkeää.

No tulipahan saarnattua omaa tarinaa - lyhyesti vauvasta (tarkkoja lukuja en voi esittää kun kukaan ei niitä mittaile juuri nyt)

- tytsy on kiinnittynyt, kohdun suu on noin 2 cm ja tosi pehmeä.

Varoitus on jo tullut, että synnytys voi käynnistyä milloin tahansa, mutta toivomus olisi tietty että päästäisi 2008 puolelle (LA on vasta 23.1.)

Lykkyä tykö teille muillekin ja tietysti erikoisesti teille, jotka lähdette sektioon tässä kohta puoleen.

t. Pia ja pikku myy rv 34+5

Vierailija
48/60 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pore, kiva kuulla että kaikki oli kunnossa.

Tolleroinen taas pohdiskeli rintojen kasvua. Mulla on A-kuppikoko eikä se ekan synnytyksen myötä kasvanut mihinkään. Yks samana päivänä synnyttänyt äiti taas oli sairaalasta kotiin lähtiessa kuin Dolly Parton, normaalisti kuppikoko myös A. Eli voi käydä ihan miten vain.

Mä hankin kaikki imetysliivit netistä, itse pidin eniten toppimallisista (Anita) + esim. nämä oli kivat: Carriwell pehmoimetysliivit (jos ei kaipaa esim. kaaritukia).

Mulle ei ole vielä tullut raskausarpia. Ekan raskauden aikaiset jäljet ovat nyt korostuneet, eli näyttävät aika kammoilta, kun ovat jo ehtineet vaalentua.

Tänään ei ole päivä meinannut käynnistä mitenkään. Olen vieläkin yöpaidassa, vaikka heräsin jo neljältä. Parin tunnin päästä lääkäriin, joten jos siihen mennessä pääsisin suihkuun ja saisin vaatetta niskaan :).

Tsemppiä kaikille!

Justus rv36+

Vierailija
49/60 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt toista päivää äitiyslomalla ja enkä oikein ymmärrä miksi minun pitää olla täällä kotona eikä töissä. Voin erittäin hyvin ja olisin ihan valmis menemään töihinkin. Vauva voi hyvin eikä ole antanut mitään merkkejä siitä että olisi lähiaikoina tulossa. Voinhan minä toki täällä kotona siivoilla, viettää joulua ja kierrellä kaupoissa, mutta tuntuu jotenkin tarpeettomalta. Kaikki sanovat, että nyt kuuluu lorvia ja lepäillä. Harrastin sitä eilisen päivän ja olen jo ihan kyllästynyt. Asun yksin ja tämä kotona kökkiminen on ihan toopea. Sitten kun vauva on syntynyt tekemistä varmasti riittää, mutta nyt tämä tuntuu tosi oudolta. Tunnen ihan syyllisyyttää tästä laiskottelusta. Muilla vastaavia ajatuksia?

T: Toukomaa 34+5

Vierailija
50/60 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä kappaleena vielä täälläkin, vaikka yöllä tuntui että lähtö tulee, tosi kipeitä supistuksia, jäi nukkuminen taas vähiin. Aamusta sai nukutuksi, kunnes joku lehtimyyjä alkoi häiriköimään! Ärsyttää... kuten melkein kaikki nykyään, eilen oli murkun kanssa yhteenotto kotitöistä ja ukkokaan ei tee kaikkea just niinkuin minä käsken :-D. Aikalailla omaan napaan tuijottelua tämä loppuaika!

Lääkrineuvola oli toissapäivänä, kaikki OK, supistukset oli tehonneet, kohdunkaula pehmennyt ja kadonnut olemattomiin, joten saas nähdä tuleeko vauva jo tälle vuodelle. Hieman on alkanut jännittää tuo synnytys, mulla riesana puuduteaineallergia, joten ilman puudutuksia täytyy pinnistellä. No edellinen tuli myös ihan luomuna, joten eiköhän tässä hengissä selvitä.

Jouluvalmistelut on vaiheessa vielä, joten täytyy rientää... Voimia kaikille, viimeiset viikot vielä jaksetaan!

Iltatähti-08 35+

Vierailija
51/60 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuit kyllä ihan naulan kantaan, että loppuaika on omaan napaan katsomista.

Huomasin ekassa ja tässä raskaudessa, että mitä lähemmäksi synnytys tuli, sitä vähemmän jaksoi välittää mistään ylimääräisestä. Nytkin äitini yrittää laittaa ihan liikaa joulua ja yrittää saada multa jotain mielipiteitä esim. ruokajutuissa. Ei voisi vähempää kiinnostaa! On fiilis, että ihan sama mitä syön, kunhan turvotus ei tästä pahene ja massu pysyy täynnä...

Nyt lääkäriin! Jänskättää kuulla oliko viime viikkoisilla kivuliailla supistuksilla mitään vaikutusta paikkojen kypsymiseen. Ja koko arvionkin haluaisin saada...

Vierailija
52/60 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nonniin, tulin just neuvolasta. pikkuisen pää on ilmeisesti lähtökuopissaan.. eli oli laskeutunut aika paljon, ku ei meinannu neuvolatäti ees löytää sitä tuolta lantioluiden välistä. nyt alko jännittään aivan hirmuisesti. hui! uskalletaan silti lähteä jouluksi mun vanhemmille pohjois-pohjanmaalle.. seuraava neuvola-aika päätettiin jättää suosiolla 31.12. kun on kaikki ollut koko raskauden ajan niin hyvin ja mun oma neuvolatäti ei oo ens viikon välipäivinä edes töissä. ja jos jotain ongelmia tuolla pohjois-pohjanmaalla ilmenee nii mulla on mahdollisuus kuitenki käydä terveyskeskuksessa käydä mitattamassa verenpainetta ja kuuntelemassa vaavin sydänääniä (on se hyvä ku on perheessä lääkäri. vaikkakaan se ei synnytyksistä ym. mitään ymmärräkään.)

rv37+4

paino 68kg, muutos +87g/vko (jes!) nyt siis tullut painoa lisää +18kg lähtöpainosta.

rr 118/81

pissa puhdas

sf-mitta 36cm

tarjonta rt2

syke +150

liikkeet ++

mutta nyt siivoileen, että saa ukko sitten kotiin tullessa kasata tuon vaavin sängyn. ja muutenki pitää kaikki vauva-jutut saada valmiiksi tänään kun huomenna tulee vieraita ja lauantaina lähdetään reissuun.

//mutsiko ja pikkuinen rv37+4

Vierailija
53/60 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tässä reilu puolisen tuntia vasta huhkinu.. saanu pyyhittyä pölyt ja puoliksi uunin pestyä ja nyt jo alkaa selkä reistaileen. vielä pitäis impparoida, luututa lattiat ja pestä vessa. onneksi ukko tulee kohta kotiin nii jätän tuon imuroinnin ja lattian pesun suosiolla sille. tuntee olonsa taas ihan huonoksi, ku ei pysty mitään kunnolla tekeen. valivalivali.:(

//mutsiko

Vierailija
54/60 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ilmoittamaan, että tän aamuisessa kontrollissa lapsivesi oli vähentynyt entisestään (5,0 -> 4,6) joten lääkäri katsoi että vauvalle on turvallisempi olla masun ulkopuolella eli leikkaus huomenaamulla 9.30. Suurin pelko on se, että koska vauva on niin liikkuvainen niin sekoaa napanuoraansa tai litistää sen niin, että hapensaanti ehtyy kokonaan -> kohtukuolema.

Hyvän kokoinenhan tuo onneksi jo on ja lekuri meinaskin että jos ei mitään yllätyksiä tule, niin pari päivää teholla pitäisi riittää. Toiveissa siis päästä kotiin jouluksi =)

Kaikkea hyvää teille, en varmaan vähään aikaan koneelle ehdi...

Mukavaa ja rauhaisaa joulua!!!

-Allu ja Pupu rv35+

Vierailija
55/60 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan Allulle! Huomenna sulla on sitten vauva! Melkoisen hurjaa ja ihanaa.

Itse yritän sinnitellä loppiaiseen. Olen kyllä ihan raato ja hermot repeilee.

Voikaa tammiset hyvin!

Ametisti ja poika rv. 34+

Vierailija
56/60 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä huomiselle!!! Pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin!

Hyvää joulua vaan teille!

Kyllä alkaa monella tammimammalla oleen jännät paikat....

Itselläni vaikka laskettu aika oli ensimmäisenä ei vielä tietoakaan synnyttämään lähdöstä! Vaikka mieluusti odotan kyllä sinne vuodenvaihteeseen....

Mies lähti tytön kanssa vielä ulkoileen tonne pimeyteen, että taidan mennä sohvalle lepuuttaan jalkoja kun on kerrankin mahdollisuus!

Voikaa hyvin!

satsuma 38+3

Vierailija
57/60 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa! Onnea matkaan ja oikein ihanaa joulua pienen tonttusen kanssa.

Miten tää aika näin on hujahtanut et alkaa oikeesti vauvoja putkahtelemaan... Mulle iskee paniikki enkä ihan vielä halua ulkoistaa vauvaa. Ei sillä et olis pienintäkään merkkiäkään siihen suuntaan, mut kuitenkin. Nyt huilimaan... söin " pikku setin" jauhelihakastiketta ja perunoita... ja suolakurkkuja... ja vanukkaan... Kyllä ruoka on hyvää :)

Pore&Papunen (jolla ahdasta täyden mahan keskellä) 37+4

Vierailija
58/60 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pore: Hyvä että tänään oli kaikki kunnossa! Parempi se kuitenkin on katsoa kuin katua - vaikka yöunienkin uhalla. :)

Stage/Pia: Rahankulutus on varmasti ihan oikeaan suuntaan menossa, kun käytät sitä noin hyvään raskauden seurantaan. Meidän kunnassa neuvolakäynnit on rv 35 jälkeen viikon välein. Kyllä mäkin olisin valmis maksamaan siitä, että tietäisin, että synnytyksessä on mulle mieluinen ja tuttu kätilö! Tosin ihan ok ovat olleet kaikki aikaisempiin synnytyksiini Jorvissa osuneet kätilöt. Kakkosen kanssa oli vähän muita mukavampi vyöhyketerapiataitoinen ihminen, mutta kyllä ne muutkin hommansa hoitivat. Toivottavasti ensi kerrallakin menee yhtä hyvin.

Toukomaa: Eihän sun ole pakko kotona olla. Jos on tuttuja äitiys-, vanhempain- kotihoidon-, sairas- tms. lomilla tai muuten vaan kotona, niin nyt sulla on erinomainen tilaisuus tavata heitä päiväsaikaan. Töissäkin kai saa olla (työnantajasta ehkä riippuen), mutta niiltä päiviltä ei äitiyspäivärahaa voi säästää loman loppuun kuitenkaan ja minimipäivärahan kai niistä saa muutenkin. Musta tuntuu, että keksisin vaikka mitä tekemistä kun ei ole pakko töissä olla, mutta väsyttää ja ei tahdo saada mitään aikaan. :(

Allu: Hyvä kun pääsit noinkin pitkälle. Onnea ja suojelusta huomiseen! Tulehan sitten joskus kertomaan uutiset.

Neuvolassa kävin tänään. Muuten kaikki ok, mutta vauva lienee vaihtanut asentoaan. Terkkari ei saanut mitään tolkkua vauvan asennosta ja laittoikin jo nyt lähetteen Jorviin asennon tarkistamista varten. Ihan hyvä niin, mukava tietää miten päin siellä masussa ollaan. Tosin mulla ei ole yksikään vauvoista laskeutunut ennen synnytyksen alkua, joten olen vähän skeptinen sen suhteen, että vauva vielä olisi asettunut pysyvästi mihinkään asentoon. Katsotaan koska saan ajan; voihan minihupi silloin olla jo kiltisti pää alaspäin. - Tai voihan tyyppi olla nytkin ihan korrektissa asennossa... Jospa en vielä huolestuisi; paljon ainakaan.

Strutsi ja minihupi 34+1

Vierailija
59/60 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä nyt ollaan mammalomalla ja mua on pikkasen kyllä jo alkanut jännittämään tämä loppusuora.

Huomenna olisi taasen neuvolassa käynti. Neuvolassa ainakin saa juosta nyt vähän väliä, mut ei se mitään. Tuntee olonsa ainakin turvalliseksi, kun saa kuulla usein niitä vauvan sydänääniä.

Allulle kovasti onnea leikkaukseen/synnytykseen. On se varmaan jännittävää, kun saa tietää milloin se vauva syntyy (kellon ajat ja kaikki). Jollakin tavalla sitä vois itsekin haluta tietää, mut toisaalta on taas kivempi odotella...

Niin ja ollaanhan me saatu jo ensimmäinen " tammivauva" onnea paljon!...Niin, ja samalla tietty osaanotto suruun.

Tolleroinen: Olenko ymmärtänyt oikein, että sinä synnytät Oulaskankaalla? Ja laskettuaika on tammikuun lopussa? Minä nimittäin kanssa synnytän Oulaskankaalla ja laskettuaika on 22. tammikuuta. Sit viel sellainen juttu, et olenko ymmärtänyt sen oikein, että sun miehellä on ennestään lapsi/lapsia...Nimittäin minulla on juurikin sellainen tilanne. heh! Sit kyselit niistä kuppikoko jutuista... Minulla aina ollut pienet rinnat ja nyt ovat kyl kasvaneet, että ostaessa imetysliivejä mietin, että pitäisikö ottaa kokoa C, mutta päädyin kuitenkin B-kokoon...saa nähdä saako ostaa toiset ainakin C-kokoa.

Sit niistä ihanista (argh) raskausarvista. Minä niitä olen saanut rintoihin jo aivan liikaa...Masussa niitä ei vielä ainakaan ole, mutta saa nähdä tuleeko. Toivottavasti ei. Olen kyllä rasvannut sekä rintoja, että masua, mutta ei se arpien tuleminen siitä ole kiinni (näköjään).

No, mut nyt meen lepäämään, että jaksan aamulla neuvolaan...kirjoittelen sit taas huomenna kuulumisia...öitä vaan kaikille!

p.s. oletteko muuten saaneet nukuttua hyvin? Minä henk.koht. olen heti mammaloman alusta saakka kärsinyt unettomuudesta ihan kiitettävästi. Entä närästääkö teitä paljon? Minä nimittäin kärsin niistäkin tosi paljon... No, mut palataan huomenna...

Vierailija
60/60 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalassa reilu parisen viikkoa ja käynnistyksen kautta maailmaan saapui tyttö 18.12!! pikku nasulin mitat on 47cm ja 2992g. onnesta mykkyrällä molemmat vanhemmat, kaikki sukulaiset ja tutut. maailman ihanin joululahja!!!! =)

onnea muille odottajille ja jo nyyttinsä saaneille!!!!