*** viimeiset ELOHAAVEET vko 51 ***
Onko täällä vielä muita piinailijoita jäljellä?
marja08 kp 28/32-40, yk 3
Kommentit (41)
Tiistai-iltaa,
Testasin äsken, ja plussa tuli! Testiviiva oli toki himmeämpi kuin kontrolliviiva, mutta ihan selvä viiva kuitenkin. Eli raskaana ollaan, ilmeisesti... Teen vielä varmistustestin huomisaamuna, mutta odottaviin tieni vie, ilmeisesti.
En oikein osaa uskoa tätä, niin helposti tämä tuntui käyvän. Yrityskuukausia toki on jokunen jo takana, mutta silti - ei me tosissaan yritetty kuin vasta ehkä pari kiertoa.
Olen ihan kauhean onnellinen, mutta samalla kauhuissani - kenellekään tuttu tunne? Mitäs jos minusta ei olekaan tähän?
Äimistynyt Alma
Kiitoksia pahoitteluista Emmuli81.
Oli kyllä aika jännä sunnuntaina aamulla ku kävin vessassa niin ei harmittanu yhtään vaikka rättipäivät alko. Olen oikeastaan helpottunut vaikka vauvaa kovasti toivon mieheni kanssa. No saanhan juoda viiniä jouluruoalla. :o)
Oikein paljon plussatuulia sinulle ja kaikille muillekin jäljellä oleville!
T. pirpana1984
Minäkin täällä vielä. :) Johan oli muutama plussakin tupsahtanut, hienoa! Onnitteluja vaan kovasti ja pahoitteluja niille jotka joutuivat pettymään.
Itsellä kp 27 menossa ja olen jo siirtänyt ajatukset seuraavaan kiertoon, piti ihan tuo kp:kin laskea kalenterista. Testailin siis ahkerasti ovista tässä kierrossa mutta sitäpä ei löytynyt eli en vissiin ovuloinut ollenkaan, siksi en piinailekaan.
Ihan kiva tosiaan, kun saa jouluna juoda viiniä ja herkutella, sitten uudella puhdilla seuraavaan kiertoon yrittämään, kevätkin lähestyy ja valo lisääntyy. :D Vaan olishan se plussa ollut mitä ihanin joululahja, toivoin sitä kovasti jo vuosi sitten... Mutta minkäs teet, ei se murehtimalla parane. Meillä sitten vika luomu yrittely kierto varmaan se seuraava, tai ei siis varmaan mitään tehdä ekassa kierrossa eli luomu vielä sekin, mutta vuodenvaihteen jälkeen varailen lääkärille ajan jos asiat lähtis etenemään.
Ollaan oltu reissussakin, en ole ehtinyt kirjoittelemaan mutta lukenut olen teidän juttuja. Meillä muutto edessä kohta puoliin ja oltiin siellä uudessa kotikaupungissa. Mies piti jemmassa olleita lomapäiviä, kun työpaikka pian vaihtuu. Kiva päästä uusiin maisemiin. :)
Onnittelut plussanneille! Vetäkäähän meidät jäljelläolevat mukananne odotuspuolelle! :)
tyhjäsyli: Ootko yleensä saanut ovistestiin plussan? Näkyikö nyt mitään viivaa edes? Mulle gyne sanoi että se huippu saattaa olla niin lyhytkestoinen, ettei sitä kaikki saa bongattua testillä. Mutta tosiaan tää on sitä aikaa vuodesta kun ei välttämättä ovuloi. Jospa sitä vaikka tärppäisi kun tulee kaikkea muuta ajateltavaa, uusi koti ja paljon kaikkea tekemistä. Toivotan sydämestäni teille plussaonnea!
-Annique, kp25/26-29, yk10-
Se plussa sitten vahvistui vielä tänä aamuna, kun varmuuden vuoksi tein uuden testin.
Hei, onnea oikein paljon myös muille plussanneille, ja tsemppiä ja plussatuulia tädin yllättäneille!!!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
yt. Alma, rv 4+3 tai jotain sinnepäin
Ensinnäkin onnittelut Sinille ja Almalle!
Ja kärsivällisyyttä piinailijoille.
Minulla saattaa hyvinkin olla vielä ainakin viikko odottelua jäljellä, tai vähintään viikonloppuun asti. Olen kyllä aika varma siitä, ettei ole tärpäännyt. Nyt lähinnä odottelen sitä, milloin uusi kierto alkaa - osuuko seuraava toivottu la syyskuun loppuun vai lokakuun alkuun. Toivon että menisi jo lokakuun puolelle. Saapi nähdä.
marja08 kp 30/32-40, yk 3
Piti tulla vielä kurkkiin, onko tänne plussauutisia tullu, että piristäis tätä päivää. Olihan ainakin yksi! Onnea paljon alma73!
Itsellä menikin sitten kesken heti alkuunsa (rv 4+5), joten se siitä sitten. Ultrattiin ja oli kai kohdunulkoinen tai sitten ihan vaan kemiallinen raskaus. Harmittaa kyllä, ja vielä sekin, ettei saa ennen seuraavia menkkoja yrittää uudestaan. Mut onneks meni jo nyt eikä vasta myöhemmin.
Elikkäs palailen sitten lokakuisiin - toivottavasti siellä ei moni enää täältä oo, vaan pääsisitte jo odottamaan vauvelia!!! Plussaonnea kaikille ja onnellista odotusta plussaneille!
Voi Elwa, olen pahoillani ja toivotan onnea sitten seuraavaan tärppiin. Itsellä vielä heinäkuinen tuulimuna valitettavan tuoreessa muistissa, kerkee jo haaveilla vaikka mistä ja sitten tiputetaan korkeelta ja kovaa :/ Mutta, onneksi aika kuitenkin parantaa haavat, pikaista plussaa toivon sinulle =)
Onnea Sini ja Alma, vetäkäähän meidät loputkin sinne o-puolelle! Kertokaahan oireistanne, muistelen että Alma ainakin arveli plussanneensa ennen testiä?
Ja pahoittelut tädin jyräämille ja tsemppiä syysunelmiin +++!
Ja ON: Nyt alkaa jänskättämään, polttelee jo kaapista pursuilevat testitkin ;o) Mulla on (taas?) niin hyvät " muka" oireet että piinaa tää tosiaan onkin. Valkovuotoa mulla on ollut todella runsaana raskauksissani ja niin myös nyt, siis ällön runsasta, oviksen jälkeen oli muutama täysin kuiva päivä ja sit hanat aukes. Ja sitten nännit arat ja tietty mun mielestä myös tummuneet, siitä tummumisesta en nyt kyllä tiedä..sitten on ne tavalliset oireet, joita on siis ollut plussaamattomissakin kierroissa, lämmöt yli 0,5c koholla, palelu ja väsymys.. mutta oviksesta on siis n. 9pvää vasta joten testaamatta pitäis vaan jaksaa pysyä..vaikka kaapissa kyllä pullottelee tosiaan enemmänkin noita testejä, mammaksin erittäin herkkiä ja clearbluen, mutta en vaan nyt jaksa saada sitten negaa, joka kuitenkin vielä näillä päivillä on erittäin todennäköistä, joten ei auta kuin piinailla..
Onko täällä muita jotka aikovat testata aaton tienoilla? Pitää kysellä myös syysunelmista, onko siellä aattona testailevia..
Iso +++puhuri täältä vielä meille kaikille loppukuulaisille!
poco kp26/32 dpo9 yk3
Voi Elwa! Pahoitteluni! Toivottavasti tärppää pian uudestaan!
-Annique-
Ihan ensiksi: Pahoittelut, Elwa! Todella ikävä kuulla. Kyllä se tosiaan taitaa olla niin, että varsinkin tässä alkuvaiheessa voi ihan mitä vain tapahtua. Rohkeutta jatkoon!
Niistä omista arvailuistani ennen testaamista: Se pääasiallinen oire minulla oli oireettomuus! Yleensä hyvin tunnen tädin tulon, eikä niitä oireita ollut ollenkaan. Ei toisaalta ollut niitäkään oireita, mitkä olin liittänyt alkavaan raskauteen, mistä syystä olin lähinnä vain ihmeissäni. Kun sitten pahoinvointi alkoi viikonvaihteessa, alkoi kuvio oikeasti selvitä, enkä sitten enää eilen testatessani yllättynyt lainkaan.
t. alma, rv 4+3
Almalle isot onnittelut plussasta!!
Elwalle suuret pahoittelut! Varmasti kurja olo, mutta tsemppiä seuraavaan yrityskiertoon!
Pocolla samat kp:t meneillään.. tsemppiä sinne :)
ON: Mä en tie yhtään miten tässä käy, rinnat kipeet ja kutisee, huonoa oloa, mutta ne voi liittyä juurikin tädin tuloon!?! Ja alavatsakipuja ei mielestäni vieläkään oo silleen kuin yleensä, no eilen illalla kyllä tuntu et nyt alkaa menkat.. mutta siis tuntuu, että näitä oireita kuvittelee silleen, mitä haluaa tuntea.. you know ;)
Ja en tie yhtään oviksestakaan, kun en tuntenut sitä yhtään silleen, kun yleensä selviä kipuja toispuoleisesti (olikohan sitä olleenkaan..?).. niihin aikoihin kyllä pupuiltiin ahkerasti kp:t 10, 11, 13, 15.. mut sit ei heti enää tullu varmisteltua, höh :/
No huomenna päätin testata, en enää malta odottaa perjantaihin.. yks päivä ois, mut en pysty venaan.. huomennahan se sit luulis selviävän, jos nega niin sitten odottelen tätiä viikonloppuna.
Miten muuten te, jotka KAUEMMIN YRITTÄNEET..
Oletteko miettinyt/kuulleet, että hormonalisen ehkäisyn jälkeen voisi tulla helpommin raskaaksi kuin ettei ois ehkäisyä???
Mä aattelin, että seuraava kierto vie koitetaan " luomuna" ja sitten voisin syödä muutaman kuukauden pillereitä, ja aloitettais uus yritys..
Ensimmäisen kohdalla olin syönyt pillereitä jo joitakin aikoja, kera taukojen, mutta sitten kun lopulta lopetin sivuoireiden takia, niin meidän poitsu sai alkunsa yhdestä kerrasta! Ei ollut ihan tarkoitus, muistin että täti oli juuri lähtenyt, mut siitä olikin viikko enemmän :) Sit vielä oli sen jälkeen ehkäsy käytössä. No yllätys hurja, MUTTA IHANA! (Olin toivonut kauan vauvaa, mies ei, mutta oli ihan hyvä sauma sille, hih)
+tuulia
Emmuli kp 26/28-30 yk 5
Joulu senkun lähestyy, viisi yötä enää! Ei varmaan tartte erikseen kertoa että olen jouluihminen... :D
Annique: En ole testaillut kuin muistaakseni neljässä kierrossa, kaksi kertaa, siis kahdessa kierrossa, olen saanut selkeän ovisplussan. Ekan kerran testailin, kun vielä imetin esikoista ja silloin sama tilanne kuin nyt, hyvin haaleaa viivaa joka päivä mutta ei plussaa.
Kuitenkin verikokeiden mukaan ovuloin normaalisti ja tosiaan on noita kiertoja jokunen jolloin tiedän ovuloineeni (kaksi ovisplussaa joista ei raskautta, kaksi alkanutta raskautta, kierronkartoituksen mukaan ovis siinä kierrossa ja lisäksi vielä kerran on ultralla nähty) Eli on mulla ainakin viisi ovulaatiota ollut :D Lääkäri sanoikin ohjeeksi vauvantekoon viimeksi, että kyllä se vauva teille varmaan vielä tulee, ennemmin tai myöhemmin, ei väkisin mutta väsyttämällä. :D Eli ahkeralla yrittämisellä pitäisi olla toiveita plussasta. Viime kierrossa ei ollut yrityksen puutetta, mutta ei se paljon auta ilman ovista.
Mulla tuli kyllä pari kertaa yli vuorokauden väli testeissä, kun oltiin kylässä muutamana päivänä ja silloin on hankala olla juomatta ja pissimättä neljä tuntia ennen testiä ja tehdä se klo 15.00. Meni sitten parina iltana johonkin kuuteen - seitsemään... Oliskohan huippu voinut siinä livahtaa sitten ohi... Eipäs nostatella turhia toiveita, pianhan tässä alkaa jo oireita pukkaamaan! :D
elwa04:lle pahoittelut, tosiaan kun kerran näin piti käydä, onneksi nyt eikä vasta myöhemmin, noin minäkin ajattelen. Mitä enemmän viikkoja, sen vaikeampi paikka se olisi. Toivottavasti tärppää pian uudelleen ja paremmalla onnella! :)
pocon ajatukset vaikutti hyvin tutuilta. Tuo on kyllä pahinta kun ehtii rakennella vaikka mitä pilvilinnoja, sitten tosiaan putoaa korkealta jos jotain menee mynkään. Itsellä kummittelee kesäinen keskenmeno mielessä, selvisi vasta np-ultrassa että pieni oli lakannut kasvamasta ja sydän lyömästä jo rv 8+3. Jotenkin sitä oli jo siinä uskossa että kyllä nyt kaikki menee hyvin kun ollaan jo rv 11 asti päästy. Epätoivoa lisäsi/lisää se, kun tiedän ettei meillä todellakaan tärppää helposti. :(
Välillä sitä meinaa vaipua synkkyyteen, mutta eipähän tässä mitään valittamista ole todellisuudessa. Meillä on ihana perhe jo, on yksi lapsi, kaikki ollaan saatu olla terveinä, pystyn olemaan pojan kanssa kotona ja pian päästään muuttamaan uuteen kotiinkin. Ja se joulukin on tulossa. :D
Aina sitä pitää olla vaan haluamassa jotain lisää, pitäisi vaan pysähtyä nauttimaan jokaisesta, tai edes joka toisesta, pienestä onnenhetkestä. :)
Miehen kanssa on puhuttukin että meidän krooninen vauvakuume alkais varmaan hiipua vasta siinä neljännen kohdalla, jos meille niin monta lasta suotaisiin... Eli ei ihan pienellä helpota tämä vauvan/lapsenkaipuu.
Emmuli81: En ole mikään asiantuntija, mutta kysyin tuota pilleriasiaa joskus tutulta lääkäriltä. Mietinnässä on siis tuokin vaihtoehto ollut.
Käsittääkseni pillereillä voi tasapainottaa kiertoa, jos siis tärppäämättömyys johtuu jostakin sellaisesta. Voi myös olla että pillereiden syömisestä on haittaa, kierto sekoittuu entisestään. Sen takia en itse uskaltanut kokeilla, kun ei ollut/ole tietoa missä meillä on vika (en ole ikinä syönyt pillereitä). Se riippuu kai ihan yksilöstä, kai siitä onko jotain vikaa hormoneissa tai ei jne. Kun teillä heti tärppäsi pillereiden jälkeen voisi ehkä niin käydä uudestaankin...? En tiedä. :) Jospa plussaat aamulla niin ei tarvitse tätä enää pohtia.
Nyt nukkumaan! Kp 29
Mun vierailu tässä ketjussa jäikin lyhyeksi, testasin aamulla negatiivisen :( Ei kyllä ollut mitään ihmeempiä oireitakaan, eli ei kai tuo kovin suuri yllätys ollut. Nyt sitten odottelen tätiä kylään joulunpyhiksi, kp on jo 34.
...jos vielä käyt täällä lukemassa. =( Ja voimia jatkoon.
Itselläni oli luultavasti yksi keskenmeno ennen esikoista v. 2004, menkoista laskettuna rv 9+, mutta oikeasti varmaan vähemmän. En ollut ehtinyt onneksi testaamaan. Oireita oli jonkin verran. Muistaakseni ja luullakseni tuli ensin valemenkat, kuten sitten esikoisen raskauden alussakin. Ja sitten parin viikon päästä selvästi runsaampaa vuotoa, mikä oli varmaan tuo km. Itse olen siis aina (kaksi kertaa) testannut vasta joskus rv 7, kun on jo alkanut olla tosi selvää huonovointisuutta. Eipä ole sitten tullut niin paljon pettymyksiä, eikä turhaa testien tekemistä. Eli negaa en ole testannut kuin kerran kuopuksen ollessa n. 4kk, kun menkat oli muka tulleet kerran ja sitten jäivät pois - lopulta imetyksen vaikutuksesta vielä melkein puoleksi vuodeksi senkin jälkeen.
Nytkin siis odottelisin vähintään uuteen vuoteen ennen testaamista, jollei sitä ennen tulisi tosi selviä oireita. Mutta luulen että sitä ennen tulee täti, varmaan ja toivottavasti viikon sisällä.
marja08 kp 31/32-40, yk3
ja onnitteluja plussista ja pahoitteluja tädin saapumisista.
Täällä ei ole kumpaakaan. Oireita on molempiin suuntiin, joten jännäksi menee. Viikonloppuna kyllä testataan, jos ei homma ole silloin jo selvä.
Saas nähdä, kuinka käy :)
kaaka kp 40/30-41, yk2
Täällä viides yrityskierto menossa. Onnittelut plussanneille ja tsemppiä muille!
Välillä on oireita ja välillä ei. Huomenna olis kp 28, eli menkkojen pitäis alkaa. Milloinkahan sitä testais, en halua testata liian aikaisin. En myöskään halua testata silloin, kun mun äiti on täällä joulun vietossa. Se ei kuitenkaan sais pidettyä suutaan supussa ja mun lapset sais tietää, enkä haluais kertoa niille vielä. No, tod. näkösesti ei oo ees tärpänny. Jos huomenna ei ala, niin en kuitenkaan testaa ennenkuin aikaisintaan lauantaina.
Ja plussaa tuli!!!!! Se olikin viimeinen testi kaapin kätköissä =)
Muita oireita ei ole kuin että nännit on vähän kipeämmät kuin muulloin ennen menkkoja. Ei edes ole sitä tunnetta, että kuukautiset alkais ihan just. Oon ihan pyörryksissä. Mulla on ennestään kaksoset. Nyt ei varmaan ole tulossa kaksosia, kun oireet on paljon lievemmät kuin silloin.
Jännittää ja kauhistuttaa tää elämänmuutos. Kaksoset kun on jo isoja ja omatoimisia ja elämä on ollut " helppoa" jo pitkään.
Pidän peukkuja muille testaajille.
Hienoa hienoa! Varmaan upea tunne, oliko teillä mones yrityskerta ja mikä oli ehkäisy ennen tätä? Hyvää Joulua kaikille, me lähtään ajelemaan huomenna mökille joulun viettoon!
Onnittelut kauralastulle, tuleehan niitä plussia sentään loppukuulaisillekkin, verkkaiseen tahtiin tosin mutta kuitenkin..!
Emmuli: Teitkö testin? Tuuhan kertomaan kuulumiset, muistaakseni samoissa päivissä mennään =)
Tyhjäsyli: Saanko udella että kauanko ootte nyt yrittäneet? Aloitatteko siis hoidot alkuvuodesta jos ei tärppää? Meillä kolmonen on ollut toiveissa siis nyt yli 2 vuotta, voisin laittaa nickini perään varmaan yk25, mutta meillähän nää yrityskierrot on silloin kun syön clomeja, mulla pco ja ovista ei koskaan luomuna. Nyt siis kolmas clomikierto menossa tuulimunan jälkeen. Tuntuu välillä ja liian useinkin että tuskin koskaan saamme sitä kauan toivottua kolmosta, että enkö vois jo luovuttaa ja nauttia jo saaduista lapsistamme ja kehittää elämälleni jotain muuta..mutta siis ainakin nää jäljellä olevat clomikierrot käytän ja sitten vasta luovutan, ei lähdetä jykevämpiin hoitoihin, mutta never say never jne.. +++onnea sinne =)
ON: Mieli on synkeä, kaikki oireeni tuntuvat viittaavaan aikaisiin pms-oireisiin, en vaan tajuu tota vv:n määrää, mulla siis yleensä sitä tulee tolla posetilla vasta noin 1-2vrk:tta ennen tätiä, nyt tullut suurinpiirtein jo kun oli dpo7..? Mutta siis testin tein, erittäin herkän mammaksin, noin pari tuntia sitten ja se kuuluisa viivanpaikka vaan, joka siis tuli myös ed. kierrossa enkä siis ollut raskaana :/ Siis mun pitää vaan uskoo että isot toiveet aiheuttaa mulle r-oireita, voi kun pysyiskin aina loppukierrosta coolina eikä tutkis kroppaansa kokoajan niinkuin mä teen..
Mutta, jouluinen +++puhuri täältä vielä piinaileville, puuuhhh..
Ja oikein mukavaa Joulua kaikille, toivttavasti se lahjoista parhain löytää teille =)
poco kp28/32 dpo11 yk3
Pirpanalle pahoittelut tädistä.
Sinille hirmuiset onnittelut plussasta ja onnea etiekkinpäin!!
Ja kaikille piinailijoille tsemppiä, että nyt tärppäis!!!!!!
ON: Just kun päivällä mainitsin oireettomuuden, niin nyt musta rupes tuntuun, et jos mulla sittenkin ois alavatsakipuilua, niin kuin täti sitten saapuis kuitenkin.. Mut ei kyllä toisaalta niin paljon kun yleensä.. *kuvittelee omiaan*. No hyvä pitää pientä varausta siihen tädin tuloon, ettei pettyis niin kauhiasti! Lisäks nyt on kyllä hiukan heikkoa/huonoa oloakin, mutta lieko johtuis tosta konvehtien syömisestä, jäk ;)
En yhtään Annique ihmettele, jos rupee oleen hiukan negatiivinen olo, kun noin monta kiertoo takana. Musta tuntuu, että nytkin on jo hieman semmonen, ettei taaskaan kuitenkaan.. saas nähdä kauan sitä ite joutuu oottaan. Mutta sinulle hirmuisesti onnea, kyllä se vielä tärppää!!! Toivottavasti pikemmin kuin uskotkaan!!
Emmuli kp:t kohta jo 25/28-30 :)