TAMMITENAVAT UUSI VIIKKO//
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11942912&p=1&mpage=2&tmod…
Vanhat jutut tuosta linkistä.
Mulla oikeesti on menny ihan mahdottomaksi tää tunne-elämä nyt loppuraskaudesta.Eilen mua harmitti niin paljon ihan pikku juttu, että piti keskellä yötä mököttää pari tuntia sohvalla...Itte siitä vain sit unen laatu kärsi:/ No, sen verran on lohduttauduttava ettei ole sentään koko raskaus ollut tällaista.
Mulla on vaan paikat kipeet, siis lihakset ja kudokset niin että auts.
Nyt mies on jäänyt osittain joululomalle ja vaikka siitä on apua, se myös jonkin verran ärsyttää, kun ei osaa ikinä tehdä mitään niinkuin minä haluaisin=) Hänen on myös tehtävä koneelta etänä töitä muutamia tunteja päivässä.Pitäis olla kiitollinen-ja yritän olla.
Mukavaa alkuviikkoa kaikille!!!
Kommentit (60)
Nyt vihdoinkin ehdin tietokoneen ääreen ja ilmoittamaan että:
Meille syntyi poika sunnuntaina 09.12.2007 (rv 36+1). Strategiset mitat 3050 g ja 48 cm. Poika voi hyvin ja maito maistuu. Synnytys sujui nopeasti, mutta kaikki meni hyvin.
Kirjoitan myöhemmin lisää, nyt en jaksa. Samana päivänä, kun pienokaisemme syntyi, läheinen ihminen kuoli yllättäen. Mutta niinhän se on elämässä, että syntymä ja kuolema kulkevat käsi kädessä.
Hyvää odotusta Teille kaikille ja Hyvää Joulua, jos en sitä ennen ehdi kirjoittelemaan!
Lämmöllä, Aamuhalla
On se jännä miten elämä ottaa ja antaa ja kaikella on tarkoituksensa. Osannonottoni myös menetyksesi vuoksi!!
ISOIN HALI!!!!!!
Aamuhallan kuulumisia on odoteltu ja nythän niitä hyviä uutisia saatiin! ONNEA valtavasti porukan ensimmäiselle vauvalle! Ihanaa, että noin hyville viikoille asti pääsit ja kaikki meni hyvin.
Alkaa hirvittää, että tässä vielä minäkin joudun synnyttämään joku päivä... Porukan viimeisiä toki olen, mutta kun muille alkaa vauvoja ilmaantua, niin lähestyy se päivä mullakin. Kamalinta asiassa on se, että kun tämä (taas, vannomatta paras) on mun viimeinen vauvani, niin en sitten enää tämän jälkeen saa kokea vauvan liikkumista mahassani. Jotenkin ajatus siitä, ettei vauvoja tämän jälkeen enää tule, on tosi haikea. Täytyy toivoa, että synnytys, imetys ja vauva-aika sitten vähän kaikessa todellisuudessaan saa haihattelut haihtumaan päästä. Tämänkin kanssa on niin pelko p***siissä siitä, että vauva olisi terve, että nuppi ei viidettä kestäisi.
Kummallisia ajatuksia tänään, jospa menisin selvittämään päätäni vaikka tiskien pariin...
Strutsi ja minihupi 33+5
Ja jännää on lumillakin=) Nyt niitä vauvoja sit alkaa tulemaan!
Meilläkin on samana päivänä ystävän hautajaiset kuin tuo sektio.Minua nuorempi nainen kuoli melanoomaan.Mutta tänne synnytään, täällä elätään oma aikansa ja sitten lähdetään...
nyt lähden ulos lasten kanssa haistelemaan talvi-ilmaa.
rv 37
Aamuhallalle ja koko perheelle kamalasti onnea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Itsellä supistelee päivät liikuskellessa ja öisin sitetn monesti se parisen tuntia säännöllisesti,kunnes taas nukahdan. Ja nukun pitkälle päivään. Mutta onhan tässä lomalaisella aikaa nukkua...
Noista mmielialan vaihteluista. Thän asti on mennytsuhteellisen " tasaisesti" , mutta viime viikolla parina päivänä (=iltana) mies alkoi jurppimaan minua kunnolla. Eikä se tehnyt edes mitään väärää. Kunhan vaan oli..... Onneksi sain pidäteltyä hiukan, eihän se reppana kai edes ymmärrä, mistä sille mökötin ja mikä sai itkettämään.. Onneksi saa siis syyttää hormoneita ;)
Mies on työreissulla, vieraita odottelen
Floora ja masuasukki 36+6
Onnea ihan kauheasti koko perheelle!!! Ihanaa! Hienoa, että voitte hyvin. Ei sitten syntynyt vaavi 15.12 kuten alunperin epäilit, vaan jo aikaisemmin:)
Olin tänään neuvolalääkärissä ja kaikki pitäs olla kohdallaan. Kohdunsuu oli 3 cm kiinni, eikä mitään merkkejä synnytyksestä vielä ollut. Silti, eipä Aamuhallallakaan ollut mitään merkkejä synnytyksestä neuvolalääkärin mukaan ja silti poika putkahti vähän vaan sen jälkeen maailmaan:)
Hemppakin oli noussut kivasti, nyt se on 124 eli näköjään rautakuuri on tuottanut tulosta:) Ja verenpainekin hyvä 118/80. Paino 71.8 kun alkupaino oli 57 eli mullekin tuommoiset 15 kiloa tullut lisää.
Itse olen tällä hetkellä lähes liikuntakyvytön. Kävely on ihan tuskaa. Kävin tänään kaupungilla ja taitaa olla, että koko kaupungilla kävely on syytä lopettaa loppuraskauden ajaksi, niin hidasta ja vaikeaa se meno oli. Teki mieli itkeä, kun sattui niin paljon. Selkään koskee niin vietävästi ja kaikki portaat yms. on ihan mahdottomia. Tuntuu hullulle, että alkuraskaus oli niin helppo ja vielä muutama viikko sitten joku sanoi mulle, että voin varmaan vielä juosta maratonin loppuraskauden aikana, mutta nyt tilanne on täysin toinen. Yöllä ei voi kääntää kylkeä, sängystä ei pääse aamulla ylös jne. Todella ikävää kyllä. Ei auta kuin kärsiä vaan.
Ja voimia uuteen arkeen! Osanotto myös suru-uutisista!
Ei nyt muuta tällä kertaa! Tuun loppu viikosta kertomaan synnäritutustumisesta ja neuvola kuulumiset. Nyt kaikki vanhalla hyvällä mallilla :)
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Pore&Papunen 37+1
Onnittelut Aamuhallalle! Hyvä, että kaikki on kunnossa ja poika maailmassa!
Kävin tänään neuvolassa. painoa on tullu lissä noin 1,2kg viikko. Turvotusta on aika paljon. En nyt lähde naikkarille päivystykseen, koska keskiviikkona on synnytyslääkäri. SF noin 36, verenpaineet on 92/155. Tässä vielä sinnitellään päivä kerrallaan kohti loppiaista.
Väsyttää, pinna on olematon ja äijä ärsyttää. Tämä on pahempaa kuin kesän täysipäiväinen makaaminen. Kesällä en jaksanut ohjeistaa, nyt jaksaisin. Joten kaikki tekemättömät työt tuppaa ärsyttämään ihan riivatusti.
Keskiviikkona moikkaillaan sitten Naikkarilla ainakin Ememin ja Poreen? kanssa. Mulla on synnytyslääkärin aika klo 14.30.
Voikaa hyvin mammat!
Ametisti ja vauva rv.34+
Hei Kaura@
Valitettavasti olen sinulle seurana selkävaivojen kanssa. Olen nyt rampannut sekä fysioterapiassa että vyöhyketerapeutilla, sillä muuten en pysty mihinkään.
Avainsana on LEPO, mieluiten kyljellään, iso tyynyt polvien välissä siten että lonkka on 90 asteen kulmassa. Tyyny pään alla ja ohut masun alla. Jos selkä on pahana niin voit kokeilla kumpi auttaa lämpötyyny vai jääpussi pyyhkeen sisällä.
Kävely - kuin sinulla olisi tiukka minihame päällä, vain polven alapuolinen osa ja nilkat liikkuvat.
Raput - jalka rapulle, toinen perässä samalle rapulle jne. Tai sivuttain samalla tyylillä.
Istu alas/ylös niin että kädet ottavat painon vastaan. Nojaudu hieman eteenpäin tarvittaessa.
Sängystä ylös - käytä kyynärpäitä puskien sinut sivuttain ylös, kun käännät kylkeä niin muista polvet yhdessä mieluiten koukussa, kroppa yhtenä könttinä, kädet apuna, pikkuisen kerrallaan.
Seiso aina molemmilla jaloilla, missään tapauksessa et saa roikkua toisella jalalla.
Mitään et saa enää nostaa, kantaa, ei imurointia, ei lattian pesua.
Kuulostaa tosi hankalalta ja KIITOS kyllä se sitä onkin. Tunnen oloni kahlituksi ja vammaiseksi, mutta jos tämä on vaihtoehto sille että minut otetaan sairaalaan sisälle niin ok, minä tottelen.
Muista hartioita ja alaselän pisteitä ei saa hieroa - ne käynnistävät synnytyksen (tai ainakin aiheuttavat järkyttävän kivuliaat supistukset)
Kysy, jos sinulla on mielessä joku tilanne, jossa et ihan tiedä miten tekisit - nyt olen saanut niin paljon vinkkejä ja materiaalia, että voin kohta ruveta itse konsultiksi.
Vaiva johtuu siitä, että vatsan paino venyttää selkärangassa kiinniolevia hermoja. Vaiva on tosi vakava - jos et lepää nyt tarpeeksi voit roikkua näiden vaivojen kanssa jopa pari vuotta eteenpäin kuten yksi kollegani. Kaksi ja puolivuotta fysioterapiaa parin viikon välein.
T. Pia ja pikku myy rv 34
Kauheana onnea Aamuhallalle. on jo viikon päivät odotettu. onneksi olkoon koko perheelle :)
Meillä oli tänään se kauan odotettu ultra/synnytystapa-arvio. Vauvan sydänäänet ensin otettiin jollakin laitteella paperille ja oli hyvät. ei vissiin lapsi tykännyt kun kauhea potkiminen alkoi. herätti ressukan ;)
Painoarvio (rv36) oli 2875g, sano kätilö että kasvaa 200g/vk joten olisikohan noin 3500-4000g la:n aikaan. MAhtuu syntymään alateitse. Olen kyllä varma että otan kaikki mahdolliset lääkkeet ja puudutukset. sen verran se kävi kipeää kun kokeili mahtuuko. Sanoin monesti että odota hetki, pitää hengittää ja ettäkäy kipeää. Käsky tuli vain että pylly alas ja jalat kunnolla auki. Ja sitten tokaisi että kokeilen vielä nyrkillä. Kuulostaa kauhealta ja niin se tuntuikin. En ole enää ninkään varma siitä haluanko alatie synnytystä...
HB oli 76/152 muistaakseni. yllättävän korkea.
On alkanut olemaan vaikeuksia saada unen päästä kiinni. ei uni tule millään ja sitten tuppaa nukkua pitkälle päivään. viime yönä tuli nukuttua 2 tuntia koiran unta, aikainen herätys sairaalaan ja jouluruokaostoksille.
Jouluaatosta on ollut puhe. Olen ollut jokainen joulu isäni luona etelässä, niin olemme olleet myös mieheni kanssa. tänä vuonna matkustaminen ei tule kysymykseenkään joten menemme anoppilaan. saa nähä miten siellä joulu menee. ensimmäinen kerta. no, pitää se miestäkin miellyttää joskus..
" vaakatango" asioista oli puhetta. viime kerrasta on aikaa. mies raukka. halut ja himot ei itsellä ole mihinkään kadonnut. viime kerralla vain alkoi supistelemaan ja sattumaan sen verran että olin varma että joko tulee lähtö tai sitten kuolema, olen hiukan liioitteleva ihminen :D
Kuukautiskivuista olen kärsinyt jo muutaman viikon. supistuksiahan ne kuulema on, mutta olen lukenut että ennenaikaisen synnytyksen oireina on kuukautismaiset kivut...joten saa nähä mitä sitä uskois. laitokselle en kuitenkaan lähde varmaankaan ennen kuin vedet menee :D
menen jatkamaan jotakin...:)
vointeja siskot :)
yksi asia vielä. Kuulin juuri että pieni kuntamme kannustaa lapsiperheitä synnyttämään lapsia maksamalla 1000¿ jokaisesta vuonna 2008 syntyvästä lapsesta. Raha tulee tarpeeseen mutta musta asia on ns. moraalisesti väärin. " tee lapsi, tienaa tonni" . mitä mieltä te siskot asiasta olette?
MiiKaro & Alma/Alpo rv36 (kätilö ei löytänyt kiveksiä jotka näkyivät 16viikkoa sitten. joko ne oli piilossa tai sit tosiaan saadaan pieni prinsessa:) )
Ihanaa että kaikki meni hyvin ja vauva on terveenä sylissä. Toivottavasti meillä kaikilla menee synnytykset hyvin.
Osanotto läheisen menetyksestä.
Minulla asiat kohtuullisen hyvin, supistuksia tulee, mutta ne eivät onneksi enää kovin kipeitä ole. Paikat on mulla tiiviisti kiinni, joten ihan heti ei kai pieni ole tulossa. Ja jostain syystä olen sillä mielellä, ettei tämäkään ilman käynnistystä tule.
Mutta toisaalta, se on kerran tehty ja asiasta on lääkärin kanssa puhuttu, joten ei se enää niin kamalasti pelota.
Monilla tuntuu olevan haikea tunne siitä, että raskaus loppuu kohta. Minulla ei, ja jotenkin tunsin siitä vähän huonoa omaatuntoa... On ollut viime ajat hermo kireällä ja supistuksiakin parin kuukauden ajan, joten en ole pystynyt nauttimaan samalla tavoin kuin esikoista odottaessa.
Odotan vain, että saisin vauvan syliini. Ja toivon hartaasti että kaikki menisi hyvin.
Jonkin sortin alkoholisti varmaan olen, kun haaveilen viinilasillisesta takkatulen loisteessa... Sanoin miehellekin, että toisi minulle piccolo-pullon kuohuvaa jo sairaalaan :) Rakastan kuivaa kuohuviiniä, ja sitä olen kaivannut. Mies ei oikein innostunut ajatuksesta, heh.
Vaikka eka " tammi" vauva onkin jo putkahtanut, tuntuu omaan synnytykseen olevan tosi pitkä aika. Mulla la 19.1. eli KUN se menee sen kaksi viikkoa yli, puhutaan jo helmikuusta. No, siihen asti paisutaan kuin ilmapallo.
Joulua en stressaa, en millään tasolla. Perussiivoukset tehdään ja joitakin jouluruokia hankitaan kotiin (valmiina). Tortut ja piparit teen (tein), mutta siinä se. Aattona olemme appivanhemmilla ja joulupäivänä minun vanhemmillani, ja molemmissa on herkkuja notkuvat pöydät. Siksi ei kotiin viitsi tolkuttomasti ruokaa laittaa.
Mitähän sitä saa syödäkään? Kun ei kaloja eikä mätejä voi syödä, eikä oikeastaan maksapateetakaan, eikä kinkkua suolan vuoksi, ei siitä hirveästi jäljelle jää. Ja viinitkin menee muihin suihin. Makeasta en pidäkään. Tämä siis neuvolan ohjeen mukaan.
Mutta huihai, syön kinkkua juuri ne palat mitä haluan. Ja järjellä muutakin. Tosin ne viinit ja jälkiruokakonjakit saa olla.
Ei muuta kuin leppoisaa joulun odotusta kaikille mammoille perheineen.
ipu 35+2
Aamuhallalle!! Ja osanotto myös samalla.
Kathanpo ja pipali, laitoin teille vkonloppuna viestiä vahingossa vko 50 ketjuun, sieltä löytyy lopusta :-) Miten kathanpolla asia etenee...?
Täällä ollaan perätilassa edelleen. Tänään kävin NKL:lla fysioterapiaryhmässä kuuntelemassa neuvoja leikkauksesta toipumista varten, olikin oikein mukava se jumppari. Ihan hyvä, että pääsee edes johonkin mukaan, tuli muutto just ennen äikkärin alkua ja ekas neuvolas sanoivat, että mee sitten siellä uudessa neuvolassa niihin kaikkiin valmennuksiin. Ja sit kun kysyn asiaa siellä uudessa neuvolassa, niin seuraavat synnytys- ja perhevalmennukset on kuulemma ens vuonna. Just! No, mä kyselen sit teiltä kaikki asiat :-)
Keskiviikkona olis neuvola ja voi olla, ettei huoli mua enää edes sinne :-( Neuvolatäti oli vähän sitä mieltä, että koska mulla on ens viikolla anestesialääkärin tapaaminen ja seuraavalla vkolla sektio, niin ei ehkä tarttis käydä enää neuvolassa. Sanoin kyllä, että ei se anestesialekuri kyllä varmaan multa mitään mittaile ja olis hauska tietää verenpaine ja hb. No katotaan, jos saan ängettyä itseni sinne kuitenkin.
Mulla oli eilen outoa pyörrytystä, onko muilla ollut sellaista? Olin siis nukkumassa ja havahduin siihen, että meinaan pökrätä. Ihme homma. Oiskohan hartiat jumissa tai jotain...
Vointeja kaikille ja älkää häslätkö jouluhommien kanssa!
Miukkis huomenna rv 37
Täällä jo kovasti odoteltiinkin uutisia.. Hienoa että kaikki on mennyt hyvin ja terve poika on ilonanne! :)
Ihana muuten lukea että täällä on muitakin joilla pinna on ollut kireenä viime päivinä, itseni voi laskea myös siihen joukkoon! Kai se on tuo tuleva synnytys mikä pistää jännittämään ja sen saa tuntea kaikki läheiset....
Itse kävin tänään neuvolassa. Kaikki on hyvin. Painoa tullut nyt yhteensä vajaa kymmenen kiloa, 400g/viikko! Ihmekös tuo kun olen popsinut pipareita ja suklaata aikas tavalla... Verenpaine hieman noussut mut edelleen hyvä 114/74, sf-mitta 32,5! Vertailin mittaa esikoisen neuvolakorttiin ja silloin viikolla 38+3 sf-mitta oli huikeat 38!!! Nyt minulla viikkoja 38+0. Et aikamoinen ero!!! Painoakin oli esikoisen odotuksessa tähän mennessä tullut jo 18kg, nyt siis vajaa kymmenen! :)
Vauva on edelleen tosi ylhäällä eikä ole mitenkään kiinnittynyt mutta hoitsu sanoi että se on aivan normaalia uudelleensynnyttäjälle.
Keskiviikkona menen sinne pelkopolillle et tulen kertomaan kuulumisia sen käynnin jälkeen! Toivottavasti on yhtä positiivinen käynti kun jollakin teistä (en muista nimimerkkiä oiskohan ollut ipu!?!)!
Hyviä vointeja teille muille!
satsuma 38+0
Hirmuiset onnittelut Aamuhallalle, osanotto myös puolestani.
Kyllä mua alkaa vähän jo jänskättää tuo synnytys, eka kun on tulossa ja vaikka la onkin vasta 30.1. Onhan tuohon vielä aikaa... äippälomakin alkaa mulla tän viikon lauantaina eli 22.12. Ihanaa! Kyllähän noita töitä on ihan riittävästi ollutkin. Saikkua ei ole tarvinnut pitää kuin nyt tuon flunssan takia pari päivää, yllättävän hyvin on mennyt.
Mutta mitäs mulle sitten tänään sattuikaan? Turhaakin turhempi juttu, eipä sitä koskaan innostu sellasesta yllätyksestä... Kävin laittamassa auton lämpiämään (käyntiin) ennen töistä lähtöä, ja sitten iloisena huikkasin työkavereille heippa ja autolle kun menin niin sain huomata että kaikki ovet on lukossa!!! Kyllä meinas potuttaa, miehellekin kun asiasta ensin soitin niin tuttuun tyyliinhän sitä pitää ensin aloittaa että " Määhän oon SANONU sulle että..." ja muuta vastaavaa että oikein sai tuntea ite olevansa syyllinen. Nooh, reilun puolen tunnin sisällä ovet oli sitten avattu kun soitettiin paikallinen lukkoliikkeen mies avuksi. Kyllä meinas olla hankala homma silti. Ja meillä kun ei tuohon autoon ole kuin yksi avain, niin arvatkaas tuleeko niitä avaimia meille aika pikaisesti lisää... Joops. Oikeastaan kun tätä asiaa ajattelen, niin ei mua hirveästi edes tainnutkaan ottaa pattiin, lähinnä huvitti. En osaa oikein ressata kauheasti asioista, edes " tässä tilassa" ;) Mutta ei se mukavaakaan ollut. Olis saanut jäädä kokemus välistä.
Mulla on seuraava neuvola 20. päivä eli torstaina. Saas nähä mitä ne siellä sitten sanoo tuosta hempasta. Kuka se täällä puhu siitä synnytystapa-arviosta... Ajattelin vaan lukiessani että mitä HALAVATTUA? Nyrkkiäkö ne survoo siellä alakertaan? Mulla ei oo hajuakaan, mitä siellä tehään, voisko joku selventää asiaa?
Ja äitiyspakkausta ei mulle oo tullut vieläkään... plääh...
Mitä kaikkia ravintolisiä te muut syötte näin raskausaikana? Ite popsin tällä hetkellä rautaa, magnesiumia ja d-vitamiinia. Pitäiskö sitä syödä jotain muutakin?
Huh, pitää varmaan mennä syömään vaikka ruisleipää vaihteeksi. Töihin on kannettu konvehteja joka himskatin kulmalle koreihin, arvatkaas kuinka monta niitä uppoaa päivän mittaan meikäläisen sisuksiin :p yök
Tolleroinen palleroinen
Ensimmäiseksi onnittelut ja surunvalittelut Aamuhallalle. Ihanaa oli päivittää listoille se eka tammitenava!
Tässä siis linkki uuteen LA:t ja syntyneet listaan:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11966695&p=1&tm…
Tervehdys!
Olipa todella ihana kuulla, että Aamuhalla sai terveen pojan.
Saa nähdä onko Lumi seuraavana vuorossa.
Tsemppiä Kaura@ ja Pia sekä kaikille jotka joutuvat kärsimään vaivoista näin loppua kohden. Itse olen muutamaan otteeseen lääkärille todennut, että näin loppua kohden tuntuu raskaus olevan todella kuvaava sana...
Ametisti: Mulla taisi olla se lääkäri ke klo 13, ehkä törmäillään.
Minäpä kuitenkin kävin taas tänäänkin päivystyksessä, kun yöllä heräsin päänsärkyyn ja mittasin verenpaineen joka oli 155/78. Soitin ensin diabeteshoitajalle, joka käski käymään päivystyksessä. Pissa oli kuitenkin onneksi puhdas, joten kotiin taas tulin. Tänään lääkäri kyseli onko puhuttu mitään lapsivesipunktion ajankohdasta ja totesi, että varmaankin ke sitäkin saatetaan ryhtyä suunnittelemaan kun maha on jo näinkin iso ja vauvakin yläkäyrillä. Ilmeisesti haluavat tämänkin vauvan saada maailmaan heti kun keuhkot ovat kypsät.
Nyt oli edelleen kohdunkaulaa jäljellä, mutta kohdunsuu oli " rakosellaan" .
Enpä minä tähän hätään muuta, täytyy mennä nukkumaan..
Öitä!
Emem rv 34+5
oon kyllä jäänyt ihan jälkeen kaikesta ja oon ihan hukassa kaikesta, kun en niin ahkerasti täällä ole käynyt. enkä sittenkään jaksa selata vanhoja vaikka meinasin. laiska mikä laiska. hui.. ensimmäinen meistäki oli sitte jo jakautunut!
onnea aamuhallalle! ja osanotot myös täältä.
tulehan kertomaan synnytyskertomus kun ehdit. :)
täällä voidaan normaalisti. ei muutoksia viime vkoihin. liitoskipuilua ja menkkamaista juilintaa. viime vkolla paikat oli vielä hyvin kiinni vikalla lääkärikäynnillä, joten uskaltaa lähteä joulun viettoon n.450kilsan päähän. ja onhan siellä sielläki sairaala suht lähellä jos sattuuki lähtö tuleen. toivotaan kuitenki että tammikuulle menis.. ja eiköhän tää mee.
//mutsiko ja pikkuinen rv37+1
Tuo oli aika osuvasti sanottu, että tunnet itsesi kahlituksi ja vammaiseksi - juuri sellaiseksi nimittäin tunnen itseni. Sitä on tottunut liikkumaan normaalisti ja nyt sitten pelkästään bussiin nousu on työn ja tuskan takana. Ei kai tässä muu auta kun levätä ja mennä omien voimien mukaan. Pystyn onneksi istumaan ihan hyvin, että edes joku asento onnistuu:) Ja tosiaan ei tässä nyt hätää, äitiyslomalla kun ollaan, mutta jotenkin masentavaa kun ei oikein mihinkään voi mennä.
Tolleroinen: Meillä kävi täsmälleen samalla lailla auton kanssa jokunen viikko sitten, kun oltiin aamulla lähdössä töihin. Mies laittoi auton käyntiin, itse heitin käsilaukun myös autoon (jonka sisällä siis oli vara-avaimet) ja raapattiin auto. Kas kun mentiin takaisin sisään, niin eipäs ovet auennutkaan. Nyt asia jo naurattaa, mutta eipä silloin. Jostain syystä keskuslukitus oli mennyt päälle. Auto on vuoden 2003 eli ei kovin vanha, mutta mies pääsi onneksi kahden tunnin yrityksen jälkeen sisälle autoon rautalangan avulla. Mutta yllättävän yleisiä nuo kyseiset tapaukset, molemmille veljillenikin on käynyt samalla lailla.
Eipä tässä kummempia.
Kaura 36+2
Heipä vaan taas kaikille mammoille ja tervetuloa kaikille uusille =)
Kovin on jäänyt vähäiseksi viimeaikoina tämä oma kirjoittelu, mutta olen kyllä aina välillä lueskellut teidän kirjoittelujanne.
Todella mukava oli huomata että esimerkiksi Allulla oli asiat kääntyneet parempaan suuntaan, onnea siis siitä :)
Viime viikko ja viikonloppu on mennyt oikeastaan valvoessa, yöllä on ihan mielettömästi juoksuttanut vessassa ja sitten vielä supistellut ja päivällä taas en osaa nukkua lainkaan. Joten ei ole sitten enää jaksanut koneellakaan istua.
Nyt tosin juuri tulin äitipolilta ja päätin tulla tänne hieman kertomaan tilannetta..
rv siis 37+2, verenpaineet 125/62 ja muutenkin kaikki kunnossa. Lapsiveden määrä oli normaali ja napavirtaukset ok. Paino arvio oli tällähetkellä 3,2kg. Se mikä jäi tuosta käynnistä mietityttämään oli kohdunkaulan kanavan pituus: 1cm ja kohdun suu on pehmeä ja sormelle auki. Lääkäri vain totesi, että saahan se jo syntyäkkin.. No syntyy kun tahtoo ;)
Jouluna tosiaankin pitäisi mökille mennä, mutta saa nähdä päättääkö tuo pikkuinen ponnistaa maailmaan jo ennen joulunpyhiä. Lääkärin arvion mukaan ei olisi mitenkään ihme, vaikka syntyisikin jo tälläviikolla. On kuulemma jo niin alas laskeutunut ja pääkin on kiinnittynyt. Lisäksi sain oikein kunnon supistuksia niiden lääkärin tutkimusten aikaan, joten nyt sitten vain odotellaan..
Miehen syntymäpäivä olisi huomenna ja mies jo vitsailikin, että taitaa pikkuinen haluta saman syntymäpäivän isänsä kanssa ;)
Ei ole vielä tainnut yhtään pikkuista syntyä tammimammoille, joten saa nähdä onko meidän pikkuinen ensimmäisten joukossa.. Saattaahan se kuitenkin olla että menee sinne laskettuun aikaankin saakka, eli 6.1.2008, mutta eipä noista koskaan tiedä.
Jaksamisia vaan kaikille ja koettakaa olla stressaamatta liikaa tuota lähestyvää joulua.
Lumi82 rv 37+2