Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Sisunaiset 17.12 ***

17.12.2007 |

[size=2]

Nimi:

Lähtö kg, Tavoite (vko 51) kg, (Lopullinen tavoite, kg), Paino nyt kg, Muutos edelliseen kg, Tot pudotus kg, Matkaa välitavoitteeseen kg,

Vkoa edessä että välitavoite toteutuu, (Arvio se saavuttamisesta), BMI nyt (pituus)

[color=green][b] Allakka [/b]♥[/color]

94.8 kg, 79.5 kg, ( 62 kg), 79.6 kg, -0.6 kg, 15.2 kg, 0.1 kg,

1 vkoa, ( Joulukuu ) , BMI: 28.9 , 1.66 m

[color=fuchsia][b] Axelara [/b]♥[/color]

TAUKO

[color=green][b] Bertta07 [/b]♥[/color]

58.2 kg, 55.7 kg, ( 52 kg), 56.4 kg, 0.0 kg, 1.8 kg, 0.7 kg,

6 vkoa, ( Tammikuu ) , BMI: 21.8 , 1.61 m

[color=fuchsia][b] Chicky [/b]♥[/color]

93.7 kg, 90.5 kg, ( 75 kg), 90 kg, -1.0 kg, 3.7 kg, -0.5 kg,

0 vkoa, ( Joulukuu ) , BMI: 29.7 , 1.74 m

Chicky on saanut kunnon tsempin päälle. Laitetaan ensi viikon tavoitteeksi viewlä -500 g.

[color=green][b] Emonamoha [/b]♥[/color]

92.2 kg, 76.5 kg, ( 72 kg), 78 kg, -1.0 kg, 14.2 kg, 1.5 kg,

5 vkoa, ( Tammikuu ) , BMI: 26.4 , 1.72

[color=fuchsia][b] Göögle [/b]♥[/color]

TAUKO

[color=green][b] Henniina [/b]♥[/color]

83.3 kg, 58 kg, ( 58 kg), 59 kg, -0.9 kg, 24.3 kg, 1 kg,

2 vkoa, ( Tammikuu ) , BMI: 20.9 , 1.68 m

[color=fuchsia][b] Ht.78 [/b]♥[/color]

78 kg, 77.4 kg, ( 63 kg), 78.7 kg, 0.0 kg, -0.7 kg, 1.3 kg,

6 vkoa, ( Tammikuu ) , BMI: 29.6 , 1.63 m

[color=green][b] Johkulainen [/b]♥[/color] Tauko on ohi

89 kg, 83.5 kg, ( 65 kg), 85.1 kg, 1.6 kg, 3.9 kg, 1.6 kg,

6 vkoa, ( Tammikuu ) , BMI: 32.4 , 1.62 m

[color=fuchsia][b] Katti [/b]♥[/color]

90.2 kg, 76.8 kg, ( 68 kg), 78.8 kg, 0.0 kg, 11.4 kg, 2 kg,

6 vkoa, ( Tammikuu ) , BMI: 27.9 , 1.68 m

[color=green][b] Kääpäle [/b]♥[/color]

TAUKO

[color=fuchsia][b] Körömölli [/b]♥[/color]

95 kg, 76 kg, ( 68 kg), 76.8 kg, 0.0 kg, 18.2 kg, 0.8 kg,

3 vkoa, ( Tammikuu ) , BMI: 28.2 , 1.65 m

[color=green][b] Minlee [/b]♥[/color]

95.5 kg, 76.8 kg, ( 72 kg), 77.1 kg, -0.4 kg, 18.4 kg, 0.3 kg,

2 vkoa, ( Joulukuu ) , BMI: 24.3 , 1.78 m

[color=fuchsia][b] Napos [/b]♥[/color]

71 kg, 69.2 kg, ( 64 kg), 69.4 kg, -0.5 kg, 1.6 kg, 0.2 kg,

1 vkoa, ( Joulukuu ) , BMI: 24.6 , 1.68 m

[color=green][b] Nolaana [/b]♥[/color]

102 kg, 93.6 kg, ( 85 kg), 94.6 kg, -0.9 kg, 7.4 kg, 1 kg,

4 vkoa, ( Tammikuu ) , BMI: 34.3 , 1.66 m

[color=fuchsia][b] Ororo [/b]♥[/color]

90 kg, 77.6 kg, ( 70 kg), 78.5 kg, -1.5 kg, 11.5 kg, 0.9 kg,

5 vkoa, ( Tammikuu ) , BMI: 25.9 , 1.74 m

[color=green][b] Pellekaijapum [/b]♥[/color]

90 kg, 85 kg, ( 70 kg), 88 kg, 0.0 kg, 2 kg, 3 kg,

6 vkoa, ( Tammikuu ) , BMI: 34.4 , 1.60 m

[color=fuchsia][b] Pointzi06 [/b]♥[/color]

TAUKO

[color=green][b] Ronja1982 [/b]♥[/color]

65 kg, 58 kg, ( 55 kg), 60.9 kg, 0.0 kg, 4.1 kg, 2.9 kg,

3 vkoa, ( Tammikuu ) , BMI: 22.1 , 1.66 m

[color=fuchsia][b] Rosvohummeri [/b]♥[/color]

Lopullinen tavoite 58.5 kg saavutettu (lähtöpaino: 73 kg)

[color=green][b] Sadeye [/b]♥[/color]

84.6 kg, 82.3 kg, ( 60 kg), 84.1 kg, 0.0 kg, 0.5 kg, 1.8 kg,

6 vkoa, ( Tammikuu ) , BMI: 29.8 , 1.68 m

[color=fuchsia][b] Unnika [/b]♥[/color]

70.5 kg, 68 kg, ( 58 kg), 72.2 kg, 2.1 kg, -1.7 kg, 4.2 kg,

8 vkoa, ( Tammikuu ) , BMI: 26.8 , 1.64 m

[color=green][b] Volga [/b]♥[/color]

90 kg, 76.7 kg, ( 70 kg), 77.6 kg, 0.0 kg, 12.4 kg, 0.9 kg,

6 vkoa, ( Tammikuu ) , BMI: 24.0 , 1.80 m

[color=blue][/size][size=1]

Suurin pudotus viime kerrasta:[b]

Ororo : -1.5 kg

[/b]

Ajallisesti lähinnä vko 51 tavoitetta [b]

1. sija =>¿ 0 ¿vkoa:.. Chicky

2. sija =>¿ 1 ¿vkoa:.. Allakka

3. sija =>¿ 1 ¿vkoa:.. Napos

4. sija =>¿ 2 ¿vkoa:.. Henniina

5. sija =>¿ 2 ¿vkoa:.. Minlee

6. sija =>¿ 3 ¿vkoa:.. Körömölli

7. sija =>¿ 3 ¿vkoa:.. ronja1982

8. sija =>¿ 4 ¿vkoa:.. Nolaana

9. sija =>¿ 5 ¿vkoa:.. Emonamoha

10. sija =>¿ 5 ¿vkoa:.. Ororo

11. sija =>¿ 6 ¿vkoa:.. Bertta07

12. sija =>¿ 6 ¿vkoa:.. ht.78

13. sija =>¿ 6 ¿vkoa:.. Johkulainen

14. sija =>¿ 6 ¿vkoa:.. Katti26

15. sija =>¿ 6 ¿vkoa:.. Pellekaijapum

16. sija =>¿ 6 ¿vkoa:.. Sadeye

17. sija =>¿ 6 ¿vkoa:.. Volga

18. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. Unnika

Chicky savutti välitavoitteen: ONNEA !!!

Laihdutustietoja, kaikki Sisunaiset huomioiden:

mukana: Allakka, Axelare, Bertta07, Chicky, Emonamoha, Göögle, Henniina, Ht.78, Johkulainen, Katti26, Kääpäle, Körömölli, Minlee, Napos, Nolaana, Ororo, Pellekaijapum, Pointzi06, Ronja1982, Rosvohummeri, Sadeye, Unnika, Volga

Laihduttajia: 23

Painomme oli alussa: 1964 kg

Painamme nyt: 1773 kg

Tavoitepainomme (vko 51/2007): 1744 kg

Paino tippunut edelliskerrasta: -3.9 kg

Paino tippunut vuonna 2007: 68 kg

Kokonaispainonpudotus: 191 kg

Matkaa tavoitteeseen: 30 kg

[/color][/size]

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä NIIN hyvä mieli!!!!Puntari näytti tänä aamuna 83.5KG!!!Elikkä pudotusta -1.6kg,tyytyväinen olen =)

Siis uskomatonta et sain tätä painoo tippumaan näin paljon,mut kait mä tässä oon keräilly nesteitä jotka ny poistuu kehosta ;).

Joulun odotus sujuu nyt kyllä tosi hyvin mielin...vielä ku selviytyisi joulun ja välipäivät kunniakkaasti,niin vois ilmoittaa hyviä tuloksia.

Tarkoituksena on kyllä täyttää lautasta kinkulla ja hiukka laatikoilla ja salaateilla,et saas nähdä mite käy.

Mut hyvillä mielin jatkan tästä etiäpäin!!! =)

Vierailija
2/39 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aamun tulos on 79,7kg. Eilen näytti vielä kasikympin päälle olevia lukemia joten olen tosi tyytyväinen että tulos näytti tänään alle kasikympin lukemia. Mua ei yhtään polttele ne mun viime viikolla ostamat suklaat, mutta mies kävi viikonloppuna kaupassa ja osti 775gramman geishakonvehti rasian. Arvatkaa tekiskö mieli avata paketti. Yritän olla avaamatta pakettia sillä jos otan yhden niin kohta huomaan syöneeni niitä ainakin neljä.

Mulla on kahdessa edellisessä raskaudessa paino noussut ihan kiitettävästi vaikka olen loppuraskauden ajan joutunut olemaan ruokavaliolla sokrujen takia. No siitä johtuen mulla on sitten paino noussut lisää heti synnytyksen jälkeen kun olen syönyt kaikki ne karkit mitä en saanut syödä raskauden loppuaikana. Nyt sitten päätin yrittää jos saisin pidettyä painoa jollainlailla kurissa. Asiaan auttaa se että mulla on tuoreessa muistissa se miten alkuvuonna laihdutin sen neljätoista kiloa ja se ei ole ollut helppoa. Mä en millään haluaisi aloittaa niitten samojen kilojen tiputtamista. Mä luulen että jos päädyn siihen että laihdutettavana on täsmälleen ne samat kilot niin mulla voi olla vaikeuksia löytää motivaatiota laihdutuksen aloittamiseen. Mutta katotaan kuin tässä käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

0inäpä vaihdan tuota vaakailupäivää perjantaista maanantaihin. Tämän maanantain lukema oli 71.8kg. Menkat vielä meneillään, mutta jospa ensi maanantain eli jouluaaton tulos olisi jo suosiollisempi, ja huom! : silloin ei ole tullut syötyä vielä herkkujakaan (toivottavasti!) liiemmälti! Pakkohan tätä elopainoa on saada hilattua jollakin keinoin alaspäin... Tammikuussa viimeistään alkaa se tehostartti kohti kevättä ja kesää. Alkuun voisi pitää kuukauden sokerilakon. Olin tänä vuonna melkein neljä kuukautta ilman sokeria ja se oli mukavaa aikaa. Sitä tunsi itsensä ihan voittajaksi ja päälliköksi! ;) Suosittelen kaikkia kokeilemaan, joille makea on liiaksi mieliteko.

Nyt hakemaan ekaluokkalaista koulusta ja saattelemaan mies taas reissunpäälle! Vähiin käyvät koulupäivät... Ja pakkauspäivät muuttoa varten, sillä en ole jaksanut vielä edes aloittaa! :-/ Joulupuuhia sinänsä ei ole enää paljon - laatikot ajattelin tehdä viikonloppuna (eka kertaa elämässäni ihan itse alusta loppuun!), ja viimeiset muutama pakettia pitäisi hakea kaupasta... enemmän pyörii mielessä tuo muutto kuin joulu, vaikka pitäisi kai siihen jouluunkin nyt jo alkaa asennoitumaan ja kaivaa sitä joulumieltä- ja tunnelmaa jostakin. No, lapset varmaan pitävät huolen, että sitä liikenee hiukan äidillekin! Jouluyönä olisi ihana päästä aivan yksin kirkkoon. Sieltä se viimeistään löytyy - joulumieli!

Mutta itse kullekin säädylle : mukavaa joulunalusviikkoa ja reipasta mieltä keventymiseen! Sitä minäkin tarvitsisin nyt rutosti... :)

unnika

Vierailija
4/39 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johkulainen: upea pudotus, onnea!

Allakka: noista suklaista tuli mieleen, että mulla on ainakin helpompi olla kokonaan ottamatta esim. sipsejä kuin rajoittaa määrää - on/off.

Unnikalle voimia muuttoon!

Mun tämän aamun tulos on 69,4 kg. Saman verran kuin torstaina, maanantaista -400 grammaa. Ei paha, kun viikonloppuna söin vähän miten sattuu.

Keveitä askelia kohti joulua!

Vierailija
5/39 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan Sisunaiset! :)

Hieno pudotus tosiaan sinulla JOHKULAINEN! Onnea!

NAPOS ja UNNIKA onnittelut myös teille miinustuloksista!

ALLAKKA sinä se hienosti pärjäät! Saakos kysyä montako raskausviikkoa sulla on nyt jo kasassa? Mulla vaan vauvakuume on ja pysyy, mutta pitää nyt vuosi pari malttaa odotella vielä. Koita vaan jaksaa tsempata ja vahtia syömisiä niin ei tartte suurta laihdutusurakkaa tehdä sitten synnytyksen jälkeen. Olen kyllä minäkin viisaampi ensi raskauden aikaan, enkä anna itseni lihoa ihan holtittomasti, kuten aiemmin. Onnellista ja " kevyttä" odotusta sinulle :)

Minulla edelleen niin kiirettä pitää elämässä, etten aina ehdi kissaakaan sanoa. Kaiken kukkuraksi meidän 10kk:nen pikkumies sairastui (perhanan päiväkoti!!!) ripuli- ja oksennustautiin + silmätulehdukseen. Viime torstaina alkoi ja nyt vasta alkaa rauhoittumaan. Onneksi juo ja syö hyvin niin ei pääse nestehukka yllättämään. On ollut oma itsensä, eikä lainkaan velttovirtanen niin en ole lääkäriin vienyt. Nyt olen kotona hoitamassa pientä niin saan itsekin rauhoittua ja nauttia lapseni seurasta. Harmi vaan, että heti tuli päiväkodista noita tauteja, kun ei meillä olla aiemmin juuri koskaan sairastettu mitään :(

Kiitos muuten lohduttavista sanoistanne viime viikolla. Kävin kyllä lukemassa, mutta en ehtinyt kirjoitella enää loppuviikosta kommentteja. Kyllä olin jo niin väsynyt tähän riitelyyn, että mietin jo loppuuko se ikinä, mutta sitten keskiviikkona juteltiin kunnolla miehen kanssa ja molemmat pyydettiin anteeksi toisiltamme. Käytiin myös ravintolassa illallisella ja saatiin vähän romanttista aikaa kahdenkesken kun sylikummi oli pojan kans muutaman tunnin alkuillasta. Sen jälkeen ei olla äksyilty toisillemme ja päinvastoin ollaan nyt ihan hullaantuneita taas ja vaihdellaan suukkoja ja haleja päivän mittaan, ihanaa! :) Ja saatiimpa mieltä painavat asiatkin silloin juteltua pois kaivertamasta, että nyt ei olisi taas riitaan syytä pitkään aikaan. Nyt on kiva nauttia joulunpyhistä sovussa, on mullakin hyvä mieli :)

Syönyt olen mitä sattuu. Pitsaa, suklaapatukkaa ja muuta epäterveellistä.. Annoskoot olisivat enemmänkin hevoselle tarkoitettuja ja VAALEATA (minun EI-listan kärkituote!) leipää olen ahtanut kaksin käsin. Nyt alkoikin kurinpalautus-viikko. Tässä tulokset:

Paino:59,2kg

Muutos: +200g

Tuommoinen pikkuplussa ei vielä merkkaa mitään, mutta edellisen viikon ahtamiset näkyy mulla painossa aina viiveellä ja varmasti nousua tapahtuisi tällä viikolla, jos en vähän tsemppaa. Liikunnat mulla on olemattoman vähissä. Yksi tunnin juoksulenkki (505kcal, kun tavoite on min.2000kcal/vko!) eli silläkin puolella olis parantamisen varaa. Mutta kun aika ei riitä, vaikka motivaatiota olisi.

Nyt pitää lopetella ja johan tuota tekstiä taas tuli ihan riittävästi. Tsemppiä kaikille ja toivotaan, että selvitään joulusta kunnialla! :)

~Henniina

Vierailija
6/39 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis, se tämän välitavoitteen metsästys.

Välitavoite alittui 100 grammalla, joten hip hurraa. PItkästä pitkään aikaan minäkin pääsin välitavoitteeseeni (tosin eipä tuo pudotusmäärä päätä huimaa, mutta saavutinpa jotain, ainakin hetkellisesti.

Paino oli aamulla 76.7 kg !!!

No eiköhän tuo joulu korjaa tilanteen taas sinne pahemmalle puolelle. Eli keväällä tavoittelen taas tuota samaa tavoitepainoa kuin nyt.

Viime joulu toi tasan 2 kiloa lisää, nyt pitää pystyä pitämään luku pienempänä.

Teen muuten tämän viikon yhteenvedon jo nyt perjantaina. Seuraava yhteenveto tulee vasta loppiaisen jälkeen. Olen lomalla tuon välin ja kotona ei ole toistaiseksi nettiyhteyttä.

Minlee

Vierailija
7/39 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tottakaan! Marraskuun puolivälissä alkanut flunssa on pitänyt otteessaan ja olen vain odottanut, koska paranen kokonaan - ja nyt: uutta pukkaa :( Kurkku on taas tuhannen kipeä, yskä kutittelee niin ettei nukkumisesta tule mitään ja juoksulenkit on jo toista kuukautta jäissä (=nollissa)...

Pikkujoulujakin oli viikonloppuna kahdet, joten tämän aamun paino +200g plussalla, 78,2kg. Tällä sairastelulla taidan päästä vielä 80 pahemmalle puolellekin jos oikein huonosti menee... no, ei auta valittaa. Kohta suuntaan lääkäriin hakemaan kunnon lääkkeet tähän yskään ja mahdolliset sairaslomat, jos kurkussa näkyy pahempaa peitettä.

Joulumieltä kaikille! Oliskohan kiva, jos suihkis sitä valkoista spray-juttua ikkunoihin niin, että näyttäis siltä, että ne olis jäässä ja ulkona hanget korkeat, paukkuvat pakkaset ;-)

Emo, kurkku kutisten, väsyneenä

Vierailija
8/39 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpa tieda, miten maltan joulun jalkeen pysya taalta pois. Jos ei muuta, niin ainakin joulukilot kayn raportoimassa. Ehka taytyis alkaa yrittaa viela yhta lasta, niin olis sisunaisten tilalle joku muu nettiyhteiso, jossa vois kayda ilmoittelemassa kroppansa tapahtumia... No joo, leikki leikkina. Vaikka vauvakuumetta pukkaa, erityisesti niina hetkina, kun nama nykyiset kaksi lasta leikkivat iloisesti ja sovussa keskenaan.

[b]Johkulainen[/b] Mielettoman hyva pudotus, jee!

[b]unnika[/b] Mullakin on hyvia kokemuksia sokerilakosta. Tana vuonna olen ollut kolmisen kertaa reilun kuukauden verran totaalisessa sokerilakossa. Ensimmainen oli aivan jarjettoman vaikea, koska mullehan makea maistuu, mutta kylla siina tosiaan tunsi itsensa voittajaksi. Ja kylla se sokerinhimo siita pahimpien vierotusoireiden jalkeen selvasti vahenee. Tsemppia vuoden alun puristukseen sitten!

[b]Henniina[/b] Hyva kuulla, etta miehen kanssa menee kivasti taas! Mulla on miehen kanssa sen verran urautuneet kuviot, etta ei varmaan yhdella ravintolaillallisella saataisi parisuhteen tunnelmaa noin mukavaksi kaantymaan.

[b]minlee[/b], onnittelut valitavoitteen saavuttamisesta ja tsemppia joulun houkutuksiin! Ja hyvaa lomaa!

[b]Emonamoha[/b], kurjaa tuo sairastaminen! Minullakin on ollut kaikenlaista pikkuvaivaa koko syksyn, mm. siina yksi syy, miksi urheilut ovat jaaneet vahiin. Jos vaikka sitten ensi vuonna, niin saisi kropankin vahan atleettisemman nakoiseksi.

9/39 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais taas viime viikolla unohtua tuo painon ilmoittaminen tänne, mutta tällä viikolla mä tsempaan ja ilmoitan sen luultavsti sit vaikka torstaina, ennen kuin jouluhulinat alkaa:)

Mä odotan joulua kuin pikkulapsi, tai enemmän, oon aina ollut tällainen jouluhullu:)

Saa nähdä miten jouluruokien kans käy.... Mutta ainakin sitten ensi vuoden alusta taas aloitan kovan painon pudottamisen, jos sattuu mopo karkaamaan käsistä joulun aikana. Jouluna mä nimittäin otan kyllä rennommin myös syömisten suhteen, sillä niin kuin laulussakin sanotaan:on joulu kerran vuodessa vaan:)

Vierailija
10/39 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiiko myslin syöminen laihduttajan ruokavalioon? Tämänhetkinen hedelmämyslini ilmoittaa energiaksi 1604 kj/379kcal. Syön sitä kerran-pari päivässä (yleensä aamu/ja/tai iltapalaksi Valion Profeel-jugurtin kanssa. Onko liian paljon päivää kohti? Sisältää kauraa, vehnää, maissihiutaleita, hunajariisiä, rusinoita, kuivattuja hedelmiä.

unnika

Vierailija
11/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli plussaa! Onneksi van 200g. Olin tosi tiukkana viime viikolla ma-pe. Sitten lauantaina pizzaa, jätskiä, suklaata...Kääk! Pitäisköhän nyt nämä viimeiset päivät ennen joulua elellä hyvin hissukseen salaatilla...

Vierailija
12/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kulunut maltillisen syömisen parissa. Mies on ollut reissussa lähes koko viikon,- muutaman tunnin ollut yöunien jälkeen (tullut aina aamuyöstä kotiin) hereillä ja taas on mennyt tukka putkella. Illalla hätkähdän aina valtavaan nälän tunteeseen, kun monesti päiväruoan jälkeen en ole ehtinyt syömään mitään. Kun sitten saan muksut yöunille, otab yleensä täysjyväruisleipää kalkkunalla ja tuorekurkulla, jogurttia, raejuustoa, teetä ja keitettyjä munia.

Tänään olen värkännyt eskarilaisen ja ekaluokkalaisen koulukavereille yllätyspusseja perjantaiksi, niin saavat viedä muuton kunniaksi ja muistamisiksi. Pillimehut, joulutarrat, tonttusuklaat, piparit ja pienet kuusenkoristeet. Snif! Ihan tulee itsellekin haikea mieli, kun ajattelee, etteivät pojat näe enää kavereitaan... välttämättä koskaan! Mutta eihän sitä elämästä koskaan tiedä, milloin törmäävät vanhoihin kavereihin - vaikka sitten aikuisena työ- tai harrastusympyröissä.

Nyt kotiutui eskarilainen! Lähdenpäs jatkamaan...

unnika

Vierailija
13/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonvartijoiden pisteiden mukaan tuossa myslissä olisi 3.5 p / 1 dl. Eli ei nyt järkyttävän paljon, jonkun verran kuitenkin.

t.

MInlee

Vierailija
14/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voin varmaan syödä ihan hyvällä omallatunnolla jatkossakin. Olen niin onneton puuronsyöjä (tai söisin, jos joku ehtisi meidän kiireisissä aamuissa sitä keittämään! 1-vuotias saa useimmiten mikropuuroa, itselleni kelpaisi vain hyvin haudutettuna. Vaikeeta!). Usein tulee sitten kuitattua puurot jugurtilla ja myslillä...

Jatketaan!

Vierailija
15/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse ollut yskässä pari viikkoa, nyt jo hellittämään päin. No nyt on sitten esikoinen kipeenä :( vaikuttaa vähän eri versiolta kun on nuhaa ja kuumettakin. Toivottavasti ei tartu ainakaan tuohon nuorempaan. Mulla tais joulusyömingit nyt sitten alkaa. Jotenkin veto/tsemppi hävisi ja nyt tuntuu siltä että annan hetkeksi aikaa periksi.

Mun mielestä taas myslissä on hirveesti kaloreita. Mä taas mieluummin kulutan ne kalorit leivän syöntiin. Mä syön ehkä liikaakin leipää. Tosin yritän pääsääntöisesti syödä ruisleipää. Välillä se vaan kyllästyttää ja silloin tulee syötyä muutakin leipää. Mä tykkään Elovenan omena-kaneli puurosta. Laitan veden ja kaurahiutaleet sekaisin jo ennen mikroon laittoa ja keitän pidempään mitä ohjeessa sanotaan. Lisään vielä vähän kanelia ennen kuin alan syömään. Toki kattilassa keitetty on parempaa, mutta ei vaan aina jaksa tehdä niin. Mikro on niin paljon helpompi.

Mulla on rv 17+. Eli veikkaan että nyt se paino alkaa nousta. Viimeksi neuvolassa panivat merkille että paino ei ole noussut. No eiköhän se jouluherkkujen ja vuodenvaihteen sipsien avulla nouse seuraavaan neuvolareissuun mennessä.

Vierailija
16/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee yleensä (normipäivänä) 3-4 täysjyväruisleipää päivässä. Muuta leipää en juurikaan syö - joskus ohrarieskaa, jos sattuu pakastimessa sellaista majailemaan. Olen ollut joskus kovempikin leivänmussuttaja - ja etenkin vaalean leivän - mutta siitä " tavasta" on pitänyt vain tietoisesti pyrkiä eroon, enkä osta muuta kuin ruisleipää : lapsille yleensä ruispuikuloita, joista tykkäävät, ja itselleni Realia. Toisinaan lapsille toki rieskaa ja sämpylääkin.

Mysliä menee ehkä se desi-kaksi päivässä. En kyllä aina edes muista ostaa koko mysliä.

Mun suosikki on vadelmat rasvattoman rahkan seassa. En laita mitään makeutukseksi - ihan hyvää sellaisenaankin! samoin syön raejuustoa usein ihan sellaisenaan - joskus harvoin lisään ananasta joukkoon.

Jouluna syön kunnon jouluaterian lisukkeineen kaikkineen. Pakkailujen myötä tuskin jää sitten aikaa ylenpalttiseen mässäilyyn enää joulun jälkeen...

Näin toivoo

unnika

Vierailija
17/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi 379kcal sama kuin 1desi????? Jos on niin 2x379=758kcal. Jos syö vaikka 1600 kcal päivässä niin toi on melkein puolet päivän kaloreista. Mut mut kuten sanottua kaikilla meillä ne kalorit koostuu eri jutuista ja jotain hyvää/kivaa syötävää pitää olla. Joka päivä tässä joutuu tekemään valintoja. Jos tänään maistuu leipä, niin sitten tingitään jostain muusta.

Vierailija
18/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moip!

Onnea välitavoitteen saavuttaneille ja miinustaneille :) Hyvä, että etenee!

Täällä meno jatkuu kurjana. Vauvalla edelleen tauti päällä. Oksennus/ripulitauti on hellittämään päin, mutta paha yskä vaivaa ja välillä tuntuu, että tukehtuu limaan. Pieni parka ressukka säälittää :( :( Itsellänikin kuumetta 39 astetta ja kurkku niin kipeä, että tekee pahaa puhua. Kuumaa nestettä tullut tässä juotua vaan pari päivää ja siitä johtuen paino alimmillaan.

Tuota mysliä kommentoin. Onhan myslissä paljon kaloreita, mutta myslin annoskoko onkin n.35g (=1dl), jolloin kaloreita ei tule niin huimasti kuin allakka ehti jo laskeskella :) Kun valitsee mysliä itselleen kaupan hyllyltä niin voi valita ns. kevyemmän version. Myslipussin kyljestä kannattaakin katsoa tarkkaan kuinka monta grammaa hiilihydraateista on sokeria. Itse suosittelen Finaxin BranMysli naturelia, jossa on 320kcal/100g ja hiilihydraatteja 62g, joista HUOM sokereita VAIN 1g eli terveellisempää kun sokerinaminamimyslit :) Ja ravintokuituakin löytyy 20g! Suosittelen!

Pysykäähän terveenä ja hyvää loppuviikkoa!

~Kipiä Henniina

Vierailija
19/39 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henniina-:

Onhan myslissä paljon kaloreita, mutta myslin annoskoko onkin n.35g (=1dl), jolloin kaloreita ei tule niin huimasti kuin allakka ehti jo laskeskella :)

No hyvä :) Mulle on vaan jäänyt joskus vuosia sitten mieleen, että niissä on yllättävän paljon kaloreita. Tosin itsekkin epäilin että voisko olla kuitenkaan ihan noin paljon siksi kyssärit ;) Miten muuten auttaako ne vatsan toimintaan? Mulla kun se on hidastunut huomattavasti sen jälkeen kun jouduin aloittamaan neuvolan määräyksestä Multitabsit.

Vierailija
20/39 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep,- unohdin mainita, että 100 grammaa kohti!

Henniina : täytyypä ensi kerralla haeskella tuota mainitsemaasi merkkiä! Sitä niin helposti nappaa hyllystä " sitä tutun näköistä" , eikä katsele, olisiko sille jopa niitä parempia vaihtoehtoja. Mä luulen muuten, että mun suolentoiminta on hyvä myslin ja täysjyväruissarin ansiosta. Ja välillä laitan jugurtin sekaan kyllä ihan vain neljänviljan hiutaleita tai ruisleseitä.

Olen tässä laskostellut sängyllisen (kyllä, aivan oikein luit!) pyykkiä sekä paketoinut viimeiset joululahjat. Fisher Pricen keittiökeskukseen mun lahjapaperit ei enää riittäneet, joten huomenna mars mars Tiimariin paperinostoon..! :) Ja kahden vanhimman yhteinen Nikko-auto jäi myös odottelemaan vielä käärettä... Mies lennähti taas reissunpäälle (tai eihän se toki lennä : ihan maantietä pitkin rientää), mutta odotettavissa on kuitenkin vapaata pe-ma. Joulupäivän ja tapanin onkin jo työhommissa taas. Rölli-elokuvaa on lupaillut lapsille käydä näyttämässä, mutta katsoopa nyt, miten se mahdutetaan viikonvaihteen ohjelmaan.

väsyneenä - ja syystäkin! - unnika

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä